Kogels

Nou, vooruit dan maar:
Ik moet een soort "vaasjes" maken die op een lange schutting schutting komen. De schutting staat op pilaren welke (om het makkelijk te houden) niet allemaal van dezelfde diameter zijn.
Diegene waar het voor is heeft vroeger heel veel voor mij gedaan in de motorsport, dus ik zou nu graag eens iets terug doen.

Om een beeld te proberen te geven hoe de onderkant moet worden:
b985ddb3fe3019c86f6df6639421f460.jpg
 
bij de hoogovens gebruiken ze kogels om kolen te vermalen en te injecteren in de hoogoven..
die lagen daar overal en nergens bij de pletterij (of hoe dat ook heet)

geen idee of dat wat is..
maar er is hier vast wel iemand die bij de hoogovens werkt....

;)
 
bij de hoogovens gebruiken ze kogels om kolen te vermalen en te injecteren in de hoogoven..
die lagen daar overal en nergens bij de pletterij (of hoe dat ook heet)

geen idee of dat wat is..
maar er is hier vast wel iemand die bij de hoogovens werkt....

;)

Ik heb zelf maar twee kennissen die daar op het terrein werken en die kunnen mij spijtig genoeg hierbij niet helpen. Weet er iemand anders hier meer vanaf?
 
Een niet nader benoemde coureur heeft even voor mij gezocht en denkt dat het er niet ligt!
Heeft iemand anders nog een goed idee? Toevallig iemand met connecties bij een lagerboer oid?!?
 
Mijn favoriete lagerboer heb ik even gebeld, die kon mij hier helaas ook niet aan helpen!
 
Ik heb zelf maar twee kennissen die daar op het terrein werken en die kunnen mij spijtig genoeg hierbij niet helpen. Weet er iemand anders hier meer vanaf?

Bij de 2 aanvoer fabrieken wordt er gebruik gemaakt van kogelmolens.
Maar dat zijn stenen kogels, geen stalen
 
Hoe zuiver moeten ze zijn?

Anders even iemand zoeken die ze kan draaien op een draaibank.
Dat zal niet meevallen, kogels draaien op een draaibank..... |(

Maar even over leveranciers hiervan, vroeger had je in Amsterdam een fabrikant van trommelmachines op het oude Stork-terrein. In die trommelmachines gebruikten ze enorme hoeveelheiden van dit soort kogels, ik heb ze daar nog wel verkocht (per 10.000 kilo).
Maar ik kan mij echt niet meer herinneren hoe dat bedrijf heet of heette. Iets als Wegter of iets dergelijks.....
Maar goed, zoek eens bij leveranciers van trommelmachines.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan