KTM 690 SMC (-R) Deel 7 Broaaaper die broaaap!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag m'n SMC-R opgehaald en ontzettend blij natuurlijk! Hij is helemaal standaard, maar ik wil d'r een Akrapovic (of andere) slip-on opzetten. Weten jullie zo gauw of ik hier ook de mapping op moet laten aanpassen of geldt dit pas vanaf een volledige lijn?

Gefeliciteerd!! zal je niet tegen vallen ten opzichte van je vorige. als je een andere demper kiest zet er dan ook even het andere luchtfilter kapje ( http://www.ktm-parts.com/mm5/graphics/00000001/76506102000.jpg ) op die meer lucht door laat ( evo 1 ). dan heb je idd ook een andere mapping nodig maar dit is zeker wel een aanrader.
 
Gefeliciteerd!! zal je niet tegen vallen ten opzichte van je vorige. als je een andere demper kiest zet er dan ook even het andere luchtfilter kapje ( http://www.ktm-parts.com/mm5/graphics/00000001/76506102000.jpg ) op die meer lucht door laat ( evo 1 ). dan heb je idd ook een andere mapping nodig maar dit is zeker wel een aanrader.

Ah top thanks! Ja ik hoorde al van iemand anders om de EVO 1 mapping te gebruiken. Heb me hier een beetje ingelezen over TuneECU, iemand in de omgeving van het Gooi die een KTM kabel + OBD2 kabel heeft liggen? :+
 
Laatst bewerkt:
Heb de evo1 kit besteld. Hoop dat ie er eind vd week op zit samen met de 1000km beurt.

ben erg benieuwd naar de prestaties dan.

Het geluid is ook echt super.
 
Rubbere ring om de akra is vaak een grote slangenklem waar een stuk slang overheen geschoven zit. Daar zie je niets van als de sluiting aan de binnekant zit:

[~[url="http://i23.photobucket.com/albums/b368/lraymaekers/Mobile%20Uploads/2016-05-28%2021.11.35.jpg"]afbeelding~][/URL]

Verder kan die kilometerstand wel kloppen. Bij nieuwe auto's kunnen ze deze vaak tot een bepaalde stand resetten, zodat de eerste kilometers van fabriek naar trein of de wasplaats bij de dealer niet op de klok staan.

Heb Al 700km, superplezant!! ondertussen via Motodeluxe demper beschermingring besteld, en binnenkort laten wrappen die handel :) (Apex Lettering)
Wel af en toe valse neutraal bij het schakelen? Wat ik erover lees is dat ik te zacht ben met schakelen...let er dus zo vaak mogelijk op maar het voelt als een dubbele klik tussen 5 en 6?? zit.

Anyway super blij van deze aankoop!
 
Ik heb qua prijs gekeken naar andere smc's en ben zover ik kan zien de goedkoopste. En zoals ik zei, wil ik nog wel wat zakken.

Niks zakken, is een ex xr600sm. Die zijn goud waard 8-) ;) Loopt als een malle en alle opties die je kan verzinnen. Incl. volledig akra van alleen al 1700.
 
Ben toch wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Ik heb dan vorige week m'n SMC-R gekocht maar er zit nog een standaard demper op. Nu krijg ik morgen een FMF slip-on binnen maar omdat FMF in de USA wordt gemaakt zit er geen E-keur op... Er zit wel een DB-ring in, maar ik heb begrepen dat de E-keur regel verplicht is sinds vorig jaar of begin dit jaar(?). Rijden jullie allemaal met een E-keur op je uitlaat of nemen jullie het risico gewoon?
 
ik rijd met een dominator uitlaat zonder E-keur
zit een heel klein db killertje in. Tot nu toe geen
probleem met de mannen in het blauw
 
Ben toch wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Ik heb dan vorige week m'n SMC-R gekocht maar er zit nog een standaard demper op. Nu krijg ik morgen een FMF slip-on binnen maar omdat FMF in de USA wordt gemaakt zit er geen E-keur op... Er zit wel een DB-ring in, maar ik heb begrepen dat de E-keur regel verplicht is sinds vorig jaar of begin dit jaar(?). Rijden jullie allemaal met een E-keur op je uitlaat of nemen jullie het risico gewoon?

rij al 4 jaar rond met akra's zonder killers. als ik op vakantie ga schroef ik ze er wel in. als jij niet te opvallend doet zul je niet snel opvallen bij de politie. ik woon wel in een dorp en kom amper in een binnenstad met de motor. als je in de stad woont zou ik de db killers er wel gewoon in laten.

ik denk dat de meesten alleen de e-keur zullen controleren als jij veel overlast veroorzaakt. en je kunt er altijd zelf een e-keur plaatje op pop nagelen. iemand in dit topic maakt die plaatjes. lees maar ff een pagina ofzo terug.
 
Ja, ik had al een keer eerder gelezen over het maken van plaatjes, die luxe om zelf een plaatje te maken heb ik gelukkig ook wel, maar omdat FMF een Amerikaans product is, is er überhaupt geen E-keur voor welke FMF-uitlaat dan ook haha (mocht dit er wel zijn, hoor ik dat graag :+ ). Maargoed, ik heb zelf hiervoor ook met dubbele Akrapovic gereden, altijd zonder DB-killers en wel eens staande gehouden maar er is nooit echt op gelet inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog een nieuwe ongebruikte db killer liggen van/voor een akra 35 inc verzenden mag die weg.
Had een afgelspen db killen in mijn 690, precies tot de verdikking afgeslepen dat gaf hard genoeg geluid en scheelde behoorlijk tov zonder killer.

Zelf ken ik iemand die is vorig jaar aangehouden in de eifel bij een algemene controle hoop gezeur gehad omdat hij er geen db killer in had zitten, gelukkig wel zo slim er een bij zich te hebben zodat hij zijn rit toch heeft kunnen vervolgen.
 
Laatst bewerkt:
Vier weken geleden nog aangehouden, twee wijsneuzen......, Ik reed natuurlijk te hard, daar moet ik de "prent" nog voor ontvangen.
Verdere gebreken; nummerplaat te plat gemonteerd, onvoldoende wiel-afscherming achter, geen kenteken verlichting, geen E-keur in m'n knipperlichten, spiegels niet goed.

Keken wel naar m'n uitlaat; met DB killer en met E-keur plaatje, geen opmerking!!!
Vol Akra pijp.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een dure rit!

Schandalig dat ze meteen zoveel dingen gaan zoeken.
Beide vast veel gepest vroeger op school.
 
Ik ben vorige week ook aangehouden. Geen knipperlichten (nu wel, stonden toen al in bestelling) ook plaat veel te schuin, volledige akra zonder e keur. Kleine zefal spy spiegels. Geen kenteken verlichting.

Ze hebben alles even bekeken, ook papieren, zeiden inderdaad plaat staat wel wat schuin he. Daar moest ik maar een keer iets aan doen. Ze wenste me een fijne dag en vertrokken weer.

Niks aan het handje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan