Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Zoals belooft, hier zijn de foto's, incl. Nieuwe kentekenplaathouder :)

full


full


Qua afwerking... ben ik nog niet helemaal tevreden.
Ik had een aluminium afdekplaat gemaakt, welke ik straks ga vervangen voor een glasvezel versie.
 
Koppelingskabel vervangen... dat maakt me toch een verschil!


had ook wel bij de grote beurt mogen zitten die ik had laten doen vorig jaar...
 
Laatst bewerkt:
Zoals belooft, hier zijn de foto's, incl. Nieuwe kentekenplaathouder :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Qua afwerking... ben ik nog niet helemaal tevreden.
Ik had een aluminium afdekplaat gemaakt, welke ik straks ga vervangen voor een glasvezel versie.
Achterlicht is echt een mooie verbetering tov het origineel. Zonde dat de kentekenplaat niet strak onder het achterlicht zit, dat zou het resultaat nog strakker maken. In ieder geval lekker bezig zo... :t
 
Laatst bewerkt:
mooi weer betekend hier in de regio file rijden dus heerlijk in het zonnetje met de kabelboom aan het stoeien geweest.. 8-)
 
Achterlicht is echt een mooie verbetering tov het origineel. Zonde dat de kentekenplaat niet strak onder het achterlicht zit, dat zou het resultaat nog strakker maken. In ieder geval lekker bezig zo... :t

Mee eens :Y , in de winter ga ik hiermee verder. Dan wil ik een Glasvezel cover maken met geïntegreerde LED kenteken verlichting, plus alles strakker monteren.

De huidige manier is in ieder geval een werkende tijdelijke oplossing tot die tijd :)
 
gisteren een stuk gereden op de motor en mij weer eens groen en geel geergerd aan een rammel die ik al heel lang niet thuis kon brengen.
De rammel was alleen hoorbaar bij hele specifieke toerentallen. Maar net die toerentallen die samenvallen op bepaalde snelheden die ik vaak rij. Na veel voelen en schudden aan de voorkant van de motor tot de conclusie gekomen dat het rammelen waarschijnlijk veroorzaakt werd door de bedrading in het koplamp huis.
Hoe fix je zoiets? Ik heb een oude spons gepakt en deze een stuk ingeknipt zodat de kabelboom van de koplamp er doorheen kon worden geleid. Toen die spons in het koplamp huis erbij gepropt en de koplamp weer dicht gemaakt. De spons heeft in de koplamp alle lege ruimte opgevuld zodat de bedrading geen ruimte meer heeft om te bewegen.
Resultaat: rammel eindelijk weg!
 
Mooi weer betekent hier in de regio file rijden dus heerlijk in het zonnetje met de kabelboom aan het stoeien geweest.. 8-)

Zeker een bewoner van westelijk NL.......? Nee, geen fan van. Veel te veel stoplichten!
Gister prachtig door Betuwe (bloei), Rijk van Nijmegen en grensstrook tussen Maas en grens gereden. Hoe mooi kan je 't hebben? Idd wel iets drukker dan normaal. Toch veel weggetjes helemaal voor jezelf! :]

Sleutelactie:
Zaterdag de O-ringen van koppel-pijpjes van de carbs vervangen. Lekkage!
Sommige O-ringen helemaal gaar. Blok liep voorheen als zonnetje maar na vervangen van de O-ringen als een aftandse diesel. Had nog even hoop dat synchroniseren (even)niet nodig zou zijn. Inmiddels alles weer prima!
 
Laatst bewerkt:
gisteren een stuk gereden op de motor en mij weer eens groen en geel geergerd aan een rammel die ik al heel lang niet thuis kon brengen.
De rammel was alleen hoorbaar bij hele specifieke toerentallen. Maar net die toerentallen die samenvallen op bepaalde snelheden die ik vaak rij. Na veel voelen en schudden aan de voorkant van de motor tot de conclusie gekomen dat het rammelen waarschijnlijk veroorzaakt werd door de bedrading in het koplamp huis.
Hoe fix je zoiets? Ik heb een oude spons gepakt en deze een stuk ingeknipt zodat de kabelboom van de koplamp er doorheen kon worden geleid. Toen die spons in het koplamp huis erbij gepropt en de koplamp weer dicht gemaakt. De spons heeft in de koplamp alle lege ruimte opgevuld zodat de bedrading geen ruimte meer heeft om te bewegen.
Resultaat: rammel eindelijk weg!

Durf je dat aan qua warmte?
 
Durf je dat aan qua warmte?

daar zeg je zo wat... dat moet ik nog beleven. Geen idee eigenlijk. Maar de lamp zelf zit in de reflector gestoken, dan komt de connector eerst nog en pas dan de spons die tegen de connector duwt. Ik zal 'm vanavond eens enkele minuten aan zetten en ruiken. LOL. Ik verwacht dat het wel zal meevallen.
Als ik toch iets ruik zal ik iets anders moeten verzinnen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag laatste details aangebracht:

Dimlicht vervangen door een Xenon kit 6000K van Ebay, enorm tevreden mee. Mistlicht vervangen door Osram Cool Blue 4200k halogeen. Vanavond maar even kijken hoe dat er nu uit ziet.

2yz0ay0.jpg


OEM filter er uit, BMC sport voor terug gekomen.

34glwe1.jpg


8x Suzuki GSX-R 750 wheelstriping

2ikysrd.jpg


GSX-R tankpad

21l4cn4.jpg


Ten slotte: Ik ben niet zo'n voorstander van reclame op kentekenhouders, dus heb ik bij een Nederlandse webshop een stukje tekst op een sticker laten printen.
Hou ik toch mooi contact met bumperklevers... :)


snctn8.jpg
 
Vandaag laatste details aangebracht:

Dimlicht vervangen door een Xenon kit 6000K van Ebay, enorm tevreden mee. Mistlicht vervangen door Osram Cool Blue 4200k halogeen. Vanavond maar even kijken hoe dat er nu uit ziet.

[afbeelding]

OEM filter er uit, BMC sport voor terug gekomen.

[afbeelding]

8x Suzuki GSX-R 750 wheelstriping

[afbeelding]

GSX-R tankpad

[afbeelding]

Ten slotte: Ik ben niet zo'n voorstander van reclame op kentekenhouders, dus heb ik bij een Nederlandse webshop een stukje tekst op een sticker laten printen.
Hou ik toch mooi contact met bumperklevers.
.. :)


[afbeelding]

Als je opzij gaat als ik eraan kom ,is alles goed

full


Bluf,dusch :$

ik heb zoveel aan mijn momo gedaan de laatste tijd,ben er wel even klaar mee :')
 
Laatst bewerkt:
Mijn stukje tekst is meer voor de sales agent/account manager in zijn/haar VW Polo 1.2 TDI vlak achter mij op de linkerbaan terwijl er nog meerdere mensen voor mij zitten.

Maar ik maak gerust ruimte voor je vriend! :]
 
Laatst bewerkt:
Mijn stukje tekst is meer voor de sales agent/account manager in zijn/haar VW Polo 1.2 TDI vlak achter mij op de linkerbaan terwijl er nog meerdere mensen voor mij zitten.

Maar ik maak gerust ruimte voor je vriend! :]

Da's mooi ,joh :) ,tenzij jij ook aan je gas draait,dan gaan we samen :] })
 
Ik heb het zadel van mijn FJR van de lage in de hoge stand gezet. Scheelt ongeveer een inch, maar damn, 't is net of het een hele andere motor is. Veel beter zo. Natuurlijkere zithouding, knieën relaxter, kracht beter verdeeld over mijn armen en polsen, net iets betere windbubbel van het touring scherm... En ik kan nog net flat-footen.

Ook mijn vering uitgeprobeerd (afstelbaar), maar alles precies op gemiddeld is toch weer ook precies het lekkerst :)
 
Niet vandaag, maar gister de R een grote schoonmaakbeurt gegeven. Was hard nodig. Hij ziet er nu wel niet als nieuw uit, maar ik durf me er toch weer mee te vertonen ;)
 
Schoongemaakt met een doekje en wat soapy wooder.
Geen zin om de tuinslang en hogedrukreiniger uit te halen, dan moet ik de ketting opnieuw smeren en daar heb ik geen zin in. :')
 
Woensdag had ik een lekke band door een spijker. Recentelijk het wiel + gerepareerde band opgehaald van de garage en weer gemonteerd op de motor. Het was de eerste keer dat ik dit deed. Uiteindelijk was er wat puzzelen en geweld voor nodig om het wiel in lijn te krijgen met de remklauw en de achterbrug, zodat de achteras erin kon. Daarna even de ketting gesteld en de motor wat schoon gemaakt. Weer wat geleerd maar ik hoop dat ik nooit meer een lekke band krijg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan