TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de Ijssel gooien heeft geen zin; het toestel is waterdicht ;)

Maar klinkt of hij inderdaad flink in de war is.

Er is ook een echte 'factory reset'. An sich eenvoudig uit te voeren, maar juiste timing is wel cruciaal. Of het geslaagd is merk je ondermeer doordat het toestel na herstart zal vragen om taal etc.
Zorg ook dat, voor je deze procedure uitvoert, eerst het toestel een uurtje aan de lader hebt gehad.

Zie de video op Mijn Rider hangt, start niet op of start telkens opnieuw op. — MrGPS

Verwacht dat het daarmee wel goed komt...

die heb ik al een paar geprobeerd alles gaat zoals het filmpje zodra de tomtom opnieuw opstart staan al mn instellingen nog als voorheen, dus ergens gaat het dan fout.
 
't Lijkt nog steeds best een grote knop.
Je hebt gelijk. TomTom weet (zoals inmiddels gebruikelijk) weer goed teleur te stellen.

Wat TT belooft:
73525.jpg


Wat TT levert:
full


En de vastzet-tool is zo groot dat het je zelfs beperkt in de afstelmogelijkheden (komt snel tegen de mount aan als je de klem haaks op de mount heb staan):
full


Daarnaast zijn de meegeleverde bouten niet zwart (links boven is nog een 'oude' bout die bij de 400 zelf zat):
full

en zijn ze zelfs van exact dezelfde lengte als de standaard bouten, terwijl in de gebruikershandleiding staat "Let op: gebruik hiervoor de lange schroeven die bij je Rider-slot zijn geleverd."
Die 'lange schroeven' worden dus helemaal niet geleverd.

Zelf heb ik overigens niet zoveel last van de grote knop:
full

(inmiddels zwart gepoedercoat)
 
Laatst bewerkt:
Iemand wel eens gehad dat in tyre er een stukje loze track zit. Waar je niks aan kunt veranderen. Als je er met de muis op gaat staan dan wordt het wel een vingertje maar er komt geen rondje. Ik had die route gereden en herinner me dat het daar ergens wel fout ging. Maar na gewoon doorrijden kwam het ook weer goed. Nu wilde ik die route omkeren met tyre. Eén loos gedeelte zat aan het begin en dat heb ik met een editor uit de file geknipt en die was inderdaad daarna verdwenen. Nu kom ik nog zo'n stuk tegen maar dat kan ik niet vinden in de file. Ik heb het formaat omgezet van gpx naar trf maar dat veranderd er niets aan.
De route komt volgens mij van promotor maar dat weet ik niet meer zeker.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

EDIT
full


Het is het stukje van de rijndijk tot een stukje van de rotonde.
 
Laatst bewerkt:
Tyre doet bij ook wel eens raar, zoals dit. Meestal gaat het weg als ik Tyre opnieuw opstart.
Ik kijk dan in het toestel, is dat goed, rijden maar. Dus de vraag is dan hoe is de route in het toestel?
 
Net als mr. M al zegt, ik kom dit ook vaker tegen met gedownloade routes, in Tyre. Af en toe blauwe routelijnen die van de route aflopen en doodlopen. Of weer op de route uitkomen.

En inderdaad, normaal gesproken is dit een rare eigenschap van Tyre. Als je de route overzet naar de Rider (ik heb wel een rider5 ) en in het apparaat de route controleert, dan is die rare routelijn uit Tyre er niet.

Ik geloof dat dit komt doordat Tyre en TomTom niet dezelfde kaart gebruiken.
 
OK dank hiervoor. Ik heb zal de route eens overzetten. Maar het was nog een hele klus. De persoon die deze route gemaakt heeft had een voorliefde voor routepunten op rotondes en gescheiden wegdelen :-S. Dat was natuurlijk tijdens het rijden wel goed gekomen maar ik wilde eens wat ervaring opdoen met routes maken, gebruiken en rijden.

Iets anders dat ik gemerkt heb is dat als een route in trf staat het herberekenen veel langer duurt dan wanneer die in gpx staat. Dat had ik niet verwacht. Dat zou betekenen dat tyre daarmee intern anders omgaat.

EDIT
Net de routes weer ingelezen in tyre en die stukjes waren verdwenen, in beide richtingen. Vanmiddag van alles geprobeerd, tyre opnieuw gestart, routes in ander formaat, herberekenen met tijdelijk grote omwegen, zelfs de pc opnieuw gestart. Die stukjes bleven. Vanavond opnieuw ingelezen en alle stukjes zijn verdwenen.
Overigens had ik vanmiddag ook dat de wifi wegviel tijdens het laden van de kaart. (Met zo'n 25 meldingen daarvan die ik elk afzonderlijk weg moest klikken na het opnieuw verbinding maken.) Tot drie keer toe. Vanavond nergens last van. Het is een pc-tje van niks dus ik dacht dat het daar aan lag. Loopt tyre misschien een weekje achter?
 
Laatst bewerkt:
... De persoon die deze route gemaakt heeft had een voorliefde voor routepunten op rotondes en gescheiden wegdelen

Zo zie je maar weer dat klakkeloos een route van een ander overnemen geen garantie voor zorgeloos rijden is.
 
Zo zie je maar weer dat klakkeloos een route van een ander overnemen geen garantie voor zorgeloos rijden is.

Dat hangt ook weer af van hoe belangrijk je het vind om exact een route te rijden;-)

Maar het zegt ook wel weer wat over de intelligentie van route-sof(t)ware.
 
Ik denk dat in dit soort gevallen de mogelijke problemen veel groter zijn dan de route ecaxt te willen rijden.
- Zijwegen in en weer uit moeten rijden.
- Rotondes helemaal rond moeten rijden.
- Weer terug over de andere weghelft (bij gescheiden rijbanen)
- Andere vage lussen die op het kleine scherm niet te overzien zijn.

Dan kan je nog vinden dat de route een globale richtlijn voor je is maar als je routelijnen uit alle windrichtingen in je scherm hebt staan, is de lol er wel gauw af

Ik ben met je eens dat de software best een stuk intelligenter mag en dat de techniek (software schrijven) daar ook ver genoeg voor is. Waarom men dit niet doet, weet ik niet. Ik gok dat CPU-kracht hier de grootste bottleneck voor is.
 
exporteren jullie wel eens routes uit MRA via de cloud???


normaal krijg ik dan een route en een track, nu echter alleen de track.

of ben ik de enige met dit fenomeen?
 
Ik doe niet anders.
Krijg altijd zowel de route als de track. Echter komen ze nooit tegelijkertijd er zit iets tijd tussen.
Kan zijn dat MRA wat gewijzigd heeft maar dat moet dan in de afgelopen paar weken zijn geweest.
 
@Hobbix.
Ik weet niet of je de route al handmatig had aangepast in Tyre, voordat je een screenshot nam?

Bij jouw plaatje loopt de blauwe lus dood. Het komt ook geregeld voor dat er bijvoorbeeld 2 kleine lussen in een route zitten.
Ik heb het idee dat dit komt doordat de gedownloade route op bijv een Garmin of TomTom kaart gemaakt is.
Nu gebruikt Tyre volgens mij weer de Google kaart?
De oorzaak zal dan zijn kleine afwijkingen tussen 2 verschillende kaarten. Soms zal Tyre dan een routepunt plaatsen op de verkeerde weghelft, waardoor Tyre er een kleine lus van maakt. (Je gaf zelf al aan dat er veel punten te dicht bij kruispunten of op de verkeerde weghelft stonden. Een zooitje dus maar dit hoeft dus niet perse te liggen aan de oorspronkelijke routemaker).

Bij jouw voorbeeld is geen routepunt te zien in de doodlopende lus, heb je die misschien verwijderd?

In elk geval, soms zijn er onverklaarbare routeringen te zien in Tyre. Het kan gebeuren dat hij overzetten naar de navigatie het onverklaarbare verdwenen is, en dat de route gewoon goed lijkt te lopen.
Als het toch nog verkeerd loopt zal de route aangepast moeten worden in Tyre totdat je het goed vind.

Het verwarrende aan de "routelijnen" is ook dat het niet de werkelijke route hoeft te zijn. Tyre verbind gewoon de opeenvolgende routepunten aan elkaar. Zonder blauwe lijn is het heel moeilijk om te zien hoe de route precies loopt.
Vandaar dat het voor kan komen dat er kleine verschillen zijn tussen de route op je computer en in jouw navigatie, als de kgebruikte kaarten niet hetzelfde zijn.
Soms komt het voor dat een gedownloade routes zonder problemen goed in je navigatie komt, soms zitten er kleinere of grotere onverklaarbare en soms verklaarbare fouten in.

Ik heb het hierboven alleen over gdb en itn, hoe Tyre omgaat met gpx tracks dat durf ik niet te zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe niet anders.
Krijg altijd zowel de route als de track. Echter komen ze nooit tegelijkertijd er zit iets tijd tussen.
Kan zijn dat MRA wat gewijzigd heeft maar dat moet dan in de afgelopen paar weken zijn geweest.


Probeer het nu dan eens? vorige week ging het nog prima
 
Kreeg vandaag de Bluetooth thetering niet eens aan de gang. Kan er dus niets over zeggen. In de GPX via USB zat vandaag wel een route en track
 
Na verschillende keren de TT400 getest in de auto, vandaag voor het eerst een serieuze route op de motor gereden.
En........hij is helemaal goed gekeurd!!! :t

Gewoonweg 0 komma 0 problemen *O*

Heb een route gemaakt met Tyre en met ubs-kabel van de pc naar de rider gestuurd.
Dit ben ik zo gewend met mijn vorige navi.

Heb ook al wat test routes met MR-app gemaakt en via cloud/bluetooth/mobieltje naar TT gestuurd, en dat ging ook gewoon goed.
In het vervolg eens kijken wat ik makkelijker vind.

Nu een vraagje voor de geleerden; ik lees hier vaak dat een Track de manier is.Hier onder zie je hoe ik een route met tyre maak. Maakt tyre daar dan een track van, of gaan alleen die route punten naar de TT en maakt de TT daar zelf een route van?
full



Gr. Peter
 
Laatst bewerkt:
als je een route opslaat als GPX en dan in de TT opslaat krijg je geheel automagisch een route en een track.
 
Zie inderdaad als je via Tyre naar TT stuurt, er 1 route en 1 track in de TT komt.

Maar ik doe het via verkenner, dan komt er maar 1 naar de TT.
Dit is dus een track, of maakt de TT er een track van. Of maakt dat eigenlijk niks uit en denk ik te moeilijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan