spanningsregelaar defect

corleone4222

MF'er
11 nov 2015
123
16
arnhem
Hallo,

Ik heb wat problemen met laden vd accu, nu heb ik gemeten en als de motor in bedrijf is en 5000 toeren maakt, moet er normaal gesproken ca 14.0-15.5 volt op de accu klemmen staan, dit is 12,91

de generator levert op elke spoel bij 5000 toeren ca 64 volt AC en de weerstand over de spoelen is 0,7 ohm

nu komt het als ik de motor 5000 toeren laat maken geeft de generator ca 64 volt op de stekker (met de stekker naar de spanningsregelaar los, als ik de spanningsregelaar aansluit dan heb ik nog maar 10,9 volt op de klemmen, dus mijn beredenering was, dat de spanningsregelaar defect is, zie ik dat juist??

grt ruud
 
Weer verder zoeken

generator geeft bij 5000 toeren 64 volt ac tussen de draden 1-2-3 alle drie ongeveer gelijk, (bij stekker naar spanningsregelaar los).en als ik de spanningsregelaar aansluit zakt deze spanning weg???

Suzuki v-strom 1000 uit 2008

Nu even een spanningsregelaar van een collega geleend (750 gsr), zelfde resultaat??

In mijn service boek staat 75 volt ac op de spoelen bij 5000 toeren, dat haal ik niet.

De generator eruit, ziet er wel goed uit, zou het kunnen dat je wel spanning meet maar als je de generator aansluit er geen stroom loopt?

De geleende spanningsregelaar wel de input van de generator aangesloten, niet de output ivm andere stekker, zou dat nog kunnen? mmm zal morgen eens met wat ampjes de output stekker naar de accu aansluiten.
 
weer even gekeken,

mijn magnetic flywheel ziet er zo uit

vlg div berichten op internet moet de tussenafstand gelijk zijn

zitten wel vast, hoe zou je de lijm los kunnen krijgen (en met welke lijm weer goed vast??
full
 
Als ze zo zijn verschoven dan zal de huidige lijm niet meer vast zitten. Wel vaker gezien dat de magneten los komen bij de SV1000 en blijkbaar dus ook bij de DL. Als alle magneten nog heel zijn kun je de oude lijm weg schuren met fijn nat schuurpapier. Vastlijmen met twee componenten epoxy die geschikt is voor metaal.

Wel voorzichtig te werk gaan, de magneten willen snel breken.
 
Laatst bewerkt:
dank voor de info,

Magneten zitten muurvast, en geeft ook wel 64 volt.

heb ook iemand gevonden die kon zien aan de foto dat de generator imitatie is, en met omleggen vd bedrading kan deze ook iets meer afgeven, dus ben benieuwd

grt ruud
 
ruimte schijnt geen probleem te zijn, suzuki gebruikt dezed voor meerder modellen, TL,DL en was ooit bedoelt om evt nog een sensor tussen te plaatsen, dus zit zo af fabriek,

hierbij de foto vd stator
full
 
Je kreeg dinsdag al het goede antwoord via Zot op jouw vraag.... Het éérste antwoord zelfs!
Als de spanning over de drie draden zo goed als hetzelfde is, is er niets aan de hand met de stator. Dat het 3 maal 64 i.p.v. 75 is, maakt niet veel uit.Dat je alles uit elkaar gaat halen snap ik dan weer niet..... :?
 
Dat is inderdaad geen originele stator. Op de foto lijkt een wikkeling beschadigd te zijn, die aan de rechter kant net boven het midden (vlak boven de kabelboom). Kan het niet heel goed zien met deze resolutie, maar is daar de koperdraad daar plat gedrukt/afgeschaafd?


Je kreeg dinsdag al het goede antwoord via Zot op jouw vraag.... Het éérste antwoord zelfs!
Als de spanning over de drie draden zo goed als hetzelfde is, is er niets aan de hand met de stator. Dat het 3 maal 64 i.p.v. 75 is, maakt niet veel uit.Dat je alles uit elkaar gaat halen snap ik dan weer niet..... :?

Dat is niet per se waar. De spanning werd onbelast gemeten, de dynamo kan best onder belasting niet genoeg vermogen hebben om de accu bij te laden.
 
Dat is niet per se waar. De spanning werd onbelast gemeten, de dynamo kan best onder belasting niet genoeg vermogen hebben om de accu bij te laden.~[/quote]

Het verschil met 5000 toeren in neutraal of in zijn 6 is: ???
 
Gents,

Bleek toch de stator te zijn, dus ondanks een best aardige spanning (onbelast) van 64 volt, veel deze bij aansluiten enorm terug, nu andere stator erin en hoppa 14,3 volt laadspanning, dus volt meten op de spoelen wil niet altijd alles zeggen'

Zaterdag weer even cruisen.. grt
 
Nog een kleine toevoeging,

Heb nu een display gemonteerd in mijn cockpit (2,7-30 volt dc)

Als je nu gaat rijden zie je bij een 3000 toeren ca 14,4 volt prima, wat mij opvalt als je stil staat of de spanningsregelaar wordt warm laadt deze amper (blijft rond 12,2-12,8 hangen) en als de regelaar dan weer afkoelt bij rijden dan loopt hij weer op, dus als je met je motor thuis komt, en je stopt en zou dan meten, heb je het idee dat de spanningsregelaar of e.d. niet goed werkt, even af laten koelen dan starten en meten.

grt ruud
 
Nog een kleine toevoeging,

Heb nu een display gemonteerd in mijn cockpit (2,7-30 volt dc)

Als je nu gaat rijden zie je bij een 3000 toeren ca 14,4 volt prima, wat mij opvalt als je stil staat of de spanningsregelaar wordt warm laadt deze amper (blijft rond 12,2-12,8 hangen) en als de regelaar dan weer afkoelt bij rijden dan loopt hij weer op, dus als je met je motor thuis komt, en je stopt en zou dan meten, heb je het idee dat de spanningsregelaar of e.d. niet goed werkt, even af laten koelen dan starten en meten.

grt ruud


Heb je een adres of link van dat display?
 
Nog een kleine toevoeging,

Heb nu een display gemonteerd in mijn cockpit (2,7-30 volt dc)

Als je nu gaat rijden zie je bij een 3000 toeren ca 14,4 volt prima, wat mij opvalt als je stil staat of de spanningsregelaar wordt warm laadt deze amper (blijft rond 12,2-12,8 hangen) en als de regelaar dan weer afkoelt bij rijden dan loopt hij weer op, dus als je met je motor thuis komt, en je stopt en zou dan meten, heb je het idee dat de spanningsregelaar of e.d. niet goed werkt, even af laten koelen dan starten en meten.

grt ruud

Ik heb dat ook gehad, en volgens mij een teken dat de spanningsregelaar niet goed meer is.
Na vervanging van de spanningsregelaar bleef de spanning op een lange rit constant en goed.

Misschien dat het wat helpt om de regelaar op een wat groter stuk aluminium te plaatsen voor betere koeling, maar ik zou de regelaar vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan