Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
TomTom onder dashboard geplaatst met ram adapter, ziet er ook fraai uit. Lekker simpel en rijdt prima.
 
Vandaag na lang wikken en wegen toch maar mijn Norge te koop gezet, ik heb te weinig tijd om te rijden en vind het zonde om in de garage te laten staan.
Dus voor de liefhebber, goed onderhouden en uitgerust met een aantal verbeteringen.
Ik heb wel interesse in een oudere V7 of T serie om een beetje mee rond te rijden, dus als je zo'n model hebt en wil iets moderner rijden dan valt daar over te praten.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=8

Badslipper heeft volgens mij nog een mooie Falcone, maar ook al een mooie rooie Norge, dus dat zal niet uithalen.
 
Ik hou het zelf maar bij een "moderne" Guzzi, ik rij rond met 2 linker handschoenen...
Wel altijd mooi die klassiekers 😋
 
Guzzis: Vreemde wezens! Sleutel erin. Contact. Dash doet alles. Startknop in. Niks?!
Uit. Aan. Niks. (3x).
Forum raadplegen. Geen direct idee behlave Motormaatje lang geleden.
Nog een keer contact. Starten lopen rijden?! 😵
 
Overigens: Bij langzaam rijden moet je in n bocht echt kracht zetten tegen het insturen. Hij valt echt veel meer de bocht in als vorige motoren die ik had.
 
Overigens: Bij langzaam rijden moet je in n bocht echt kracht zetten tegen het insturen. Hij valt echt veel meer de bocht in als vorige motoren die ik had.

Hoe is je bandenspanning? Voor 2,6 en achter 2,9 vind ik het fijnste.
 
Ik rij Fiat en Moto Guzzi, beide SHIT. (Self Healing Italian Technology). 8-)

Ik ook, sinds een paar maanden een nieuwe Tipo sedan 1,3 diesel Lounge van toen 6 weken oud die ik heel geschikt kon kopen vanwege iemand met geldproblemen.. Net de standaard 17" LM velgen er weer onder gezet (zomerset) ;)
 
Laatst bewerkt:
Matz en Edpa #

Startspanning is bepalend. Bij minder dan 12,x ? wordt gewoon niet gestart.
De verbinding is dan verbroken met de startmotor.

Boven de ingestelde waarde is er wel verbinding en start alles gewoon.

Accu niet helemaal vol...? Of 12,x (?) door de dealer iets lager laten instellen.

Mij normale spanning is tussen de 12,8 en 13,1 als ik rij ( is af te lezen op het dash

Wel vervelend....
 
Kan het helaas niet testen momenteel.motor staat al sinds november stil.
September 2015 sportongelukje gehad en ondertussen al 2x geopereerd.
Helaas nog steeds verschrikkelijk veel pijn en arts weet niet waar het vandaan komt.morgen nieuwe röntgenfoto en dan gaat hij met collega's overleggen.
Hoop dat er est uit komt.
 
Kan het helaas niet testen momenteel.motor staat al sinds november stil.
September 2015 sportongelukje gehad en ondertussen al 2x geopereerd.
Helaas nog steeds verschrikkelijk veel pijn en arts weet niet waar het vandaan komt.morgen nieuwe röntgenfoto en dan gaat hij met collega's overleggen.
Hoop dat er wat uit komt.
 
Guzzis: Vreemde wezens! Sleutel erin. Contact. Dash doet alles. Startknop in. Niks?!
Uit. Aan. Niks. (3x).
Forum raadplegen. Geen direct idee behlave Motormaatje lang geleden.
Nog een keer contact. Starten lopen rijden?! 😵

Niet alleen Guzzi. Een Aprilia kan het exact zelfde gedrag vertonen (concerngenoten :t :? )
 
Guzzis: Vreemde wezens! Sleutel erin. Contact. Dash doet alles. Startknop in. Niks?!
Uit. Aan. Niks. (3x).
Forum raadplegen. Geen direct idee behlave Motormaatje lang geleden.
Nog een keer contact. Starten lopen rijden?! 😵

Even aan de (druppel) lader voordat je na langere tijd weer eens start. Dan is je klemspanning hoger en is starten een eitje.
 
Ligt niet aan accu. Heb onlangs de sterkere variant gekocht en laadspanning is okee. Rijd momenteel om de dag dus lang rust heeft ze niet.
Bandenspanning 2.6 / 2.9 leek me wel erg hoog.bij mij 2.4 / 2.7
 
Begin van platte kanten op de achterband en een cuppende voorband? Door deze combi word de motor gevoelig voor een kanteleffect tijdens insturen.
Balhoofdlager versleten.
 
Volgens instructieboek spanning voo-achter 2.5-2.8
Ik rij zelf ook met 2.6-2.9 Pirelli Angel ST. tweede setje alweer.
 
Plat / cuppend is het niet, balhoofd gaat mooi rond met voorwiel van de grond (geen dood punt/ weerstand). Dus eerst maar de spanning wat opvoeren.
 
Tank was trouwens een heel gepruts, wd 40 erin en toen kwam die na een kwartiertje wel los van de tank.
Dit is dus helemaal niet dicht dus de benzine stroomde eruit, weer dat ding erop slang gemaakt met stop en toen nog een keer.
 
Nog niet helemaal klaar maar de Bagster zit erop, valt me op dat hij niet helemaal strak aansluit, en de logo's zitten er net niet mooi in.
Maar het kan zijn dat hij zich nog een beetje zetten moet
Bagsterhoes
 
Vandaag de Norge afgemaakt hij doet het nu zonder het alarm, daar ben ik heel blij mee dat alles weer orgineel is.
Ook de staaf gemonteerd waar de navi op komt , al met al weer een vruchtbare dag.

Guzzi starten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan