XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat koppel betreft lijkt dat inderdaad wel. Kwa pk's weer niet.

Ik vind de verhouding pk-Nm ook iets uit verhouding als ik het vergelijk met hier al eerder geposte metingen en metingen die op xt660.com staan.

PK en koppel was wel bij de eerste run, zonder goede afstelling, al heel behoorlijk en dat is na aanpassingen wel in verhouding gestegen.

Ik snap dus ook niet waarom mijn waardes zo positief zijn. Ik ben er natuurlijk wel erg blij mee. Omdat het dagelijkse kost is voor Tovami, heb ik geen reden om te twijfelen dat het niet klopt.
 
Goedemiddag!

Ik heb een tijd geleden een xt660x gekocht. Sinds deze week leovince x3 onder gezet. Nu is mij verteld dat hij een pc heeft door de vorige eigenaar. Ik heb dit (stom) niet gecheckt. Ik ben dus aan het zoeken waar die pc zit en kan niks vinden.

Hebben mensen hier enig idee waar hij eventueel verstopt kan zitten?


Grtz
Camilo
 
Goedemiddag!

Ik heb een tijd geleden een xt660x gekocht. Sinds deze week leovince x3 onder gezet. Nu is mij verteld dat hij een pc heeft door de vorige eigenaar. Ik heb dit (stom) niet gecheckt. Ik ben dus aan het zoeken waar die pc zit en kan niks vinden.

Hebben mensen hier enig idee waar hij eventueel verstopt kan zitten?


Grtz
Camilo

Deze zit onder je zadel en zou je zo moeten zien zitten.
 
Beste Motards,

Na een paar dagen sleutelen, verspreid over de afgelopen weken, is de XTX helemaal klaar!

Eerst even een foto:

[afbeelding]

Ik heb dus het volgende vervangen:

- Voorbochten (+ uitlaatpakkingen) van OTR
- Remblokken/remvloeistof van Brembo (voor en achter)
- DID 520 ZVM-X ketting (goudkleurig) + JT tandwielen
- Alledrie de wiellagers achter (betere dan origineel, OTR)
- DNA stage 1+2 luchtfilters
- Shell Ultra Advance 4T 10w40 volsynthethische motorolie + filterset
- Kappenset origineel Yamaha in de originele kleur (grijs antraciet)

Nadat alles was gemonteerd en heb ik de motor achterop de aanhanger gezet (vanwege de pekel :P ) en ben ik naar Goes gereden. Daar heb ik mijn PowerCommander door Ruud Frederiks van Tovami af laten stellen. Origineel heeft de XT660X volgens het boekje 48pk en 58.2nm. Ruud Frederiks gaf aan dat motor standaard veel te weinig lucht krijgt en dat hij daarna qua benzine ook erg arm staat. Door de DNA-filters krijgt hij ruimschoots voldoende lucht en op de testbank is de hoeveelheid brandstof op alle vlakken geoptimaliseerd. Met naar mijn mening een erg goed resultaat! Eindmeting kwam uit op 55.1pk en 74.4nm. Gelukkig hebben we de foto's nog:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Mocht iemand nog interesse hebben in mijn originele kappen, deze staan op Marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/m894874157




:]

Ik heb nog even lopen zoeken naar vergelijkbare dynosheets en toen kwam ik deze tegen. De sheets zijn zo goed als hetzelfde. Het zou dus heel goed mogelijk kunnen zijn dat er OTR headers onder zitten. Van de week maar eens goed naar kijken.
 
Ik heb nog even lopen zoeken naar vergelijkbare dynosheets en toen kwam ik deze tegen. De sheets zijn zo goed als hetzelfde. Het zou dus heel goed mogelijk kunnen zijn dat er OTR headers onder zitten. Van de week maar eens goed naar kijken.

Dat zou wel eens kunnen. Laat maar weten. Ik heb die dingen zelf ook zitten overwegen :P
En als ze zulke waardes opleveren...
 
Geen OTR headers onder mijn XT helaas

Ik weet niet hoe helaas dat is :P

Betekent dat je óf een oer oer oer gezonde XTX hebt of ergens zit een stuk pimp-tuning waar je niets van af weet / voor hebt betaald ;)

Mening over OTR headers op XT.com is trouwens verdeeld. foto's gezien van broddelwerk.

Ik zit half aan te denken over een tijd voor big bore, lichtere zuiger en lichtere nokkenas te gaan. Lijkt me lachen. Kom je hopelijk wel bij de 80 nm zo niet meer :X
 
Hallo iedereen,

mijn naam is stijn en lees zo nu en dan is mee. ik ben sinds vorig jaar in bezit van een Xt660x.
en heb er tot nu toe al veel plezier mee gehad.

inmiddels het 1 en ander verandert sinds ik hem heb.

- pc5
- skid plate
- leo vince slip ons
- DNA stage 1 & 2

groetjes
 
Goedemiddag,

voor mijn nieuwsgierigheid, hoe gaat dat in ze werk? lees dat je een andere kabel er tussen krijgt met zo een easy clutch ertussen? ben wel benieuwd...

Klopy er gaat een klein kastje 3*5cm tussen waar soort hefboom in zit. Hier sluit je je orginele koppelings kabel op en dan een klein kabeltje van dat kastje naar je koppelings hevel. Hierdoor wordt je kabel lichter. Ik denk dat de mijne zo zwaar gaat omdat mijn kabel hoes behoorlijk beschadigd is. Ik heb de easy clutch er weer afgehaald omdat ik me koppeling niet 100% kon ontkoppelen hij bleef lichtjes duwen met koppeling in getrokken. Hierdoor kan je lastig naar ze vrij schakelen als je stil staat. Vaak ontkoppelt die wel 100% maar vaak na lang rijden als die iets warmer is dan niet.

Mijn easy clutch is tekoop/te leen als je t wilt proberen. Als je de kabels precies goed strak afsteld moet je hem 100% kunnen ontkoppelen. Tis wel even werk om je kabels goed strak te krijgen.
 
Ik weet niet hoe helaas dat is :P

Betekent dat je óf een oer oer oer gezonde XTX hebt of ergens zit een stuk pimp-tuning waar je niets van af weet / voor hebt betaald ;)

Mening over OTR headers op XT.com is trouwens verdeeld. foto's gezien van broddelwerk.

Ik zit half aan te denken over een tijd voor big bore, lichtere zuiger en lichtere nokkenas te gaan. Lijkt me lachen. Kom je hopelijk wel bij de 80 nm zo niet meer :X

Big bore zal inderdaad een leuk project zijn. Ik vind alleen dat de kosten te hoog zijn voor de toename in vermogen.

En die 80 NM, zit ik al bijna oo :}
 
Big bore zal inderdaad een leuk project zijn. Ik vind alleen dat de kosten te hoog zijn voor de toename in vermogen.

En die 80 NM, zit ik al bijna oo :}

Ik denk dat je met een kleine € 1.000,- wel een big bore met lichtere nokkenas en zuiger hebt.

Weet alleen niet precies op wat voor vermogen je dan uit zou komen en of de boel heel blijft :P
 
Ik denk dat je met een kleine € 1.000,- wel een big bore met lichtere nokkenas en zuiger hebt.

Weet alleen niet precies op wat voor vermogen je dan uit zou komen en of de boel heel blijft :P

Waar houdt het dan op?

Ik zou dan voor maximaal resultaat ook de cilinderkop, gasklephuis en ecu (meer rev, geen closed loop meer) willen aanpassen |( en dan ga je richting € 1.500 a 2.000.

Wel leuk allemaal :P
 
Waar houdt het dan op?

Ik zou dan voor maximaal resultaat ook de cilinderkop, gasklephuis en ecu (meer rev, geen closed loop meer) willen aanpassen |( en dan ga je richting € 1.500 a 2.000.

Wel leuk allemaal :P

Je moet zelf de discipline hebben om de grens te trekken en je niet gek te laten maken.

Ik heb mijn TRX laten opboren een paar jaar terug. Ik werd voor gek versleten. Bleek beste beslissing ooit op motorgebied. kostte € 980 of zo all in maar ik kreeg er een motor voor terug die geen druppel olie meer gebruikte, als een tiet reed en geen klap verkeerd heeft gegeven in de jaren daarna.
 
Ik ben benieuwd hoezuinig iedereen rijd. Mijn verbruik valt dramatisch tegen. Ik rij altijd goed sportief en niet zuinig en soms paar kleine wheelies tussendoor. Ook rij ik met 14T voor ipv 15. Gemiddeld rij ik 1:18 en dat is met 15% teller afwijking dus in werkelijkheid rij ik nog onzuiniger.

Wat is jullie verbruik?
 
Waar houdt het dan op?

Ik zou dan voor maximaal resultaat ook de cilinderkop, gasklephuis en ecu (meer rev, geen closed loop meer) willen aanpassen |( en dan ga je richting € 1.500 a 2.000.

Wel leuk allemaal :P


Leuk inderdaad. :) Maar als ik deze bedragen zou gaan uitgeven voor een iets snellere fiets. Dan kun je in mijn optiek beter de XT verkopen en een KTM SMC 690 (of vergelijkbaar) aanschaffen. Dan heb je een meer hardcore SM en de extra PK's. Zonder dat je allerlei standaard tunings problemen aanloopt.



Ergens tussen 1:20 - 1:22 schat ik. Een redelijk sportieve rijstijl.
 
Ik ben benieuwd hoezuinig iedereen rijd. Mijn verbruik valt dramatisch tegen. Ik rij altijd goed sportief en niet zuinig en soms paar kleine wheelies tussendoor. Ook rij ik met 14T voor ipv 15. Gemiddeld rij ik 1:18 en dat is met 15% teller afwijking dus in werkelijkheid rij ik nog onzuiniger.

Wat is jullie verbruik?

Rondje sportief rijden 1:14
Rondje normaal touren 1:20
Combi 1:17 (mijn gemiddelde)

Nu nog kijken wat een goede afstelling met het verbruik zal doen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond trouwens begonnen aan het kontje van mijn XT.

De dremel erin gezet en het kontje gekortwiekt.
De nieuwe kentekenplaathouder met LED verlichting heb ik ook aangepast met de dremel. Nu nog wat pas maken met opvulling zodat de verlichting netje onder kontje komt. Morgen komen mijn nieuwe knippers voor voor en achter.

Ik zal als het klaar is het resultaat wel posten.
 
Dit is hoe het moet worden.
full
 
Hallo xt rijders,

Heb een xt uit 2007, en nu zei iemand oo mn werk dat het hem zo leek dat ie is verlaagd.
Hoe kom ik daar in godsnaam achter want ben nogal lang en hij zit prima maar als ie wat hoger kan dan zou ik dat zeker doen. Maar word er dan een andere veer in gezet? Of wordt dat anders gedaan. Heeft iemand okk enig idee hoe ik kan meten of ie verlaagd is, had gezien dat de standaard hoogte 875mm is maar tot wat is da gemeten? Hoogte van zadel als ie recht staat of???

Bedankt voor de reactie vast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan