Carburateur nieuwe langere luchtschroef

Cratyz

Rookie
18 mrt 2017
7
0
Hallo,

Heeft iemand een idee of het wijzigen van de luchtschroef naar een langere variant de werking ervan beinvloedt?

De carbureteur die ik heb (goedkope Mikuni 26mm van Ebay) heeft hem op een hele onbereikbare plaats zitten onderaan de carb.

Zie onderstaande afbeeldingen voor het betreffende onderdeel. De langere schroef heeft een iets andere punt.

Nieuwe:
Yr4yrIz.png


Oude (originele):
pBzTasB.jpg


Mvg
 
het is een regeling, je verandert er de doorgang mee.
dus zolang beide ongeveer eenzelfde regelbereik hebben maakt dat niets uit.

zelfde regelbereik hangt dan weer af van afstand schroefdraad tot conisch gedeelte en de diameters van het conisch gedeelte, en dat zal je zelf moeten uitvissen.
 
Laatst bewerkt:
Je komt toch op dezelfde afstelling uit. Al is die rode 6meter lang.

Het is een verstelbare sproeier. Die stel je in op een bepaalde flow. Da's alles.
Het enige verschil is dat die rode zonder gereedschap is te verstellen en de originele niet. Je regelt 'm één keer af en dat is het klaar. Het ziet er funky uit, maar de meerwaarde is echt nul.
 
bij de originele schroef zit er idd nog een ringetje bij dus deze komt er zowieso weer op.

Overigens heeft deze schroef wel wat meerwaarde (voor mij), want de originele schroef zit helaas zo vervelend dat je hem niet kan verstellen zonder afgeknipte schroevendraaier of je hand te verbranden aan het motorblok :p, en een koude afstelling lijkt me ook niet ideaal
 
Terug
Bovenaan Onderaan