Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afgelopen weekend m'n eerste rit gemaakt, niet geheel zonder problemen. Niets mis met de NC maar wel met de claxon en de GPS-aansluiting. De 2e claxon had MP R'dam onder de snavel bij de linker vorkpoot gemonteerd en zorgde voor een vlek op het spatbord bij een wat stevigere drempel. Thuis gedemonteerd. Onderweg bleek de GPS-accu niet bij te laden en halverwege de rit viel die dus uit. Thuis gechecked en bleek de 2A zekering gesprongen te zijn. Oorzaak was dat de acculaderkabel aan de pluskabel van de GPS-voeding gezet was, ná de 2A zekering. Niet rechtstreeks aan de accu zoals ik wilde, was teveel werk blijkbaar. Ook was de zooi aan de accupool niet aangedraaid... Binnenkort zelf maar goede aansluitingen maken met een extra zekering. En de 2e claxon ligt nu in de schuur totdat ik deze ook zelf op een betere plek ga monteren.

Vandaag bij Hyperpro geweest want de schokdemperveer vond ik wat slapjes. Bleek deze door R'dam gewoon zonder de juiste voorveerspanning gemonteerd te zijn. Stond op 8mm terwijl dat 14mm moest zijn. Hyperpro meldde dat dat helaas erg vaak voorkomt. Rit terug naar huis was met een fors verbeterde wegligging zoals het hoort.
 
Oh ja die Zweed met zijn watertank. Vraag me af hoe erg het naar benzine meurt, ik dacht dat je per se HDPE moest hebben om dampdicht te zijn.
 
Persoonlijk zou ik nooit die handige frunk opgeven om een grotere actieradius te hebben. En ook in het Zweedse achterland kun je prima met een standaard NC van pomp naar pomp komen. Maar als ik dan toch extra benzine bij me wil hebben, dan in ieder geval in losse (stalen) jerrycans op de plek waar anders zijkoffers zouden zitten.

Die opvouwbare 12-liter-kampeerwatertank (veel te zwaar voor de frunk en van niet-benzinebestendig LDPE inderdaad) lost langzaam op met een bijzonder effect op het hete motorblok. Echter, Zweden houden wel van een kampvuurtje om een worstje op te laten garen.

Nee, ik ben niet zo'n held...
 
Vraagje,

Heeft iemand hier zelf al eens een bodemplaat gemaakt? Vind de verkoop prijzen belachelijk voor een stuk gebogen staal.
Toevallig doet mijn broertje technisch ontwerp op TU delft, hij mag gebruik maken van het materiaal daar, denk aan buigmachine rolbank etc. Zelf kan ik materiaal ook via hem afnemen dus dat is mooi mee genomen.

Wat ik eigenlijk wil hebben is een ontwerpje met maten etc voor een model zonder dct. (nc750x '15).
Dit zodat ik weet dat het past en we niet moeilijk hoeven te doen met een prototype van karton ofzo.
 
Vraagje,

Heeft iemand hier zelf al eens een bodemplaat gemaakt? Vind de verkoop prijzen belachelijk voor een stuk gebogen staal.
Toevallig doet mijn broertje technisch ontwerp op TU delft, hij mag gebruik maken van het materiaal daar, denk aan buigmachine rolbank etc. Zelf kan ik materiaal ook via hem afnemen dus dat is mooi mee genomen.

Wat ik eigenlijk wil hebben is een ontwerpje met maten etc voor een model zonder dct. (nc750x '15).
Dit zodat ik weet dat het past en we niet moeilijk hoeven te doen met een prototype van karton ofzo.

Aond. Leuk idee man. Denk alleen dat er weinig mensen de maat hebben. suc6.
 
Wat zijn hier de ervaringen met aftermarket schermen ?
Ik ben 1,80 en rijd een nc700x .
Zit te twijfelen op het puig touringsherm en opzetstuk, iemand daar ervaring mee ?
Mvg Ton
 
Wat zijn hier de ervaringen met aftermarket schermen ?
Ik ben 1,80 en rijd een nc700x .
Zit te twijfelen op het puig touringsherm en opzetstuk, iemand daar ervaring mee ?
Mvg Ton

Ik rij zelf met deze opzet en dan nog in combinatie met windschermverlengers.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar bij mdi in ravenstein kun je proefrijden met een ander windscherm.
Let dan wel op of je met een vast opzetstuk rijdt of een opzetstuk wat je nog los bovenop de rand klemt.
Scheelt miss 10-20mm, maar kan wel n heel verschil zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laatst 'm eens vol-gas gehad en kwam tot 165 km/u, wel met forse tegenwind en grote ruit, ikzelf ben ook de kleinste/lichtste niet... Het gaat relatief vlot naar 150, daarna is het wat sprokkelen. Motor blijft strak aanvoelen maar ik miste op het moment wel de extra 90 pk die m'n vorige motor had. Maar goed, op bochtige binnenwegen is de NC weer veel makkelijker te hanteren en daar rij ik toch grotendeels.

Vandaag twee recalls laten uitvoeren bij Molenaar Motors, afspraak was blijkbaar toch niet ingepland en de wzh duurden 3x zo lang. Wel goede heldere communicatie van de monteurs trouwens.

Vanmiddag dus pas m'n toertje over de Betuwse dijken kunnen maken, ingekort, erg winderig en best fris nog aan de vingers, wintervoering en kolletje hielden de rest warm, automobilisten verwachten duidelijk nog geen motorrijders doordeweeks op dijken (bijna-aanrijding), ik heb weer gezondigd (verbale uitingen), tank bijna leeg gereden, kon ruim 13 liter V-Power tanken, gemiddeld verbruik 1:29,8 (2 dagritten, totaal 390 km). Da's wel weer fijn.

Volgende week de bekabeling verbeteren van 2e claxon, GPS-voeding en acculaderconnector.
 
Vanmorgen moest de noeste arbeider weer worden voorzien van brandstof. 328,4km op 10,43liter. Een nette 3,18l/100km.

Meest zuinige tankbeurt was 2,87l op 100km. Minst zuinig was 3,37l op 100km. Ik ben erg tevreden met deze cijfers.
 
Moghu, vandaag proberen een 12 volt sigaretten aansluiting te monteren. Is van; SW Motech, en gezekerd met 15 amp zekering.
Wil\gaat hem direct op de accu aansluiten. Bij de 750s van mijn eerst de linker zij paneel eraf halen.
Heb ook al een aansluiting op de accu zitten voor de accu op te laden. Van Optimate. {gezekerd}
Nog ergens op letten????? Alvast bedankt.
 
Gaat trouwens niet de originele Honda kabeltjes gebruiken, want die zijn schrikbarend duur.
Hoewel dat natuurlijk wel het mooiste zou zijn.
 
€142,- totaal met olie en filters, bij welke motoport is dit ???
ik heb bij motoport bij mij in de buurt gevraagd maar die kwam op €285,- :N
ik moet de beurt nog doen dus ga nog maar ff navraag doen.

Zelf eens navraag gedaan bij mijn dealer gezien ik binnenkort ook voor de 12K beurt moet...
De 12.000 km beurt kost € 129,- en duurt ongeveer een uur.

Dit zal denk ik zonder materiaal zijn maar we zullen (gaan) zien...
 
Die 129 compleet is inderdaad niet veel. Mijn motor (VFR1200X) krijgt komende week een beurt. Daar gaat nieuwe olie, nieuwe oliefilter, nieuwe rem/koppelingsvloeistof, nieuwe cardan olie en het luchtfilter wordt gereinigd. Dit kost mij zonder arbeidsloon al 120 euro

De NC heeft geen cardan en er gaat vast wat minder olie in maar 60/70 euro aan materialen zit je gauw gaan. Tel daar arbeidsloon bij op en dat betekent dat de monteur binnen 1,5 uur klaar moet zijn (waarschijnlijk zelfs binnen het uur). Gevoelsmatig wordt dan ook niet meer gedaan dan het strikt noodzakelijke
 
Voor komende beurten en bandenwissels (en andere dingen wat echt goed moet gebeuren vanwege de eigen veiligheid), ga ik naar een universeel motortechneut die maar 30 Euro per uur wil hebben. Meehelpen mag en je staat er altijd met je neus bovenop. Is wel 100 km enkele reis maar inclusief koffie en Limburgse gezelligheid.
 
Voor komende beurten en bandenwissels (en andere dingen wat echt goed moet gebeuren vanwege de eigen veiligheid), ga ik naar een universeel motortechneut die maar 30 Euro per uur wil hebben. Meehelpen mag en je staat er altijd met je neus bovenop. Is wel 100 km enkele reis maar inclusief koffie en Limburgse gezelligheid.

Ook leuk, lekker meehelpen!!
 
12000Km beurt gehad.
119 euro incl.
Ongeveer een uurtje tijd gekost.

Oliefilter en olie vervangen.
Algemene controle staat van motor.
Ketting was goed en ook nog goed gesmeerd.
Remmen waren nog ok.
Banden even opletten, profiel (achterband) begon duidelijk slijtage te laten zien, maar dat mocht ook wel met 12k km in 3 maanden...
Volgende beurt vervangen. (of eerder indien nodig, zelf even op slijtage indocatoren letten)

Gekregen advies band(en) ivm (lange) rechte routes rijden: Bridgestone Dunlop Roadsmart 3 of michelin Pilot Road 4

Verwachtting kosten PR4 + leggen ~350 euro (ruime schatting om rekening mee te houden)

24000 km beurt kosten schatting: 300 euro maar dat is incl kleppen stellen, wat soms ook pas bij 48000 hoeft en dan dus goedkoper word. Luchtfilter moet wel!

Al met al ben ik dik tevreden bij Gommans & Janssen te Venlo.
Zeker met de service! Kon eventjes snel tussendoor met m'n beurt ondanks dat ik niet van te voren had gecontroleerd.
 
Laatst bewerkt:
Dat valt mee. De mijne mag binnekort ook voor de 12k beurt. Zal tzt de kosten hier ook vermelden.
Ik heb zelf nu ook de pilot road 4, ben er zeer over te spreken.
 
Iemand toevallig al ervaring met de 36k onderhouds beurt? Qua kosten.
Volgens mij moet de remvloeistof er sws uit. (2 jaar geeft honda aan)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan