Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik reed tijdens t weekend met de shiver en ging de grens van 10000km over. Toen kreeg ik dat steeksleuteltje in beeld voor service. Deze geprobeerd te resetten met de coupon reset op code 12398 en daarna was het steeksleuteltje weg. Daarentegen staat er nu met koeienletters SERVICE onderin mn scherm waar normaal je km stand staat. Ook brand het noodlampje (driehoekje met ! Erin). Onderhoud die ik allemaal zelf, 100km geleden nog een grote beurt gegeven...

Wat is er aan de hand?

Dat had ik ook maar na 3/4x starten kwam hij niet meer terug
 
Ik heb ook een keer gehad dat de Shiver van de 1 op de andere dag ineens niet meer wou startten. Aangeduwd met 2 man en uiteindelijk na 4x startte hij, Shiver is lastig aan te duwen. Bij mij was ook het startrelais hoorbaar, maar dit was wel het probleem bij mij. Nieuw startrelais erin en nooit geen problemen meer gehad. Misschien proberen op voorzichtig met een schroevendraaier contact te maken om het relais heen. Zodra hij dan in 1x start weet je voldoende.

Over het tanken heb ik altijd gehoord dat de Shiver het beste rijd op 95 en tevens ook het beste voor de Shiver is. Staat bij mij zelfs op de tank met een stikker.

Bokken en stoten doet die van mij ook wel op lagere snelheid, +4k toeren gaat het prima daaronder rij ik nooit dan bokt hij echt teveel.

Dank voor de tip!
Helaas staat de motor bij een dealer/garage.... en kan ik niet even snel langs gaan
Zij hebben al gezegd dat het de startmotor is, maar zoals ik jullie berichten lees hoeft het dat helemaal niet te zijn en scheelt het weer €300..
 
Ik reed tijdens t weekend met de shiver en ging de grens van 10000km over. Toen kreeg ik dat steeksleuteltje in beeld voor service. Deze geprobeerd te resetten met de coupon reset op code 12398 en daarna was het steeksleuteltje weg. Daarentegen staat er nu met koeienletters SERVICE onderin mn scherm waar normaal je km stand staat. Ook brand het noodlampje (driehoekje met ! Erin). Onderhoud die ik allemaal zelf, 100km geleden nog een grote beurt gegeven...

Wat is er aan de hand?

Gaat vanzelf uit als je er een tiental minuten mee rijdt en er geen echte storing is.
 
Heren en dames. Mijn koplamp stuk gegaan gisteren. Dus meteen H7 lampje gekocht.
Moet het instrumentarium eraf als je bij koplamp wilt komen? Zag in WPH dat de lamp voorover gekanteld kan worden, is dat de manier?
 
Heren en dames. Mijn koplamp stuk gegaan gisteren. Dus meteen H7 lampje gekocht.
Moet het instrumentarium eraf als je bij koplamp wilt komen? Zag in WPH dat de lamp voorover gekanteld kan worden, is dat de manier?

Shit hee, nog een Shiver die stuk is :X


Maar is niet zo moeilijk hoor. kantelt inderdaad naar voren dacht ik, dan kan je er van de achterkant bij. Is in elk geval sneller te doen dan het achterlicht.
 
Shit hee, nog een Shiver die stuk is :X


Maar is niet zo moeilijk hoor. kantelt inderdaad naar voren dacht ik, dan kan je er van de achterkant bij. Is in elk geval sneller te doen dan het achterlicht.


Haha, word bijna bang om te rijden door al deze posts :N ....
 
Heren en dames. Mijn koplamp stuk gegaan gisteren. Dus meteen H7 lampje gekocht.
Moet het instrumentarium eraf als je bij koplamp wilt komen? Zag in WPH dat de lamp voorover gekanteld kan worden, is dat de manier?

Klopt deze kantelt naar voren, Maar let wel een beetje op hoe alle bedrading erachter loopt aangezien het bij mij een heel karwei was op alles weer een beetje erachter te krijgen. Moet wel zeggen dat er bij mij nog handvatverwarming kabels lopen en een usb laadkabel.
 
Dank voor de tip!
Helaas staat de motor bij een dealer/garage.... en kan ik niet even snel langs gaan
Zij hebben al gezegd dat het de startmotor is, maar zoals ik jullie berichten lees hoeft het dat helemaal niet te zijn en scheelt het weer €300..

Als ik jou was zou ik hem toch weer ophalen en thuis even wat dingetjes proberen die hier genoemd zijn. Mocht het toch niet de startmotor zijn ook al hebben ze hem vervangen en gaan ze zelf de stekkers controleren moet je het toch echt zelf allemaal betalen "want de startmotor zou het echte probleem zijn". Mocht het niet lukken na het controleren van stekkers/relais kan je het altijd nog laten doen of zelf doen.
 
Laatst bewerkt:
Klopt deze kantelt naar voren, Maar let wel een beetje op hoe alle bedrading erachter loopt aangezien het bij mij een heel karwei was op alles weer een beetje erachter te krijgen. Moet wel zeggen dat er bij mij nog handvatverwarming kabels lopen en een usb laadkabel.

Het is een hoop gepriegel maar het is gelukt! Gelukkig heb ik kleine handen.
Bedankt voor de tip.!
 
Vandaag lekker onderweg naar de hobby schuur om samen met een vriend mijn shiver en zijn dorsoduro van nieuwe olie en oliefilter te voorzien, lekker rond aan het rijden en toen gebeurde dit:

[afbeelding]....

Tijdens het rijden ineens geen gas reactie meer, motor hield zichzelf op 2500-3000 toeren en na stil zetten was de shiver niet meer te starten... de melding urgent service geeft ook niet veel vertrouwen.

Kak! Hij staat nu bij vd pol motoren in Helmond, hopen dat het mee valt.

Zo, zojuist bericht gehad van v/d Pol motoren dat de Shiver weer gemaakt is. de MAP sensor was defect.

Snel maar eens ophalen zodat we zondag de circuit training kunnen doen :)!
 
Mijn shiver staat nu volgens rdw ook op 35kw (34), wachten op nieuw kentekenbewijs en dan kunnen eindelijk terugkeuringspapieren de kast in :)
Toch al 850 km gereden in de afgelopen anderhalve week
 
Ziet ernaar uit dat de Suz verkocht is. Zal a.s. vrijdag opgehaald worden, we zullen zien. Maar dan heb ik weer ff wat centen voor motorkleding e.d.. Heb o.a. nog een nieuwe helm nodig en een goede broek+jas en laarzen.

Iemand een goeie suggestie voor zo'n broek+jas combi? Beetje betaalbaar en voor de wat gezette man en beetje passend bij de Shiver zou helemaal mooi zijn?

En laarzen vind ik ook lastig. Wat dragen jullie en bevalt?
 
Maak er een leuk ritje van en ga naar Termaat motoren in Nijmegen. Vreselijk veel kleding in een klein gebouw gepropt. Ben in verschillende winkels geweest maar daar ben ik echt goed geholpen. Voor alle prijsklassen hebben ze daar wel wat
 
Ziet ernaar uit dat de Suz verkocht is. Zal a.s. vrijdag opgehaald worden, we zullen zien. Maar dan heb ik weer ff wat centen voor motorkleding e.d.. Heb o.a. nog een nieuwe helm nodig en een goede broek+jas en laarzen.

Iemand een goeie suggestie voor zo'n broek+jas combi? Beetje betaalbaar en voor de wat gezette man en beetje passend bij de Shiver zou helemaal mooi zijn?

En laarzen vind ik ook lastig. Wat dragen jullie en bevalt?

Ik heb een kevlar broek(kan het type niet zo snel vinden online) + lederen Jas, Zelf weeg ik ongeveer 100KG op 183CM nu, met XXXL past de Jas als gegoten en zonder binnenvoering is deze relatief luchtig en goed te doen tijdens het warmere weer:
https://www.motorkledingcenter.nl/segura-retro.html


schoenen van Alpine star, zitten prima, waaien wel lichtjes door, voor de koude dagen niet geschikt.http://www.motorlaarzen.nl/7300-18/...I8I8eHCro0lhkYVDs1OQcrwueG3eUQtKsIaArB38P8HAQ

En de Helm, een AGV K5, zit perfect https://www.motorkledingcenter.nl/agv-k-5-s-hero.html

Zelf alles aangekocht in Eindhoven bij motorkledingoutlet was destijds 25% op alles *O*
 
Ik heb een kevlar broek(kan het type niet zo snel vinden online) + lederen Jas, Zelf weeg ik ongeveer 100KG op 183CM nu, met XXXL past de Jas als gegoten en zonder binnenvoering is deze relatief luchtig en goed te doen tijdens het warmere weer:
Segura Lady Retro Motorjas


schoenen van Alpine star, zitten prima, waaien wel lichtjes door, voor de koude dagen niet geschikt.Motorlaarzen.nl

En de Helm, een AGV K5, zit perfect AGV K-5 S Hero motorhelm

Zelf alles aangekocht in Eindhoven bij motorkledingoutlet was destijds 25% op alles *O*


Mooi spul.

Ik zal is langs zo'n zaak gaan, goed idee. Beter als internet (doe ik veel mee) want je wil toch wel passen enzo.

Is dit wat? Restyle | Goedkoopste motorkleding groothandel van NL. Prijzen zijn wel wat vriendelijk daar lijkt het. Weet alleen niet of ze goed zijn. Maar kan altijd ff langsgaan natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Mooi spul.

Ik zal is langs zo'n zaak gaan, goed idee. Beter als internet (doe ik veel mee) want je wil toch wel passen enzo.

Is dit wat? Restyle | Goedkoopste motorkleding groothandel van NL. Prijzen zijn wel wat vriendelijk daar lijkt het. Weet alleen niet of ze goed zijn. Maar kan altijd ff langsgaan natuurlijk.

Het passen is vooral wat mij naar zo'n winkel drijft. Heb een redelijk moeilijk postuur, waardoor het meeste niet gaat passen B| .. Toch wel fijn als ik dan alles aan kan trekken en dan daar op een proefmotor kan zitten!

Heb gewoon een zwart textiele jas + broek ixs, niet zo boeiend, moet maar eens vervangen worden
hjc rpha st helmEast Coast Suzuki - Official suzuki motorcycle/atv dealership for tauranga/mt maunganui
alpinastar schoenen Motorlaarzen.nl

Wil nog wel een kevlar broek en een mooie bijpassende (leren?) jas voor de wat kortere ritjes of als ik ergens eventje heen moet. hoef ik niet met zo'n stomme broek te lopen of helemaal uit te doen

Kevlar broek en Lederen jas zitten super, echter is een kevlar broek toch wat losser en heb ik er Kneepads in laten zitten, mocht je onverhoopt vallen, zijn die zeker te waarderen.. Echter moet ik wel zeggen dat je op de motor niet ziet dat je een kevlar broek aanhebt, als je daarintegen ergens staat of zit, heb je eigenlijk een oversized spijkerbroek aan, ziet er redelijk knullig uit :/ ..

Als ik naar het werk rijd op de motor doe ik normale jeans aan met normale schoenen, wel mijn Lederen jas, helm en handschoenen aan. Hoef daarbij maar 4KM naar het werk(waarvan 3,5KM buitenaf). Neemt niet weg dat als ik daar val, dat ik dan wel alles open heb liggen. :+
 
Het passen is vooral wat mij naar zo'n winkel drijft. Heb een redelijk moeilijk postuur, waardoor het meeste niet gaat passen B| .. Toch wel fijn als ik dan alles aan kan trekken en dan daar op een proefmotor kan zitten!Kevlar broek en Lederen jas zitten super, echter is een kevlar broek toch wat losser en heb ik er Kneepads in laten zitten, mocht je onverhoopt vallen, zijn die zeker te waarderen.. Echter moet ik wel zeggen dat je op de motor niet ziet dat je een kevlar broek aanhebt, als je daarintegen ergens staat of zit, heb je eigenlijk een oversized spijkerbroek aan, ziet er redelijk knullig uit :/ ..

Als ik naar het werk rijd op de motor doe ik normale jeans aan met normale schoenen, wel mijn Lederen jas, helm en handschoenen aan. Hoef daarbij maar 4KM naar het werk(waarvan 3,5KM buitenaf). Neemt niet weg dat als ik daar val, dat ik dan wel alles open heb liggen. :+

Pak dan gewoon de fiets, is beter voor het milieu en gezonder en waarschijnlijk ben je even lang onderweg :X
Als ik naar stage ga is het al zo'n 30 km: dorp, buitenwegen, snelweg, stad. dan trek ik wel gewoon volledig pak aan

Maar knullig hoeft het er niet uit te zien hoor, had een "skinny" kevlar broek gepast en die zat echt wel goed en zag er uit als een normale broek ondanks de knieprotectors. Broek was alleen te kort... ben nogal langs en "mager" dus bijna alles is te kort (mouwen en pijpen) of een xxxl is weer veel te breed voor mij.
 
Pak dan gewoon de fiets, is beter voor het milieu en gezonder en waarschijnlijk ben je even lang onderweg :X
Als ik naar stage ga is het al zo'n 30 km: dorp, buitenwegen, snelweg, stad. dan trek ik wel gewoon volledig pak aan

Maar knullig hoeft het er niet uit te zien hoor, had een "skinny" kevlar broek gepast en die zat echt wel goed en zag er uit als een normale broek ondanks de knieprotectors. Broek was alleen te kort... ben nogal langs en "mager" dus bijna alles is te kort (mouwen en pijpen) of een xxxl is weer veel te breed voor mij.

Heb nog maar 1 fiets, alleen heeft die 750cc :Y ..

Ik zou eigenlijk ergens een tweedehands trapfietsje moeten kopen, maarja :') ...

Ik heb ook eens een Slimfit kevlar broek aan gepast, kreeg hem met geen mogelijkheid aan. Moet toch die stretch in die broeken hebben..
 
Inderdaad. 4 km is met de fiets sneller te doen dan met de motor en nog gezonder ook ( de fiets)
 
Ik heb ook een kevlar jeans, maar aan die zie je echt niet dat het geen normale spijkerbroek is. Ik kreeg de eerste dagen dat ik ermee reed zelfs commentaar op dat ik zonder motorbroek reed.

mijn werk is 6km, maar ik pak alleen de motor als het zulke dagen als vandaag/gister zijn en maak dan altijd een groter rondje van ongeveer 15km om de motor echt goed warm te laten worden. Kleine stukjes vermijd ik altijd met de motor, slecht voor de olie/accu etc.
 
Eigenlijk ga ik altijd met het OV naar stage, want heb nog studenten-OV dus kan gratis reizen.
Alleen als het mooi weer is en ik heb zin om 30 minuten langer in bed te blijven liggen ga ik met de motor. Motor kost me geld terwijl OV nog gratis is, laatste maand van mijn stage heb ik geen gratis-ov meer dus dan zal ik waarschijnlijk elke dag met de motor gaan.

OV duurt 1:05/1:15 uur
Motor duurt 0:30 uur

Gisteren ben ik zelfs met de trapfiets gegaan, deed er 1:15 uur over. kan je nagaan hoe langzaam het OV eigenlijk is (30 km)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan