Ik wil even jullie mening, omtrent honda cbr 900 rr ombouw

smnner

Rookie
11 mrt 2017
8
0
tilburg
Sinds vandaag ben ik lid geworden van MF, omdat ik wat vragen heb en het ook al een tijdje volg & het me ook geinspireerd heeft om ook eens wat te gaan verbouwen.


IMG_20170310_WA013.jpg

IMG_20170310_WA015.jpg


IMG_20170310_184052.jpg


(Zo is hij nu op het moment, de uitlaat is al herspoten)

Heel eerlijk gezegd, is dit het eerste project wat ik ga starten, en heb niet zo veel kennis met het ombouwen van racer's tot streetfighters! Mijn vraag nu is dat ik benieuwd ben wat voor onderdelen zoals. achterkant, kroonplaat, stuur, km teller, verlichting & onderkap (uitlaat) jullie gebruiken of ooit hebben gebruikt op een cbr 900 rr.

Alles is uiterraard welkom, ik heb het web wel rond gespeurd en hier en daar wat gekeken naar omgebouwde cbr's maar al sla je me dood, ik weet begot niet wat ze precies gebruikt hebben. (google). Ook wat projecten hier en daar tegen gekomen op MF die TOP zijn! Maar ook waar geen afbeeldingen meer beschikbaar zijn helaas.

:}
 
Laatst bewerkt:
ps dit was mijn motor voorheen, ongeveer zoiets zou ik er van willen maken. Helaas verkocht omdat ik erop uit gekeken was en zelf iets wilde gaan bouwen!

16839629_788423401304922_876319118_n.jpg


16880299_1863771390559408_1941069983_o.jpg


16924283_788423361304926_535118767_n.jpg


16933325_788423424638253_1636214402_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Staan echt toffe fighter's tussen inderdaad, maar wat ze precies gebruikt hebben, of waar de achterkanten van zijn zou ik er begot niet uit kunnen halen eerlijk gezegd


er zijn hier meer dan genoeg hobbyisten die je verder kunnen helpen. er zijn genoeg (vaak duitse) sites met streetfighter spul voor deze motor, maar als je minder 'duits' wil kan je ook gewoon een racekont (dit is beter omdat deze van glasvezel zijn ipv dat slappe abs) bestellen en die er op (laten) fabriceren. heb deze motor al met rsv4, rc8r, r6, zx6r en cbr1000r kontjes gezien (staat allemaal erg mooi).

rsv4 (streetfighter kopie)
c86c7dc2feb2825c4b751d0877257e4b.jpg


r6
cms_file.php


rc8r
Turbo_Fireblade_Streetfighter.jpg
 
Top dankjewel bradpiet, hier ga ik zeker wat mee doen. En ga even zoeken naar wat ik kan vinden aan die motor kontjes! Als ik een keuze heb gemaakt en het binnen heb laat ik het je weten! :} . En duits is geen probleem hoor, me ouders wonen zelf in duitsland, dus dat moet zeker goed gaan komen. Nogmaals bedankt voor je reactie 8-)

er zijn hier meer dan genoeg hobbyisten die je verder kunnen helpen. er zijn genoeg (vaak duitse) sites met streetfighter spul voor deze motor, maar als je minder 'duits' wil kan je ook gewoon een racekont (dit is beter omdat deze van glasvezel zijn ipv dat slappe abs) bestellen en die er op (laten) fabriceren. heb deze motor al met rsv4, rc8r, r6, zx6r en cbr1000r kontjes gezien (staat allemaal erg mooi).

rsv4 (streetfighter kopie)
[afbeelding]

r6
[afbeelding]

rc8r
[afbeelding]
 
Top dankjewel bradpiet, hier ga ik zeker wat mee doen. En ga even zoeken naar wat ik kan vinden aan die motor kontjes! Als ik een keuze heb gemaakt en het binnen heb laat ik het je weten! :} . En duits is geen probleem hoor, me ouders wonen zelf in duitsland, dus dat moet zeker goed gaan komen. Nogmaals bedankt voor je reactie 8-)

het duits was meer bedoeld om de stijl van het kontje. duitse streetfighterkontjes staan vaak wat omhoog en ik persoonlijk heb daar niet zo'n moeite mee, maar de meeste mensen vinden dat minder mooi.

en als je 'fireblade streetfighter' bij google intypt zie je genoeg. deze motor is na de gsxr het meest verfighterd.
 
Laatst bewerkt:
Ow haha :X dom van mij. Oke ja dat heeft wel iets maar ik wil wel een kont met een duo zitje erop zodat me vriendin of zoon eens mee kan. Ja inderdaad dat had ik ook al gehoord, en het lijkt me ook niet al heel te moeilijk als je weet wat/welke onderdelen men gebruikt/kan gebruiken. :)

het duits was meer bedoeld om de stijl van het kontje. duitse streetfighterkontjes staan vaak wat omhoog en ik persoonlijk heb daar niet zo'n moeite mee, maar de meeste mensen vinden dat minder mooi.

en als je 'fireblade streetfighter' bij google intypt zie je genoeg. deze motor is na de gsxr het meest verfighterd.
 
Ow haha :X dom van mij. Oke ja dat heeft wel iets maar ik wil wel een kont met een duo zitje erop zodat me vriendin of zoon eens mee kan. Ja inderdaad dat had ik ook al gehoord, en het lijkt me ook niet al heel te moeilijk als je weet wat/welke onderdelen men gebruikt/kan gebruiken. :)

wat dan wel mooi is dat je een recht zadel laat maken met een afdekkap. krijg je een beetje wat een caferacer stijl (dus ook weer wat beter verkoopbaar ;) ) en als je de juiste personen hebt niet eens schrijnend duur. weet niet hoe handig je zelf bent, maar dit is niet moeilijk uit te voeren.

zoiets als dit.
1SB_G24_4.jpg

rij je alleen dan kapje er op is de vrouw/kind mee dan kapje er af en de demontabele voetsteunen er weer op ;)
en zonder ziet het er dan zo uit
2SB_G23_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook een top idee ja, ik ken wel iemand die het zou kunnen laten maken. Dat moet wel goed komen. Heb de tank al laten zandstralen/spuiten & nieuwe yoshimura uitlaat gemonteerd en alles wat schoon gemaakt. Nu opzoek naar een nieuwe kroonplaat / risers voor het monteren van het lucas stuus (zwart). Maar helaas hier in brabant niet zo 123 te koop! Gaat wat dagen duren ivm online bestellen |(

wat dan wel mooi is dat je een recht zadel laat maken met een afdekkap. krijg je een beetje wat een caferacer stijl (dus ook weer wat beter verkoopbaar ;) ) en als je de juiste personen hebt niet eens schrijnend duur. weet niet hoe handig je zelf bent, maar dit is niet moeilijk uit te voeren.

zoiets als dit.
[afbeelding]
rij je alleen dan kapje er op is de vrouw/kind mee dan kapje er af en de demontabele voetsteunen er weer op ;)
en zonder ziet het er dan zo uit
[afbeelding]
 
RFX risers geplaatst op de kroonplaat, & een renthal stuur 28mm. Nieuwe koppelingskabel en remsysteem voor ook nieuw erop gezet. Vandaag ontluchten etc. De huidige kont van de cbr wordt geslepen en gelast vandaag dus we zijn goed bezig *D . Nog aan het wachtten op wat onderdelen van plastic4bikes.nl Zal vandaag nog wat foto's plaatsen 8-) :Y
 
20170330_142333.jpg


20170330_142353.jpg


tot zo ver nu, nu nog een achterlicht & een digitale km teller en dan zijn we tot zo ver klaar. Hier en daar nog wat puntjes aanpassen/verbeteren, en dan gasssss!
 
Terug
Bovenaan Onderaan