Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk niet dat er zo'n restvolume in blijft staan als je alles gewoon zou aflaten.
100 ml wil ik nog wel geloven, maar 400??
Alle olie die nog in het hoge gedeelte van het blok staat na 10 minuten uitzakken KAN blijkbaar niet terug doordat het in een 'kommetje' staat in dat geval. Hoe lang je het ook laat staan.
Wat wel veel uitmaakt is of je ook het oliefilter verwijdert.
Dat filter en de leidingen ernaartoe lopen inderdaad niet 'zomaar' snel leeg bij het aflaten van de olie.

Mijn Mooi-weer SV staat ook al maanden stil, en daarin is het oliepeil nu ook niet gestegen.
Ik denk een afleesfout door niet helemaal vlak staan tijdens het vullen of na de stalling op de stand..
 
Laatst bewerkt:
Middag,

Hierbij een nieuwe toevoeging voor dit topic.
Mijn blauwe SV650 uit 2001 met 30k op de teller.
sczdk313bcpoh.jpg


Opties:
- Leovince SBK Demper
- Afdekkap buddyseat
- Kleine knipperlichten + nieuwe relais
- Donker kuipruitje
- 35KW nog een paar maandjes

Ik had meteen even wat vraagjes,
Ik kom van een Bandit 600N en heb deze SV opgepikt van een eigenaresse die de afgelopen 5 jaar eigenlijk amper gereden had.

Nu heb ik tijdens het rijden voor mijn gevoel niet de grip die ik hoor te hebben. De motor staat op metzeler z8 banden met voldoende profiel. Het enige nadeel is dat deze banden door weinig gebruik een dotcode hebben van halverwege 2011. Kan dit een oorzaak zijn van slechte grip?
Er zitten geen scheurtjes in de band


Edit: Tips voor nieuwe banden merk en type (sportieve wegbanden) zijn altijd welkom
Groeten,
Kaz
 
Laatst bewerkt:
Hoi KaZ,

Mooie SV met zowat maagdelijke KM-stand.
Ziet er goed uit!.
Banden van 6 jaar oud zijn inderdaad al een beetje aan de oude kant en dus wat hard en stugger, dus bieden minder grip.
Bandenspanning 2.2 / 2.5 ??
Ik beleef nu heel veel plezier aan PilotPower3.
Het beste wat ik tot nu toe heb gereden op de SV.
Zijn zomerbanden voor sportief toergebruik.
Bieden veel grip, doet het ook goed in de regen, slijten 'normaal' , dus geen heel vreemde cupping oid, en sturen licht en neutraal.
Als je de originele voorveren hebt adviseer in een setje progressieve veren aan te schaffen (WP oid) en deze erin te zetten en tevens de demperolie te vervangen door 15W. Dat maakt heel veel uit. Achterveer icm dat setje in de voorpoten in de een na hardste stand moet een heel eind goed zijn. Deze niet al te grote investering is het echt waard.

Veel plezier met de SV en welkom in the family. *O*
 
Laatst bewerkt:
Welkom

W.b. De grip , vering is in orde ?
Zelf goede ervaring met pilot power 2 ct. Wat banden betreft.
Veel plezier met je nieuwe motor.
 
@ Roger sv. Wtf is er mis met dit topic ?
Ik zit net het laatste bericht te beantwoorden en na dat dit verschijnt zie ik jouw reactie pas .
Zo wordt het lastig reageren.
Oh, en ik ben nog niet bezig geweest met mijn olieniveau probleem, maar kan wel zeggen dat na het aflaten van de 300 ml laatste keer het niveau gelijk is gebleven.
Staat nog steeds op de paddock stand.
 
W.b. De grip , vering is in orde ?
Zelf goede ervaring met pilot power 2 ct. Wat banden betreft.
Ja zoals ik al schreef: de vering moet uiteraard wel in orde zijn. Standaard is de SV eigenlijk te slap, tenzij je heeeel touristisch rijdt. Aangezien KaZ sportbanden wilt hebben denk ik niet dat dat zijn rijstijl is. :N
Een versleten balhooflager of achterswinglagers willen ook wel eens eens laten lijken alsof er weinig grip is, maar dat lijkt me sterk voor 30 dkm (tenzij het vet er ooit met een hogedrukreiniger is uitgespoten, dan kan het wel) en verder kun je zo aan de stilstaande motor al voelen of er speling op die lagers zit.
Wel even uitsluiten..
De balans in de fiets moet ook goed zijn uiteraard. Voor en achterveren en demping dus. Achterdempers willen wel eens lekken. Als je de achterkant heen en weer kunt 'pompen' is ie niet meer goed. De standdaard achterdemper/veer is best OK als ie niet lek is. In mijn geval was ie dat wel, en vervangen door instelbare (demping en veervoorspanning) Hagon, doet het lekker!
De PilotPower 2CT zijn ook goed. Ook daarmee heb ik één set ervaring. De PP3 (de opvolger de PP2) vind ik iets meer grip bieden nog en iets lichter sturen.

Maar voor je goede banden gaat vervangen (6 jaar is nog best acceptabel en op te rijden), eerst de vering controleren, en evt aanpassen en goed afstellen.
 
Laatst bewerkt:
@ Roger sv. Wtf is er mis met dit topic ?
Ik zit net het laatste bericht te beantwoorden en na dat dit verschijnt zie ik jouw reactie pas .
Zo wordt het lastig reageren.
Ja dat klopt, heb ik zelf ook last van en meerderen in dit topic. Heel vervelend inderdaad. Je opent de link in de mail dat er een nieuwe reactie is en dan zie je die soms niet.
brewser verversen werkt bij mij niet. Wat wel werkt is naar de favorieten (ik neem aan dat je het topic daarin hebt staan ;) ) en dan op het topic klikken en op die manier te verversen. Als ik dat doe krijg ik wel alle reacties te zienm.
Maar lastig blijft het wel, en de reacties zijn vaak ook niet logisch hierdoor.
Ik heb het alleen bij dit topic.

Oh, en ik ben nog niet bezig geweest met mijn olieniveau probleem, maar kan wel zeggen dat na het aflaten van de 300 ml laatste keer het niveau gelijk is gebleven.
Staat nog steeds op de paddock stand.
Dan is het het meest aannemelijk dat het een 'vulfout' oid is geweest toch?
Olie verdampt niet het het ontstaat ook niet spontaan. ;)
Niets aan de hand, lijkt me.

Nou ook even mijn ervaring dan:
Afgelopen weekend mijn '2e SV' even uit de stalling gehaald. Daar zitten de PP 2CT banden nog op.
Alles wat ik er ooit vanaf 'geleend' had weer teruggezet (remblokken luchtfilter etc) een nieuw remvloeistofreservoir en er een accu ingezet. Choke een half slagje open, 5 seconden de startmotor laten jengelen en hij liep weer. Na ruim 1.5 jaar stil staan. Da's mooi toch? Die motor is echt goed en mooi afgesteld. Loopt ook wat soepeler en reageert beter op het gas dan het blok in mijn andere.
Ik heb er inmiddels t/m vandaag 1.5 tank mee leeggereden, dus dan heeft die SV ook weer even gedaan waarvoor ie gemaakt is en in alles weer even in beweging geweest en is alles weer even 'doorgespoeld.'

Inmiddels staat ie weer in de stalling ......
 
Laatst bewerkt:
Hoi KaZ,

Mooie SV met zowat maagdelijke KM-stand.
Ziet er goed uit!.
Banden van 6 jaar oud zijn inderdaad al een beetje aan de oude kant en dus wat hard en stugger, dus bieden minder grip.
Bandenspanning 2.2 / 2.5 ??
Ik beleef nu heel veel plezier aan PilotPower3.
Het beste wat ik tot nu toe heb gereden op de SV.
Zijn zomerbanden voor sportief toergebruik.
Bieden veel grip, doet het ook goed in de regen, slijten 'normaal' , dus geen heel vreemde cupping oid, en sturen licht en neutraal.
Als je de originele voorveren hebt adviseer in een setje progressieve veren aan te schaffen (WP oid) en deze erin te zetten en tevens de demperolie te vervangen door 15W. Dat maakt heel veel uit. Achterveer icm dat setje in de voorpoten in de een na hardste stand moet een heel eind goed zijn. Deze niet al te grote investering is het echt waard.

Veel plezier met de SV en welkom in the family. *O*

Ja bandenspanning is op orde. Als eerste gecontroleerd. Ook zit er geen speling op het balhoofd. Deze sv heeft idd nog de standaard slappe vering. Al was ik dat van de bandit al aardig gewend.

Ja zat zelf ook aardig te denken aan de PR3 als bandjes. En progressieve vering is misschien nog helemaal niet zon gekke investering.

Ik zal morgen eens kijken naar de vering.
Kaz
 
Vering hoef je niet per se aan te passen.
Het ligt eraan hoe zwaar je bent :P
Het is een japanse fiets, waardoor hij is afgesteld op hele lichte personen.

Wat ook goed kan helpen is je bandenspanning omlaag.
Ik rijdt 2.1 voor en 2.3 achter, hiermee heb ik het meeste grip, en toch een lange kilometrage.

Ik zit nu op mijn derde set Bridgestone Battlax T30. Mijn vorige 2 sets gingen ruim 20k kilometer mee!!!
De banden sturen heel erg neutraal, en laten zich super goed begeleiden.

Zelfs in de regen hebben deze banden HEEL veel grip.
iig meer dan ik durf te gebruiken :P

Bij 18.000 km op de banden heb ik nog een elbow down kunnen maken.

 
Dag lui,

Mijn vriendin is van plan een sv650n te kopen uit 1999. Ze heeft er inmiddels een testrit opgemaakt. Alles lijkt prima, er was echter een klein minpuntje.
De motor wil (warm) nog wel eens afslaan laag in de toeren, zo ook in de bocht.
Herkennen jullie dit wellicht als een bekend euvel?
De motor heeft overigens een tijd stil gestaan (ongeveer een half jaar).
De verkoper zegt overigens dat het aan de bougies kan liggen of doordat de motor zuiniger is afgesteld bij een motorzaak.
 
Ja zat zelf ook aardig te denken aan de PR3 als bandjes.
Ik had het niet over Pilot Road, maar Pilot POWER 3 banden.
Over vering aanpassen lopen de mening blijkbaar uiteen. Ik weet niet hoe licht je moet zijn om de veren zwaar genoeg te vinden, maar mijn 65 kg schoon aan de haak is wat mij betreft als veel te veel.
Maar kijk maar, ik denk dat je er wel uitkomt. Kwestie van goede banden monteren en goed afstellen die hap. ;)
Ik rijd nu nog met winterbanden. In de winter was er niets lekkerder mogelijk, maar nu je weer wat platter kunt merk je de beperkingen. Meer dan grip genoeg, maar hierdoor heel veel beweging in de band (achter). Het feit dat ie redelijk plat is gereden werkt ook niet positief, maar dan nog. 't voelt een beetje zoals je de heren met de héééél grote harten in het WCBK of MotoGP zien rijden...
 
Ik rij met pilot road 3 goed bandje voor straat gebruik imo; presteert ook onder de 10 graden nog aardig en met vervuild wegdek. Op het circuit zou ik iets anders nemen.. Heeft iemand ervaring met zogenaamd fork-emulators Klik Had ze wel eens voorbij zien komen hier, twijfel om deze aan te schaffen lijkt me best interessant.
 
Dag lui,

Mijn vriendin is van plan een sv650n te kopen uit 1999. Ze heeft er inmiddels een testrit opgemaakt. Alles lijkt prima, er was echter een klein minpuntje.
De motor wil (warm) nog wel eens afslaan laag in de toeren, zo ook in de bocht.
Herkennen jullie dit wellicht als een bekend euvel?
De motor heeft overigens een tijd stil gestaan (ongeveer een half jaar).
De verkoper zegt overigens dat het aan de bougies kan liggen of doordat de motor zuiniger is afgesteld bij een motorzaak.

Wanneer een motor zuiniger wordt afgesteld, dan wordt hij krachtiger, en beter, en zal hij juist minders snel afslaan.
Of hij is afgesteld wanneer de motor niet goed warm was, dat kan natuurlijk ook.

Als hij een tijdje heeft stilgestaan, dan zou het handig kunnen zijn om de carbs een keer schoon te gaan maken :)
 
Stationair toerental niet te laag ?
Heb dat zelf met m'n eerste sv ook gehad, die stond op 900 rpm. Na stellen naar 1100 rpm nooit meer gehad.

Het oliepeil probleem is overigens opgelost, op de paddock stand komt blijkbaar nogal wat olie naar voren zodat het peil te hoog lijkt.
Grappig dat me dat nooit eerder is opgevallen.
 
Dag lui,

Mijn vriendin is van plan een sv650n te kopen uit 1999. Ze heeft er inmiddels een testrit opgemaakt. Alles lijkt prima, er was echter een klein minpuntje.
De motor wil (warm) nog wel eens afslaan laag in de toeren, zo ook in de bocht.
Herkennen jullie dit wellicht als een bekend euvel?
De motor heeft overigens een tijd stil gestaan (ongeveer een half jaar).
De verkoper zegt overigens dat het aan de bougies kan liggen of doordat de motor zuiniger is afgesteld bij een motorzaak.

Ik had een licht tikje en dat was de ontsteking...
Mooi niet dus.

Maar dit lijkt op afstelling, al zou ik er wel een beetje huiverig mee zijn.
Zeker onderin alleen is wel te redeneren.

- Er zou een lichte luchtlek kunnen zijn, meer lucht weinig benzine, ongelijk lopen en uitvallen.
- Carbs zouden het kunnen zijn, afstelling of vuil
- Bobines of elektra wat af en toe overslaat, merk je vooral onderin.

Als hij zegt bougie moet ie er maar een nieuwe inprikken à 8 euro, wat bij de voorste cilinder geen pretje is, maar enfin.
Anders zou ik er toch wat van de prijs aflullen met bovenstaande kennis dat je nog wat te doen staat!

De SV is echter een goede keuze van je vriendin!
 
Het oliepeil probleem is overigens opgelost, op de paddock stand komt blijkbaar nogal wat olie naar voren zodat het peil te hoog lijkt.
Grappig dat me dat nooit eerder is opgevallen.
hahaha dus toch!
Is toch eigenlijk logisch. Het peilglaasje zit voorin het carter, dus als je de achterkant van de motor wat hoger zet dan met de achterband op de grond ...
Ik peil zelf ook altijd op een bokje hoor, en zolang ik nog een luchtbelletje in het glaasje zie is het zeker niet teveel.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand waar ik van die schroeven kan vinden voor de kuip aan de voorkant?
Gaat om de schroeven die aan de binnenkant zitten bij de uitlaatbocht.
Vorige eigenaar had de kuip aan een kant met een tywrap vastgemaakt en nu ben ik de schroef aan de andere kant plots ook kwijt...

Nog meer mensen last van dat deze er uit trillen? wat hebben jullie daar aan gedaan?
 
Dank jullie wel voor de tips.
Ze heeft hem inmiddels gekocht, icm een aankoopcheck. Bleek vrijwel niks mis mee te zijn :)
Super gaaf apparaat, net een top geluid!
 
Ik had het niet over Pilot Road, maar Pilot POWER 3 banden.
Over vering aanpassen lopen de mening blijkbaar uiteen. Ik weet niet hoe licht je moet zijn om de veren zwaar genoeg te vinden, maar mijn 65 kg schoon aan de haak is wat mij betreft als veel te veel.
Maar kijk maar, ik denk dat je er wel uitkomt. Kwestie van goede banden monteren en goed afstellen die hap. ;)
Ik rijd nu nog met winterbanden. In de winter was er niets lekkerder mogelijk, maar nu je weer wat platter kunt merk je de beperkingen. Meer dan grip genoeg, maar hierdoor heel veel beweging in de band (achter). Het feit dat ie redelijk plat is gereden werkt ook niet positief, maar dan nog. 't voelt een beetje zoals je de heren met de héééél grote harten in het WCBK of MotoGP zien rijden...


De eerste stap is rond. Ik heb gister een paar mooie bridgestones S20 op de kop getikt. Was een dusdanige aanbieding dat ik deze heb gekozen. Zouden het ook prima moeten doen volgens mij.
Qua vering ben ik nog niet helemaal tevreden en dat wordt dan ook het volgende project.
Ik ben zelf zo’n 85kg dus kom niet helemaal weg met de standaard vering.
 
De eerste stap is rond. Ik heb gister een paar mooie bridgestones S20 op de kop getikt. Was een dusdanige aanbieding dat ik deze heb gekozen. Zouden het ook prima moeten doen volgens mij.
Qua vering ben ik nog niet helemaal tevreden en dat wordt dan ook het volgende project.
Ik ben zelf zo’n 85kg dus kom niet helemaal weg met de standaard vering.
Die Bridgestones komen best goed uit de vergelijkingstesten. Kunnen nooit een slechte keuze zijn.
WB de vering?
Voor veren vervangen door progressieve veren van WP, HyperPro, Technoflex (bestaat dat nog??) YSS of vergelijkbaar en de vorkolie vervangen door een 15W viscositeit. Luchtkamer aanhouden volgens de manual of een cm kleiner (dan werken de voorvork wat progressiever).
Achterveer zou in principe goed moeten zijn voor iemand van 80 kg, maar 't ligt aan de slijtage van de demper of ie het lekker doet. Als je die in de stand met de meeste veervoorspanning niet lekker krijgt vervangen door iets anders. Kan een hyperpro, Hagon, YSS oid zijn voor de SV, maar een veer van een kawa600 kan ook, al heb ik daar geen ervaring mee.
Ik weeg 65 kg en heb in beide SV's de voorvork zoals beschreven. Achter heb ik in de ene fiets een Hagon en in de andere een originele niet lekke SV demper. Dat bevalt allemaal goed. Mogelijk dat het bij 80 kg met de SV veer niet meer lekker werkt, maar als ik met duo rijd op de SV met originele veer/demper gaat dat ook niet echt slecht... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Toen ik mijn SV kocht zat er een Bridgestone achter, en een Pilot Power 2 voor. Dat werkte niet echt, achter weinig grip...
Heb nu Pilot Power 2ct eronder, bevalt me prima! Wel voor en achter natuurlijk.

Weeg zelf ook 65, maar ben vrij lang, maakt voor de vering weinig uit natuurlijk, je lengte.
Heb Hyperpro veren voor, en nog de originele schokker achter. Dat gaat goed. Maar mocht je interesse hebben in een Kawa ZX6R schokdemper, die heb ik nog liggen hier, moet je alleen het accubakje wat bijwerken. Staat ergens een How to ergens hier, maar kan het niet meer vinden....

Laat maar weten, hoef er niet de hoofdprijs voor. 30 euro is ie van jou.

Groeten, Coert, :W
 
Laatst bewerkt:
Toen ik mijn SV kocht zat er een Bridgestone achter, en een Pilot Power 2 voor. Dat werkte niet echt, achter weinig grip...
Heb nu Pilot Power 2ct eronder, bevalt me prima! Wel voor en achter natuurlijk.
Kaz heeft de S20 voor en achter, want hij heeft 'een paar' mooie Bridgestones op de kop getikt. Dat zou goed moeten zijn.
Als ik me de vergelijkingstest zo herinner zijn het goede banden, maar is natte grip wat minder tov die van enkele concurrentenrubbers. Mijn broer heeft ze op zijn Ducati. Tevreden over droge grip en ook wat minder enthousiast over natte grip en feedback. Om die reden heb ik voor de PP3's gekozen in elk geval, die kwamen als beste uit de 'natte test.' Zeker aangezien de SV toch een beetje weinig feedback of grip geeft aan de achterkant op nat vind ik dit een belangrijk aanschafcriterium (persoonlijke mening).
PilotPower 2CT vind ik ook wel lekker en ze zien er goed uit. :9

full
 
Laatst bewerkt:
Ik zie wel meer wat er goed uit ziet, :+ :P

Maar inderdaad, nat zijn ze minder, maar ik rij zelden in de regen...of ik moet er in terechtkomen, dan moet ik wel. Bij droog weer vind ik ze heerlijk, en ik heb wel redelijke feedback van ze. Ze zetten weleens een stapje opzij, achter, maar dat weet ik, en voel het.

:)
 
Een goedemiddag allemaal!

Om een lang verhaal kort the maken, recentelijk ben ik verhuisd en heb ik mijn motor maar weinig gezien.

Sinds vandaag een plek in onze parkeergarage met voor of achter de auto ruimte voor mijn pareltje.

Nu alleen nog een manier waarop ik de motor kan vastleggen...

Naast onze parkeerplek staan 2 pilaren (omtrek 100cm). Zou een lange ketting een goede optie zijn?
En wat denken jullie, ART4 of ART5?
 
Een goedemiddag allemaal!

Om een lang verhaal kort the maken, recentelijk ben ik verhuisd en heb ik mijn motor maar weinig gezien.

Sinds vandaag een plek in onze parkeergarage met voor of achter de auto ruimte voor mijn pareltje.

Nu alleen nog een manier waarop ik de motor kan vastleggen...

Naast onze parkeerplek staan 2 pilaren (omtrek 100cm). Zou een lange ketting een goede optie zijn?
En wat denken jullie, ART4 of ART5?

Het pareltje van jou, Art5, niet op bezuinigen. Ze kunnen altijd doorslijpen, maar dat valt wel op in een parkeergarage.
Omleggen aan een pilaar, vind ik zelf rigoreus, maar als ze geen aanlegplek hebben dan moet het maar. Grootste problemen zijn demontage en een busje intillen. Een slot is een moeilijk goede investering, ik heb er nog 2 uit de steentijd en werken prima. Mijn nichtje heeft echter mijn ART4 slot met haar brommer doorverkocht, dus die ben ik kwijt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan