Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zijn tips waar ik wat aan heb, bedankt! Ik heb dat met de auto wel geprobeerd, maar had altijd moeite om het systeem luchtvrij te krijgen. Een stukje hout heb ik vast nog wel, dat moet geen probleem zijn.
 
Half litertje meer dan zat. Vloeistof vervangen is niet zo moeilijk. Druk opbouwen met de hendel, hendel vast houden, nippel open draaien, nippel dicht draaien en dan pas de hendel los laten. En dan weer vanaf voor af aan. Makkelijkste is om een doorzichtige slang aan je nippel doen kan je zien als je kleur van je remvloeistof weer goed is.
En als laatste tip als je blokjes redelijk op zijn haal dan de remklauw van de schijf en duw de zuigers helemaal terug en zet hier een stukje hout of iets dergelijks tussen zodat helemaal ingedrukt blijven. Hierdoor zorg je ervoor dat er geen oude remvloeistof achter je zuigertjes blijft zitten.
Wel eerst alles goed schoonmaken met remmenreiniger voordat je de zuigers indrukt.
 
Oja en je moet eigenlijk eerst de remvloeistof reservoirtjes even leeg zuigen anders mengt het oude remvloeistof met het nieuwe. goedkoopste en makkelijkste oplossing hiervoor is een spuit (zo'n ding van de dokter) om hem leeg te trekken
 
Oja en je moet eigenlijk eerst de remvloeistof reservoirtjes even leeg zuigen anders mengt het oude remvloeistof met het nieuwe. goedkoopste en makkelijkste oplossing hiervoor is een spuit (zo'n ding van de dokter) om hem leeg te trekken

Dus nippel open doorzichtige slang erop, nippel open, spuit er aan en trekken.

Vullen kan ook van onder af, dan duw je de lucht naar boven, wel dekseltje open en in de gaten houden.
 
Laatst bewerkt:
Dus nippel open doorzichtige slang erop spuit er aan en trekken.

Vullen kan ook van onder af, dan duw je de lucht naar boven, wel dekseltje open en in de gaten houden.

En..... leg een doek onder, ook aan het rempotje aan het stuur, door de luchtbellen spat er gemakkelijk wat remvloeistof uit het potje, en daar kan de :] lak weer niet zo goed tegen. :+
 
Laatst bewerkt:
full


Toch maar even een foto van de nieuwe aanwinst.
GTS1000 uit 1994 nu een week in mijn bezit en het rijd geweldig, geen last van sporen, rillen of oneffenheden in de weg. Je voelt het gewoon niet, alles word keurig opgevangen. Remmen is een ervaring op zich, het is zeer direct zonder een reactie in het stuur of een duikneiging ook bij een noodstop. Bochten nemen gaat eigenlijk vanzelf, lichte druk vanuit de heupen en hoppa daar gaat ie. Alleen de draaicirkel is wat groot maar als dat het enige is! Optrekken en versnellen gaat lekker vlot, eigenlijk gaat dat snel maar voel je amper in het frame terug.
Buiten het rijgedrag is ook de aandacht onderweg heel apart, overal waar je stopt komt er wel iemand kijken of een opmerking maken en dat geldt ook voor niet-motorrijders. Niet dat ik daarvoor deze gekocht heb maar is gewoon leuk om te ervaren dat het bij veel mensen een reactie opwekt en tot dusver alleen maar positieve. Gisteren ruim 400km weggereden zonder een centje last.
Conclusie: geweldige aanwinst waar ik veel plezier aan ga beleven (moet wel wegblijven van onderdelen!).
De XJ staat in de garage waarschijnlijk word die langzamerhand omgebouwd naar een naked...
 
[afbeelding]

Toch maar even een foto van de nieuwe aanwinst.
GTS1000 uit 1994 nu een week in mijn bezit en het rijd geweldig, geen last van sporen, rillen of oneffenheden in de weg. Je voelt het gewoon niet, alles word keurig opgevangen. Remmen is een ervaring op zich, het is zeer direct zonder een reactie in het stuur of een duikneiging ook bij een noodstop. Bochten nemen gaat eigenlijk vanzelf, lichte druk vanuit de heupen en hoppa daar gaat ie. Alleen de draaicirkel is wat groot maar als dat het enige is! Optrekken en versnellen gaat lekker vlot, eigenlijk gaat dat snel maar voel je amper in het frame terug.
Buiten het rijgedrag is ook de aandacht onderweg heel apart, overal waar je stopt komt er wel iemand kijken of een opmerking maken en dat geldt ook voor niet-motorrijders. Niet dat ik daarvoor deze gekocht heb maar is gewoon leuk om te ervaren dat het bij veel mensen een reactie opwekt en tot dusver alleen maar positieve. Gisteren ruim 400km weggereden zonder een centje last.
Conclusie: geweldige aanwinst waar ik veel plezier aan ga beleven (moet wel wegblijven van onderdelen!).
De XJ staat in de garage waarschijnlijk word die langzamerhand omgebouwd naar een naked...
Prachtige dikke fiets Toon :} , heel veel plezier en vele veilige en zeeeer comfortabele kilometers gewenst :] :] ;)
 
[afbeelding]

Toch maar even een foto van de nieuwe aanwinst.
GTS1000 uit 1994 nu een week in mijn bezit en het rijd geweldig, geen last van sporen, rillen of oneffenheden in de weg. Je voelt het gewoon niet, alles word keurig opgevangen. Remmen is een ervaring op zich, het is zeer direct zonder een reactie in het stuur of een duikneiging ook bij een noodstop. Bochten nemen gaat eigenlijk vanzelf, lichte druk vanuit de heupen en hoppa daar gaat ie. Alleen de draaicirkel is wat groot maar als dat het enige is! Optrekken en versnellen gaat lekker vlot, eigenlijk gaat dat snel maar voel je amper in het frame terug.
Buiten het rijgedrag is ook de aandacht onderweg heel apart, overal waar je stopt komt er wel iemand kijken of een opmerking maken en dat geldt ook voor niet-motorrijders. Niet dat ik daarvoor deze gekocht heb maar is gewoon leuk om te ervaren dat het bij veel mensen een reactie opwekt en tot dusver alleen maar positieve. Gisteren ruim 400km weggereden zonder een centje last.
Conclusie: geweldige aanwinst waar ik veel plezier aan ga beleven (moet wel wegblijven van onderdelen!).
De XJ staat in de garage waarschijnlijk word die langzamerhand omgebouwd naar een naked...

He Toon, dat is een aparte motor, lijkt een beetje op een Transformer! Zie je idd niet vaak, hopen inderdaad dat je geen onderdelen nodig hebt.

Hij ziet er ook nog goed uit als ik de foto zie!
 
[afbeelding]

Toch maar even een foto van de nieuwe aanwinst.
GTS1000 uit 1994 nu een week in mijn bezit en het rijd geweldig, geen last van sporen, rillen of oneffenheden in de weg. Je voelt het gewoon niet, alles word keurig opgevangen. Remmen is een ervaring op zich, het is zeer direct zonder een reactie in het stuur of een duikneiging ook bij een noodstop. Bochten nemen gaat eigenlijk vanzelf, lichte druk vanuit de heupen en hoppa daar gaat ie. Alleen de draaicirkel is wat groot maar als dat het enige is! Optrekken en versnellen gaat lekker vlot, eigenlijk gaat dat snel maar voel je amper in het frame terug.
Buiten het rijgedrag is ook de aandacht onderweg heel apart, overal waar je stopt komt er wel iemand kijken of een opmerking maken en dat geldt ook voor niet-motorrijders. Niet dat ik daarvoor deze gekocht heb maar is gewoon leuk om te ervaren dat het bij veel mensen een reactie opwekt en tot dusver alleen maar positieve. Gisteren ruim 400km weggereden zonder een centje last.
Conclusie: geweldige aanwinst waar ik veel plezier aan ga beleven (moet wel wegblijven van onderdelen!).
De XJ staat in de garage waarschijnlijk word die langzamerhand omgebouwd naar een naked...

Mooi ding! Heb er altijd hele positieve ervaringen over gelezen hier op het forum. Ben er overigens nog nooit een tegengekomen. Een zeer bijzondere voorwielophanging! Heel veel plezier er mee!
 
Sinds kort heeft mijn xj600s soms problemen met starten. Beide keren toen ik wilde starten na het tanken. Ik hoor dan alleen een klik en zie het olielampje aan gaan zoals normaal tijdens het starten. Startmotor gaat niet rond.Toen ik m iets naar voren duwde deed ie t beide keren weer.

Later nog een paar keer uitgezet en proberen te starten maar toen geen problemen.

Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Sinds kort heeft mijn xj600s soms problemen met starten. Beide keren toen ik wilde starten na het tanken. Ik hoor dan alleen een klik en zie het olielampje aan gaan zoals normaal tijdens het starten. Startmotor gaat niet rond.Toen ik m iets naar voren duwde deed ie t beide keren weer.

Later nog een paar keer uitgezet en proberen te starten maar toen geen problemen.

Iemand een idee?

Koolborstels startmotor.
 
Sinds kort heeft mijn xj600s soms problemen met starten. Beide keren toen ik wilde starten na het tanken. Ik hoor dan alleen een klik en zie het olielampje aan gaan zoals normaal tijdens het starten. Startmotor gaat niet rond.Toen ik m iets naar voren duwde deed ie t beide keren weer.

Later nog een paar keer uitgezet en proberen te starten maar toen geen problemen.

Iemand een idee?

Koolborstels gebruik zoekfunctie maar eens, ik had laatst hetzelfde.

Maar bij mij was het de as met die vlakjes waar je KB over heen gaan, deze moet je ff opschuren.


Zoekfunctie gebruikt en dan zoek in dit topic...et voila!!!

Het grote Yamaha Diversion topic deel 21
 
Laatst bewerkt:
Vandaag, na veel helmen passen, een nieuwe gekocht bij Termaat in Nijmegen. Leuke zaak.

Mijn oude helm werd wat ruim en lawaaierig.
Nu een Shark S700 LAB, past leuk bij de motor wat kleur betreft. 😄
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag, na veel helmen passen, een nieuwe gekocht bij Termaat in Nijmegen. Leuke zaak.

Mijn oude helm werd wat ruim en lawaaierig.
Nu een Shark S700 LAB, past leuk bij de motor wat kleur betreft. 😄
[afbeelding]
Nou nog een bijpassende jas en broek en je bent helemaal het heertje! Heeft Termaat vast ook wel, wat die niet hebben is niet de moeite van het opnoemen waard.

(Nee, heb geen aandelen, maar ben daar destijds ook goed geslaagd!)
 
Nou nog een bijpassende jas en broek en je bent helemaal het heertje! Heeft Termaat vast ook wel, wat die niet hebben is niet de moeite van het opnoemen waard.

(Nee, heb geen aandelen, maar ben daar destijds ook goed geslaagd!)
😅 nou, kleding in die kleur stelling, dan wordt het wel een heel erg kleurrijk geheel 😉
 
Na iets meer als 4 jaar een diversion 600 te rijden en deze zelfs om te bouwen naar een naked bike(misschien weten sommige het nog). Is deze een paar weken geleden verkocht. Morgen ga ik kijken naar een 900 diversion. Deze is aardig compleet met kofferset, onderkuip, stuurverhogers en rvs uitlaatcollector.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan