Garmin Zumo deel 7

Oorzaak zit ditmaal niet bij Garmin, maar bij Windows: bij een recente update is er een bugje ingeslopen. Is eenvoudig op te lossen door handmatig te zoeken naar nieuwe updates en de meest recente te installeren.

Klopt, mijn oude 550 zorgt er voor dat Garmin Express gewoon opstart :)
 
Klopt, mijn oude 550 zorgt er voor dat Garmin Express gewoon opstart :)

Voor de helderheid (maar vermoedelijk bedoel je dat): genoemd probleem speelt alleen met toestellen die met MTP werken. De 220, 550, 660 kennen dat protocol niet en hebben genoemd probleem ook niet.


De reden dat ik denk dat de zumo 550 is overleden. Zwart scherm en als ik de accu eruit haal en na een tijdje terug plaats blijkt er niks te zijn veranderd.

En een nachtje aan de lader? Wat gebeurt er bij koppeling aan de PC?
 
Betreft de 590, en dan specifiek batterij problemen.
Blijkbaar is het met het voorzichtig wat verbuigen van pinnetjes behoorlijk meer uit de batterij te halen.
Ook het spontaan uitvallen, waar ik last van heb, zou hiermee wel eens over kunnen zijn.

Hèt WayPoint GPS Forum • Toon onderwerp - 590 dood?

Of is dat topic van dat forum al eens voorbij gekomen in dit topic ?

Haal de batterij er uit, duw met een naald de pinnetjes wat naar voor. Plug terug in en gegarandeerd een goeie batterij. Heb er hier zo al drie tot leven gebracht.
 
Ik gebruik met veel plezier een Zumo 390 en mijn Sena 20s op de motor.
Maar sinds de laatste update van Zumo krijg ik continu een waarschuwing als ik boven de toegestane snelheid rijd. Graag krijg ik wel waarschuwingen voor flits palen maar als ik boven de toegestane snelheid wil rijden wil ik dat graag in stilte doen.
Weet iemand waar ik deze snelheid waarschuwing kan uit zetten. Ik heb al eindeloos zitten zoeken in de settings en heb de handleiding er op na geslagen maar heb nog niets kunnen vinden.
 
bij de 350:
instellingen>>kaart en voertuig, dan naar beden scrollen>>snelheidswaarschuwingen met geluid.

bij de 392 ook??
 
Top, gevonden. Ik was er van uit gegaan dat dit voor de flits kasten was. Morgen weer rijden en dan kan dat hopelijk in rust :)
 
Kaartupdate 2018.10 is uit.
Beetje laat, ik heb 'm er al een week op staan! *O*

Trouwens ik had wel problemen met deze update.
Er was 2 wkn terug een auto-update van Windows mislukt. (had ik zelf niks van gemerkt)
Dit had wel als gevolg dat mijn Zumo niet werd herkend. :(

Garmin Express gaf aan update beschikbaar van nieuwe kaart 2018.10. Aan het eind van de kaartupdate kreeg ik foutmelding. Nog een keer geprobeerd en 3/4h verder weer foutmelding. :( Windows bleek uiteindelijk de boosdoener. Grrrrr.....

Volgende morgen een motorrit die ik niet zou kunnen rijden omdat ik helemáál geen kaart meer in de Zumo had. De oude versie was verwijderd en de nieuwe niet ge-installeerd.
Probleem was dus Windows-update, en deze handmatige update kostte 1 1/2 uur. Daarna alsnog weer de kaart-update gedaan. Inmiddels was het al na 02.00h en ben bij download van nieuwe kaart maar gaan slapen. Volgende morgen stond alles er wel op en heb rit toch gewoon kunnen rijden.

Wat een gezeur......... :?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik met veel plezier een Zumo 390 en mijn Sena 20s op de motor.
Maar sinds de laatste update van Zumo krijg ik continu een waarschuwing als ik boven de toegestane snelheid rijd. Graag krijg ik wel waarschuwingen voor flits palen maar als ik boven de toegestane snelheid wil rijden wil ik dat graag in stilte doen.
Weet iemand waar ik deze snelheid waarschuwing kan uit zetten. Ik heb al eindeloos zitten zoeken in de settings en heb de handleiding er op na geslagen maar heb nog niets kunnen vinden.
Die melding is dat zo'n icoontje van een auto met de melding zoiets van 'mobiele flitspalen op dit traject' ???
 
Zie ook Word je toestel ineens niet meer door je computer herkend? — MrGPS

Als die windows-update bij jou anderhalf duurde was er echt iets anders aan de hand. Dit ging echt om een mini mini dingetje (qua omvang dan).
Dat zou kunnen. Ik had een heel rijtje mislukte auto-updates in de laatste weken voor Windows staan. Toen ik uiteindelijk handmatig de update startte heeft het idd 1 1/2 uur geduurd met download, voorbereiden en installeren. Het duurde, duurde en duurde.......

Toen Windows er weer in stond ging daarna alles met Garmin Express vanzelf.

Ik heb eigenlijk altijd de download van een nieuwe kaart gedaan in de avond. De volgende morgen was altijd de nieuwe kaart beschikbaar. Nooit problemen mee gehad. Wat ik er nu wel van geleerd heb is dat ik een kaartupdate nooit meer ga doen als ik de dag later een rit wil rijden.
 
Laatst bewerkt:
"Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van de update"

CN2018.10 wel geïnstalleerd gekregen op de zumo590, maar via kaartopties deze cn2018.10 rechtstreeks installeren op PC geeft ( herhaaldelijk) een foutmelding in Express ... :(
(CN2018.10 (all north, All south & DEM) is wel geïnstalleerd op de 590)

(nee, niet te weinig HHD ruimte vrij, met nog 60 gb beschikbaar ... )
 
Het heeft mij ook 5 pogingen gekost om de boel geïnstalleerd te krijgen.
Geduld bewaren en de volgende dag nog een proberen is het devies.
 
"Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van de update"

CN2018.10 wel geïnstalleerd gekregen op de zumo590, maar via kaartopties deze cn2018.10 rechtstreeks installeren op PC geeft ( herhaaldelijk) een foutmelding in Express ... :(
(CN2018.10 (all north, All south & DEM) is wel geïnstalleerd op de 590)

(nee, niet te weinig HHD ruimte vrij, met nog 60 gb beschikbaar ... )
Ik heb hier precies hetzelfde met mijn Nuvi, en ook geen exacte foutmelding zodat ik weet wat er fout gaat.
Mocht iemand het weten...

3_zpsf1vnetu6.png
 
Waarschijnlijk is het downloadbestand beschadigd. Advies: even Express helemaal de-installeren en opnieuw installeren; daarna update opnieuw uitvoeren.

Controleer ook even of je voldoende ruimte (ca 10GB) op je c-schijf hebt.
 
Dames/Heren (en Hans Vaessen in het bijzonder :P),

Ik heb sinds kort een X-Lite helm met N-COM. Ik kan hem prima koppelen met mijn BMW Navigator 5. Ik luister veel muziek onderweg, echter word ik gek van de spraakinstructies tijdens het navigeren. Als ik dit uitzet, valt mijn muziek ook uit.

Het is mogelijk om enkel de spraak instructies te dempen?
 
Ik zou een rit plannen met heel weinig instructies :+
Of misschien kun je het volume wel op minimaal zetten.
 
Dames/Heren (en Hans Vaessen in het bijzonder :P),

Ik heb sinds kort een X-Lite helm met N-COM. Ik kan hem prima koppelen met mijn BMW Navigator 5. Ik luister veel muziek onderweg, echter word ik gek van de spraakinstructies tijdens het navigeren. Als ik dit uitzet, valt mijn muziek ook uit.

Het is mogelijk om enkel de spraak instructies te dempen?
Ja. Dat moet je via de Navigator doen. In startpagina op geluidsincoontje drukken. Dan op geluidspagina linksboven op instellingen (steeksleutel).
Kies "Navigatie" en schuif de knop helemaal naar links.

Deze instructie is gebaseerd op de Zumo 590, maar de Navigator V van BMW komt daar softwarematig aardig mee overeen.
 
Ik heb helaas mijn zumo 350 laten vallen, alles werkt gelukkig nog goed. Is het mogelijk om alleen de behuizing te vervangen?
 
Ik heb helaas mijn zumo 350 laten vallen, alles werkt gelukkig nog goed. Is het mogelijk om alleen de behuizing te vervangen?


Ik denk het wel, ze zijn in ieder geval te koop op internet.

Front

Back

Rubbers

Maar ik zou eerst even een van de WayPoint vestigingen bellen en daar een prijsopgaaf vragen. Als je handig bent kun je het zelf, en anders laat je het WayPoint doen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik de prijs van genoemde onderdelen optel kom ik op zo'n 80 dollar. En dan moet je het ook nog zien te monteren. Dat zal best lukken, maar weet dat er vermoedelijk een (iets duurder, maar wel zekerder) alternatief is:

Neem ook even contact op met garmin. Ik verwacht dat je dan aanbieden voor ca 150 euro kunt omruilen voor een NOH toestel.
 
Paar posts terug al gemeld.
Maar de usb poort op mijn nieuwe 340lm was defect na 3 weken gebruik.
Opgestuurd, een refurbished model retour gekregen...die werkte ook niet.
Sinds vandaag wederom een 'nieuwe' gekregen die wel werkt :) En het is een 350lm zie ik net met compleet europa erop :)
 
"Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van de update"

CN2018.10 wel geïnstalleerd gekregen op de zumo590, maar via kaartopties deze cn2018.10 rechtstreeks installeren op PC geeft ( herhaaldelijk) een foutmelding in Express ... :(
(CN2018.10 (all north, All south & DEM) is wel geïnstalleerd op de 590)

(nee, niet te weinig HHD ruimte vrij, met nog 60 gb beschikbaar ... )
Niks aan systemen veranderd etc, maar vandaag pakte de PC de mapinstallatie wel ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan