2012 bmw maxi scooter

Als je dat elke dag door een deur opening van 75cm. moet gaan doen wordt het wel heel erg spannend... misschien zelfs te spannend?

Spiegels zijn inderdaad in-draaibaar, met spiegels uitgedraaid is dat tevens het breedste gedeelte van de scooter: 87,7mm.

Gesamtbreite mit/ohne Spiegel mm. 877/775

De 775mm. zal de eerst volgende (meestal stuur breedte) zijn als de spiegels staan ingedraaid.

De zijkant speling bij het uitlaat schild wordt denk ik bij 75cm deur opening ook behoorlijk tricky.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Hij wil o.a. de maat zonder stuurbalansers weten, mogelijk zijn die circa 25 á 30 mm. per stuk?
 
Laatst bewerkt:
ik heb me tuindeur net opgemeten die is 90cm daar moest ik iedere dag doorheen en dat was al vervelend en moest ik al schuin insteken.
 
Je stuur kun je ook nog iets draaien dus bijvoorbeeld eerst links langs de deurpost en dan rechts. Mijn ervaring is dat je meer last krijgt met waar je je voet zet en de uitlaat, zeker als je ook nog een draai moet maken. Voor een keertje lukt wel, maar voor dagelijks gebruik houdt het niet over.
 
Gefeliciteerd Carpe-Diem, de sport lijkt mij ook het fijnst, is in ieder geval +10 kilo lichter als de GT

Heb alleen het verwijderen van de bovenste stuurkap in het verleden uitgelegd en dat t.b.v. het plaatsen van de garmin houder.

Model 2016 heeft een kleine afwijking in de demontage van de bovenste stuurkap, de rest (wat eigenlijk voor jou het belangrijkst is) lijkt mij gelijk aan zijn voorganger.
Doe maar voorzichtig met de kap want hij zit na het verwijderen van de schroefjes nog op enkele plaatsen gefixeerd.
Die fixaties moeten dus worden open geklikt.
Fixaties kun je het beste alleen op huiskamer tempratuur open klikken, als het te koud is bestaat er kans op afbreken van lipjes.


WebEngine in "2012 bmw maxi scooter"

WebEngine in "2012 bmw maxi scooter"

Ik zal eens zien of ik de stuurbekleding demontage middels screenshots voor je kan uitwerken, want ik denk te begrijpen dat je uiteindelijk naar "handlebar-risers" toe wil?
En daarvoor moet idd. de rest van de stuurbekleding er af.

Hopelijk heb je ook een paar cm. speling op beide remleidingen zodat de boel 20 á 30mm. om hoog kan.

mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Een snelle kijk op de situatie laat mij direct zien dat het geen conventioneel/genormaliseerd stuur is zoals b.v. op een Tmax, Gilera GP of mijn Kymcootje.
"Handlebar-risers" kunnen hier dus niet worden toegepast.
Het heeft voor mij dan ook niet zo heel veel zin om een how-to-do demontage stuurbekleding te maken.

Coventionele universele handlebar-risers zoals ze meestal worden verkocht
phpiXlXDi.jpg


Onderdeel van het BMW stuur (zie screenshot2) zijn 2 horizontale pootjes die aan het stuur vast zitten gelast en vervolgens via een soort van grondplaat op het kroonstuk zitten gemonteerd.

Mogelijk kun je iets bedenken door een grondplaat verhoger of iets dergelijks de maken, maar dat moet je dan in mijn opinie zelf zien te bedenken/maken?

BMW Sport heeft geen genormaliseerd stuur
image.php

BMW Sport
image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Geen dank.

In mijn opinie kan alles, en je positive kijk daar op bevalt me, alleen wordt het custom werk, en dat kan ik nooit vanachter de comp juist invullen.

Ik kan je helaas ook geen wphb geven dit omdat BMW in tegenstelling van wat normaliter gebruikelijk is geen PDF format gebruikt, maar een dikke vette 'dual-layer DVD9' van 8,5GB, die ook nog eens uiterst ingewikkeld is in gebruik.

Een how-to-do voor verwijderen van de kappen heb ik geen tijd voor, wat ik wel deze ronde even voor je kan proberen is om de pagina's van de DVD9 die het er om doen om te zetten naar PDF format.
Hopelijk kan dat je dan aanzetten om e.a. te proberen.

Ik zal vanavond wel even achter de comp gaan zitten en verschillende software opstarten om enkele dvd pagina's om te zetten naar pdf, die ik dan vervolgens hier als download vanuit mijn googledrive zal aanbieden.

mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
De foto die Carpe-Diem laat zien is de BMW die ik persoonlijk vorig jaar medio Mei 2016 heb mee gehad, ik herken de foto omdat ik op dat ding heb gereden en ik de foto zelf hier thuis om de hoek heb gemaakt ;)

Dat is een foto van model 2016, die overigens al eind 2015 leverbaar was zie daarvoor enige pagina's terug een melding van een MF'r die hem reeds einde 2015 al in bezit had.
Of Carpe-Diem ook daadwerkelijk dat model heeft kan hij beter zelf naar jou toe duidelijk maken.

mvg. Jan

image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
Model (eind) 2015 en 2016 - C650 Sport zijn toch identiek ?
Yes sir :Y

Navigatie montagebeugel:
Ben er zelf nog niet helemaal 100% uit of de originele Garmin montagebeugel ook weer op model 2016 past, dat is dus iets om even na te vragen of in ieder geval op te letten voor dat je hem besteld!
Ik vermoed het eerlijk gezegd wel, maar je weet maar nooit.

Goed ook dat je een extra oplaad punt hebt gemaakt want sinds september 2015 is het niet meer mogelijk om de oplader aan te sluiten om de accu in conditie te houden.
Wel door schade en schande wijs geworden dat de enige methode 'NU' nog is door rechtstreeks zelf een extra aansluiting op de accu te maken.
Zelf had ik dan in gedachte om daar de zeer gelikte optionele "CTEK 56380" kabelaansluiting voor in het rechter handschoenenkastje te bouwen... die aansluiting kost circa 23 euro.
Zie: CTEK 56380

Hierbij tevens de custom PDFjes

Bestand grote: circa 1Mb
Uitpakken op PC. met Winrar
Folder naam: Stuurbekleding BMW Sport
Content: 6x custom PDF

Download via rechter bovenhoek uit mijn Googledrive url:
https://drive.google.com/file/d/0Bzl1as0jNbI1bVJmSzNzY1RDQWs/view?usp=sharing

Ik heb de PDFjes allemaal op volgorde van demontage een nummer gegeven.
Lees de door mij extra toegevoegde blauwe tekst in PDF 6 even door om mogelijk meer inzicht te krijgen in wat je evt. zou kunnen proberen.

Ik hoor later graag van je of het haalbaar is,
iets niet duidelijk vraag dan gerust verder, voor de rest altijd leuk om
bij te praten over techniek.

Jan's tip om fixaties open te klikken:

Een setje "Pry bars" gebruik ik de laatste jaren om fixaties los/open te klikken.
Voor het geld hoef je het niet te laten bij de Chinees, je hoeft enkel maar dit super artikel op tijd te bestellen want het duurt natuurlijk altijd een week of 3, maar dan ligt het ook in een envelop in de brievenbus.

2 STKS/SET OEM auto reparatie tool koevoet crowbar goede kwaliteit BET 129 gratis verzending in 2 STKS/SET OEM auto reparatie tool koevoet crowbar goede kwaliteit BET-129 gratis verzending van handgereedschap sets op AliExpress.com | Alibaba Groep

Uiteraard kan het ook met huis-tuin en keuken zelf bedenk hulpmiddeltjes zoals bankkaart of plastic keukenspaan etc. zolang als je maar voorzichtig blijft en het niet met scherpe of metalen voorwerpen gaat doen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Yup die "CTEK 56380" is lekker profi :9

Ik rij zelf al een jaar of 7 met Garmin Zumo's, tergenwoordig de Zumo 590, ik wil zelf niks anders als Garmin Zumo's, maar goed de keuze's zijn tegenwoordig t.o.z.v. jaren geleden wel wat ruimer geworden.

In je zoektocht naar "smallere remhendels", wil ik je er ook nog even op wijzen dat er ook
inklapbare remhendels te koop zijn.
Ik rij zelf ook met zulk soort hendels, enige is dat ik ze origineel van Kymco heb gekocht en daar een godsvermogen voor heb moeten neer tikken.... dan welliswaar een top kwaliteit.

Vlak na dat ik die dingen had gekocht (3 jr. terug) werd de markt vanuit China plots overspoelt met die dingen, en dan ook nog voor een habbekrats, dat doet mij wel denken aan infirieure kwaliteit maar misschien kun je de koren van de kaft scheiden?

Google zoek opdracht:
* Folding extendable brake levers
* Folding Foldable Extendable Adjustable Motorcycle Brake Levers

Voorbeeldje van Chinese inklapbare hendels, uiteraard hebben de Chinees ook de shorty's
image.php


Misschien is een zelfmaak Gietnylon ophoogblok van 25mm. toepasbaar?
image.php


Gietnylon (polyamide)
image.php
 
Laatst bewerkt:
Prachtig model die sport. Een streling voor het oog.

Alleen gek dat bijna iedereen maar sturen wil verhogen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Bij de gs-en heb je dat ook,maar daar lijkt het dat er veel maar doen omdat andere het doen.
Tenzij ze offroad rijden.
Ik wou mijn stuur lager om meer druk op voorwiel en onderrug te ontlasten.

En om houding beetje naar voor zodat de oneffenheden in de weg niet rechtlijnig naar de rug komen.
Zoals ik al zij persoonlijk.
 
Bij zulk soort activiteiten met stuur dingetjes, is het ook altijd weer gaaf om aan een Tmax vanaf 2012 te denken.

Die heeft werkelijk een "hidden treasure" onder de stuurkap behuizing zitten.

Die 'hidden treasure' houd onder andere in dat hij markant nog mooier is zonder de plastic stuurbehuizing als met, ha ha doe het ze maar na :)

Werkelijk elk verstopt detail klopt en is van een ongekende superieure genormaliseerde kwaliteit.
Echt onderhuids zeer fraai afgewerkt, kortom naakt misschien wel de mooiste?
Daarbij vergeleken is de BMW dan eigenlijk zonder de stuurkappen een niet al te fraaie en ook niet genormaliseerde vertoning.

Op zo'n moment komt Jempie's a.s. ook even om de hoek kijken, want
die voorkant van de X-ADV is standaard al naakt en straalt daardoor een en al eenvoud uit... laat die Jappaners maar schuiven.
 
Eens kijken of er hier nog iemand leest.
Ik ben op zoek naar een workshop manuel voor een BMW 650 GT 2012.

Weet iemand waar ik dit kan downloaden, het liefst gratis natuurlijk ;)

Alvast bedankt

mvg
John
 
Is alleen verkrijgbaar als dual-layer DVD9 á 8,5Gb
Is daarnaast een compleet andere opzet als een gewoon wphb wat in de regel als pdf formaat wordt aangeboden.

Heeft mij tijden gekost om de programma mogelijkheden via dvd structuur een beetje onder de knie te krijgen, en ik ben eigenlijk niet zo moeilijk met al zulk soort technische aangelegenheden.
Kortom het is een vrij complex programma waarin je als leek meer niet als wel terug weet te vinden.

Wil je iets specifieks weten?

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Dag Jan
Oei dat is nogal wat zeg. Tja, net zo complex als BMW zelf. Maar ik ben gewoon gebeten door dat virus en heb dus nu een BMW 650 GT uit 2012.
Enfin, ik wil dus LED-lampen ipv halogeen plaatsen. Maar ik stuit dus meteen al op een probleem aan de rechterkant. Er is gewoon heel weinig ruimte. Ik heb de accu en houder al los gehaald maar daar zit de zekeringkast aan vast. En heb de hele tijd gekeken en geprobeerd hoe ik die los kan wrikken, maar geen succes. Zijn daar maniertjes voor?

BTW. ik heb je plaatjes al gezien over de vario en koppeling en daar gaat binnenkort een Pulley Hit clutch in. Ben er nog niet over uit wat vario betreft maar begin met sliders van 28gr. Misschien later Malossi.

Alvast bedankt

mvg
John
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan