Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

??? Je dacht tjonge ik hoor er hier helemaal niet bij met een XJR dus neem ik maar een XSR? Goede keuze natuurlijk ;) Had je hem al langer dan de xjr?
 
XJR 2 jaar nu geweldige motor maar vindt de XSR ook mooi hopelijk bevalt ie net zo goed als de xjr maar wel een stuk lichter en dat gaf de doorslag
 
Gefeliciteerd uiteraard! Het is de snelste retrobike die je kunt kiezen (samen met peperdure bmw nineT dan) en gaat je zeker bevallen. Prachtige kleurstelling ook de zwarte.
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding hoor en zeker met deze opties. Hopelijk ook korte kentekenplaathouder (ziet er niet uit vind ik). Wie weet als ik XJR nog keertje beu ben. Maar waarschijnlijk hou ik die sowieso erbij....
 
Deze plaathouder op het filmpje is een optionele houder, spuuglelijk inderdaad net als bijna alle andere. Ik vind zelf gewoon de orginele het mooist.
 
Laatst bewerkt:
Hij lust wel graag zn achterbandje, 3800km waarvan 1000km inrijden. Dat scheelt dus niks met de ZZR1400 waar ik toen dezelfde banden op had.

 
Er zitten geen baggerbanden op, als die d222 op een zzr1400 zaten was ik er niet meer geweest. De Bridgestone s20R zit er standaard op en is verre van bagger en de nieuwere evo gaat er zaterdag op. Ik heb liever deze banden die na 3000km op zijn en ultiem grip leveren, het was niet als klacht bedoelt dus.
 
Laatst bewerkt:
Er zitten geen baggerbanden op, de Bridgestone s20R is verre van bagger en de nieuwere evo gaat er zaterdag op. Ik heb liever deze banden die na 3000km op zijn en ultiem grip leveren, het was niet als klacht bedoelt dus.

De MT09 werd geleverd met de Dunlop D222 welke dus wel bagger waren.

Welke banden wel goed zijn is puur persoonlijk.
Voor mij geven de PR4 voldoende grip en hoef niet om de 3 maanden bij de bandenboer te staan :)
 
Niet nodig, je zit helemaal niet tegen je tank aan bij deze motor. Wel wil ik een transparante sticker doen tussen de tankkap en het zadel want de lak gaat er op den duur vanaf slijten. Het orginele luchtfilter gaat er ook weer op zaterdag want een de k&n is echt geen verbetering.

Had ik erop voor de Laser GP uitlaat wat al helemaal een drama was, teringlawaai en alle vermogen weg de eerste 7000tpm was niks van over. Denk dat je met zelfs een Powercommander de kracht in lage toeren nooit terug had gekregen zoals orgineel. Ik laat het dan ook lekker orgineel, het aanzuiggeluid van de airbox is al gaaf genoeg zo. Akrapovic is een gehomologeerde uitlaat (vrijwel gelijke werking aan orginele uitlaat) voor zoveel geld vind ik het niet waard voor alleen een andere look en wat meer uitlaatgeluid. Heb er wel een op de XSR700 gezet trouwens, tweede hands gevonden. Stuk meer rust aan mijn oren die Delkevic was wel extreem luid maar maakte de motor ook echt een kanon, beduidend sterker in de lage toeren dan nu met de Akra wat meer op orgineel lijkt. Waar ik met die Delkevic bij 2000tpm in zijn 2e versnelling met half gas het achterwiel in knalde lukt dit nu met veel meer moeite pas na 4500tpm !! Ik ga de kathalisator maar verwijderen ik denk dat dat veel uitmaakt wel.
 
Zouden er nog andere motoren zijn met dergelijke verschillende inlaat lengtes? Ziet er cool uit. Het orginele luchtfilter heeft een uitstekende rand onderaan die de lucht directer naar de aanzuigers geleid of betere stroming geeft denk ik, het zal er gewoon niet voor niks op zitten.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan