Pré 90 topic, deel 9, Het gas kan bijna open!!

Ik ben op zoek naar het powervalve asje van een cr250 uit 1991. Het asje is identiek vanaf 1988 tot 1991. Het gaat om dit asje:

360.jpg


Dit is de oudere versie (zonder asje erop) Die is het dus niet!
360.jpg


Ik hoor het graag.
 
Laatste poging, anders donder ik ze weg:
iemand interesse in 2 CR voorspatborden, voor bouwjaar 1994? 1 roze (rood :X ) en n witte.
Mogen samen voor 15 euro weg :)

doe ff pm bij interesse.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier toevallig nog een cr250 pre95/90 project in de schuur staan of in onderdelen?
 
kan iemand mij hier helpen aan een beschermkapje voor over het voortandwiel van een Yamaha YZ125 1984.
 
Dat ziet er netjes uit Ed!

Ja , ook best veel aan gedaan hoor.
Frame gecoat
bouten assen verzinkt
nieuwe rads
niewe krukhelft
bigend smallend
kruklagers
koppelingkorf
frictie en koppelingplaten en veren
93 vork omgebouwd met 1 poot comp en 1 poot rebound
wielen opnieuw gebouwd
nieuwe wielager
nieuwe link lagers
nieuwe achterbrug lagers
nieuwe balhoofd lagers
95/96 ontsteking en nieuwe cdi
remmen gedaan en nieuwe blokken
tandwielen en ketting nieuw
gashendel domino nieuw gaskabel
achterpomp gedaan met nieuw stootrubber
kiickstarter en rempook weer strak
veel nieuw plastic

vast nog wel wat vergeten haha :]
 
Goedemiddag heren zijn der nog mensen actief hier ik heb deze week een Honda cr250 uit 1993 gekocht met sm en enduro wielen nu nog even afbouwen en dan rijden
 
Ik heb besloten om m'n CR250 van '89 nog maar eens onder handen te nemen. 1e wat ik vind dat er moet gebeuren; goudkleurige wielen erin. Wie heeft hier ervaring mee, en wat doe je met de naven? Zijn deze fatsoenlijk te poedercoaten (zwart) , of toont het mooier om ze te stralen (en blijft dat goed?).
Is het verder nog mogelijk om het achterwiel naar 19" te brengen, of heeft dit geen toegevoegde waarde?
Verder zoek ik nog een nette uitlaat + demper ervoor, dus als iemand wat heeft... :)
 
Ik heb besloten om m'n CR250 van '89 nog maar eens onder handen te nemen. 1e wat ik vind dat er moet gebeuren; goudkleurige wielen erin. Wie heeft hier ervaring mee, en wat doe je met de naven? Zijn deze fatsoenlijk te poedercoaten (zwart) , of toont het mooier om ze te stralen (en blijft dat goed?).
Is het verder nog mogelijk om het achterwiel naar 19" te brengen, of heeft dit geen toegevoegde waarde?
Verder zoek ik nog een nette uitlaat + demper ervoor, dus als iemand wat heeft... :)
Poedercoaten kan. Ik vind dat persoonlijk niet zo mooi maar smaken verschillen. Naar mijn mening is het het mooiste om originele naven te polijsten.
Achterwiel naar 19'' brengen kan ook. Je hebt dan wat meer keuze kwa crossbanden.
 
Stralen en polijsten is mss wel het netste ja.
Kom er net achter dat m'n motor een samenraapsel is (frame is 90, blok 87) en dat het blok daarom niet lekker in het frame zat (gaten zitten hetzelfde, maar blok is minder breed).
Dus dat wordt nog puzzelen :)
 
ik heb mijn naven laten stralen en blank laten poedercoaten (als beschermlaag).
wordt gewoon mooi.

19" heb je uiteraard veel meer bandenkeuze :)
 
Hoe zit het met de lagerpassingen en het coaten? Lagers gewoon laten zitten en daarna vervangen?
En spaakgaten zelfde vraag, als ik het zo laat coaten gaan de gaten waarschijnlijk dicht zitten.
 
Lagers laten zitten of afdekken met carrosserie ringen oid.

Spaken de eerste paar keer dat je rijd ff natrekken
 
Je kunt het beter (laten) spuiten, lak slijt, coating brokkelt af. Na verloop van tijd brokkelt er altijd wel wat af, en is dan geen gezicht. rondom de moeren/bouten, of door stenen e.d.
Geen motip busje gebruiken, dan kun je er net zo goed vingerverf op smeren.

Bij gespoten naven heb je ook veel minder ellende met spaken die los gaan zitten.

Lagers laten zitten lijkt me niet zo handig bij poedercoaten thijs? denk dat het vet er dan wel uitkomt bij 200 graden in de oven, en misschien gaan de afdichtingen er ook wel aan?
 
Je kunt het beter (laten) spuiten, lak slijt, coating brokkelt af. Na verloop van tijd brokkelt er altijd wel wat af, en is dan geen gezicht. rondom de moeren/bouten, of door stenen e.d.
Geen motip busje gebruiken, dan kun je er net zo goed vingerverf op smeren.

Bij gespoten naven heb je ook veel minder ellende met spaken die los gaan zitten.

Lagers laten zitten lijkt me niet zo handig bij poedercoaten thijs? denk dat het vet er dan wel uitkomt bij 200 graden in de oven, en misschien gaan de afdichtingen er ook wel aan?

Rij al 3 jaar met gecoate naven, zit er nog helemaal goed op.
spaken eenmalig ff natrekken en dan is het prima.

Lagers laten zitten kan kloppen ivm vet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan