YZF750 Racer projectje

Ik had het topic op verzoek laten verplaatsen omdat in het 'sport' gedeelte zo goed als geen zelfbouwers of projecten zitten. En in dit subforum zit van alles wat. En past het topic mijn inziens beter tussen.
:t

Hier zitten ook veel lezers-maar-zelden-posters tussen ;)
 
Thanks!

Ik had nog spul staan van Albastine, maar dat werkt voor geen meter.
Toch maar VHT Stripfast gekocht en zie je al na 2 seconden in de verf vreten :9
Dikke tip voor iedereen die de tank wil ontlakken.


[afbeelding]
Afbijt werkt totaal niet...
Heb mijn Bakker tank in een grote bak met Thinner schoon geweekt.
 
Afbijt werkt totaal niet...
Heb mijn Bakker tank in een grote bak met Thinner schoon geweekt.

Sinds enkele jaren is ivm milieu-eisen de samenstelling van afbijtmiddel veranderd. Met oogdruppeltjes gaat je lak er sneller af dan met dat spul. Volgens mij hebben professionele schilders wel nog beschikking over het goede spul.
 
De VHT stripfast die ik heb gebruikt bevat Methylene Chloride. Dat is ook de reden dat het niet meer aan particulieren mag worden verkocht. Maar dat is juist wel het spul wat goed werkt.
 
De standaard yzf750 carbjes zijn te klein voor ombouw naar 860cc. Daar ga ik R1 carbs voor gebruiken.

Toch maar eens Tickopur aangeschaft voor in de ultrasoon, wat een verschil :o
Ik had eerst het grove vuil verwijderd, en ze hierna een half uurtje in de ultrasoon gedaan.
Helaas geen before foto's, maar het verschil is groot

7RbXO6q.jpg


Close ratio versnellingsbak is ook binnen.
Ziet er op zich goed uit, maar de 2e versnelling is kapot (zie de scheur).
Hiervoor ga ik een nieuwe maken.

MIpdY24.jpg


ntBbaLX.jpg


i.v.m. de slipperclutch die ik ga gebruiken moet het labyrint in de koppelingsdeksel eruit. Ofja...eruit...het maakt het een stuk eenvoudiger. En het scheelt best veel in gewicht. Nadeel is dat de olie er makkelijker wordt uitgegooid. Om dit op te lossen ga ik een YEC tankje gebruiken. Even kijken hoe dat gaat uitpakken.
En verder de voorraad titanium boutjes bij elkaar gezocht.

wmU0WwZ.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar blok ligt al een maand (als het niet langer is) achterin de bus _O-
Die moet ik naar de glasparelstraalmeneer gaan brengen.
 
Ik las dat je die 2de versnelling opnieuw gaat maken, maar kan je dan niet beter de complete bak opnieuw maken? Is wel meer werk maar dan heb je altijd reserve spul.
 
Besloten om het project stop te zetten :/
Geen tijd (gaat voorlopig nog geen verandering in komen), ruimte gebrek, andere prio's....
Kortom...alles is beschikbaar voor de verkoop.
 
Laatst bewerkt:
Das inderdaad echt zonde :/ vond het een van de vettere projecten van de afgelopen tijd... Hopelijk kan iemand van MF het voortzetten!
 
sow dat ging snel...bijna alles weg

Alleen nog een frame (met kenteken) plus achterbrug staan, mag weg voor 65,- euro
BSB replica circuit kuipwerk
En een compleet onderblok (compleet met drijfstangen, krukas, zuigers, zuigerveren, koppeling) mag weg voor 40,-
 
Laatst bewerkt:
Voor degene die een projectje wil beginnen ;)
Ik heb nog een compleet onderblok
krukas, drijfstangen, schoon gemaakte zuigers, carters, koppeling incl platen etc
Compleet onderblok dus, exl de kop
mag voor oudijzer prijs van 30,- euro weg
 
oi, eventueel wel interesse... 2e versnelling ok? zoek nog een bak voor FZR1000 blokkie, vandaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan