Mijn Kawa met watsonian

Als er al veel olie in zit zal het qua hechting ook niet geweldig meer gaan.

Er zijn tegenwoordig tegels van 90x90 dus minimaal voegen.
 
Bij tegels is het belangrijk dat je extra hard gebakken neemt en zorgt dat ze vol in de lijm liggen.
Deze liggen nu zon jaar of 10 en ik heb 1 plekje in de tegels omdat ik een grote moordenaar liet vallen, beetje ruitenkit erin en je ziet er niks van.
Als je bang bent dat je voegen vies worden neem je een donkere voeg.
Dit was een restpartijtje bij een tegeloutlet, was voor nog geen 100 euro tegels.

Als er al veel olie in de vloer zit beetje opruwen en er zal vast een primer zijn die dat hechtingsprobleem oplost, ff zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Als ik er ooit aan toe kom, dan ontkom ik er niet aan om de toplaag eerst weg te hakken, want de schuur is in een ver verleden ooit eens breder gemaakt en daar heb ik nu een dikke scheur over de volle lengte van de schuur lopen waarin ik altijd mijn kleine onderdeeltjes in kwijt raak...
 
Gisteren nog even de ruit met autopoets gedaan.
voor:
file.php


file.php


na:
file.php


file.php
 
Kwam deze tegen. Mijn schuur 6x5 is ook kaal beton en moet ook wat aan gebeuren.

Garagevloer - SMIT Vloersystemen BV | bekijk onze garagevloeren

Mijn sleutelhok heeft 40x60 straattegels op zand. Dat kan niet veel anders dus moet maar zo.

Wat kost zoiets ?


Mijn garagevloer is destijds gevlinderd, ideaal !! Harde en gladde toplaag (wel nog ietsje poreus)geen naden, voegen e.d.
Als ik nieuw zou gaan bouwen, zou ik hem weer laten vlinderen.
 
Die smits vloer is gewoon een gietvloer, laat een sleutel vallen en er is een beschadiging en niet meer vloeistofdicht.
 
Van de week naar het werk geweest met de motor en er kwamen nog drie probleempjes naar boven.

Liep iets te langzaam stationair en sloeg dus af bij stoplicht, normaal niet erg maar bij warme motor krijgt de startmotor hem bijna niet op gang, dus iets hoger stationair afgesteld (opgelost)
Af en toe viel er een knipperlicht uit, beetje trek op de elektrakabels (opgelost)
En de verlichting van 3 van de 4 extra meters deden het ineens niet meer, kuip er net weer afgehaald, alle meters losgehaald, blijken de draden in de stekkertjes niet best meer vast te zitten, dat is even iets meer werk, alle stekkertjes uit elkaar halen en de draden weer opnieuw klemmen/ solderen.

was ik klaar,alle stekkertjes gerepareerd deed ineens de oliedruk het niet, weer alles uit elkaar gehaald bleek er een breuk is de massa te zitten, ook weer gerepareerd en alles doet het naar behoren, eindelijk.
Nu genieten en de volgende klus is alle bobinekabels vervangen, maar ik hoop dat dat een winterklusje wordt.
Kabeltjes zijn namelijk ook 36 jaar oud.

Tussendoor met klooien stootte ik alleen de kuip van zijn standaard, dus nu drie scheurtjes in de ruit en een klein stukje van de kuip, gelukkig geen grote scheur, het zat dus niet echt mee.
 
Ja shit happens, nu op zoek naar een ruit, zal niet meevallen.
Heb al paar bedrijven gemaild maar nog geen reactie
 
Zo ff druk geweest met andere dingen, ik was alleen niet zo blij met het aangezicht van de ruit/kuip
file.php


Dus met behulp van een constructiebedrijf met waterjettechnologie even aan de slag gegaan en dit is het resultaat na wat proefstukken, aanpassingen en een paar uur finetunen in het programma.
file.php

file.php

file.php


Nu het facetrandje nog wat schuren, de voorkant poetsen en alles kan morgen gemonteerd worden.
 
Zo, vanochtend met het zijspan naar zandvoort geweest ff kijken bij drivers days.
Terugweg helemaal binnendoor zonder snelweg.
Stond een stevig windje maar temperatuur was goed, de navi en intercom doen het perfect, ruim 300 km gereden en het oude beestje heeft zich perfect gehouden.
Wat loopt zon 6 pitter toch heerlijk soepel.
 
Helemaal mee eens. Dat bedenk ik me de laatste tijd ook steeds weer als ik de cbx voor een rondje mee neem
 
Terug
Bovenaan Onderaan