TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is er anders kan de 410 in hardwarematige zin ?
Er zitten alleen meer goodies bij - al is die secure ram mount wel heeeeel fijn

2 Dingen vallen mij op:

Het scherm, met een instelbare gevoeligheid gebaseerd op je soort handschoenen?
Het delen van routes. Da's nu alleen tracks
 
2 Dingen vallen mij op:

Het scherm, met een instelbare gevoeligheid gebaseerd op je soort handschoenen?
Het delen van routes. Da's nu alleen tracks

blijkbaar werkt het bedienen van het scherm niet goed genoeg met dikkere handschoenen.

t werkt bij mijn ixs handschoenen ook niet altijd even goed
 
Ik ben toch benieuwd hoe je te werk gaat.
- Maak je route op het apparaat?
- Hoeveel via-punten neem je?

Je kan nl ook vis de MyDrive website van TomTom de spannende route maken.
Dan kun je kijken of hij afwijkt van je nav.

gr Marten

Ik maak een route even snel op het apparaat zelf, ritgrootte van ongeveer een uur in de omgeving.
Kies direct op de TT menu, "Plan een spannende route" en klik ca vier punten aan in op de kaart in de omgeving.

Hierbij ondervond ik dus een niet te maken lus op een woonerf en bleef de TT kilometers lang aangeven om om te keren.
 
Vanwege dat vage Bluetooth thetering problematiek van afgelopen ben ik momenteel even klaar met de Rider.
Wil graag de TomTom Go app van mijn smartphone proberen.

Zijn er mensen die ervaringen met de Go app voor het rijden van routes.

De Go app mist de "Spannende Route" functionaliteit maar die ik gebruikte ik toch al vrijwel niet. Voor de rest lijkt de app vrijwel dezelfde mogelijkheden te hebben.
 
Correct: werkt 1op1 hetzelfde.

Maar ik zou op de motor echt liever met de rider dan met de smartphone rijden. Je tethering probleem lijkt me oplosbaar (maar dan moet je duidelijker zijn dan alleen melden dat je een vaag probleem hebt. Want da's wat vaag ;))
 
ik heb een tijdje de smartphone gebruikt icm een tanktas met heldere bovenkant. Dan werkt een rider (of wellicht een garmin, hoewel ik daar geen ervaring mee heb) echt 100 keer beter.
 
Toch zie je steeds meer rijders (zeker de jongere rijders) die met een smartphone navigeren, ook omdat de nieuwere modellen tegenwoordig waterdicht zijn.
Goede houder is wel een vereiste.

Waarom 400 euro uitgeven voor een apart apparaat als de smartphone het ook kan ?
 
Toch zie je steeds meer rijders (zeker de jongere rijders) die met een smartphone navigeren, ook omdat de nieuwere modellen tegenwoordig waterdicht zijn.
Goede houder is wel een vereiste.

Waarom 400 euro uitgeven voor een apart apparaat als de smartphone het ook kan ?

kan me de redenatie indenken, alleen ben ik het er niet mee eens:

een smartphone calculeert geen kronkelroutes, het vinden van een app die gpx of itn routes gebruikt is zo goed als onmogelijk of kost een bom duiten.

Google maps stuurt je niet automatisch langs een andere route om een file te ontwijken (ben er vanochtend achter gekomen dat de TT dat wel doet.)

een TT raakt niet oververhit in volle zon. de TT blijft redelijk leesbaar, op mijn smartphone zie ik geen klap meer zelfs met automatische helderheid.

De batterij van de TT krijgt geen opdonder omdat ie met zoveel dingen tegelijk bezig is itt tot de smartphone.

En misschien nog wel de belangrijkste: Op een TT kun je niet appen.
 
Laatst bewerkt:
Probleem omschrijving:

Na zowel de Rider als de smartphone meerdere keren herstart te hebben tevens, de profielen meerdere keren verwijderd te hebben, krijg ik geen dataverbinding. Ben hier minimaal 30 min bezig geweest en stond op het punt om het apparaat in een hele diepe plas te gooien (we hebben hier een plas van 25 meter diep, dat moet dus lukken).
De Rider ziet de smartphone en de eerst stap tot verbinding wordt gezet. Te zien aan het bluetooth symbool op de smartphone en de melding op de Rider (Netwerk verbonden .o.i.d) maar na een aantal seconden krijg je melding te zien dat de verbinding verbroken is, dat is ook op de smartphone te zien. Dit proces blijft zich ellendig herhalen.In die tussentijd zie ik in de bluetooth profielen van de Rider dat deze nog steeds verbinding aan het maken is.

Ik heb maar een wens met die thetering. Dat is Rider aanzetten, Bluetooth thetering op smartphone activeren (als dat nodig mocht zijn) en dat het dan ook direct werk en blijft werken en dat keer op keer zonder enkele vorm van hapering.
Helaas is dat een utopie.
Voor de auto heb je een keuze. De 510 of 5100 (hoe die modellen nu ook moge heten). Ik heb dus bewust voor de 5100 gekozen vanwege de ingebouwde simkaart. Aangezien bluetooth verbindingen vanaf dag 1 in het algemeen bij niemand ooit probleemloos gewerkt hebben. Met de ingebouwde simkaart heb ik die ellende dus nog nooit gehad. Gewoon aanzetten en werken.

Die problemen zijn er dus niet met smartphone.
Daarnaast is een smartphone (als een Galaxy S6) retesnel vergeleken met een Rider 400. Het laden van een route gaat ongeveer 10 keer sneller op de smartphone. Ook het verzenden via MyDrive gaat een stuk rapper. Daarnaast is de Go app duidelijk goedkoper dan een Rider (20 euro per jaar). Kortom op dit moment zie ik alleen maar voordelen.

Laat TomTom nog gewoon een Rider uit brengen met een ingebouwde Simkaart. Desnoods 2 verschillende versies van hun premium pack. Is al die ellende met bluetooth thetering opgelost. Dit heeft nog nooit naar behoren gewerkt en zal dit ook nooit doen.
 
persoonlijk heb ik met de BT koppeling en het tetheren eigenlijk nooit problemen dus dat voor jou niet werkt vind ik erg bijzonder. Mijn telefoon gaat zelfs zo ver dat ie automatisch tethered specifiek voor de tomtom, hoe en waarom? geen flauw idee, op een dag ging de tethering gewoon vanzelf aan en nu doet hij dat altijd.

en dat voor een 300 dure Oneplus 3 :+
 
kan me de redenatie indenken, alleen ben ik het er niet mee eens:

een smartphone calculeert geen kronkelroutes, het vinden van een app die gpx of itn routes gebruikt is zo goed als onmogelijk of kost een bom duiten.

20 euro jaar voor de TomTom Go App met vrijwel gelijke functies als een Rider 400 (van 350 euro) is gewoon spotgoedkoop

De Go App doet wel kronkelroutes maar geen spannende routes (en die gebruik toch al niet)
 
tja, iedere gek zijn gebrek zeggen ze dan :).

persoonlijk ben ik erg blij met mijn Rider 400, zou zomaar niet terug gaan naar smartphone navi.
 
Laatst bewerkt:
persoonlijk heb ik met de BT koppeling en het tetheren eigenlijk nooit problemen dus dat voor jou niet werkt vind ik erg bijzonder. Mijn telefoon gaat zelfs zo ver dat ie automatisch tethered specifiek voor de tomtom, hoe en waarom? geen flauw idee, op een dag ging de tethering gewoon vanzelf aan en nu doet hij dat altijd.

en dat voor een 300 dure Oneplus 3 :+

Ik heb in verleden ook weinig problemen gehad maar het lijkt gewoon steeds vaker en hardnekkiger te worden.
En ja dan kan ik de profielen wel blijven verwijderen maar dat kan en mag niet de bedoeling zijn.
Bij je smartphone werkt je dataverbinding toch ook gewoon iedere keer weer als deze start. Als je bij je smartphone ook een paar keer in de maand je simkaart moest verwijderen of carrier instelling moet wissen, werd je hier ook niet vrolijk van. Dan had je dat ding ook een hele donkere plek toegewenst.

Smartphones en navigatiesystemen zijn gemaksapparaten. Die horen je dus te "ontzorgen", geklier met thetering hoort daar dus niet bij. Aanzetten en gewoon hun werk doen.
 
absoluut, heb je niet gewoon een vrijdagmiddag product gekregen? zou het niet zomaar accepteren
 
Heb het apparaat al 2 jaar. Hoor bij de eerste groep consumenten die de Rider 400 kocht. De problemen zijn van de laatste paar maand
 
Wat was de reactie van TomTom support?

(PS: ik gebruik de App al vanaf de kerst tot grote tevredenheid)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan