Suzuki GS500 topic #28

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou de blauw omcirkelde moer van de onderste foto los rammen. Achterbrug met dogbones er aan vast eruit halen en dan kan je de moer van foto 2 los rammen zonder dat er iets in de weg zit. Lukt het niet kan je achterbrug ff meenemen naar een willekeurige garage en ze lief aankijken zodat zij hem even losrammen met een luchtsleutel.
Kan je de boel meteen in het vet zetten.

Ik heb trouwens een plastic dop zitten ter hoogte van de bovenste schokbrekerbout. Er zit een gat in het frame zodat je daar makkelijk bij kan. De oudste modellen hebben die niet en nu weet je waarom die later is toegevoegd. Nu ik dat typ jij hebt toch een nieuw model, als het goed is heb je die dop dan ook :P
 
Laatst bewerkt:
vanmiddag de carburateurs welke bij de blauwe GS horen opengemaakt, om te huilen...... de vlotterkamers zaten nog wel, maar dit was niet meer vloeibaar (om maar een beeld te schetsen)

nu heb ik ooit een setje carburateurs van roy overgenomen en heb ik deze goed schoongemaakt etc...

[/blablabla]

hoe kan ik het beste het op en neer gaan van de gasnaalden simuleren? (ergens aan zuigen / op blazen?)

(weet iemand verder de maat van de o-ring voor de 'needle valve'? suzuki partnummer: 1337444080)
 
Laatst bewerkt:

Go on ... :+

Sorry op je vraag kan ik niet antwoorden. :$ Ik lees wel graag alles mee, zeker over de carbs daar ga ik binnenkort ook mee beginnen.

-

Testrit ging prima, wel bijna een kapitale blunder gemaakt :') : bijna de uitlaat vergeten erop te zetten :$

Geen lekje te zien.. wel één ding en dat is het plastic bakkie waar ik de olie in hield had nog wat schilfertjes erin liggen toen ik 90% ervan erin had gekiept. Dit zijn schilfers van mijn papieren pakking die ik zelf in het bakkie heb laten vallen :(.

Was wel niet veel hoor, een aantal schilfertjes en dunne sliertjes. Er kan ook niet veel in het blok zijn gegaan. Toch vervelend :/
 
Laatst bewerkt:
(weet iemand verder de maat van de o-ring voor de 'needle valve'? suzuki partnummer: 1337444080)

Staat in de startpost
Ik wil de o-ringen in de carburateurs vervangen maar heb geen zin om een revisie set te kopen, welke maten heb ik nodig?
O-ring maten voor in de carbs;
Onder de gasschuifgeleider: 10x1,2
Om de vlotternaald zitting: 7,5x1,5
Om de vlotters: 5,7x1,2

7,5x1,5 dus. Ik heb die van mij besteld bij Technirub want die verzenden per briefpost dus kost het je maar een paar duppies.

Zit trouwens ook een oring onder elke mengelschroef maar die was ik vergeten te meten dus die staat niet in het lijstje :+
 
Laatst bewerkt:
Staat in de startpost7,5x1,5 dus. Ik heb die van mij besteld bij Technirub want die verzenden per briefpost dus kost het je maar een paar duppies.

Zit trouwens ook een oring onder elke mengelschroef maar die was ik vergeten te meten dus die staat niet in het lijstje :+

:} laten we het maar op de taalbarrière houden :$

Dankjewel :)

Go on ... :+

Sorry op je vraag kan ik niet antwoorden. :$ Ik lees wel graag alles mee, zeker over de carbs daar ga ik binnenkort ook mee beginnen.

-

Testrit ging prima, wel bijna een kapitale blunder gemaakt :') : bijna de uitlaat vergeten erop te zetten :$

Geen lekje te zien.. wel één ding en dat is het plastic bakkie waar ik de olie in hield had nog wat schilfertjes erin liggen toen ik 90% ervan erin had gekiept. Dit zijn schilfers van mijn papieren pakking die ik zelf in het bakkie heb laten vallen :(.

Was wel niet veel hoor, een aantal schilfertjes en dunne sliertjes. Er kan ook niet veel in het blok zijn gegaan. Toch vervelend :/

Oliefilter zit er niet voor niks, als het papiersnippers zijn geweest dan verbranden die wel in de hete olie (denkik :'))
 
Laatst bewerkt:
Oliefilter zit er niet voor niks

ok :t

--

Net de bandjes opgepompt. Alles was keurig in orde O-)
voorband was veeeel te laag, terug opgepomt naar 2,5 en 2,8 (achter)

GStwins heeft trouwens ook erg veel handige guides. Wellicht iets voor in de OP?
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Kopje Updates
Ik zie het nu staan ja. :P

-

Gisteren toen ik wegreed om een testritje te maken wilde ik 'm in z'n 1 zetten, maar toen werkte de koppeling niet zo goed. Het blok maakte toen zo'n krak geluid, wat je wel kent als je niet helemaal ontkoppelt. Tijdens de testrit schakelde de motor prima, toen ik thuis voor de garagepoort stond en in z'n 1 stond bleef die ook staan. = koppeling werkte toen dus goed.

Als ik de motor nu in z'n 1 zet (motor staat helemaal uit) en een meter naar voren wil duwen, blokkeert ie. Geen verschil of ik de koppeling los of in knijp.

De koppelingshendel doet het prima, ook het draaimechanisme wat de drukstift in het blok duwt functioneert zoals het moet. Die bout bovenaan het deksel heb ik even zover mogelijk naar buiten gedraaid, maar dat zorgde enkel voor een zwaarder lopende hendel. Hielp niks.

Moet ik die schroef opnieuw stellen? Zoals te zien op deze foto van gstwins:
10-ClutchMechReleaseAdjustment.jpg


Ik heb het zelf al geprobeerd, maar het lukt me niet om het moertje los te krijgen. Met de 10 mm steeksleutel heb ik niet veel grip. Terwijl ik de moer probeer linksom te draaien, houd ik ook de schroef vast met een platte schroevendraaier. WD40 heb ik ook al geprobeerd, maar gaf niks extra. Enkel en alleen de moer losdraaien met een dop voelde aan als forceren, het geheel draait dan mee.
 
Laatst bewerkt:
Moer eerst losdraaien met een kleine dop 10 en dan de schroef indraaien tot hij vast zit en dan 1/4 tot 1/2 terug en dan de moer moer vast zetten.
 
Moer eerst losdraaien met een kleine dop 10 en dan de schroef indraaien tot hij vast zit en dan 1/4 tot 1/2 terug en dan de moer moer vast zetten.

Ok :) Ik wist niet dat ik niet de schroef vast moest houden. Dat was wel het geval in het how-to filmpje van Revzilla. Link @ 5:03

Edit: het werkt niet. Bij het linksom draaien van de moer, draait de schroef ook mee. Dit zorgt ervoor dat het mechanisme helemaal wordt ingeduwd (dus de drukstift wordt dan verder het blok ingeduwd). De moer komt niet los. :/

Edit 2: ik lees op het internet dat het wel eens voor komt bij motoren dat je ze niet vooruit kan duwen in z'n 1 als je de koppeling induwt. Heeft iets te maken met dat de olie koud zou zijn :?

Vervelende is, ik kan me herinneren dat ik 'm vroeger wel vooruit kon duwen met de koppeling in.

Ik ga 'm nu op de bok zetten, motor laten draaien en kijken of de koppeling het goed doet of niet.

Edit 3: 't is weer goed. Hij ontkoppelt niet als ie koud is (en uit staat), als ie warm is doet ie het prima. Het krak geluid wat ik gisteren had, had ik nu ook. Kan zijn dat ik te slappies heb geschakeld, doet het ook prima.

Sorry voor de wall of text :P. Om het te vieren ga ik een stukkie rijden, met ere aan het MF :] *O*
 
Laatst bewerkt:
mooi dat het weer goed is IsaacR!


ik heb vandaag de carburateurs gewisseld (originele blauwe carbs weer op de blauwe gs)
hij valt nog niet helemaal lekker terug in toeren...

maar eerst een ander probleem, ik denk dat er teveel tweetakt olie in de tank is achtergebleven... :$

hij hikt nogal, loopt stationair voor geen meter en ohja uit alle gaten en kieren komt witte rook/damp (in en om de carbs). -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik ben maar eens begonnen aan de ultieme GS500 aanschaf gids. Uitgebreid document met foto's waar op gelet kan worden en wat ongeveer de reparatie kosten zijn als je het zelf zou doen. Komt ook een korte checklist bij die naast de motor kan worden gehouden bij een bezichtiging, inclusief lijstje met kosten zodat ook een onwetend persoon een beetje gevoel kan krijgen of het een kat in de zak is.
 
Als we toch aan we het weggeven zijn:
NDm5i-aRdeGK3RA5H2QK7HIK0SKvbGZvmVwGKahXqp4ivBAHowTWS9TqQUDXIeUe7j0lZez3s8n9v-XIvt2vcMUGDZOhx36MnsO-Xw89OZQESNAkHTcYhx6_Z-gSfZwYNJu6JFejVEcshQxij2zbB-h3cnPAwTnXBGvDZazLdXFpUjVyy3opHtyPqbJeVpcOWHLz8Thg2DqkwbNOVuOphOZOJS8wfMDNDrRyGqVF18FIX6_EDzLo82ivCBcTIKR3XuJ2q5lxUVC5N4P1RFj_rCTY4RKvakXt2c_nJ0ZXh_s0iyfAItmmVTgJQxg5FK4kI66QUr8QGl2ZxnTDM09Yf7BRp9oIAat35DGP0spmujUBMS5cI7ufZNqri_V225hqRVrtIJ0oVMcFSN3VpaADu6ENjBtV_mWiugrl_OIdFpjuNmKJoi_YEA1Tm9m_oR910eHObSUF4a0AieA7WoIFwHYpBZGGWQr7Xwcu7trLLX3N3YJb0IPTLczY25RBcb-97vcquhgUQP7N5sGVpT9SPRj2GEMeqRAaE50Z3ur3P2aOFL5R7HK9H6H2Bmtz1dL8sC96NRRR7h1_DV0CVpY7YtnNGmyvGYMc_shLebIh4PZ_ZbSaepUYPfkxHOPmMU1UDDtSkMJjPmUeo5J0HuaDHbimSJ2iFRWWpgEgAtRnMMQ=w758-h1010-no


Kappen rond het zadel zijn nog prima. De rest geen idee, voor de liefhebber op te halen.
:Z
 
Jammer dat het nog een eind rijden is voor mij :). Zou eigenlijk zijkant kappen willen vervangen, omdat de eigenlijk stuk zijn, en 1 inbusboutje vastgerot zit. Nu kan ik die wel uitboren, maar dan moet ik weer een m6 clip vinden en een boutje. Iets wat niet zo heel moeilijk is bij ons op het werk.
 
Ik ben maar eens begonnen aan de ultieme GS500 aanschaf gids. Uitgebreid document met foto's waar op gelet kan worden en wat ongeveer de reparatie kosten zijn als je het zelf zou doen. Komt ook een korte checklist bij die naast de motor kan worden gehouden bij een bezichtiging, inclusief lijstje met kosten zodat ook een onwetend persoon een beetje gevoel kan krijgen of het een kat in de zak is.


Gaaf Koek! Ik ben erg benieuwd!

Rijden er hier veel mensen rond met dikkere voorvorkolie? Zo ja, welke en hoe bevalt deze? Ik rijd namelijk veel met passagier en de voorkant deint dan echt veel..
 
Gaaf Koek! Ik ben erg benieuwd!

Rijden er hier veel mensen rond met dikkere voorvorkolie? Zo ja, welke en hoe bevalt deze? Ik rijd namelijk veel met passagier en de voorkant deint dan echt veel..

Ik moet ook vervangen, die van mij knalt bij de kleinste remactie al compleet naar beneden, ik denk dat ik gelijk maar 2 stappen dikker ga (20w of 30w)
 
@daan, ik dacht dat jij je benzineslangetjes met een ziptie vast had gemaakt. Heb ik gisteren ook gedaan en die blijven goed op hun plek :t.

-

Gisteren nog een langere rit van 30 km gemaakt, alles ging goed totdat ik thuis kwam en weer een beetje rook zag. Niet veel, 't rook verbrand, kleur was wat wittig (niet zeker), misschien één of andere kabel, anders zou ik het niet weten. De rook leek van onder de tank uit te komen, ik kon het alleen zien met m'n zwart windscherm. Een 10 minuten later was de garage ook onder de rook.

|( Kan ik de tank weer los gaan maken om te kijken waar het probleem zit. Heb al de hele tijd met de brandstofslangetjes lopen friemelen om ze goed te krijgen :/

@kapiteinkoek, leuk idee om zo'n guide te maken. In het vervolg als ik weer een werkje heb zoals de ketting langs de achterbrug te krijgen, dan maak ik wel wat foto's voor een guide. Kan ik tenminste iets terug doen :+
 
Laatst bewerkt:
Gaaf Koek! Ik ben erg benieuwd!

Rijden er hier veel mensen rond met dikkere voorvorkolie? Zo ja, welke en hoe bevalt deze? Ik rijd namelijk veel met passagier en de voorkant deint dan echt veel..

Ik heb die van mij overgekocht met dikkere olie en andere veren. Ik heb er SAE15 olie in de voorvork en hyperpro veren. Ben er zeer tevreden over. De motor blijft mooi stabiel tijdens hard remmen en voelt zeer fijn aan tijdens het rijden.
 
Carter ontluchting los geschoten misschien ?

Bedoel je zoals deze foto (niet van mij)?:
04.jpg


Deze heb ik net nagekeken, die zit er goed op, ook de slangetjes.

Het lijkt alsof het van iets lager komt, maar om de bron te vinden is lastig.

Net heb ik 'm 10 minuten met de choke laten draaien (op de standaard), toen ik de motor weer uitzette begon die net op dat moment een beetje te roken. Ik ga nu nog een beetje rijden, af en toe naast de weg zetten om te kijken of ie ergens rookt.

Bedankt voor de hulp, altijd geapprecieerd :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan