fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Gisteren 15 tands vervangen door 16 tands voortandwiel.
Motor rijdt stuk rustiger. Merk wel dat dat 45 tands tandwiel snel vervangen moet worden.
Twijfel nu alleen een beetje tussen een 46 of 47..
15/45 was wel erg krachtig 16 voor is een vooruitgang..
En wie heeft zijn motor opnieuw op de bank laten afstellen na het wissel van de tandwielen..?
 
En wie heeft zijn motor opnieuw op de bank laten afstellen na het wissel van de tandwielen..?

Is niet nodig.
Afstellen is alleen nodig als je een aanpassing doet die van invloed is op je lucht/brandstof toevoer zoals bijv. een open uitlaat of een BMC/KNC luchtfilter.

Het enige wat je mogelijk afgesteld wilt hebben is je snelheidsmeter, dit kan met een speedohealer.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik even een mazzeltje! Via ebay UK gebruikte graves velocity stacks gescoord. Scheelt weer importheffingen etc. *O*
Ben benieuwd naar de verbeterde midrange, wordt vervolgt *D
 
Laatst bewerkt:
Heb ik even een mazzeltje! Via ebay UK gebruikte graves velocity stacks gescoord. Scheelt weer importheffingen etc.

Beter.. Ben wel erg benieuwd naar het geluid.

Zag trouwens voor de geen die nog op zoek is naar een pc v er 1 staan op marktplaats voor €200.
 
Laatst bewerkt:
Wat is de standaard op een fz1n qua tandwielverhouding? 15/45?

Wat is het grootste voordeel/verschil dat je hiermee krijgt? Koppel>
? Is dit erg merkbaar?
 
Wat is de standaard op een fz1n qua tandwielverhouding? 15/45?

Wat is het grootste voordeel/verschil dat je hiermee krijgt? Koppel>
? Is dit erg merkbaar?

17/45.
Voor kleiner en achter groter zorgt voor een motor die onderin sterker is en sneller door de versnellingen heen loopt.
Merk je dat JA! :] })

Ik rijd met 16/46. Stijging in toeren blijft binnen de perken zodat snelweg nog comfortabel blijft topsnelheid blijft ook gelijk.

De standaard vertanding is veels lang waardoor de FZ1 standaard maar tammetjes is voor een 1000
Je kan beginnen om een 16t voortandwiel te monteren kost je 20 euro en dat zijn "the best bang for bucks" die je kan uitgeven aan je FZ1.
 
Laatst bewerkt:
17/45.
Voor kleiner en achter groter zorgt voor een motor die onderin sterker is en sneller door de versnellingen heen loopt.
Merk je dat JA! :] })

Ik rijd met 16/46. Stijging in toeren blijft binnen de perken zodat snelweg nog comfortabel blijft topsnelheid blijft ook gelijk.

De standaard vertanding is veels lang waardoor de FZ1 standaard maar tammetjes is voor een 1000
Je kan beginnen om een 16t voortandwiel te monteren kost je 20 euro en dat zijn "the best bang for bucks" die je kan uitgeven aan je FZ1.

Ah super, waarom heb je een groter tandwiel achter (ik neem aan ook vanwege meer koppel).

Heb je ook een speedohealer nodig met 16/46 of minder, omdat je beide tandwielverhoudinng aanpast?
 
Ah super, waarom heb je een groter tandwiel achter (ik neem aan ook vanwege meer koppel).

Heb je ook een speedohealer nodig met 16/46 of minder, omdat je beide tandwielverhoudinng aanpast?

Je kan voor kleiner doen of groter achter voor meer trekkracht. Een tandje voor kleiner is gelijk aan meerdere tanden extra aan de achterkant (ik dacht drie).

Met 16/46 en 190/55 achterband heb je 10% afwijking, ik rij zelf niet met speedohealer, vind 10% afwijking nog net acceptabel.
 
Je kan voor kleiner doen of groter achter voor meer trekkracht. Een tandje voor kleiner is gelijk aan meerdere tanden extra aan de achterkant (ik dacht drie).

Met 16/46 en 190/55 achterband heb je 10% afwijking, ik rij zelf niet met speedohealer, vind 10% afwijking nog net acceptabel.

Positieve afwijking of negatief?

Dus stel, je rijd 100 km/pu, rijd je dan werkelijk 90 of 110?

Groet,
Bedankt voor alle snelle reacties!
 
Unleashed Airbox
y4mse1yFgg-3r1vYKljSDOrtX15V-j5wW_lqwF48oREOtUYRH5mbu9WnJ8_jqrDonTncL2DitI1Rr4wiPKDsmpdoFmdUOOHmt-UhwZnrB0cA85hWKK04gxGUebY1OIxn6ulW5-ju6BBcl_-YBYPYgxnRyxJX-3aFTW9C4NZXRhcesQmNRteWKPgmjzK1LJ56dFezBzO4HqH7csIYDrzpyy1xA


Orgineel vs Graves
y4mQW-LfxvgslTsz1slwumCTHQLummf8HLiIF4MSmLG0fh_TNQyRasPLxrvDwDf5KXhUh4RTtity-lrqadA8c2z8XJJghm8MMCJofG3rg0RfSI4esAaG432SSD6Cd_5TJTgU1stJ5ICuIJhQ8tdEX6hus9kCZYK9Fet5WMzNJ1kfbbkdEA_xHpV4rDVKJ99Lng9c07mYLXzuhirukh-Y5DuYA



De velocity stacks zijn geplaatst, de toef op de taart. Weer iets meer pitten en beter oppakken rond 6500-7000rpm. Als je een bocht uitkomt in zijn twee rond 7000rpm en je trekt hem open begint hij al uit zichzelf te klimmen _O-.

Bovenin moet hij ook iets krachtiger zijn maar ik heb dat nog niet echt gevoeld.

Kortom leuke toevoeging als je de overige zaken al aangepakt hebt. Heb je dat niet gedaan dan zou ik eerst met andere punten beginnen.

Het is wel bijzonder dat een fiets die fabrieks-af redelijk tam is en relatief lastig op één wiel gaat nu in de eerste 2 versnelling "wheelyhappy" is. Stuurdemper is nu geen overbodige luxe :X

Mods nu
Leovince GPPRO
Decat
Airbox Mod
BMC Luchtfilter
Graves velocity stacks
Ivan ECU Flash
Powercommander 5
Vertanding: 16/46

Volgens mij ben ik redelijk rond nu.

Positieve afwijking of negatief?

Dus stel, je rijd 100 km/pu, rijd je dan werkelijk 90 of 110?

Groet,
Bedankt voor alle snelle reacties!

135km is 150km op de teller, is soms wel fijn zo'n afwijking O-)
 
Laatst bewerkt:
Ha FZ1 en FZ8 rijders,

Ik rij nu ongeveer een jaar op een ZX6R en zit toch te twijfelen of supersport wel mijn model is. Iets meer rechtop zitten lijkt me niet verkeerd. Ik merk dat bij een supersport het vooral leuk wordt met wat meer snelheid en krijg het idee dat een rustig toerritje niet echt ideaal is. Daarom ben ik wat aan het informeren naar andere modellen, niet dat ik per direct iets anders wil, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik weet niet of het past in dit topic, maar ik heb een aantal vragen: (ik denk zelf vooral aan een FZ8)

- Wat is de reden dat jullie een FZ hebben gekocht?
- Waarom een FZ8 (of FZ1) in plaats van een Z750, GSR750 of bijv CB650F?
- Hoe vinden jullie het rijgedrag, wegligging, en motorblok en kan je dit refereren aan een vorige motor? (CB650F vond ik best wel een beetje bokken onderin toeren)
- Heeft de motor zwakke punten?
- Eventuele tips bij de aankoop?

Eventueel iemand tips met een motor verhuur bedrijf in Zuid Holland? Lijkt me leuk om eens wat verschillende nakeds te huren voor een dag om uit te zoeken wat ik het beste vind passen bij mij.
 
Beste FZ'rijders,

Hebben jullie verstelbare rem en koppelingshendels voor de fazer? (betreft een FZ1 GT 2009) Zo ja van welk merk en hoe bevallen ze?
Graag hoor ik van jullie

Groetjes :]
 
Ha FZ1 en FZ8 rijders,

Ik rij nu ongeveer een jaar op een ZX6R en zit toch te twijfelen of supersport wel mijn model is. Iets meer rechtop zitten lijkt me niet verkeerd. Ik merk dat bij een supersport het vooral leuk wordt met wat meer snelheid en krijg het idee dat een rustig toerritje niet echt ideaal is. Daarom ben ik wat aan het informeren naar andere modellen, niet dat ik per direct iets anders wil, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik weet niet of het past in dit topic, maar ik heb een aantal vragen: (ik denk zelf vooral aan een FZ8)

- Wat is de reden dat jullie een FZ hebben gekocht?
- Waarom een FZ8 (of FZ1) in plaats van een Z750, GSR750 of bijv CB650F?
- Hoe vinden jullie het rijgedrag, wegligging, en motorblok en kan je dit refereren aan een vorige motor?.

Ik heb om dezelfde reden mijn zx6r '99 ingeruild tegen een aprilia pegaso, die lekker rechtop zat en leuker is voor de toer ritjes. De pegaso bokte mij teveel en was toe aan iets met vol vermogen. De fz1 lag voor mij in een mooiere prijsklasse dan een model z1000 die ik mooi vond.
Ik rijd nu nog niet zo lang, maar het bevalt me super. Zit iets rechter op ( geen kramp meer in mn polsen of heup, wat ik op de zx6r had, en geen last meer van mn rug, door uitgezakt te kunnen zitten op de pegaso. De houding is dus ideaal voor mij nu. Ik ben wel van mening dat het shermpje wenselijk is ivm de wind. De zx6r is een chillere motor voor woon werk snelweg ritjes 😜
 
Ha FZ1 en FZ8 rijders,

Ik rij nu ongeveer een jaar op een ZX6R en zit toch te twijfelen of supersport wel mijn model is. Iets meer rechtop zitten lijkt me niet verkeerd. Ik merk dat bij een supersport het vooral leuk wordt met wat meer snelheid en krijg het idee dat een rustig toerritje niet echt ideaal is. Daarom ben ik wat aan het informeren naar andere modellen, niet dat ik per direct iets anders wil, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik weet niet of het past in dit topic, maar ik heb een aantal vragen: (ik denk zelf vooral aan een FZ8)

- Wat is de reden dat jullie een FZ hebben gekocht?
- Waarom een FZ8 (of FZ1) in plaats van een Z750, GSR750 of bijv CB650F?
- Hoe vinden jullie het rijgedrag, wegligging, en motorblok en kan je dit refereren aan een vorige motor? (CB650F vond ik best wel een beetje bokken onderin toeren)
- Heeft de motor zwakke punten?
- Eventuele tips bij de aankoop?

Eventueel iemand tips met een motor verhuur bedrijf in Zuid Holland? Lijkt me leuk om eens wat verschillende nakeds te huren voor een dag om uit te zoeken wat ik het beste vind passen bij mij.

Ik kom van een zx10r (2005) en kreeg ook te veel last van de polsen en rug.
Gekozen voor een fz1n, omdat ik niet te veel wilde inleveren qua vermogen.
Tot nu toe bevalt ie prima. Moet wel erg wennen aan het rijden op snelwegen ivm de wind.
 
Ha FZ1 en FZ8 rijders,

Ik rij nu ongeveer een jaar op een ZX6R en zit toch te twijfelen of supersport wel mijn model is. Iets meer rechtop zitten lijkt me niet verkeerd. Ik merk dat bij een supersport het vooral leuk wordt met wat meer snelheid en krijg het idee dat een rustig toerritje niet echt ideaal is. Daarom ben ik wat aan het informeren naar andere modellen, niet dat ik per direct iets anders wil, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik weet niet of het past in dit topic, maar ik heb een aantal vragen: (ik denk zelf vooral aan een FZ8)

- Wat is de reden dat jullie een FZ hebben gekocht?
- Waarom een FZ8 (of FZ1) in plaats van een Z750, GSR750 of bijv CB650F?
- Hoe vinden jullie het rijgedrag, wegligging, en motorblok en kan je dit refereren aan een vorige motor? (CB650F vond ik best wel een beetje bokken onderin toeren)
- Heeft de motor zwakke punten?
- Eventuele tips bij de aankoop?

Eventueel iemand tips met een motor verhuur bedrijf in Zuid Holland? Lijkt me leuk om eens wat verschillende nakeds te huren voor een dag om uit te zoeken wat ik het beste vind passen bij mij.

Ook afscheid genomen van het supersport segment ivm zitpositie, geen spijt van.
FZ1n gekocht na een ongepland proefritje en was na 2 rotondes al helemaal om door het makkelijke stuurkarakter en de power van de FZ1n (tov 600cc klasse..).
Achteraf mis ook ik de windbescherming wel, met het kleine ruitje blijft het tot ongeveer 140 a 150km/h vind ik het redelijk te doen, daarboven word het echt werken.
Eigenlijk gewoon perfect dus voor alles op (semi)legale snelheden binnen NL, mijn vrouw (die niet zo veel rijd en ook nek problemen heeft) vind hem ook heerlijk en super vertrouwd rijden.
Maar voor (snellere) circuittrips naar het buitenland met mijn maat pak ik eigenlijk liever mijn 18 jaar oude Fazertje600 ivm de betere windbescherming...
Meer windbescherming is ook de enige reden dat ik twijfel of de FZ1n een blijvertje is in "onze stal".
Achteraf misschien toch iets te veel een impulsaankoop geweest en beter ook eens op de FZ1 Fazer(GT) moeten rijden ?
Die vind ik dan wel weer minder stoer/sexy als de n B|
 
Gisteren ecu flash laten uitvoeren bij Nippon Bikes op mijn Fz1n uit 2006. Vermogenswinst was beperkt, maar de gasreactie is zoveel soepeler en beter. Ook merkte in in lage toeren (met name in z'n 1 en 2) dat de motor veel krachtiger aanvoelde. Daar is wat koppel betreft flinke winst geboekt volgens mij (niet echt tijd gehad om vermogensuitdraai te bekijken nog). Ik zal als ik echt een goed stuk heb gereden nog eens laten weten hoe het bevalt:).

De db killer van mijn Mivv GP moest er alleen uit. Kostte me anders 12pk. Met de standaard killer maakte hij ook bijna geen geluid:(. Als je dan ook nog 12 pk inlevert is de keuze snel gemaakt. Zonder killer is het geluid alleen best wel (heel) hard. In Duitsland is zonder rijden denk ik geen optie. Weet iemand of er DB killers zijn die in de Mivv GP passen en iets minder dempen dan de standaard?

Mag ik vragen wat je voor die flash betaald hebt? Ik wil het ook laten doen bij mijn FZ1S :)
 
Laatst bewerkt:
Beste FZ'rijders,

Hebben jullie verstelbare rem en koppelingshendels voor de fazer? (betreft een FZ1 GT 2009) Zo ja van welk merk en hoe bevallen ze?
Graag hoor ik van jullie

Groetjes :]

Ik heb ze van V-tech. Ze zijn overigens ook te koop. Zwart met een rood verstelhendeltje en opklapbaar. (zeer degelijk)
Laat maar even weten of je interesse hebt.
 
Bedankt voor de reacties. Klinkt allemaal positief. Naast de FZ8 wat eigenlijk mijn voorkeur had is de FZ1 waarschijnlijk wel wat interessanter met wat meer koppel? Nu even een verhuurbedrijf zoeken om eens een dagje te proberen :)
 
Binnenkort ben ik aan de beurt voor de 20.000km beurt. De motor (FZ8N 2010) gekocht toen er zo'n 17.300km op stond. Iemand enig idee hoeveel je ongeveer kwijt bent voor zo'n beurt?

Ik overweeg de beurt uit te laten voeren bij Overkamp Motors in Delft. Aangezien ze onderhoud en reparatie verrichten aan alle Japanse motoren en ik veel positieve verhalen over ze lees.

Iemand anders nog suggesties rondom regio Haaglanden?
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort ben ik aan de beurt voor de 20.000km beurt. De motor (FZ8N 2010) gekocht toen er zo'n 17.300km op stond. Iemand enig idee hoeveel je ongeveer kwijt bent voor zo'n beurt?

Ik overweeg de beurt uit te laten voeren bij Overkamp Motors in Delft. Aangezien ze onderhoud en reparatie verrichten aan alle Japanse motoren en ik veel positieve verhalen over ze lees.

Iemand anders nog suggesties rondom regio Haaglanden?

Vrienden van mij zijn erg tevreden over van veen motoren in Wateringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan