KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
[...]

Volgende week kan ik je meer vertellen. Ik heb net de 1090 besteld bij Mulders Motoren in Veendam, inclusief PowerParts ergo zadelset, en ik kan hem waarschijnlijk komende vrijdag halen. Omdat ik slechts 1.70m. meet denk ik ook dat dit iets te hoog wordt voor mij. Daarom laat ik het berijderszadel bij een goede zadelmaker hier in de buurt een paar centimeter verlagen, waarbij hij probeert om het geheel ook wat vlakker te maken. Dan kun je ook nog wat naar achteren schuiven, en word je niet zo naar voren (in het 'zitkuiltje') gedwongen door dat - ten opzichte van het origineel - enigszins vooroverhellende ergozadel. Als het goed is gaat er aan de voorkant 2 a 3 centimeter af en achter dan net iets meer (voor zover mogelijk uiteraard) zodat het geheel wat vlakker wordt.
Daarnaast heeft de dealer voorgesteld om de veervoorspanning van de achterschokbreker iets de verlagen, zodat ie wat verder inzakt als ik erop zit (ik ben vrij licht met mijn 65 kg), en de vorkpoten een millimeter of 10 door de kroonplaten te laten zakken. Al met al denk ik dan zo'n 2 a 3 cm lager te zitten dan de originele zithoogte. Dat moet goed te doen zijn.
Maar zoals gezegd, volgende week meer over mijn daadwerkelijke ervaring.~[/quote]


Bedankt voor je antwoord, daar kan ik wel wat mee.
Ik ben met 1.74 iets langer en ook maar 71 kg.
Dus wellicht kan dat voorstel van je dealer mij ook verder helpen.
Ben erg benieuwd naar je bevindingen!!
En gefeliciteerd met je nieuwe fiets, erg gaaf ding!
 
Tussen roetgen en raeren net over grens kwam binnendoor terug nadat ik in Duitsland was geweest.
En verderop bij walhorn stond ook eentje of die erbij hoorde weet ik niet.

Natuurlijk daar, dat zijn geen Belgen, dat zijn halve Duitsers...oost-kantons, altijd oppassen...kom daar ook maar zelden, te Duitstalig, zijn geen walen...vandaag nog ff in Luik bij het station van Guillemins geweest, in Wallonië is de politie continue bezopen hahaha...
 
Hoi ik zou graag een paar vragen willen stellen ivm met het kopen van een Ktm 990 sm(2010)

Word namelijk me eerste motor :]
De ktm die ik wil kopen heeft 24k op de teller ik ben niet zo technische en een totale beginner.
Vroeg me af dat hoog is voor een motor qua betrouwbaarheid heb ik al veel gelezen en dat het top is.
Zouden jullie me mischien wat tips kunnen geven ?

Groeten,

Bum
 
Hoi ik zou graag een paar vragen willen stellen ivm met het kopen van een Ktm 990 sm(2010)

Word namelijk me eerste motor :]
De ktm die ik wil kopen heeft 24k op de teller ik ben niet zo technische en een totale beginner.
Vroeg me af dat hoog is voor een motor qua betrouwbaarheid heb ik al veel gelezen en dat het top is.
Zouden jullie me mischien wat tips kunnen geven ?

Groeten,

Bum

24K is niet zoveel, dat wordt wel bewezen door veel hogere km-standen hier op het forum. Uiteraard zegt de algehele onderhoudsgeschiedenis ook wat over hoe er voor een motor gezorgd is. Uit m'n hoofd moet je even letten op het balhoofdlager en let of de koppeling goed ontkoppelt terwijl deze in z'n versnelling staat. Motor mag uiteraard niet langzaam naar voren willen rijden. Verdere aandachtspunten ben ik zelf vergeten, want die vergeet je snel als je er eenmaal op rijdt.

Wel een 'lastige' motor als eerste motor. Uiteraard kan het, maar het zijn mijn inziens geen allemansvrienden. Maar daarnaast ben jij nog niet gewend aan enorm soepele, vergevingsgezinde en makkelijkere motorblokken zoals een japanse viercilinder. ;)

Gewoon proefrijden en proberen en laat je niet afschrikken.
 
In de vrije natuur van het hoge noorden zie je ze ook weer...
full
 
Ook van de partij!

[afbeelding]

Nog een keer met plaatje omdat hij zo mooi is.

:)

Dat is die zeker :)

Toch nog even terugkomen op de vorige post, lees hier ook weer mee: ja ben nog steeds op zoek.
Heb vorige week ook test gereden op de AfricaTwin, ligt alleen nog te ver boven mijn budget.

De SMT past wel in m'n budget, dus daarvoor wil ik binnenkort zeker gaan testrijden :) .
Denk dat dit, voor iemand die geen all-road gewend is een betere overstap is, ook omdat ik niet echt van plan ben om offroad te gaan rijden, GS800 heb ik ook nog niet gereden, misschien ook mooi.

En vervelend nieuws, gisteren gelasert: en dat kwam na correctie op 46km/pu te hard.
Wou een auto inhalen, toen ik wou invoegen drukte auto 1 het gat dicht. Kwam een tegenligger aan dus het was gas erbij of remmen: koos voor gas erbij en werd uiteraard toen gelasert.
Mocht niet harder dan 60, ik ging 111 dus was fout, baal er stevig van want dit wordt een beste prent, de enige in 5 jaar maar blijft zonde van het geld, ik reken alvast 10€/km ...

Dus die prent zal binnenkort (natuurlijk zo laat mogelijk :9 ) betaald moeten worden...
Lol was en is er wel even af nu, maar blij dat ik mijn rijbewijs nog heb.


Edit: er staan 3 SMT's te koop bij KOBO motoren, maar las daar (ook op motor-forum) vrij veel slechte recenties, schademotoren enz, is dit terecht / hier meer ervaringen, ook met andere motorzaken die ik beter kan vermijden?
 
Laatst bewerkt:
Dat is die zeker :)

Toch nog even terugkomen op de vorige post, lees hier ook weer mee: ja ben nog steeds op zoek.
Heb vorige week ook test gereden op de AfricaTwin, ligt alleen nog te ver boven mijn budget.

De SMT past wel in m'n budget, dus daarvoor wil ik binnenkort zeker gaan testrijden :) .
Denk dat dit, voor iemand die geen all-road gewend is een betere overstap is, ook omdat ik niet echt van plan ben om offroad te gaan rijden, GS800 heb ik ook nog niet gereden, misschien ook mooi.

En vervelend nieuws, gisteren gelasert: en dat kwam na correctie op 46km/pu te hard.
Wou een auto inhalen, toen ik wou invoegen drukte auto 1 het gat dicht. Kwam een tegenligger aan dus het was gas erbij of remmen: koos voor gas erbij en werd uiteraard toen gelasert.
Mocht niet harder dan 60, ik ging 111 dus was fout, baal er stevig van want dit wordt een beste prent, de enige in 5 jaar maar blijft zonde van het geld, ik reken alvast 10€/km ...

Dus die prent zal binnenkort (natuurlijk zo laat mogelijk :9 ) betaald moeten worden...
Lol was en is er wel even af nu, maar blij dat ik mijn rijbewijs nog heb.

Nou, wat die prent betreft wen er maar vast aan want met een KTM loop je altijd te gassen, die daagt je voortdurend uit om het gas erop te zetten... _O-
 
Edit: er staan 3 SMT's te koop bij KOBO motoren, maar las daar (ook op motor-forum) vrij veel slechte recenties, schademotoren enz, is dit terecht / hier meer ervaringen, ook met andere motorzaken die ik beter kan vermijden?

Vraag je Erik van Lent de beste voor je uit te zoeken?
 
_O- _O- _O- :W :W En ik kan het weten...
eerste keer rijden in het nieuwe seizoen en meteen je rijbewijs kwijt ijn -O- -O-
Maar ja we hebben hem weer en hij rijdt nog steeds even lekker. :] :]
Nou, wat die prent betreft wen er maar vast aan want met een KTM loop je altijd te gassen, die daagt je voortdurend uit om het gas erop te zetten... _O-
 
moet toch echt eens dat kapje gaan maken zie ik.
hoe heb je die lelijke uitsteeksels weg gehaald.

Die " uitsteeksels" kun je er gewoon uitschroeven.
Je houdt dan wel 4 gaten over
Het voorste bevestigingspunt heb ik er ook nog afgeslepen het 5e gat

Alle gaten dichtgeplamuurd en matzwart gespoten.

Turbulentie heb ik geen last van, vol in de wind zitten valt me ook wel mee kap vangt toch nog wel wat wind af
 
Sorry dat ik even inbreek als KTM-buitenstaander, (mijn naam is Louis en ik rijd een Suzuki GSX 1400),maar ik heb afgelopen weekend proefgereden op een 1090 Adventure en dat is ontzettend goed bevallen. De 1290 Adventure S staat op mijn verlanglijstje en zal nog wel spectaculairder zijn. Zijn er hier mensen op het forum die al zo'n fiets rijden? Wat zijn de ervaringen?
Wat me is opgevallen is dat de prijsverschillen tussen Nederland en België zo groot zijn. (ik woon als Nederlander in België). Bij Goedhart kost de motor nieuw 19000 en nog wat en bij Erckens in Zonhoven is de motor nieuw al verkrijgbaar voor € 15500,00. Ik zou er bijna mijn GSX 1400 voor bij kunnen houden. In Nederland heb je de BPM natuurlijk. Maar in België zit je met die gekke inschrijvingstax. OOk daar is wel wweer een mouw aan te passen maar toch....

Ook heb ik een beetje drempelvrees voor de vele electronica, die er op zo'n 1290 zit.Is ie daardoor storingsgevoeliger? Ik ben nou eenmaal een 60-iger die niet konstant met een smartphone en de nodige KTM-appjes op zak rondloopt.
 
Sorry dat ik even inbreek als KTM-buitenstaander, (mijn naam is Louis en ik rijd een Suzuki GSX 1400),maar ik heb afgelopen weekend proefgereden op een 1090 Adventure en dat is ontzettend goed bevallen. De 1290 Adventure S staat op mijn verlanglijstje en zal nog wel spectaculairder zijn. Zijn er hier mensen op het forum die al zo'n fiets rijden? Wat zijn de ervaringen?
Wat me is opgevallen is dat de prijsverschillen tussen Nederland en België zo groot zijn. (ik woon als Nederlander in België). Bij Goedhart kost de motor nieuw 19000 en nog wat en bij Erckens in Zonhoven is de motor nieuw al verkrijgbaar voor € 15500,00. Ik zou er bijna mijn GSX 1400 voor bij kunnen houden. In Nederland heb je de BPM natuurlijk. Maar in België zit je met die gekke inschrijvingstax. OOk daar is wel wweer een mouw aan te passen maar toch....

Ook heb ik een beetje drempelvrees voor de vele electronica, die er op zo'n 1290 zit.Is ie daardoor storingsgevoeliger? Ik ben nou eenmaal een 60-iger die niet konstant met een smartphone en de nodige KTM-appjes op zak rondloopt.

Ik zeg...NIET DOEN...het geeft geen porem zo'n ouwe op het achterwiel...ik spreek uit ervaring...durf met mijn SMR mijn helm niet af te zetten op het terras...en dat is moeilijk cola drinken weet je... _O-...trouwens...je moet nog 60 worden :+
 
Laatst bewerkt:
Hahaha zo zag ik ooit n Duc 916 met iemand strak in t pak. Doet zn helm af is t een mannetje van 70+ geweldig! Kan allemaal. Ik zeg doen :)
 
Wat me is opgevallen is dat de prijsverschillen tussen Nederland en België zo groot zijn. (ik woon als Nederlander in België). Bij Goedhart kost de motor nieuw 19000 en nog wat en bij Erckens in Zonhoven is de motor nieuw al verkrijgbaar voor € 15500,00. Ik zou er bijna mijn GSX 1400 voor bij kunnen houden. In Nederland heb je de BPM natuurlijk. Maar in België zit je met die gekke inschrijvingstax. OOk daar is wel wweer een mouw aan te passen maar toch....

Heb mijn 1290 eind vorig jaar bij Erckens gekocht, mooie eindejaars korting op het 2016 model SA en zeker geen slechte overname gekregen voor mijn Yamaha.
Over de koop zeer tevreden, voor onderhoud en eventueel montage accessoires beter naar een andere dealer.
In Bergeijk zit ook een KTM dealer waar je gewoon terecht kan voor onderhoud en de 2 jaar fabriek garantie.

Je kan ook een prijs opgaaf doen in NL, BPM hoef je dan niet te betalen en BTW betaal je in België.
De inschrijftax is een ander probleem, in NL krijg je hem voor de volle 160 pk op papier.
In 2016 (de euro 3) kwam via frankrijk waardoor je maar 100 pk op papier hebt. (scheelt iets van 1200 euro inschrijftax dacht ik)
Eind vorig jaar was het nog niet duidelijk of die 100 pk deal nog zou gelden voor de 2017 (euro 4) motoren.
 
Laatst bewerkt:
Van de week setje andere handkappen met aluminium beugels op de SMT gezet. Komen van een SMC af. Heeft iemand nog een onbeschadigde linker zwarte plastic kap liggen? De mijne heeft een paar kleine krasjes.

 
Laatst bewerkt:
waar zit dat kapje dan waar je me de uitdraai van had gestuurd??
of zit dat er over heen?
trouwens zie dat je een garmin/tom tom op het stuur hebt zitten.
waar heb je die vastgezet als ik mag vragen.
Die " uitsteeksels" kun je er gewoon uitschroeven.
Je houdt dan wel 4 gaten over
Het voorste bevestigingspunt heb ik er ook nog afgeslepen het 5e gat

Alle gaten dichtgeplamuurd en matzwart gespoten.

Turbulentie heb ik geen last van, vol in de wind zitten valt me ook wel mee kap vangt toch nog wel wat wind af
 
wil dit weekend de garmin gaan opbouwen,
maar als ik het goed begrijp zit er bij de smt achter het kapje een aansluiting voor 12 volt.
nu heb ik wel een flinke kabelboom aan die garmin hangen met constante plus er dergelijke.
Degen die ook een garmin hebben waar hebben jullie die kabels allemaal gelaten??
 
wil dit weekend de garmin gaan opbouwen,
maar als ik het goed begrijp zit er bij de smt achter het kapje een aansluiting voor 12 volt.
nu heb ik wel een flinke kabelboom aan die garmin hangen met constante plus er dergelijke.
Degen die ook een garmin hebben waar hebben jullie die kabels allemaal gelaten??

Zit aan de Garmin geen usb-stekkertje dan? Zo ja, dan heb je alleen een voedingskabel nodig, constante of geschakelde plus (altijd de laatste pakken) zit achter je cockpit...welke Garmin is dat?
 
Laatst bewerkt:
zumo 590 is die wat ik heb gekocht maar daar zit zo'n afsluitbare drager bij die je op het stuur zet.
daar zit volgens mij die kabel bundel aan
Zit aan de Garmin geen usb-stekkertje dan? Zo ja, dan heb je alleen een voedingskabel nodig, constante of geschakelde plus (altijd de laatste pakken) zit achter je cockpit...welke Garmin is dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan