Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

De drz heeft nu een mooie frc39 en rijdt al een stuk beter (bijna 42 pk op achterwiel)

Maar ik wil nu de (voor) remmerij aanpakken.
Ik heb nu nog alles standaard (2 zuiger/310mm), maar de rem is toch zachter dan ik zou willen.
Ik geloof dat motomaster 4 zuiger klauwen heeft die geschikt zijn voor de originele rempomp? Zijn deze er ook van Brembo oid, of is een andere rempomp dan ook nodig?
Is het dan ook nodig om een grotere schijf te nemen ivm aanraking oppervlakte?

Dus wie heeft ervaringen met het (niet al te duur) upgraden van de DRZ (voor)rem? en eventueel ervaring met diverse remklauwen en remschijf en pomp combinaties.

:t
 
een radiale rempomp, brembo 19mm, ik denk dat hij dat al hard genoeg remt, en goede gesinterde remblokken.
 
Is ook van iemand die ik ken.
Is echt een goede nette bike!

En nu in mijn bezit *O*

screenshot_2017_03_01.png


edit: Betere foto
screenshot_2017_03_02.png
 
Laatst bewerkt:
De DRZ in nieuw plastic gestoken en een verse eigen ontworpen stickerset er op. (samen met goede vriend die grafisch ontwerper is)

Klaar voor het nieuwe seizoen!

gemaakte ontwerp:
full


Real life:
full


Leuk detail :t
full


Moet nog paar rode lijntjes aanbrengen en het is af.
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi! Hoe heb je de afmetingen precies goed gekregen?

Snijtemplate gevonden op internet en daarmee verder gewerkt.
Enige wat niet helemaal 100% past waren de radiator kappen. Door de bolling passen niet alle uitsparingen voor de schroeven exact, maar er zit genoeg 'rek' in de sticker om dat op te lossen.

Het mooiste aan dit design vind ik dat het lijkt alsof Suzuki dit zelf ook had kunnen uitbrengen. Veelal vind ik supermoto designs veel te druk of schreeuwerig, of mensen plakken maar wat bij elkaar. Dit vind ik net genoeg 'in your face' zonder te druk of schreeuwerig te worden.
 
Is het standaard SM spatbord. Die hele korte die je wel eens zit trekt heel de voorpartij uit verband.

Maar goed, smaken verschillen :)
 
Gaaf stickerset MrMuilie!

Vandaag velglint geplakt. Nu alleen nog zwarte spoke coats en een zwart/rood stickerset en dan is hij helemaal naar mijn zin :)

DRZVELGLINT.png
 
Het zier er in ieder geval super strak uit op de foto's. Qua design ben ik het zeker met je eens, dit ziet er heel gaaf uit, niet als een schreeuwerige circuitfiets. Lijkt me nog lastig om die rode lijnen strak te plakken.
Snijtemplate gevonden op internet en daarmee verder gewerkt.
Enige wat niet helemaal 100% past waren de radiator kappen. Door de bolling passen niet alle uitsparingen voor de schroeven exact, maar er zit genoeg 'rek' in de sticker om dat op te lossen.

Het mooiste aan dit design vind ik dat het lijkt alsof Suzuki dit zelf ook had kunnen uitbrengen. Veelal vind ik supermoto designs veel te druk of schreeuwerig, of mensen plakken maar wat bij elkaar. Dit vind ik net genoeg 'in your face' zonder te druk of schreeuwerig te worden.
 
Strakke bike Supermofo! Die spoke coats heb ik ook gehad, maar ik kon er niet aan wennen. Plus je brengt toch aardig nog wat gewicht in je velg aan.

Lijkt dit er op? 8-)

full

full

full

full
 
Heel mooi geworden!


Heeft iemand trouwens toevallig nog een betaalbare (lees goedkope :+ ) FCR 39 liggen die het nog wel goed doet? Ik kan em goed gebruiken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan