De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Hou ons op de hoogte M ;)

Ik ben aan t twijfelen om m te bestellen, maar precies oude versie android en beperkte werkgeheugen en vaste geheugen doen mij nog huiveren.
Android 6, 1 GB werkgeheugen, 16 GB intern met nog ruimte voor sd 32 GB en voor 150 euro bestel ik m meteen
 
Laatst bewerkt:
De huidige versie kost nu €150.
Hij zal na upgraden heus wel meer gaan kosten maar ook €200 zou voor zo'n toestel, waar je dan een paar jaar mee vooruit kan, nog wel te doen zijn.
Maar bijv 170 a €180 zou een hele mooie prijs zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Vandaag de MT5001 binnen gekregen, alles netjes verpakt en compleet. Ik ben er even mee aan het testen geweest maar het is toch niet mijn GPS. Zal wel teveel aan Garmin zijn verknocht.

Als iemand snel de MT wil hebben kan hij deze overnemen voor de kosten die ik er aan het gehad. Er zit al een mSD kaartje van 16GB in.

Heb je belangstelling laat het dan maar even weten.

Mvgrt, Ruud.
 
Hallo Ferry,

Ik denk dat het onwennigheid is tov van tientallen jaren Garmin. Ik heb nu een Zumo 350, en daar ka ik alles mee zoals ik het wil. Gebruik ook de Onroute motorkaart veel en dat kan niet op de MT. Is wel weer op te lossen door Routes te maken in Basecamp en die dan over te zetten naar de MT. Maar onderweg gaat dat niet lukken.

Vandaar dat ik de MT nu aanbied voor een liefhebber of iemand die geen Garmin verleden heeft. Mag weg voor € 150,= dat heb ik er ook voor betaald.

Mvgrt, Ruud.
 
Ik heb de MT-5001 getest en ga binnenkort een flink aantal bestellen zodat ik ze straks tegen een scherpe prijs kan aanbieden.

Welke wensen/eisen hebben jullie waardoor je zou overwegen er een aan te schaffen?
 
Ruud:

De onroute motorkaart heb je op n tomtom niet nodig.
Kronkelwegen op maximaal zetten en je ziet de leukste wegen.

Ik vind die zo goed dat ik zelden n rit vantevoren maak/download.
Dat doe ik alleen bij weekend weg of vakanties.

Freeride
Als er android 6 op komt , dus zelf bepalen waar de programmas worden opgeslagen, meer werkgeheugen (1GB minimaal), sd kaart met minimaal 32 GB erop.
Dan bestel ik m
 
Freeride
Als er android 6 op komt , dus zelf bepalen waar de programmas worden opgeslagen, meer werkgeheugen (1GB minimaal), sd kaart met minimaal 32 GB erop.
Dan bestel ik m

Dank voor je feedback. Ben al een poosje in gesprek met Prolech. Aangezien ik wel aantallen wil doen met ze zijn ze bereid e.e.a. aan te passen. Meer eisen zijn welkom. Overigens heb ik zelf een 32 gig kaart in de MT-5001 geplaatst en die werkt. Of is dat niet wat je bedoeld?
 
Ik heb de MT-5001 getest en ga binnenkort een flink aantal bestellen zodat ik ze straks tegen een scherpe prijs kan aanbieden.

Welke wensen/eisen hebben jullie waardoor je zou overwegen er een aan te schaffen?
Welkom in dit draadje.
Ik zou het op prijs stellen dat je je testen en de uitkomst hier publiceert. Daar is dit draadje voor.
Dus: welke apps gebruik je, wat vind je zelf de sterke en zwakke punten van het toestel, hardware, software, etc.

Commerciele activiteiten mogen dan in een apart draadje, IMHO ;)

Marten
 
Welkom in dit draadje.
Ik zou het op prijs stellen dat je je testen en de uitkomst hier publiceert. Daar is dit draadje voor.
Dus: welke apps gebruik je, wat vind je zelf de sterke en zwakke punten van het toestel, hardware, software, etc.

Commerciele activiteiten mogen dan in een apart draadje, IMHO ;)

Marten

Hallo Martin. Ik heb al eens contact met jou gezocht via Messenger maar daar heb je niet op gereageerd.

Ik rij al jaren off-road en vind de navigatie die daarvoor geschikt is te duur. Bijna geen enkel apparaat kan met tracks omgaan. Elke Garmin onder de 600 euro wil niet over onbekende wegen. Vandaar dat ik bij deze Prolech uitkwam omdat die op Android draait.

Ik heb hem getest met Backcountry en Locus map. Die laatste doet meer wat ik wil. OsmAnd vind ik meer geschikt voor watersport vanwege de nautische kaarten (daar is de MT-5001 ook geschikt voor)

De minpunten (tot zover):
1. Aanraakscherm werkt niet fijn.
2. Hij heeft een flinke oplader nodig die niet wordt meegeleverd.
3. De kaart draait niet vanwege ontbreken G-sensor.
4. Verouderde Android

Ik heb firmware versie 2.0 en Android versie 4.4.2

Ik vind het apparaat prima voor zijn geld en daarvoor krijg je wat het moet doen; door onbekend terrein loodsen.

Ik bied hier overigens niets aan. Was benieuwd naar jullie wensen. Heb jij zelf commerciële activiteiten gepland met dit apparaat (dat was ook mijn vraag via Messenger)? Dan kunnen we misschien samenwerken.
 
Hoi,

Ik heb helaas geen berichten van jou in mijn privediscussies zoals dat hier heet. Dat bedoel je toch? Wel een paar week of langer geleden, de gele stip gezien met een 1 erin, maar geen daadwerkelik bericht. Dat vond ik toen al gek. Hikupje zullen we maar zeggen.

Ik heb in het begin weleens nagedacht over een verkooppunt hier in NL. Maar laten varen, omdat ik eerst wilde weten of Prolech nieuwe Android versies zou gaan uitbrengen. Ik denk dat ik nog jaren met Kitkat kan draaien (software bevriezen), maar dan wordt ie wel onverkoopbaar. Dat heb ik Prolech laatst (december) ook gemeld. Onder mijn video geeft men dat ook aan. Zoals ik hierboven ergens meld zei men daar mee bezig te zijn. Ik wacht rustig af.

- Scherm is idd wat lastig te bedienen.
- Kaart meedraaien en Gsensor snap ik niet. Wat bedoel je daarmee?
- Opladen: dat klopt, ik heb de 12V-5V er niet tussen, maar een USB aansluiting aan de MT5001 gemaakt en op de motoren heb ik 2-3 A converters/contactdozen zitten. Mijn 1A contactdoos op de 1150 houdt hem net bij...

Samenwerken kan altijd ;)

gr Marten

PS Wat ik ook zou doen als ik Prolech was, is het leveren van een manual en beheer-app voor Android. Ik had gisteren naast de TomTom app, Osmand gestart voor een double check en Osmand blijft draaien. Dus dat ik heb ik twee sets aanwijzingen in mijn oor.
Op Osmand zit geen Exit knop, dus die kan ik alleen via Settings -> Aps en Force Shutdown uitzetten. Zal es zoeken of er echt geen uit-knop functie zit op Osmand. Ook start bv Locus op de achtergrond zoals zoveel apps bij Android. Ik heb nu een Startup Manager geinstalleerd, maar of dat helpt?
 
Laatst bewerkt:
Via Messenger. Zal wel een hikup zijn i.d.d.

Volgens Prolech ontbreekt bij mij de g-sensor. Ik kan hem dus niet rechtopstaand gebruiken. Voor navigatie vind ik dat echt een must. Overigens kan de G-sensor ook gewoon kapot zijn. Vind het een beetje vreemd verhaal dat die bij mij zou ontbreken.

Prolech heeft al een dealer in Nederland die hem onder de naam ProRider verkoopt. Maakt niets uit zolang ik de fabriekssoftware maar aan kan passen. Die vraag heb ik gesteld maar nog geen bevredigend antwoord. Dat wordt dus een onderhandelingspuntje. Ik wil een goede off-road / zeil navigatie aanbieden op beurzen etc. Daarnaast wil ik eenvoudige wegwijs cursussen geven aan klanten. Misschien dat ik nog naar de Asian fair ga om te kijken naar andere aanbieders. Het is voor mij meer een hobby dat geen geld mag kosten. Wat betreft samenwerken, laten we eens afspreken om te kijken welke mogelijkheden er zijn.
 
Aha, volgens Ruud is dat een bug in de software waar ze aan werken.
Ik kan het nl wel.

Ik stuur effe een pb. gr Marten
 
- Scherm is idd wat lastig te bedienen.
- Opladen: dat klopt, ik heb de 12V-5V er niet tussen, maar een USB aansluiting aan de MT5001 gemaakt en op de motoren heb ik 2-3 A converters/contactdozen zitten. Mijn 1A contactdoos op de 1150 houdt hem net bij...
Bedoel je dat de gevoeligheid tegenvalt ? Met EN zonder handschoenen.
Capacitief scherm toch ?

Waar ik nu aan denk..., heeft de instellingen van de TT Go mobile ook de instelling voor "het automatisch draaien vergrendelen" ? (Portret/Landscape)

Wat voor voedings aansluitingen zitten er op de MT5001 zelf en aan de motorhouder ?
 
Bedoel je dat de gevoeligheid tegenvalt ? Met EN zonder handschoenen.
Capacitief scherm toch ?

Waar ik nu aan denk..., heeft de instellingen van de TT Go mobile ook de instelling voor "het automatisch draaien vergrendelen" ? (Portret/Landscape)

Wat voor voedings aansluitingen zitten er op de MT5001 zelf en aan de motorhouder ?


Nee maar dat zit wel in de Android versie zelf. Echter zit daar een fout in de rom zodat hij het bij de ene app wel doet waar hij het niet moet doen en visa versa. Ik heb dit toen al bij prolech neer gelegd maar die hebben er nog niet veel mee gedaan.
 
Het scherm is lastig, omdat als je aan het swipen bent door de Apps lijst bv, dan gebeurt het vaak dat je een App opstart zonder dat je dat wilt. Je veegt, maar toch denkt het scherm dat je een Tab doet.

De MT5001 heeft een mini USB als voeding en de houder heeft een Jack aansluiting. Kijk maar op de plaatjes in Aliexpress of op hun site. Ik heb een kabel met aan de ene kant de Jack en aan de andere kant een grote USB.

Bij mij switched de TomTom App naar portrait als ik het toestel ook in portrait zet. Geen instelling in de app zelf. Wel op het toestel.
 
Laatst bewerkt:
Even voor de goede orde:
SD kaart wordt mee bedoeld het interne geheugen, zijnde nu 8 GB
RAM is nu 512 mb
Android is nu 4.4.2
Daarnaast is er een SD slot waar iig geval tot 32 GB wordt ondersteund

gr M
 
Even voor de goede orde:
SD kaart wordt mee bedoeld het interne geheugen, zijnde nu 8 GB
RAM is nu 512 mb
Android is nu 4.4.2
Daarnaast is er een SD slot waar iig geval tot 32 GB wordt ondersteund

gr M

Ik denk dat het realistischer is om eerst een update naar Android 5.1 te accepteren (wat natuurlijk ook prima is) met 1 GB ram. Op de Chinese navi-markt is dit zo langzamerhand een standaard aan het worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg het idee dat ze serieus met 6.0 aan de gang waren.
"Our engineer is working on it" toen ik melding maakte van het feit dat die eene advertentie sprak over 6.0
W'll see ....
 
De MT is mee geweest naar de Ardennen: 3 dagen AllRoad op basis van Tracks. Nat, regen (beetje), prut, etc.
Goed gedaan op inderdaad 1 dingetje wat ik nog niet eerder heb meegemaakt:
Freeride zei het al: het bijladen van de accu gaat langzaam als de nav in gebruik is. Ook met de 2A laders/comvertor.
Dat brak mij dus op dag 3 op. Ik had steeds tijdens de pauzes de nav aangelaten en na 2 dagen (zeg 17 uur navigeren) was ie leeg en kreeg ik hem niet meer aan de gang. Ik heb hem uitgelaten, wel aan de stroom gehouden, en na een 2 uur voor 10% opgeladen. Heel langzaam gaat de accu dus lading verliezen. Bijladen 's avonds is dan het devies.

Normaliter heb je daar geen last van, dit was de eerste keer, maar wel een punt van aandacht.
Wellicht een 3A converter? Of misschien is het softwarematig op te lossen?
Iig weet Prolech ervan (door Freeride).

Nog even dit: mijn contactjes zien er nog steeds als nieuw uit door:

1. De pennen af te vlakken met een schuurblikje (puntjes zijn messcherp). Pennen olieen (vettig maken) zodat ze soepel veren) en contactvlakjes beetje insmeren met vaseline.
2. Ik laat de houder zitten, prima buro standaard ;)

We zijn dus een kwartaal verder, veel gereden, ding ziet er nog prima uit.

full


Ardennen Mrt 2017
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Marten!

Ik ga Prolech mailen met een voorstel. Ze zijn niet erg snel met hun antwoorden maar uit ervaring weet ik (ik heb jarenlang professionele apparatuur geimporteert uit Azië) dat ze tientallen mails per dag krijgen en het moeilijk is te doorgronden wat serieus is en welke niet.
 
Ze zegt dat je minimaal een 2A laadstroom nodig hebt.
Gisteren 4 uur op de weg een route gereden (200 km) met mijn 1A laadstroom usb adaptor.
Accu nivo was gezakt van 100 -> 92 %

Dus een dag rijden met een 1A is geen probleem. 's avonds dan weer naar 100% laden.
Ik ga es kijken wat ie met een 2A doet de komende tijd.

De route bestond uit een track met 3500 punten. Die heb ik blind via myDrive toegevoeld aan de TT GoMobile App. en foutloos gereden. Ook al kruisde de route zich 2 - 3 maal.
Dus voor asfalt-ritten houden we de TomTom erbij.

(Er was een enorm gedoe met de nieuwe Garmins bij de inschrijving. Daar gaat iets mis met connecten naar een PC met Windows 10 of zo. Ik ben maar gauw achter de Prolech gekropen :))
 
Terug
Bovenaan Onderaan