Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

Sinds zaterdag heb ik een yz 450 f [2004]en wil daar even frisse olie op gooien.
Welke olie en filter moet ik hebben ?

Er doet zich voor mij ook iets vreemds voor.
Als de motor een dag stil staat heb ik geen druppel olie aan m'n peilstok, loopt de motor even heeft ze voldoende aan de stok.
Wacht ik weer een dag, staat er weer te weinig in, tenminste niks aan de peilstok.
Is dit normaal ?
 
_O- :+ Deze Yamaha's hebben een zgn dry-sump. Dat is altijd wat lastiger olie peilen dan een wet-sump wat meer gebruikelijk is.
De olie moet eerst gecirculeerd hebben, voordat je goed kunt meten. Yamaha schrijft voor eerst een paar min warm laten draaien stationair, 5 tot 10 minuten laten afkoelen en dan olie peilen. Dus eigenlijk is het het beste om je motor te peilen na een rit en dan wegzetten. En zeker weten dat je met een olie wissel de voorschriften aanhoud, en exact bent met wat je er ingooid. :)
 
_O- :+ Deze Yamaha's hebben een zgn dry-sump. Dat is altijd wat lastiger olie peilen dan een wet-sump wat meer gebruikelijk is.
De olie moet eerst gecirculeerd hebben, voordat je goed kunt meten. Yamaha schrijft voor eerst een paar min warm laten draaien stationair, 5 tot 10 minuten laten afkoelen en dan olie peilen. Dus eigenlijk is het het beste om je motor te peilen na een rit en dan wegzetten. En zeker weten dat je met een olie wissel de voorschriften aanhoud, en exact bent met wat je er ingooid. :)
Ter aanvulling:
Vergeet niet na de oliewissel (en filter) de olieleiding naar de cilnderkop te ontluchten.


Ow ja, en olie aftappen doe je op 2 aftappunten.
Onder het blok en op je frame
 
Ter aanvulling:
Vergeet niet na de oliewissel (en filter) de olieleiding naar de cilnderkop te ontluchten.


Ow ja, en olie aftappen doe je op 2 aftappunten.
Onder het blok en op je frame

_O- Tja en de ene x komt daar geen druppel olie uit en de volgende x zit je bek en de vloer onder de olie omdat je het niet meer verwacht....... :+ ;)
 
Haha, ik ben gelukkig niet de enige.

Doe je alsnog heel voorzichtig en sta je klaar met je aftapbakje.
Vervolgens een grote straal olie tegen je voorwiel :(


Leermomentje, altijd je stuur draaien zodat er ruimte genoeg is om je olie op te vangen.
 
iemand die me raad kan geven .
heb een wr 450 staan van 2006 .

december draaiend weg gezet, van het weekend opgehaald om een beurt te geven en klaar te maken voor de zomer .
nu start ie niet meer, accu leeg gestart helemaal niks .
accu nacht onder lading, bougie eruit gehaald schoongemaakt(koperborsteltje erlangs )
bougie vonkt als een gek .
tank staat nog half vol .
wat zou het kunnen zijn, me eerste gedachten was geen vonk, maar dat is het probleem dus niet .
 
Maak de carburateur schoon of probeer start met remmenreiniger
 
Denk dat ik dat maar eens moet gaan doen .

Heb vanavond aan de onderkant van de carburateur een dop eruit gedraaid .
Zat wat stof/zand in , lijkt mij niet horen . :+
 
Maak de beluchtingsslangen van de carburateur goed schoon en hang er een filter tussen. Je kunt ze ook anders leggen zodat er minder zooi in komt. Een zal altijd laag moeten hangen, een overloop.
 
Heren!

Ik heb onlangs voorwiel seals gekocht bij wemoto alleen ze passen voor geen (mili)meter.. Het gaat om een voorwiel van een yz250 uit 2005. De seal maat die ik heb gekocht is 26x37x7. Aan jullie de vraag: klopt dit? Dacht dat die maten sinds 1999 hetzelfde zijn gebleven.
 
Maak de beluchtingsslangen van de carburateur goed schoon en hang er een filter tussen. Je kunt ze ook anders leggen zodat er minder zooi in komt. Een zal altijd laag moeten hangen, een overloop.

was er nog niet aan begonnen , ziet er uit zeg.
lijkt me nog niet zo makkelijk die carburateur er tussen uit te krijgen .

maar gaat goed komen .
bedankt voor de tip.
 
Mooie set bijna niet gebruikte YZ450F wielen,
passen ook op oudere WR450- modellen!

maar dus helaas niet op de nieuwe WR450F! :(
vandaar verkoop!
Banden hebben "ongeveer" 200 meter gereden en zijn dus als nieuw!
alleen ophalen,
wielen zijn in prima staat, zonder slag, helemaal strak dus!

18 / 21 inch

58e3a2527271c.jpg

58e3a251a0459.jpg


vrpr. €500.-
en compleet met schijven en tandwiel.
wel ophalen in 020!
 
Laatst bewerkt:
Hallo! Ik ben redelijk nieuw in de enduro wereld. Twee weken terug blokkeerde het achterwiel van mijn wr400.. Kickstart zat daarna muurvast. Betekent dit een kapotte big end?

Pff kijk een beetje op tegen de kosten van een complete revisie. ;) Iemand ervaring met actionmotorsport uit Netersel? Of weet iemand een goede monteur in de buurt van eindhoven?
 
Dat betekend een vastloper.
Het blok zit niet voor niets vast, de zuiger zal vastzitten in de cilinder.
Of het big end ook kaduuk is zal pas blijken tijdens de operatie.

Als je zelf niet kan sleutelen is het bijna onbetaalbaar.
Ofwel, voor een wr400 (bj<2001) is dat zijn Eindje.

Mijn advies, in onderdelen verkopen en een andere wr kopen.
 
Hallo! Ik ben redelijk nieuw in de enduro wereld. Twee weken terug blokkeerde het achterwiel van mijn wr400.. Kickstart zat daarna muurvast. Betekent dit een kapotte big end?

Pff kijk een beetje op tegen de kosten van een complete revisie. ;) Iemand ervaring met actionmotorsport uit Netersel? Of weet iemand een goede monteur in de buurt van eindhoven?
Niet noodzakelijkerwijs. Kan van alles zijn. Zit de kickstarter ook vast in zijn vrij? Zijn er voordat het gebeurde nog werkzaamheden aan verricht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan