Het grote BMW K1600 topic deel 2

Zou wel ff rondneuzen bij mijn dealer staat een premium van 2011 met 26000 voor iets meer dan 15000.

Zou het kunnen dat dit jouw eerste K1600GT is. Heb er vorig jaar ook een paar keer omheen gedraaid maar toch voor een andere gekozen uit 2013.
Wel zuinig met de bandjes zijn ;) ;) anders sta je weer zo bij Rene op de Baarloseweg.

Groet
Ton
 
Handige tip Richard.

Goed om te weten dat de V ook in een 2012 kan.

Ik kan met inruil wel een 2012 machine financieel kan bolwerken maar een 2013 en nieuwer zal waarschijnlijk buiten bereik zijn worden. Kan natuurlijk wachten als het echt wat is maar op dit moment is mijn GSA nog "premium"

Als de proefrit van woensdag echt helemaal top is dan kan ik wachten tot mei maar ik wil heel graag een wit/licht grijs. Ik heb de bordeaux gezien maar das net als met de bordeaux rode blackbird. Dat is echt niet mijn smaak. Zwart hoeft van mij ook niet zo dus dan blijft blauw en wit over geloof ik ?
 
Zou het kunnen dat dit jouw eerste K1600GT is. Heb er vorig jaar ook een paar keer omheen gedraaid maar toch voor een andere gekozen uit 2013.
Wel zuinig met de bandjes zijn ;) ;) anders sta je weer zo bij Rene op de Baarloseweg.

Groet
Ton
Ja is mijn eerste en hij krijgt nu gezelschap van de zwarte van 2015 misschien dat die sneller verkoopt.
Gr. Marcel
 
Ik heb afgelopen woensdag een mooie proefrit gemaakt. Jee dat rijdt super zeg. Ik ga nog wel ritjes maken op meerdere 1600 want ik had het model waar ik een rit op maakte schakelde niet lekker. Als die andere beter schakelen overweg ik om mijn gsa in te ruilen. Het is alleen jammer dat de 1600 qua onderhoud volgens mij best wel een prijzig fietsje is?

* Speciale banden omdat het een zware fiets is (iets met stugger karkas ofzo?) die ook nog maar krap 10000 mee gaan - kosten die ?
* iedere 10000km een beurt
* iedere 10000km nieuwe banden?
* iedere 30000km wordt extra prijzig omdat de radiator helemaal gereinigd dient te worden (ergens gelezen)
* wanneer kleppen stellen (ahh 24 kleppen) ?

Kan iemand mij inzicht in deze kosten geven?

Enne GT en GT sport? Wat is het verschil, zie ik dat aan de buitenkant?

Groet
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad elke 10d km een beurt. Bij de 30d km beurt is dit prijzig omdat dan de kleppen gesteld moeten worden. Om daarbij te kunnen moet de radiator worden verwijderd.

Het is sowieso raadzaam om bij elke wasbeurt de lamellen van de radiator met de tuinslang (GEEN hogedrukspuit) schoon te spoelen.
 
Elke 100k nieuwe banden: ik ben nu in een jaar bij 30k en aan de 4e set bezig (zijn eigenlijk al op). Kleine beurt gaat wel, 275. De 30k komt al gauw boven de €1000 uit. Maar de vraag is hoe zinvol dat kleppenstellen is...
 
Sodeknetter.. € 1000,-- voor de 30k interval. Da's niet misselijk zeg maar wel iets waar je rekening mee kan houden. (Dat is dus opzoek naar een machine die net 30k heeft gelopen).
Voorlopig eerst maar eens op wat andere 1600's gaan rijden en wellicht ook uitkijken naar GTR/FJR of die all-road van Honda want die schijnt ook wel rustig te lopen maar ik neig toch meer nog een toerbuffel.
 
Ik heb iets gedaan.... de mijne komt te koop. Ik heb hem goed voor je ingereden. De 30 k beurt krijgt hij van Houtrust. Hij zal er binnen twee weken staan..
Hij is iets meer dan een jaar oud en full options incl. topkoffer en navigatie, extra windbescherming middels de winglets, radio enz enz.
Dus neem desgewenst eens contact op met Arnold Willebands van Houtrust :)
 
Dank voor de tip :)

Stuurde je een pb over de kleur maar dat heb ik inmiddels gevonden. Ben benieuwd hoe zwart er uit ziet. Was eigenlijk opzoek naar die witte of evt. havanna maar ja - als het echt een hele mooie machine is waarom niet - vorige fietsen waren ook allemaal zwart en ik weet dat er goed mee om is gesprongen.
 
Middag, volgende week krijg ik mijn nieuwe (nr.4 alweer) mijn "oude" (2015 30k km) staat in Heerenveen.
Ik heb nog evt een navigator V te koop.
Mijn nieuwe wordt ook op Bridgestone uitgeleverd (absurd eigenlijk want dit is zelfde type als mijn eerste in 2011!!),dus dat wordt omgezet naar de Roadtec 01.
het mooie weer komt eraan.
 
Nu ik bezweken ben voor een Triple Black 2017 GSA heb ik in de aanbieding: een GTL ruit, die een stuk hoger is dan de GT ruit. Een tanktas en de Aerowing Winglets voor betere windbescherming (rookkleurig). Dus indien er liefhebbers zijn hoor ik het graag. Morgen zal ik foto's enz en links op marktplaats zetten.
 
Ben nog zoekende. Weet ook nog niet of het daadwerkelijk een 1600 wordt maar beviel me tot nog toe het beste. Ik wil na een proefrit niet het gevoel hebben "god wat rijdt gs lekker". Heeft alleen die 1600 voor elkaar gekregen. Mocht ik eenmaal een K hebben dan heb ik wel een idee waar ik een gtl scherm moet halen.
 
Ik heb een proefrit gemaakt op een 2014 model. Met 30000 km op de teller. Rijdt goed, vooral de wegligging. Schakelen wel stroef, vooral 1 e en 2 e versnelling.. Verder zoeft hij lekker over het asfalt. Ook wel weer wat saai..
Wel heel.anders dan een Panigale maar dat wil ik ook. leeftijd......grrrr
inruilbodgehad, maar ik twijfel of ik niet moet zoeken naar een met minder km op de teller.
 
Laatst bewerkt:
Ha ik heb er het afgelopen jaar 28k opgezet. Dit blok is zo goed, met 30k zijn ze net ingereden. Die van mij is na 28 zgan...

En saai zijn ze zeker niet, ja je kan er beschaafd mee rijden, maar er zit enorme trekkracht in het blok en ik kon in de bergen met de snelsten meekomen!
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk ook omdat ik nu zelf min of meer op zoek ben maar ik zie die 1600 nu best wel vaak :-D

Van het weekend weer lekker gereden en kwam zaterdag ergens bij de Meij een witte tegen en gisteren bij Woerden Centrum een zwarte en vanmorgen weer een zwarte op de A2 bij Utrecht vlak voor die tunnel.

Mooi spul...

:]
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik ben sinds een paar weken in het bezit van een mooie K 1600 GT uit 2012. Vind het geweldig rijden, er zijn alleen een paar dingen die ik iets minder vind, ik weet niet of ze hier al voorbij gekomen zijn, maar wil ze toch maar even aankaarten hier.
Het eerste is het nogal luidruchtig in de eerste versnelling zetten. Het tweede is, als ik heel rustig rij in een vrij lage snelheid, als je dan het gas loslaat dat de aandrijving nogal klappert. Zijn dit dingen die normaal zijn voor deze motor? Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.
 
Ik hoor nog niks geks, als je langzaam rijdt heb ik altijd de hand op de koppeling, een beetje koppeling lost een hoop op, verder is het een kwestie van niet te vaak langzaam rijden, is de K ook niet voor gemaakt _O-
 
Twee weken geleden op een "2011" gerede en gisteren op een "2015". Beide hebben het. Is dus regel, geen uitzondering :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan