Burgman 200

om wat meer beenruimte te creeren heb ik het rugsteunrje verwijderd ,hawk gt is me zadel opnieuw aan het bekleden.
 
Vakwerk weer van hawk gT
full
 
Tja jij bent het gewend van je Beemer om de beentjes lekker te kunnen strekken, dat gaat zo te zien nu ook wel lukken.

Mvg. Jan
 
mijn burgman200 (2011) met 5500km op de teller waar de brandstof preventief is vervangen,hoor ik bij het gas loslaten voor de 2 keer een knalletje en het rode brandstofpomp lampje lichte op en ging weer uit na dat ik gestopt was.150km verder niks raars meer iemand een idee wat het kan zijn .ik zelf denk de brandstofpomp die toch stuk gaat binnen nu en maand. -O-
 
Laatst bewerkt:
heerlijke scoot maar ik kreeg bij inruil op een kymco 300 downtown zo'n goede prijs(400 winst) dat ik hem heb ingeruild op een 2012 met 8000km op de teller rijd btw ook heerlijk.
 
Ik ben voornemens een Burgman 200 aan te schaffen voor woon-werkverkeer. Dagelijks zo'n 15km enkel.

Vanmiddag heb ik een testrit gemaakt op een Burgman 200 uit 2011 met 15.000km en dat rijdt prima. Ik merkte alleen dat wanneer je het gas dicht draait en op de motor afremt deze best veel trillingen/gebrom geeft, zeker wanneer je gasdicht draait en in de remmen gaat. Volgens de verkoper is dit natuurlijk normaal, maar hoort dit bij dit type motor?
Daarna ook nog een 125cc Burgman gereden, helaas voor mij te weinig vermogen, maar deze had de trillingen en gebrom veel minder bij afremmen op de motor?
 
Volgens mij hoort dat zo. Ik denk dat de varioriem een beetje gaat klapperen op het moment dat je het gas loslaat. De mijne doet dat ook. Wat normaal is is moeilijk te qualificeren. Het is ook een 1 pitter. Die trilt meestal wat meer dan een 4 cilinder.

Ik rijd ook 15 km enkel. Zijn het prima scooters voor !

Mocht je interesse hebben: de mijne is te koop. Een donkergrijze Burgman 200 uit 2008 met 24000 op de teller. Stuur maar een PB-tje bij interesse.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik de burgman 200 van Janr1007 gekocht. Ik ben er super blij mee en is echt ideaal voor woon-werkverkeer.

Nu ben ik met mijn lengte van 1,86mtr net iets te lang voor het origineel suzuki hoge kuipruit. De wind schiet precies mijn helm in als ik mijn vizier open heb. Zijn er nog langere windschermen of misschien opzet spoilers op de markt zodat ik beter uit de wind kom te zitten?
 
Blijkbaar is iedereen erg tevreden met zijn burgman. Vandaag de pcx 125 ingeruild voor een burgman 200
Moet zeggen wat een verschil rijdt echt super..
 
Veel plezier met je Burgman nellemar !
Ik heb twee jaar met veel plezier een burgman 200 gereden.
Inmiddels overgestapt naar een Yamaha x-max.
 
Rij nu alweer een week met een Burgman 200 rond.
Had een 2019er PCX,maar heb er wat problemen mee gehad en was hem eigenlijk moe.
Burgman is van 2015 met 1000 km op de teller,niet al te veel dus.
Verschil met de PCX:stuk sneller,ruimer en gewoon meer scooter.
Helaas kan hij het verbruik van de PCX niet evenaren,maar dat wist ik.
Heb van het eerste model 2 stuks gehad,gemiddeld 1 op 32.
Ga er over een maand een paar dagen mee op vakantie,kijken hoe hij het doet in de Eifel.:)
 
Rij nu alweer een week met een Burgman 200 rond.
Had een 2019er PCX,maar heb er wat problemen mee gehad en was hem eigenlijk moe.
Burgman is van 2015 met 1000 km op de teller,niet al te veel dus.
Verschil met de PCX:stuk sneller,ruimer en gewoon meer scooter.
Helaas kan hij het verbruik van de PCX niet evenaren,maar dat wist ik.
Heb van het eerste model 2 stuks gehad,gemiddeld 1 op 32.
Ga er over een maand een paar dagen mee op vakantie,kijken hoe hij het doet in de Eifel.:)
1 op 32 zou met je 200 echt wel moeten lukken. Ik haalde 1 op 35. Met de pcx 125 ruim 1 op 40. Ik rij wel rustig. Met mijn bm 400 rij ik minimaal 1 op 26.
 
Ik rij met mijn Burgman 200 uit 2012 al jaren rond de 1:25. Ben wel wat zwaarder dan gemiddeld 115 kg. Na 7 jaar nog altijd tevreden. Had alleen laats pech met hem. Motor hield in en viel soms uit. Bleek een breuk te zijn in de kabel naar de injecteur. Dealer veel tijd gekost om dit te vinden. Gelukkig nu opgelost en rijdt weer perfect.
 
Beste forumleden, sinds kort heb ik een Burgman 200 en ben daar zeer over te spreken.
Toch zou ik de snelheid graag wat hoger willen hebben, als ik er alleen op zit kom ik niet boven de 110 km/u uit.
Is het mogelijk om dit wat hoger te krijgen? 130 zou perfect zijn.
Mvg Ron
 
Hoi Ron.

Die 110. Is dat op de teller of op gps? Zit je aan het max. Toerental bij die snelheid? Het zou wel iets sneller moeten kunnen, maar 130 op gps is wel veel.
 
Te veel toeren kan door een versleten v snaar. (Te) lichte rollers geeft ook veel toeren bij het optrekken. Dit zijn de meest voorkomende oorzaken. Dus dit controleren en zonodig vervangen. Dr. Pulley sliders i.p.v. rollers kan ook verbetering geven. Die geven bij mijn bm400 extra toeren bij optrekken en minder toeren op hoge snelheid. Let wel: hiervan zijn voor- en tegenstanders. Ik heb ook een 200 gereden, maar wat te beperkt voor op de snelweg. Vandaar de 400.
 
Het mooie is dat de teller slechts 2 km afwijkt van mijn gps. De teller geeft 110km/u aan en de gps 108 km/u.
Het zou mooi zijn als hij 120 echte km`s zou halen.
 
Mijn burgman 200 houdt in/schokt tijdens het rijden. Het valt me op dat dit bij een koude motor het geval is en na 5 km is het weg. Iemand een idee wat dit kan zijn. Ik zelf vermoed dat het in de cvt zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan