Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je het ook mooi wil hebben, moeten alle platen, en bevestigingsstukken gezandstraald en herspoten (best poederlakken) worden. En een redelijk aantal nieuwe bouten zijn ook nodig.
De koffers zijn, op wat krassen na redelijk.

Maar de kosten voor dat rack zelf zijn vrij hoog. Als ik ervan af zou willen zou ik dat rack zelf gewoon gratis aan je moeten bezorgen :P

Probleem is dat ik het eigenlijk niet wil wegdoen maar zelf weer wil oplappen en monteren :$
Tweede probleem, momenteel niet het budget het te laten behandelen.
Of ik moest het zelf doen met een staal borsteltje op een boormachien en zelf spuiten. Het is dan niet professioneel maar wel functioneel. Ik kan je zeggen, zo een kofferset is niet van het mooiste, maar praktisch dat het is.

De topkoffer had ik er nagenoeg altijd opstaan, de zijkoffers liet ik er voor woon werk meestal af om compact te blijven. Die gebruikte ik enkel wanneer nodig.

Wat mis ik het zo dat die er opstonden :')


Ja echt ik ben sinds 3 weekjes nu een motor eigenaar ook gelijk een beginneling dus qua budget is alles op gegaan aan motor en kleding voor mii mn partner die achterop af entoe wil en mn zoontje die ook af entoe erop wil. Merkte wel als ik naar werk ga of ergens anders naartoe rijd steeds met mn helm loop of met met beide helmen. Dus nieuw is voor mij op dit moment not done wat ik ook zou willen hoor. Dus daarom via hier en meeste bekende zaken die met 2e hands spullen zijn die hebben ook helaas niets op voorraad B| ... moet nog veel kleine dingetjes doen denk ik qua gevoel een soort usb aansluiting een telefoonhouder ofzoiets. En moet nog leren eigen onderhoud en schoonmaken heb nog een hele grote leerfase te gaan.
 
Laatst bewerkt:
En wat er wordt aangegeven het is echt praktisch. Je kan er van alles en nog wat meenemen. Dus als je van gedachte veranderd 😁 !!!! Hahhah. İk vind het niet erg als het niet moeder mooiste is 😜🤣
 
En wat er wordt aangegeven het is echt praktisch. Je kan er van alles en nog wat meenemen. Dus als je van gedachte veranderd 😁 !!!! Hahhah. İk vind het niet erg als het niet moeder mooiste is 😜🤣
Tip: kijk bij een goeie webshop naar artikelnummers. Bijvoorbeeld bij mlmparts.nl of mpartz.nl kan je je motorgegevens invoeren (merk, type, bouwjaar) en dan zie je alleen de onderdelen die voor jouw motor geschikt zijn. Noteer (of onthou, maar dat gaat bij mij nooit goed) het artikelnummer van de fabrikant.
Vervolgens kan je op marktplaats of ebay met dat artikelnummer zoeken naar een tweedehands.

Voor koffers zijn er allerhande soorten, maten en bevestigingen. Voor kofferracks (dus) ook. Givi is een goed merk, maar vrij duur. Kappa koffers zijn goedkoper, en gelijk aan Givi maar met een ander stickertje.
SW-motech heeft doorgaans ook goeie spullen.
SW-motech heeft ook soms semi-universele beugels (hetzelfde frame kan met aanvullende kitjes voor verschillende merken gebruikt worden).
Lees je, als je Givi koopt, eerst even in over monolock versus monokey, dat zijn twee verschillende bevestigingssystemen (monokey is 'sterker'). een Givi monolock koffer kan niet op een Givi monokey drager, en andersom.

In mijn ervaring tot nu toe is rad.eu het goedkoopst voor (nieuwe) koffers en dragers.


/edit:
bij rad.eu een kleine tanktas (4 liter) in de aanbieding tot 31 maart: 77 euro. Komt nog een tankring van 12 euro bij.
De GSX 750F staat niet in de lijst van geschikte motoren, maar bij motea verkopen ze dezelfde tankring (BF01) wél voor de GSX 600/750F.
 
Laatst bewerkt:
Voor de competitie 'maffe vragen in 2017' hierbij mijn inzending:

Heeft iemand toevallig een helmslot voor mij te koop, of weet iemand waar die gebruikt te krijgen zou kunnen zijn?

Ik heb mijn helmslot gespoten (de buitenkant) omdat deze er niet meer uit zag. En vervolgens ben ik 'm kwijt geraakt... :(
Het binnenwerk heb ik nog wel, dus 'k kan het slot overzetten.
Nieuw kosten die dingen 100 euro, dat heb ik niet over voor het meest nutteloze onderdeel van de motorfiets. Een paar tientjes wel... ;)
 
Tip: kijk bij een goeie webshop naar artikelnummers. Bijvoorbeeld bij mlmparts.nl of mpartz.nl kan je je motorgegevens invoeren (merk, type, bouwjaar) en dan zie je alleen de onderdelen die voor jouw motor geschikt zijn. Noteer (of onthou, maar dat gaat bij mij nooit goed) het artikelnummer van de fabrikant.
Vervolgens kan je op marktplaats of ebay met dat artikelnummer zoeken naar een tweedehands.

Voor koffers zijn er allerhande soorten, maten en bevestigingen. Voor kofferracks (dus) ook. Givi is een goed merk, maar vrij duur. Kappa koffers zijn goedkoper, en gelijk aan Givi maar met een ander stickertje.
SW-motech heeft doorgaans ook goeie spullen.
SW-motech heeft ook soms semi-universele beugels (hetzelfde frame kan met aanvullende kitjes voor verschillende merken gebruikt worden).
Lees je, als je Givi koopt, eerst even in over monolock versus monokey, dat zijn twee verschillende bevestigingssystemen (monokey is 'sterker'). een Givi monolock koffer kan niet op een Givi monokey drager, en andersom.

In mijn ervaring tot nu toe is rad.eu het goedkoopst voor (nieuwe) koffers en dragers.


/edit:
bij rad.eu een kleine tanktas (4 liter) in de aanbieding tot 31 maart: 77 euro. Komt nog een tankring van 12 euro bij.
De GSX 750F staat niet in de lijst van geschikte motoren, maar bij motea verkopen ze dezelfde tankring (BF01) wél voor de GSX 600/750F.


Bedankt Dicko voor je uitleg :t
 
Voor de competitie 'maffe vragen in 2017' hierbij mijn inzending:

Heeft iemand toevallig een helmslot voor mij te koop, of weet iemand waar die gebruikt te krijgen zou kunnen zijn?

Ik heb mijn helmslot gespoten (de buitenkant) omdat deze er niet meer uit zag. En vervolgens ben ik 'm kwijt geraakt... :(
Het binnenwerk heb ik nog wel, dus 'k kan het slot overzetten.
Nieuw kosten die dingen 100 euro, dat heb ik niet over voor het meest nutteloze onderdeel van de motorfiets. Een paar tientjes wel... ;)
Ik zal er ff over denken.. doe is een foto hoe het eruit zonder helmslot? :)
 
Goedemorgen,
Ik ben Yke, niet nieuw op MF maar wel hier op het gsx topic.
Ik heb voor mijn vriendin een gsx600f uit 94 gekocht om op te oefenen(ze is nog met haar rijbewijs bezig). Deze fiets moest nog wel wat aan gebeuren maar het meeste is nou gedaan. Het enige wat ik nog erg irritant vind is de slappe achterveer. Deze lijkt bijna niks te doen en hoort een beetje als een fiets pomp. Is dit normaal?(rij zelf op een bmw gsa 1200 dus dat veert wel wat anders). En kan je deze veer ook vervangen voor een andere veer van bijvoorbeeld een andere motor?
Ik vraag dit omdat ik begonnen ben op een honda nx 250 en deze veer kon je toen vervangen voor een van een suzuki sv 650. Voordeel was dat hij stugger en een stuk nieuwer is. Vroeg me dus af als dat voor een gsx600f ook geld. En ik mis de rechter spiegel ook bij deze motor, iemand hier die daar nog voor een leuke prijsje een van over heeft?
Alvast bedankt!
 
Goedemorgen,
Ik ben Yke, niet nieuw op MF maar wel hier op het gsx topic.
Ik heb voor mijn vriendin een gsx600f uit 94 gekocht om op te oefenen(ze is nog met haar rijbewijs bezig). Deze fiets moest nog wel wat aan gebeuren maar het meeste is nou gedaan. Het enige wat ik nog erg irritant vind is de slappe achterveer. Deze lijkt bijna niks te doen en hoort een beetje als een fiets pomp. Is dit normaal?(rij zelf op een bmw gsa 1200 dus dat veert wel wat anders). En kan je deze veer ook vervangen voor een andere veer van bijvoorbeeld een andere motor?
Ik vraag dit omdat ik begonnen ben op een honda nx 250 en deze veer kon je toen vervangen voor een van een suzuki sv 650. Voordeel was dat hij stugger en een stuk nieuwer is. Vroeg me dus af als dat voor een gsx600f ook geld. En ik mis de rechter spiegel ook bij deze motor, iemand hier die daar nog voor een leuke prijsje een van over heeft?
Alvast bedankt!
Welkom

Als de boel op en neer neer en op gaat als een fietspomp heeft het niet veel zin om de veer te vervangen. Nog buiten dat je om de veer om de achterschokbreker te kunnen vervangen speciaal gereedschap nodig hebt.
Meest waarschijnlijk is dat de schokbreker zelf lek is. Beste is dan om de hele schokbreker te vervangen met een 2e hands. Heb zo uit mn hoofd geen idee welke schokbrekers van andere motoren eronder zouden passen, maar als de standaard vering in goede staat is voldoet het prima als beginnersfiets.
Neem aan dat je een R1200 GS bedoelt? Daar kun je leuk mee spelen ja wat je op het eerste gezicht dus totaal niet zou verwachten.
 
Precies wou dan ook de demper en de veer vervangen, gewoon de hele monoshock. Ik dacht misschien past bijvoorbeeld de monoshock van een gsx600r uit 2003 wel in mijn gsx600f van 94. Deze veren zijn een stuk nieuwer en kosten vallen ook alles mee. Ben bang dat als ik een andere van een gsx600f koop dat deze ook gewoon slecht is omdat deze ook al erg oud is en waarschijnlijk ook al een bult kilometer er op heeft zitten.
En met mijn gsa kan je aardig goed spelen inderdaad. Kan veelal de "sport" motoren bij houden of voorbij gaan als de weg maar goed bochtig is. Rechtdoor verlies ik sowieso.
 
Laatst bewerkt:
Precies wou dan ook de demper en de veer vervangen, gewoon de hele monoshock. Ik dacht misschien past bijvoorbeeld de monoshock van een gsx600r uit 2003 wel in mijn gsx600f van 94. Deze veren zijn een stuk nieuwer en kosten vallen ook alles mee. Ben bang dat als ik een andere van een gsx600f koop dat deze ook gewoon slecht is omdat deze ook al erg oud is en waarschijnlijk ook al een bult kilometer er op heeft zitten.
En met mijn gsa kan je aardig goed spelen inderdaad. Kan veelal de "sport" motoren bij houden of voorbij gaan als de weg maar goed bochtig is. Rechtdoor verlies ik sowieso.
Sommige websites hebben bij hun onderdelen ook een lijst met 'past ook op...'
Of anders een verenfabrikant bellen die weten welke types ze op verschillende motoren toepassen.
Idd een andere van 20+ jaar oud zal niet veel schelen, of afhankelijk van de kosten deze laten reviseren.

Aantal jaren terug een GS tegen gekomen waar de eigenaar na z'n vakanties nieuwe Touratech koffers kwam bestellen omdat die ze tegen de grond gereden had _O-
 
Ik zal er ff over denken.. doe is een foto hoe het eruit zonder helmslot? :)

Origineel zit 'ie aan de beugels waaraan je 'snelbinders' kan bevestigen en waarmee je de motor op de bok zet.
Die heb ik vervangen vanwege een topkofferdrager, nu ziet het er zo uit.
Het helmslot wordt bevestigd bij de pijltjes (het rechtse gaatje is voor een pennetje in de achterkant van de helmslotbeugel, het linkse gaatje is voor het boutje; of andersom).
full



Vandaag overigens voor het eerst Competition 102 getankt (ethanolvrije benzine met octaangetal 102): € 1,82 per liter. Daar moet je ook geen gewoonte van maken...

/edit:
De originele 'snelbinderbeugel' is onderdeelnr 10:
epc_component_155127_normal.jpg

Het helmslot komt dan op het plaatje aan de linkerkant.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik heb een vraagje mijn vrouw rijdt op een 750 van 1992. Nu klaagt ze over zwaar gaan van de koppeling. Is dit een bekend iets van deze motoren? Helptmhet monteren van een andere koppelingset?
 
Hallo ik heb een vraagje mijn vrouw rijdt op een 750 van 1992. Nu klaagt ze over zwaar gaan van de koppeling. Is dit een bekend iets van deze motoren? Helptmhet monteren van een andere koppelingset?
Niet echt bekend, over het algemeen gaan ze juist vrij licht.
Ik weet niet wat je bedoeld met koppelingset? Verwacht het inwendige gedeelte? Tenzij er sterkere veren gemonteerd zijn en je deze vervangt voor origineel dan zal het weinig helpen, slappere veren dan origineel is niet aan te raden.
Maar indien je een koppelingskabel hebt met teflon voering een nieuwe kabel monteren, als je er eentje hebt zonder voering even doorsmeren met wat motorolie.
In de meeste gevallen zit het probleem in de kabel zelf
 
Laatst bewerkt:
Waarom gooi je er dan ook van dat dure spul in? :?
semi-autistische compensatiedrang ;)

Normaal tank ik BP Ultimate (ethanol-arm) maar eergisteren moest ik onderweg tanken bij een Esso en Esso maakt het ethanolpercentage niet bekend.
Misschien heb ik dus wel 10% ethanol getankt (de horror!), dat is in mijn mentale balans nu weer gecompenseerd door een halve tank dure ethanolvrije meuk erbij te gooien.

Niet dat het in praktische zin wat uitmaakt want voorlopig staat 'ie geen 3 weken meer stil. Maar ach, voor twee-en-halve euro extra slaap ik weer goed... :+
 
semi-autistische compensatiedrang ;)

Normaal tank ik BP Ultimate (ethanol-arm) maar eergisteren moest ik onderweg tanken bij een Esso en Esso maakt het ethanolpercentage niet bekend.
Misschien heb ik dus wel 10% ethanol getankt (de horror!), dat is in mijn mentale balans nu weer gecompenseerd door een halve tank dure ethanolvrije meuk erbij te gooien.

Niet dat het in praktische zin wat uitmaakt want voorlopig staat 'ie geen 3 weken meer stil. Maar ach, voor twee-en-halve euro extra slaap ik weer goed... :+
Ah op die fiets, kan ik begrijpen.
Dacht dat wanneer er meer dan 7,5% ethanol in zit het E10 moest heten.
De 98 van BP had 0,5%? Een keer op hun site gelezen.
Wel raar dat de Esso zulke dingen niet vrij geeft, je mag toch weten waar je voor betaald.
 
Het was een mooie tijd, maar voor mij heeft de Shiver momenteel wel de voorkeur.

Vandaag is de Suzuki dan eindelijk verkocht, dus ik groet u allen en wens u vele veilige en heerlijke kilometers.

full
 
Het voorjaar doet toch weer wonderen voor de verkoop zo blijkt.
:W
:^

De zon en warmere temperaturen doen het hem gewoon :Y

Fijn voor je Marc! :t

Maar het is niet omdat je geen GSX F meer hebt, dat je hier niet meer mag posten he ;)
Dus als je nog eens wat te vertellen hebt of zo, spring gerust nog eens binnen in dit topic ;)

En vooral, geniet van de Shiver km's! :] :]
 
/edit:
bij rad.eu een kleine tanktas (4 liter) in de aanbieding tot 31 maart: 77 euro. Komt nog een tankring van 12 euro bij.
De GSX 750F staat niet in de lijst van geschikte motoren, maar bij motea verkopen ze dezelfde tankring (BF01) wél voor de GSX 600/750F.

Ter info: tanklockring BF01 blijkt niet op een GSX-F te passen. Geen enkele ring die door Givi wordt aangeboden past :(
Eens kijken wat het kost om er een te laten maken...

Ontwerp dat wel past:
full

Misschien alleen de ring laten maken en zelf de gaten van 5,5, de puntvormige hapjes en de afrondingen doen.
 
Omdat de motor toch wat onregelmatig liep en er wat onaangename trillingen in het stuur merkbaar waren, heb ik vandaag met een infrarood temperatuurmeter de temperatuur van de uitlaatbochten (bovenaan) gecontroleerd.
Resultaat van links (als je op de fiets zit) naar rechts:
370 gr
250 gr
350 gr
350 gr
(met een paar graden variatie)

Toch binnenkort maar synchroniseren, heb inmiddels vacuumdopjes besteld bij Japarts omdat die de vorige keer dat ik de carbs eraf had er niet helemaal nieuw meer uitzagen.

Weer iemand welke carb de 'hoofdcarb' is? Op YouTube wat filmpjes zitten kijken en daar zeggen bij een 'droge' synchronisatie (op de werkbank) ze dat je met de hoofdcarb moet beginnen.
Ik weet niet of dat bij een vacuumsync ook zo is, ik dacht eigenlijk vrij simpel 1 aan 2 gelijk stellen en 3 aan 4 gelijk stellen, en dan 1/2 gelijkstellen aan 3/4.

Maar als ik nu domme dingen zeg hoor ik het graag ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan