Triumph Thruxton

Ik heb de nieuwe Thruxton R gereden en hij is anders dan het retro-uiterlijk doet vermoeden. Echt een sportieve fiets waarmee je naar mijn idee op het circuit gewoon mee kunt komen met supersports (top-vering en -remmen, stuurt makkelijk en precies), ondanks het misschien te lage top vermogen, maar dat is ongetwijfeld bij te tunen!!

Hij bokt wat op lage snelheid en de kwaliteits-vering is erg sportief afgesteld (hard en straf). Desondanks is de zit wel lekker comfortabel, ook met mijn 1,89. Mooi geluid en prachtig afgewerkt. Het is echt een aandachtstrekker, iedereen ziet hem staan.
 
Beetje stil hier :Z

Mijn lieveling is weer helemaal klaar voor de lente!

33390492272_2db2a80722_c.jpg
 
Mooi ding *D wat voor schokbrekers zitten er op?
Thx! Ben er ook heel blij mee :)
Ik heb gisteren eens gekeken of ik een merk kon ontdekken, maar alas...
Volgens de advertentie van Brabant Motoren zijn het 'Luxe achterschokbrekers' :D

Mooie machine, enige wat mij weg hield bij een thruxton (R) was dat het een 1 persoons machine is.. is het aanpassingen een beetje goed te rijden met een passagier?
Zeker goed te doen.
Ik heb er een British Customs slammer seat op gezet. Wat volgens ons (mijn vrouw en ik) wel een hele verbetering is tov het originele zadel.
Mijn vrouw zit bijna altijd achterop, dus dat je er met zijn 2en comfortabel op kon zitten was wel een vereiste.
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets,
Heb zelf van het weekend bij brabantmotoren proef gereden op een thruxton 900
Ff wennen maar zeker een fun bike
 
Mooie fiets,
Heb zelf van het weekend bij brabantmotoren proef gereden op een thruxton 900
Ff wennen maar zeker een fun bike
Thanks!
De mijne komt ook van Brabant Motoren :)
En ook mijn nick verwijst naar Ducati (Ron + Monster = Ronster). Heb voor de Thruxton 3 monsters gehad.
 
Mijn pa heeft gisteren een SE gekocht. Ziet er prachtig uit, heerlijke motor om lekker rond te tuffen. Wegligging en de voorrem zijn matig, maar om te sporten koop je deze motor niet. Lekker geluidje met open pijpen.
 
Heb me een Thruxton R aangeschaft na ongeveer 10 jaar supersport rijden (R6 en R1). Nog geen moment spijt van gehad. Ik hoop mijn ervaringen hier te kunnen delen. Ondertussen een kortere nummerplaathouder geplaatst en bijna 2000 km op de teller. Fiets rijdt super. :W Vanuit het warme zuiden.
full
 
Heb de Thruxston jaren geleden een keer proefgereden. Reed prima, maar ik miste in de handling en de gasreaktie de ruigheid die het uiterlijk wel suggereert. Een T1350 triple (Thruxton variant op XJR) zou het helemaal zijn.
 
Super motor zo eentje hoop ik me ook nog eens aan te schaffen en dan met een tophalf.

Thx ! ;) Ik heb nog getwijfeld maar met tophalf en bijhorend lager stuur (clip-ons) was de zithouding vergelijkbaar met die van op m'n R1 en dat was nu juist de hoofdrede om een andere motor te kopen. (polsproblemen na lange ritten)
 
Heb de Thruxston jaren geleden een keer proefgereden. Reed prima, maar ik miste in de handling en de gasreaktie de ruigheid die het uiterlijk wel suggereert. Een T1350 triple (Thruxton variant op XJR) zou het helemaal zijn.

Best eens met de nieuwe gaan proefrijden. Heeft ongeveer 30pk, en een hoop koppel meer. In de sportmodus is de gasrespons zeer behoorlijk :)
 
Thx ! ;) Ik heb nog getwijfeld maar met tophalf en bijhorend lager stuur (clip-ons) was de zithouding vergelijkbaar met die van op m'n R1 en dat was nu juist de hoofdrede om een andere motor te kopen. (polsproblemen na lange ritten)

Ik heb nu het oude model eentje uit 2004 (carbversie nog) bevalt me prima. Deze heeft ook nog de clip ons.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen donderdag weer de 1e rit gemaakt op de Thruxton nu met Arrow rvs 2in1 uitlaat.
Mooi pijpje!
 
Aloha Thruxton 1200 liefhebbers,

Na 35000 km plezier heb ik afscheid genomen van mijn Thruxton (leeftijd-gerelateerde stramheid :-( ). Van deze topper heb ik nog een Hepco&Becker bagagerekje liggen, met 4 bouten in enkele minuten te (de)monteren. De buddy seat kap kan eventueel blijven zitten. Te koop voor €99, de helft van de nieuwprijs.
+31 6 13665694
 

Bijlagen

  • Hepco&Becker bagagerek 1.jpg
    Hepco&Becker bagagerek 1.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 7
  • Hepco&Becker bagagerek 2.jpg
    Hepco&Becker bagagerek 2.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 8
  • bagagerek Thruxton 1200.jpg
    bagagerek Thruxton 1200.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 9
Vorig jaar heb ik een goede vervanger gevonden: een Speed Twin 1200 met een aantal aanpassingen (zie het betreffende topic voor foto's en info). Stuurt iets minder strak dan de Thruxton 1200R, maar is wel vriendelijker voor mijn oude knoken (ben 1.90 m lang en 67 jaar oud ;-)).
Bovenvermeld rekje heb ik trouwens nog te koop.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan