het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Effe vraagje.
Ik rij bijna elke dag woonwerk op mijn tiger 1050 uit 2007.
Nu moet ik over die klere a2..dus file rijden.
Nu vraag ik mij af...is er ook een manier om alarmlichten schakelaar ofzo te monteren?
Of een relais of iets?
Ik wil graag alle knipperlichten laten knipperen alsk door de file rij.
Iemand suggesties?

Gr michael

Dit is simpel zelf te maken met 2 diodes en een schakelaar.
Draadkleuren zijn van een Honda.

knipperlicht-2-4.jpg
 
Laatst bewerkt:
full


En zo ziet dat er uit met de kleurtjes van de Tiger bedrading rechts onder de zijkap.

De diodes zijn bij allerlei electronica zaakjes te bestellen. Ik heb 1N5408 gebruikt, want die had ik nog liggen.
 
Laatst bewerkt:
Voor wat het waard is: alarmlichten tussen de file door hebben sommige politieagenten een hekel aan.

Hier in de buurt onlangs iemand op de bon geslingerd omdat het gebruik van de alarmlichten tussen de file door niet toegestaan zou zijn volgens de gedragscode :?
 
Tja. Beetje zielig als je daarvoor gaat schrijven, en ik vermoed dat een bezwaar dan ook wel stand houdt. Ben wel benieuwd wat de feitcode is, want je kunt een gedragscode niet overtreden.

Uit het theorieboek:
Knipperende waarschuwingslichten zet je aan om het verkeer er op te attenderen dat je ergens stil staat. Bijvoorbeeld door pech aan je auto.
Als je ergens stil komt te staan waar je niet direct opgemerkt kunt worden, of waar je een gevaar kan opleveren, moet je de knipperende waarschuwingslichten aanzetten. Doe je dit niet, dan ben je verplicht om de gevarendriehoek te plaatsen.

Dus, bezwaar schrijven. Net op het moment van bekeuren kwam je op een gevaarlijke plek stil te staan en omdat het wel heel onhandig was om je gevarendriehoek uit te pakken heb je je alarmlichten maar aangezet :)
 
Je kan ook een gevaar opleveren als je tussen de file door rijdt toch;)
Ik wil gewoon vooral gezien worden.
Ik heb al een hesje en verstralers.
Maar mijn led knippers op de tiger geven net ff dat extraatje zeg maar.
Ik zal de tekeningen effe bestuderen en kijken of ik iets kan fixen.
Thanx!!!
 
Ik heb binnenkort een onderhoud...

Nieuwe banden eronder. Dacht aan de Michelin Pilot Road 4 (Heb nu de Scorpion Trail 2 maar vind ze nogal snel de bocht invallen...en ze slijten snel)

Ik dacht ook een K&N filter te plaatsen (gewoon omdat ik daar zin in heb :) )
Zijn er mensen hier die dat ook geplaatst hebben? Ik verwacht er op zich niet veel van qua vermogen maar zorgt die filter voor een mooier aanzuiggeluid?
 
Nog even over de knipperlichten. In België is dit verplicht als je tussen de file door rijdt. Straf dat je er in nl dan een boete voor kan krijgen ...
 
Nog even over de knipperlichten. In België is dit verplicht als je tussen de file door rijdt. Straf dat je er in nl dan een boete voor kan krijgen ...

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar het is niet waar. In principe is het niet toegestaan in België je vier richtingaanwijzers bij filefilteren aan te zetten, maar je zult er niet voor bekeurd worden.
 
Ik heb binnenkort een onderhoud...

Nieuwe banden eronder. Dacht aan de Michelin Pilot Road 4 (Heb nu de Scorpion Trail 2 maar vind ze nogal snel de bocht invallen...en ze slijten snel)

Ik dacht ook een K&N filter te plaatsen (gewoon omdat ik daar zin in heb :) )
Zijn er mensen hier die dat ook geplaatst hebben? Ik verwacht er op zich niet veel van qua vermogen maar zorgt die filter voor een mooier aanzuiggeluid?
Ga je ook het luchtfilterhuis aanpassen ?
 
In mijn beleving zorgt een ander luchtfilter wel voor een ander geluid,beetje fluitend.
 
In mijn beleving zorgt een ander luchtfilter wel voor een ander geluid,beetje fluitend.
IDD ander geluid, maar met alleen K&N filter gaat hij "beroerder" lopen omdat hij teveel lucht aan zuigt t.o.v. de hoeveelheid benzine die hij binnen krijgt.

Het "beste" is om meteen het luchtfilterhuis aan te passen en een andere tune erop te zetten met de Laptop. :Y
Is vrij simpel en gratis te downloaden. *O*
Dan loopt hij, uit eigen ervaring echt als een naaimachientje. :Y
Vermogen levert het zo goed als niets extra op :N

( Zie een aantal reacties naar boven)
 
Alarmlichten zijn voor het aangeven van gevaar/alarm, en met het voeren daarvan geef je dus aan dat het eigenlijk heel gevaarlijk is tussen de file door te rijden. Gezien de (volgens de alarmlichten gebruikers) gevaarlijke situatie: verbieden dan maar?! (Ben ik geen voorstander van, maar ik vind het gevaar dan ook wel meevallen zolang je je er niet te met teveel snelheidsverschil doorheen gaat).

Kap toch eens allemaal met die alarmverlichting als je tussen de file door rijdt. Er zijn zat andere manieren om je zichtbaar te maken. En alsof de overige weggebruikers je dimlicht niet zouden zien maar je alarmverlichting ineens wel...
 
Laatst bewerkt:
Overigens kan ik me wel indenken dat je alarmverlichting op de motor wil, alleen dan dus voor andere redenen dan het gebruik in de file...
 
IDD ander geluid, maar met alleen K&N filter gaat hij "beroerder" lopen omdat hij teveel lucht aan zuigt t.o.v. de hoeveelheid benzine die hij binnen krijgt.

Het "beste" is om meteen het luchtfilterhuis aan te passen en een andere tune erop te zetten met de Laptop. :Y
Is vrij simpel en gratis te downloaden. *O*
Dan loopt hij, uit eigen ervaring echt als een naaimachientje. :Y
Vermogen levert het zo goed als niets extra op :N

( Zie een aantal reacties naar boven)

Ik heb nu de TOR uitlaat...de motor rijdt zoals hij nu is eigenlijk heel goed. Beter dat ik er dan niet aan knoei
 
Mening is duidelijk;)
Ik snap het opzich ook wel. Maar het kan ook handig zijn voor andere situaties bijvoorbeeld.

Als je idd tor hebt en dan k&n dan rijdt ie echt als beer, ook zuipen btw maar ligt wel aan uitlaat, daar on zit bij mij de orginele pijp er weer onder. Voordeel vind ik voor also dat je minder snel word aangekeken bij scheuren
 
Als je idd tor hebt en dan k&n dan rijdt ie echt als beer, ook zuipen btw maar ligt wel aan uitlaat, daar on zit bij mij de orginele pijp er weer onder. Voordeel vind ik voor also dat je minder snel word aangekeken bij scheuren

Bij mij maakte TOR of standaard een verschil uit van ongeveer 2 liter/100 km. dat vond ik wat veel, en gecombineerd met de goede verstandhouding met de buren en het risico dat de groene Duitse vriendjes niet altijd even vriendelijk zijn, heb ik ook al vrij snel de standaard weer gemonteerd.

Ik vind trouwens het standaard vermogen al ruim genoeg. Alles wat meer als 120 paardjes levert staat wel leuk op papier en klinkt aardig in de kroeg, maar er is toch geen mens die dat nodig heeft.
 
Als je idd tor hebt en dan k&n dan rijdt ie echt als beer, ook zuipen btw maar ligt wel aan uitlaat, daar on zit bij mij de orginele pijp er weer onder. Voordeel vind ik voor also dat je minder snel word aangekeken bij scheuren
Heb je de tor weer doorverkocht ?
 
Ik rijd al jaren met wat luidruchtige uitlaten.
Two Brothers op m'n Pan European 1100 (wat een mooi geluid).
Termignios op m'n VTR (lekkere sound).
Superpole Hexagonal dubbel uitlaatsysteem op m'n Tigertje (bruut geluid).
Veel in buitenland geweest en nooit geen klachten gehad van de Pliesie.
Met de Pan European moest ik wel altijd achteraan rijden in de groep.
 
Ik rijd al jaren met wat luidruchtige uitlaten.
Two Brothers op m'n Pan European 1100 (wat een mooi geluid).
Termignios op m'n VTR (lekkere sound).
Superpole Hexagonal dubbel uitlaatsysteem op m'n Tigertje (bruut geluid).
Veel in buitenland geweest en nooit geen klachten gehad van de Pliesie.
Met de Pan European moest ik wel altijd achteraan rijden in de groep.


Ik moet zeggen dat ik ook nog nooit controle gezien heb...

Dit jaar wordt Italië...dan kan de TOR er wel op blijven :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan