SRAD cafe fighter

Originele motorsteunen aan de achterkant verwijderd, de onderste zijn wel gebleven daar hangt het blok nu aan de achterste steunen ga ik maken van aluminium plaat en laat ik aan de koker lassen. aan de voorkant moeten brackets gemaakt worden naar de originele steunen...heel klusje nog en als iemand nuttige tips heeft kwa uitlijnen van het blok hoor ik het graag.
full
 
Lekker bezig hier👍
Kwa uitlijning blok voortandwiel met vaste waarde van achtertandwiel uitlijnen,dan is het goed😇
 
Wat ik ervan gelezen heb zou je van het onderste ophangpunt, waar je blok nu aan hangt, 1/4e inch af moeten halen aan de kant van het tandwiel. Dan zou de uitlijning van het blok ten opzichte van het SRAD blok weer gelijk moeten zijn.
 
Denk dat Gerard bedoeld met vaste waarde is dat je vanuit je achtertandwiel moet gaan meten naar voren toe waar dat jou voortandwiel moet zitten. Aangezien je die niet veranderd, Dus met een laser oid gaan kijken wanneer je voortandwiel in lijn ligt.
 
Wat ik ervan gelezen heb zou je van het onderste ophangpunt, waar je blok nu aan hangt, 1/4e inch af moeten halen aan de kant van het tandwiel. Dan zou de uitlijning van het blok ten opzichte van het SRAD blok weer gelijk moeten zijn.

Dat had ik ook terug gevonden idd, en is inmiddels gebeurd. alleen heeft het blok op alleen de onderste ophanging nog veel beweging...en zal ik daar ook iets moeten vinden om het blok er recht in te krijgen...
 
Denk dat Gerard bedoeld met vaste waarde is dat je vanuit je achtertandwiel moet gaan meten naar voren toe waar dat jou voortandwiel moet zitten. Aangezien je die niet veranderd, Dus met een laser oid gaan kijken wanneer je voortandwiel in lijn ligt.

Zal eens kijken of ik daar wat mee kan idd....
 
Denk dat Gerard bedoeld met vaste waarde is dat je vanuit je achtertandwiel moet gaan meten naar voren toe waar dat jou voortandwiel moet zitten. Aangezien je die niet veranderd, Dus met een laser oid gaan kijken wanneer je voortandwiel in lijn ligt.

Twee zielen,1 gedachte👍
 
Dinsdag naar de alu-lasser overleggen hoe het frame het beste aan te passen is voor het K3 blok. Gister de draadboom van de K3 pas gemaakt en de Koso teller er op aangesloten ook de extra componenten een plekje gegeven... de draadboom hopelijk deze week verder afwerken maar alles werkt...;-)
 
Laatst bewerkt:
Kleine update; K3 blok loopt inmiddels

De volgende stap wordt naar de lasser om het frame aan te passen. Maar eerst even verhuizen :t
 
Laatst bewerkt:
Zooo sinds lange tijd weer een update, het frame van de SRAD nooit laten verlassen, ik ben tegen een hele voordelige GSXR 750 K1 aangelopen en ben hiermee verder gegaan omdat het blok daar gewoon in past.

Een poos bezig geweest om het subframe weer aan te passen en heb er een ZX10-R voorvork in geflatst.


Hij loopt ik moet de electra nog wat aanpassen en dan hoop ik met een maand ofzo de eerst meters te kunnen maken, spuiten wordt van de winter pas denk ik...



full
 
De huidige status, de motor is rijdbaar maar er moet nog genoeg afgewerkt worden en ik vind eigenlijk het kontje te schuin staan dus misschien aanpassing 336 aan het subframe....kontje tank en spatbord worden Action antraciet grijs...dan eerst maar eens rijden, blok heeft zeker 10 jaar stilgestaan dus even kijken hoe dat gaat...
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2019-05-21 at 09.28.08.jpeg
    WhatsApp Image 2019-05-21 at 09.28.08.jpeg
    86,9 KB · Weergaven: 29
Ik heb pasgeleden een k4 1000 blok in een srad 750 geplaatst het is wel wat werk maar bijv kettinglijn is spot on ombouw heeft mij zo’n 20 uur gekost.

Ik had wel een compleet blok met kabelboom etc heb ook de k4 vork erin gelepeld.

Ik heb gekozen voor schetsplaten dan kun je altijd terug op de achterste steunen na.

Ding loopt al.

Eerstvolgende keer op het circuit maar eens kijken of het bevalt
 

Bijlagen

  • 33C828AA-571F-411D-AAF7-3878998E6159.jpeg
    33C828AA-571F-411D-AAF7-3878998E6159.jpeg
    164,7 KB · Weergaven: 15
  • D1BA532C-898D-4C2F-9DBC-4B41B464335D.jpeg
    D1BA532C-898D-4C2F-9DBC-4B41B464335D.jpeg
    156,8 KB · Weergaven: 17
  • 5C837B66-4E3B-4E09-A15A-58A29ECB8197.jpeg
    5C837B66-4E3B-4E09-A15A-58A29ECB8197.jpeg
    176,2 KB · Weergaven: 17
  • DAC81EE0-7213-480E-B4F4-20B6C155FE26.jpeg
    DAC81EE0-7213-480E-B4F4-20B6C155FE26.jpeg
    213,9 KB · Weergaven: 16
Ik heb pasgeleden een k4 1000 blok in een srad 750 geplaatst het is wel wat werk maar bijv kettinglijn is spot on ombouw heeft mij zo’n 20 uur gekost.

Ik had wel een compleet blok met kabelboom etc heb ook de k4 vork erin gelepeld.

Ik heb gekozen voor schetsplaten dan kun je altijd terug op de achterste steunen na.

Ding loopt al.

Eerstvolgende keer op het circuit maar eens kijken of het bevalt

Netjes gedaan, de oplossing met schetsplaten kwam bij het 750 K1 blok niet uit helaas in het SRAD frame.
 
De huidige status, de motor is rijdbaar maar er moet nog genoeg afgewerkt worden en ik vind eigenlijk het kontje te schuin staan dus misschien aanpassing 336 aan het subframe....kontje tank en spatbord worden Action antraciet grijs...dan eerst maar eens rijden, blok heeft zeker 10 jaar stilgestaan dus even kijken hoe dat gaat...

de hoek is zo gek nog niet, naar mijn mening staat hij in zijn geheel te hoog (als ik kijk naar de aansluiting op de tank).
Als je hem in deze hoek wat omlaag kan brengen ben je een heel eind denk ik.

Ik zie nu ook dat je zelf de aansluiting van het kontje op de tank verhoogd hebt (stukje tussen gezet lijkt het?)
misschien dat dat het euvel is voor mijn bovenste gedachten

Verder een leuk project!
 
de hoek is zo gek nog niet, naar mijn mening staat hij in zijn geheel te hoog (als ik kijk naar de aansluiting op de tank).
Als je hem in deze hoek wat omlaag kan brengen ben je een heel eind denk ik.

Ik zie nu ook dat je zelf de aansluiting van het kontje op de tank verhoogd hebt (stukje tussen gezet lijkt het?)
misschien dat dat het euvel is voor mijn bovenste gedachten

Verder een leuk project!

ben ik met je eens, bovenste ogen zijn ongeveer net zo hoog als orgineel, ik denk idd dat je gelijk hebt kwa plaatsing alleen moet ik even kijken of ik dat aan kan passen....
 
Orgineel zit het zadel ook ongeveer op deze hoogte maar doordat het zitje minder dik is en de ruimte daaronder open is lijkt het wat uit proportie denk ik...
 

Bijlagen

  • 2019-05-22 11_33_54-Window.png
    2019-05-22 11_33_54-Window.png
    93,3 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan