Circuitbanden-Topic

paar gebruikte supercorsa's kunnen nooit kwaad en scheelt een hoop geld.
of je nou 180/55 of 180/60 rijdt maakt niet veel uit.
gewoon die band pakken die je voor weinig 2e hands aan kan komen, en die nog goed is.
verder niet druk om maken en gewoon gas geven :+
 
Metzeler Racetec Interact, soft vooraan en medium achteraan.
Idem als pirelli, maar dan een stuk goedkoper.
55/60 maakt niet zoveel uit. 60 is gemakkelijker verkrijgbaar soms.
 
Laatst bewerkt:
Merk - Pirelli, Type - Diablo Supercorsa, Compound - SP
Merk - Metzeler, Type - Racetec RR Slick, Compound - COMPK

Zijn voor puur circuit gebruik en als beginnende rijder prima alternatieven waarbij de metzeler nieuw ook goed betaalbaar is.
 
Laatst bewerkt:
Merk - Pirelli, Type - Diablo Supercorsa, Compound - SP
Merk - Metzeler, Type - Racetec RR Slick, Compound - COMPK

Zijn voor puur circuit gebruik en als beginnende rijder prima alternatieven waarbij de metzeler nieuw ook goed betaalbaar is.


Voor die CompK`s heb ik nog een mooi setje te koop O-) :+
 
Hi alleen, graag wat advies.

Ik heb een circuitmotor gehaald Suzuki GSXR1000 k7/l8 met als banden
Metzeler Racetec slick k1 achter
Metzeler Racetec slick K2 voor

De achterband moet eigenlijk vervangen worden, voor is nog prima te doen. Als redelijke trackday beginner kan ik ze dan beter vervangen voor SuperCorsa SC1 of enkel een nieuwe Racetec K1 achterband halen?

Hoor het graag, voordat ik straks niet snel genoeg rijdt om de slicks warm te houden...
 
Laatst bewerkt:
Voor mensen die het niet meer weten , heb ik wel de juiste band voor op het circuit ?

Neem dan gewoon de Dunlop GP racer 211 of de 212.

Neem je voorzijde de soft of medium en achterop de endurance versie.

Klaar :)
 
Hi alleen, graag wat advies.

Ik heb een circuitmotor gehaald Suzuki GSXR1000 k7/l8 met als banden
Metzeler Racetec slick k1 achter
Metzeler Racetec slick K2 voor

De achterband moet eigenlijk vervangen worden, voor is nog prima te doen. Als redelijke trackday beginner kan ik ze dan beter vervangen voor SuperCorsa SC1 of enkel een nieuwe Racetec K1 achterband halen?

Hoor het graag, voordat ik straks niet snel genoeg rijdt om de slicks warm te houden...
Zelf ben ik nogal een Metzler fan........maar Pirelli wordt vaker aangeboden (zijn echt wel meer smaken :+ )

Het klopt idd dat je wel een basis-snelheid moet hebben, om slicks warm te kunnen houden...dus dat moet je zelf in kunnen schatten.
En slicks ga je pas voordeel uithalen als je bv onder de 1.50 op Assen rijdt........(langzamer kan het ook nog, maar heeft niet zoveel meerwaarde)

Een setje SC2/SC1/K1/K2 (dus de profiel-circuitbanden) doen het altijd goed op 90% van het jaar, zekers als je nog niet zo snel bent.
Gebruikt worden ze regelmatig aangeboden.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik prima ervaringen had met metzler racetec k2 heb ik een dure ervaring met de nieuwe rr
rare slijtage verschillen met tempratuur schommelingen .
Nu zoek een ander merk en mn oog viel op michelin power cup rs!
iemand ervaring met deze band ?
 
Ik heb met de slick versie van die band gereden, super fijne banden. Wel moet je vering er op worden aangepast als je normaal met pirelli/metzler rijd, anders is in 3 sessies de achterband compleet weg gevreten.
 
Aangezien ik prima ervaringen had met metzler racetec k2 heb ik een dure ervaring met de nieuwe rr
rare slijtage verschillen met tempratuur schommelingen .
Nu zoek een ander merk en mn oog viel op michelin power cup rs!
iemand ervaring met deze band ?

Als je geen problemen hebt met meer beweging in je fiets, speedwobbels of ineens de voorzijde kwijtraken kun je rustig de michelins proberen.
 
Volgens mij is het Power rs en dat is een (nieuwe) sportieve straatband van michelin.
Wat wel een circuit band is de Power Cup Evo.
Bedoel je wellicht deze ?

Zelf rij ik met de slick variant van de Power Cup Evo en die bevalt goed, zeker qua slijtage.

Ik kan evt wel een setje (120\200) meenemen als je dit w/e eens wilt proberen. Of alleen een voorband als die 200 niet past.


Aangezien ik prima ervaringen had met metzler racetec k2 heb ik een dure ervaring met de nieuwe rr
rare slijtage verschillen met tempratuur schommelingen .
Nu zoek een ander merk en mn oog viel op michelin power cup rs!
iemand ervaring met deze band ?
 
Wat voor bandenspanning hanteren jullie in bridgestone R10 (evo) bandjes? Wordt m'n eerste setje (had 'm al een tijdje liggen) dus ben benieuwd wat jullie erin pompen.

Vooral benieuwd naar jullie ervaring wanneer 't wat kouder is. Zoals morgen bijvoorbeeld :') ..
 
De bridgestones reed ik 2.4 warm voor 2.1 warm achter met koude baan. Als de baan wat warmer word 'e'en of 2 tiende achter naar beneden.

Ben koud eens met 2.2 en 1.9 weg gegaan in alle haast, en toen voelde de boel een beetje vierkant aan.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand bandenspanningstabellen van de 2017 banden van Pirelli en Metzeler?
Met asfalttemperaturen? Kom via google alleen maar oude tabellen tegen.
 
Hallo allen

Ik heb deze winter een circuit motor gekocht net pirelli supercorsa banden erop.
Wanneer is het nodig om deze te vervangen? Tot ze afgesleten zijn aan de indicators of kunnen ze meer hebben.
Het tempo wat ik ermee rijd is nog van sportief recreatie 😁
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen

Ik heb deze winter een circuit motor gekocht met pirelli supercorsa banden erop.
Wanneer is het nodig om deze te vervangen? Tot ze afgesleten zijn aan de indicators of kunnen ze meer hebben.
Het tempo wat ik ermee rijd is nog van sportief recreatie 😁
 
Voorband zou ik niet te afwachtend mee wezen om te denken kan nog wel, dat ga je niet zomaar opvangen.
De achterband voel je snel genoeg wanneer deze minder grip krijgt
 
Okee voorband zit nog best wat rubber voor de indicators deze was wel in de verkeerde rijrichting gemonteerd word dat vaker gedaan of is dat een foutje?
 
Vraagje voor de wedstrijd rijders onder ons.
Bij hoeveel MM diepte van de slijtputje in jullie slicks vervangen jullie deze?
Ik rij nu namelijk met Metzeler Racetec RR k1/k2 en mijn voorband zit er nu 1,5 jaar onder (7 circuitdagen) en heeft nog redelijk wat diepte.
Ik kan mij echter voorstellen dat afrijden tot de putjes bijna weg zijn niet geweldig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan