Mikuni 26mm Carb altijd te rijk

Cratyz

Rookie
18 mrt 2017
7
0
Tijdens het afstellen van mijn carburateur (nieuw, Mikuni VM22 26mm) kwam ik erachter dat ik hem niet netjes kreeg lopen, tenzij ik de stationairschroef zo'n 5-6 slagen uit deed. Dit is natuurlijk geen correcte setup.

Echter, een half jaar geleden exact dezelfde carburateur erop gehad en deze liep toen redelijk netjes stationair op 2 slagen uit. Reden van het afhalen destijds, was dat als ik snel het gas omhoog trok vanuit de vrij, de motor leek te verdrinken en afsloeg. Na carb te hebben schoongemaakt heb ik hem laatst er weer opgezet, maar het verdrinken bestaat nog steeds en ik krijg hem nu dus alleen rustig bij 5-6 slagen uit op de stationairschroef.

Wat zit erop:
- Stationairschroef zijkant
- Mengsel schroef tussen carb en spruitstuk
- Choke (staat uit en motor loopt nog steeds erg hoog, tenzij 5-6 slagen uit op de stationairschroef )

Wat heb ik al geprobeerd:
- Luchtlekken gecontroleerd en gerepareerd
- Naald e-clip verplaatst naar bovenste zowel als onderste (blijkbaar heeft dit nog geen effect op het stationair draaien?)
- Filter is zo goed als nieuw en schoon

Ik heb al verschillende handleidingen doorgelezen, maar ik snap niet waarom hij nu zo raar loopt. Iemand tips?
 
Die dingen verzuipen nagenoeg altijd met een dikke carb, zelfs met een 20/22mm carburateurtje verzoop mijn 125cc bamiblok met het in 1x volgas optrekken, daar doe je niks aan.

Daarom vroeg ik me ook af op wat voor blok (cc inhoud dat ding zat)
Ow je bedoeld zo'n Tofu blokkie :]

Als ie bij jou al verzoop met een 20/22 mm dan zal 26mm helemaal Overkill zijn!
 
ik wist niet eens dat er CV en VM carburateurs waren :p ik dacht dat dit simpelweg productaanduidingen waren, maar hier zit blijkbaar dus een verschil in qua werking.

Reden van de vraag was omdat de kleinere carburateur die ik hiervoor erop had, sneller leek te reageren op het gas (en bij snel open trekken daar ook mee overweg kon). Doordat de choke letterlijk afbrak (troep) uiteindelijk dus de carb aangeschaft in deze thread.

Wat wel blijkt te helpen bij de huidige setup is om de idle iets hoger te zetten, maar na bovenstaande antwoorden te hebben gezien lijkt me de huidige setup precies "zoals het hoort" :p

In ieder geval bedankt voor alle antwoorden en informatie!
 
Mijn ervaring met een standaard normaal 125cc blokje is dat groter helemaal niet beter is. Onderin doen die blokken dan niks meer, plus het maakt ook nog eens een teringherrie i.c.m. een open filter. 20/22mm is groot zat voor een normaal 125cc bami honda blokje
 
Terug
Bovenaan Onderaan