Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Mannen,

Wie kan ik blji maken met een doos vol NTV onderdelen?
Er zit van alles bij; dynamo, versnellingsbak, waterpomp, cardan etc etc.

Pm maar bij interresse. Wie het eerst komt...
 
Vanmorgen een poging gedaan om m'n brommert te starten. D'r kwam een gierend geluid uit de richting van de startmotor, en de krukas ging niet draaien. Mag ik m'n startmotor verdenken van een voortijdig (nou ja, 140d km) overlijden? Of is het aannemelijk dat het nog wat anders is?
Is de startmotor makkelijk te lossen zonder kaboutervingertjes?
 
Er staat er eentje op MP te koop, in een lot met andere onderdelen.
Ik zelf zoek de koplamp en een van de beugels, er was nog iemand die een beugel zocht.

Wat zou je er voor over hebben? anders haal ik het wel allemaal op als ik weet dat er genoeg animo is voor het restant onderdelen.

Het gaat om deze advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1126871810
 
Even wat plaatjes hoe mijn motor er nu bij staat. Upgrades van afgelopen jaar: Givi A660 scherm, H&B motorbeugel, Wolo twin toeters en de Tomtom.

Met uitlaat Suzuki uitlaat van defiduc.

be7d473c-10a6-11e7-bc82-024205433d4a.jpg


cb30d1e2-10a6-11e7-a226-024205433d4a.jpg


d2cc2442-10a6-11e7-afbd-024205433d4a.jpg


d885bc36-10a6-11e7-9fb4-024205433d4a.jpg
 
Er staat er eentje op MP te koop, in een lot met andere onderdelen.
Ik zelf zoek de koplamp en een van de beugels, er was nog iemand die een beugel zocht.

Wat zou je er voor over hebben? anders haal ik het wel allemaal op als ik weet dat er genoeg animo is voor het restant onderdelen.

Het gaat om deze advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1126871810

Ja maar het gaat me om de aansluitrubbers tussen airbox en de carburateurs, en die zitten er helaas niet in :P

lekker toerbuffeltje zo :]
 
Gisteravond accu aan de lader. Daarnet: knopje indrukken, even geduld en hatseflats, lopen. Niet slecht na sinds oktober stil gestaan te hebben zonder ontkoppelde accu.

Nadeel: rechter achteraanwijzer bekabeling is gaar. Sluit ik het aan met de linkerkant gaat het goed. Dus ik moet maar eens even in die kabelspagetti duiken.
 
probleem is een beetje dat ik niet weet of ik hawk carburateurs heb. ben nog even in onderzoek voordat ik wat nieuws ga bestellen. Maar dan weet ik je te vinden :P
 
heeft er iemand toevallig een foto van de kabelloop achter de koplamp, welke kabeles gaan er allemaal door het koplampframe en hoe lopen de electrische kabelbomen?
 
Ik heb er een andere vork in gebreeen.
Dus de hersenen bij t balhoofd liggen los.
Het valt mij op dat de bekabeling die van de fiets zelf komen onder de onderste kroonplaat doorkomen en dat vindt ik een beetje vreemd (rechter kant)
 
Ik heb er een andere vork in gebreeen.
Dus de hersenen bij t balhoofd liggen los.
Het valt mij op dat de bekabeling die van de fiets zelf komen onder de onderste kroonplaat doorkomen en dat vindt ik een beetje vreemd (rechter kant)

En toch horen die inderdaad onderlangs. Ze komen bij het frame tussen een beugeltje door naar buiten en dan onderlangs. Voor de rest alles in de koplamp proberen te frotten....altijd weer een uitdaging.
 
Vraagje, mijn oude NTV staat nu bij mijn zus in de schuur omdat hij niet meer goed liep, wegens tijdgebrek nooit meer echt naar gekeken. Bedoeling was eigenlijk dat mijn zus er op ging rijden maar nu ze zwanger is wil ze eigenlijk de motor verkopen. We vinden het zonde om de motor slecht lopend te verkopen dus wil ik er zaterdag even naar kijken.

Motor heeft na zijn onderhoudsbeurt zo'n 500km prima gedaan (wou ook ineens op het achterwiel in de 1ste), daarna tijdens een rit liep hij ineens niet meer goed. Behoorlijk stotteren en trok niet meer door het gehele toerengebied. In z'n vrij kon je hem wel gewoon op toeren draaien. Bougies waren zwart en zwarte rook als je hem in de toerenbegrenzer jaagde.

Gepleegde onderhoudsbeurt hield het volgende in:
Kleppen stellen
Nieuwe bougies
Nieuwe luchtfilter
Nieuwe demper
Nieuwe olie

Wat denken jullie dat het kan zijn? Of wat is de beste stap om eerst te ondernemen? Onderhoudsbeurt had ik zelf gedaan dus je mag ook denken aan noob fouten. :9
 
heb je de airbox al opengehad? als er teveel olie in is gegaan gaat dat via de airbox weer de motor is = zwarte bougies, zwarte rook en vervuilde carburateurs.
 
Vanmorgen een poging gedaan om m'n brommert te starten. D'r kwam een gierend geluid uit de richting van de startmotor, en de krukas ging niet draaien. Mag ik m'n startmotor verdenken van een voortijdig (nou ja, 140d km) overlijden? Of is het aannemelijk dat het nog wat anders is?
Is de startmotor makkelijk te lossen zonder kaboutervingertjes?


Ik heb een startmotor van een NTV liggen eventueel.
 
heb je de airbox al opengehad? als er teveel olie in is gegaan gaat dat via de airbox weer de motor is = zwarte bougies, zwarte rook en vervuilde carburateurs.
Airbox is niet meer open geweest, alleen de bougie er even uitgetrokken om te bekijken. Ohja en nog een flesje engine cleaner erin gegooid toen, maar dat hielp niet. :9

Zal de airbox dus nog wel even controleren, verder nog suggesties? Vraag het nu maar even voordat ik zaterdag zinloos aan de motor ga lopen pielen. :)
 
maak eerst de olievuldop even los en ruik of er benzine in de olie zit. meteen even (op de juiste manier) olie peilen.

zwarte rook beteket dat er olie verbrand wordt (of dat ie heel eg rijk loopt) dus die olie komt ergens vandaan. van de één op de andere dag versleten zuigerveren lijkt me onwaarschijnlijk, dus olie die via de airbox binnenkomt of door carterdruk langs de veren gedrukt wordt lijkt me op dit moment het meest waarschijnlijk.
 
Als de airbox vol staat kan je dat ook controleren door even het overloopslangetje (?) aan de onderkant van de motor (zo rond de zijstandaard/middenbok) open maken. Als er veel (natte) zooi in de airbox zit loop het daar wel uit. Dopje kan je na het slangenklemmetje omhoog geschoven te hebben er gewoon uittrekken. Wel even een bakje er onder zetten ;)
 
Als er olie verbrand wordt dan is het vooral blauwe rook, met zwarte rook en bougies denk ik meer aan verkeerd brandstofmengsel...
Idd maar eens luchtfilter openmaken wat je daar ziet, en bevestigingen van carbs en luchtfilter.
Check ook eens de choke..werking en kabels...
 
Zal morgen is een kijkje nemen, hoop dat het niks ernstigs is. Hiervoor liep die altijd perfect, ook geen olieverbruik of iets dergelijks (iig niet noemenswaardig).

Ben benieuwd. :)
 
Luchtfilter was nog brandschoon, bij volgas zwarte rook en behoorlijk wat geknetter. Motor pakt slecht op en is qua vermogen vergelijkbaar met een opgevoerde bromfiets. De 100 halen gaat zeer moeizaam.

Choke etc werkt allemaal goed. Zou het misschien iets met de ontsteking te maken kunnen hebben?
 
Terug
Bovenaan Onderaan