Yamaha x-max 400

Hallo,weet iemand de aantrek momenten [nm] van de variateur en de slipperclutch van de x max 400 2015?Ik wil er graag dr pulley dingen opzetten,alvast bedankt.

Hey tonmjk59,
ik zoek me al sinds medio 2014 te pletter naar het 'wphb' Yamaha X-Max YP400R YP400RA
maar tevergeeft, wel vreemd want ik heb b.v. wel XP530 wphb, daarnaast is de X-Max zo'n beetje de best verkopende scooter in Europa.
Misschien is er ondertussen al iemand die het gekocht heeft en je op weg kan helpen, zo niet dan weet ik niet of het een slechte of een goede tip is, maar hou dan de aanhaalkoppels van de Yamaha Majesty aan dat is ook een 400 en heeft zo'n beetje de zelfde vario en ook een 160mm. koppeling zoals in de X-Max zit.
Vario moer 83 N-m
Koppelingshuis moer 60 N-m

Deze Majesty aanhaalkoppels stroken ook goed met mijn 400cc scooter want die zijn:
Vario moer 78-86 N-m
Koppelingshuis moer 56-62 N-m


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de nwe x max 400 opgehaald en ben er erg blij mee behalve de zit positie {te weinig lengte op de buddyseat] Weet iemand mss hoe ik de rijders rugsteun kan verwijderen? De bouten aan de binnenkant van de buddy draaien door en het voelt als of die ergens tegen moeten worden gehouden maar ik zie niet waar.Iemand een idee?
 
Ik wil voor de winter een beenkleed voor mijn x-max 400 aanschaffen. Had ik op mijn vorige scooter ook en werkt fantastisch. Ik wil mijn x-max ook verbreden met de legshields. Weet iemand of deze zaken samen gaan?
ik vroeg medcat ook al af volgens mij gaat dat nooit werken
 
DR pulleys,

wat zijn jullie ervaringen met de DR pulleys op de xmax 400? std is 17 gram. aangeraden wordt 15 a 16 volgens de pdf. Nu weet ik dat ik op mijn xmax 250 uiteindelijk toch voor het std gewicht was gegaan maar dan in dr pulley uitvoering. Dit liep zeker mooier dan het origineel. 1 gram minder gaf toch aardig wat toeren steeds. Dit was vermoeiend, voelde een beetje 'goedkoop'.

Mooi lopen, mooi op en terug schakelen is belangrijker dan wat harder optrekken cq top snelheid.

ben benieuwd.
 
Tonmjk59

Hoe was jouw ervaring met de 15grams? Vanaf september moet je toch al een paar kms gereden hebben ;)
 
even ter afsluiting van het DR pulley verhaal. ik heb dus de 16gr gemonteerd tov de originele 17 gr rollers. Met 16 gr hoef je zeker niet bang te zijn voor over toeren. Ik zou zelfs nog wel eens 15 gr willen monteren misschien in de toekomst nog eens. qua toeren lijkt hij een beetje het zelfde te rijden. Geen bijzonderheden. Trillen bij het uit de bocht komen lijkt wat minder (blijkt een majesty probleem te zijn, yamaha en trillende scooters... zucht) Enfin wellicht met 15 gr is het nog minder.

scooter lijkt wel beter te reageen. wat dat betreft is het €55 well spent. Jammer dat je ze niet allemaal kan proberen,, Maksor ;)
 
Mijn X max 400 ABS 'houdt in' als ik 50 of 80 km rijd. Hebben meer gebruikers hier last van? Wat kan de oorzaak zijn?
 
Welkom op MF Symona,

het is je eerste bericht dus even bj. aangeven en km. stand & tot hoe ver de service interval bekend is.
Vandaar weer verder kijken of er reacties op komen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Goedendag dames en heren ik ben nieuw hier.

Maandje terug een X MAX 400 ABS gekocht nieuw in winkel.
Momenteel 500km op de teller.
Op 1000km ga ik langs voor een onderhoud.
Momenteel weinig aan veranderd behalve zeilhoes voor over je benen.

Ik ben een hoop van plan te gaan doen met mijn X Max en zou me leuk lijken dat te delen met jullie.
 
Dankjewel. Fotos komen gauw. Hiervoor heb ik een gsxr 600, cbr 600 rr, en een zx10r gereden.
X max rijdt lekker alleen mis ik natuurlijk de power van een supersport. Vind de X max niet zo snel optrekken eigenlijk dat wil ik gauw gaan veranderen.
Ik las tussen de reacties dat dat op te lossen is met een Variateur J.COSTA Transversal EVO3 X-Max III 400i H2O 4T.

EasyParts.nl - - Variateurs

dus deze wil ik er gauw ophebben. Als jullie nog meer tips hebben om de vermogen op te krikken hoor ik het graag.

Ook heb ik een racefit uitlaat besteld , word eigenlijk niet gemaakt voor de X Max maar omdat ik de eigenaar goed ken gaat deze het op maat laten maken voor mij.

dus ik ben benieuwd. :D

Photo by linh_yoshi

deze komt eronder.
 
Als je bij photobucket de onderste van de 3 regels selecteert die bij je foto staat (die met ~
 
Laatst bewerkt:
Hi ik heet Hans 55 jr en heb begin deze maand mijn BMW R12000R ingeruild tegen een nieuwe xmax400.

De xmax is mat Grey heeft de zwarte Akra en heb het standaard ruitje inmiddels vervangen door een ruit van Puig
Dat scheelt enorm met de turbulentie, maar de scooter is hierdoor wel gevoeliger voor wind.
Ik rijd dagelijks woon werk Zaandam Amsterdam over de A10 hele jaar door. Dus dagelijks door de file.Niet meer schakelen is een stuk comfortabeler, maar kwa zitten heb ik mijn houding nog niet gevonden.Dat heeft nog ff tijd nodig, ik heb namelijk altijd motor gereden en dit is mijn eerste scooter.
Mijn scooter gaat morgen voor zijn 1000km beurt dan nog ff 600km ietsjes rustig aan en dan kan ik met een gerust hart de gashendel gebruiken.

Wat valt me op? Nou ik vind dat ie nogal trilt zeg maar zo rond de 3000 toeren zal er wel bij horen. En de voorrem heb je behoorlijk wat kracht voor nodig voordat je iets van remkracht merkt.Dat was op de beer wel ff anders.

Heb 3 Yamaha fazers gehad een Kawasaki z750 en als laatste de R1200R.
Ik hoop dat door dit bericht dit topic weer iets gaat leven want wat is het stil hierzo :z :z :] :]
 
Veel plezier met je xmax hans.
Doe s n foto!

Je gebruikt wel beide remmen toch? Ik kan me niet herinneren bij mn proefrit dat de remmen niet goed waren.
 
Zo 1000km beurt is gedaan.
IK weet nu ook hoe het zit met de remmen. Uiteraard gebruik ik die beiden.
Gewoon normaal, ongeveer 70 pct voor en 30 pct achter.
Op de BMW waren de remmen bekrachtigd en op de XMAX dus niet.
Ben weer prima geholpen bij Motoport Uithoorn.
Waar ik ook blij mee ben is dat de beurten elke 10.000km zijn
Of 1x per jaar afhankelijk wat het eerst bereikt wordt.
 
Laatst bewerkt:
Hi Stombo, ik heb het daar met de chef werkplaats over gehad.

Hij zegt: enkel peil in de gaten houden. Bij 10.000 pas een volledige verversing.
Het indicator lampje gaat overigens wel branden elke 5000 km
Ik rijd elke dag woon werk, de olie is dezelfde, als bij al mijn andere motoren, dus die kan er wel tegen en het blok ook lijkt me.

Als er andere inzichten zijn hoor ik dat graag. :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan