Honda CB650F topic

Nee de uitlaat is door de uitlaat tovenaar (Mile Pajic gemonteerd).
Bij mijn ktm duke 690 uit 2012 met Akra,KVV,K&N,DNA filter,race nokkenas en mapping stond wel te arm (benzine/luchtmengsel) en dat is bij Jr tuning aangepast. :}

Hallo ,
Ik ben ook aan't kijken om een cb650f aan te schaffen. Ik heb een mooie in HRC-kleuren op het oog. Ben alleen wat bang dat het vermogen wat aan de kleine kant gaat worden na een tijdje. Heb nu een cbr954rr , ook al een cb1000r en vtr gehad , dus ben wel wat koppel gewoon. Maar de cb650f rijd heel speels , misschien veiliger i.v.m.boetes ;) .

@ Spike : hoeveel ben je ongeveer kwijt voor de Akra bij Pajic?? (mag ook via pb :Y )
 
Laatst bewerkt:
Hallo ,
Ik ben ook aan't kijken om een cb650f aan te schaffen. Ik heb een mooie in HRC-kleuren op het oog. Ben alleen wat bang dat het vermogen wat aan de kleine kant gaat worden na een tijdje. Heb nu een cbr954rr , ook al een cb1000r en vtr gehad , dus ben wel wat koppel gewoon. Maar de cb650f rijd heel speels , misschien veiliger i.v.m.boetes ;) .

Ik heb een cbr 929 gehad en meerdere vtr's gehad ... Ja dat knallen tot dik 200+ gaat nie meer. Maar wheely's gaan nog prima in zijn 1 zonder koppeling. Verder ben je veel sneller in het korte stuur werk. En op de snelweg rijd et oké maar je moet er niet te lang op!

Ik zou zeggen ga proef rijden en kijk of je hem net zo kunt waarderen als ik! :Y
 
Ik heb een cbr 929 gehad en meerdere vtr's gehad ... Ja dat knallen tot dik 200+ gaat nie meer. Maar wheely's gaan nog prima in zijn 1 zonder koppeling. Verder ben je veel sneller in het korte stuur werk. En op de snelweg rijd et oké maar je moet er niet te lang op!

Ik zou zeggen ga proef rijden en kijk of je hem net zo kunt waarderen als ik! :Y

Ik heb al een (klein) testritje gedaan en dat viel goed mee. Het is sterk vergelijkbaar met de cb1000r qua sturen , vermogen kan ik ni echt meer vergelijken aangezien het al een 5-tal jaren geleden is dat ik nog op de 1000 gereden heb. Ik vond hem zeker vlot en veronderstel dat in de hogere toeren het nog wel goed genoeg vooruitgaat....maar niets went zo snel als vermogen en vooral koppel ;) . Het +200 tijdperk is voor mij al even achter de rug hoor O-) O-) :]
 
Akra kost bij de meeste rond de 1000 euro, ben wel benieuwd of dat elders goedkoper kan..

Dat had ik al gemerkt :( . Daarom ben ik benieuwd hoeveel Spike betaald heeft omdat hij enkel een Akra-demper heeft , die aangepast is op zijn originele collector... :9~
 
Zo de radiator beschermer zit er op!

full


Ook de led verlichting zit er in dat smoelt veel beter dan de originele halogeen verlichting. Zonde dat Honda naast die mooie led stadslichten, mooie xenon of led er in zet.

Op de foto zetten van zo'n bak licht valt niet mee maar in het echt smoelt het super goed!

full
 
Zo de radiator beschermer zit er op!

[afbeelding]

Ook de led verlichting zit er in dat smoelt veel beter dan de originele halogeen verlichting. Zonde dat Honda naast die mooie led stadslichten, mooie xenon of led er in zet.

Op de foto zetten van zo'n bak licht valt niet mee maar in het echt smoelt het super goed!

[afbeelding]

Ziet er mooi uit :) . Heb je misschien een foto waarop je uitlaat te zien is?
 
Hallo ,
Ik ben ook aan't kijken om een cb650f aan te schaffen. Ik heb een mooie in HRC-kleuren op het oog. Ben alleen wat bang dat het vermogen wat aan de kleine kant gaat worden na een tijdje. Heb nu een cbr954rr , ook al een cb1000r en vtr gehad , dus ben wel wat koppel gewoon. Maar de cb650f rijd heel speels , misschien veiliger i.v.m.boetes ;) .

@ Spike : hoeveel ben je ongeveer kwijt voor de Akra bij Pajic?? (mag ook via pb :Y )

Hallo Rayke normaal betaal je de prijs die op zijn site staat maar bij de CB was de de Akra 800 euro ivm meer werk:
Header verwijderen,afzagen en daarna het tussenstuk pasmaken en lassen.
Hij was rond de 2 uur bezig met de uitlaat en als je goedkoper wilt liggen er ook gebruikte uitlaten.
Het voordeel bij Mile is dat je zelf kunt aangeven hoe de uitlaat gemonteerd wordt bij die van mij dus kort maar je kan dus ook voor langer tussenstuk gaan.
 
De ixil heb ik er ook onder lijkt erg origineel... Geluid is echt goed. Maar ik ga hem er binnenkort wel even op laten afstellen. Ik denk door middel van een power commander aangezien ik daar bekend mee ben. Of zijn er nog betere alternatieven voor de cb?

Hallo Willie ik bedoelde deze uitlaat
full

:9~
 
Hallo mensen ik heb mijn CB verkocht en ik heb dus nog wat te koop nl een
Uitlaat cover , zadeltas van Honda racing ( nooit gebruikt. ) en val doppen.

Mvg Frank
 
Hallo mensen ik heb mijn CB verkocht en ik heb dus nog wat te koop nl een
Uitlaat cover , zadeltas van Honda racing ( nooit gebruikt. ) en val doppen.

Mvg Frank

Wil je een pb sturen maar je pb staat uit
 
Laatst bewerkt:
Hier een nieuw lid, volgend voorjaar rijdend op een cb650f uit 2014. (Tri Colour).
Vreselijk veel zin aan, bij de proefrit helemaal verkocht. Een waardige opvolger voor de cb500 uit midden jaren 90..

Het enige wat me al opviel was het "aan-uit" bij het wegrijden, en bij een streepje gas.
Was er op voorbereid door uitgebreid, de reviews en testen te lezen..

Met name de zithouding vond ik geweldig, ik mag graag wat rechter op zitten. Power over in vergelijk met de 60pk die ik gewend was. Heb ook nog de Hornet geprobeerd,maar die was me wat giftig op de hogere toerentallen, en de zit vond ik erg matig. Ik heb korte benen ivg met mijn romp. Voor mij begon de zoektocht met een goede zit, en dan kom je erachter dat dat nogal verschilt met het welk bouwjaar je te maken hebt!

Lang gezeten, veel motoren proef gezeten,bij veel dealers...totdat ik voor de gein op de 2014 cb650f ging zitten.....
Was vroeger als klein mannetje al een Honda fan. Begonnen op een MT5, daarna MT, en volgens kwamen de NSR, MTX, NSR2, SS50, en zelfs een crazy DAX, voorbij.

Annyway, de zit was heerlijk, de proefrit ook, en zo kan het gebeuren dat je thuiskomt met iets wat je had kunnen zien aankomen,maar niet had verwacht.. weer een Honda!
 
Hier een nieuw lid, volgend voorjaar rijdend op een cb650f uit 2014. (Tri Colour).
Vreselijk veel zin aan, bij de proefrit helemaal verkocht. Een waardige opvolger voor de cb500 uit midden jaren 90..

Het enige wat me al opviel was het "aan-uit" bij het wegrijden, en bij een streepje gas.
Was er op voorbereid door uitgebreid, de reviews en testen te lezen..

Met name de zithouding vond ik geweldig, ik mag graag wat rechter op zitten. Power over in vergelijk met de 60pk die ik gewend was. Heb ook nog de Hornet geprobeerd,maar die was me wat giftig op de hogere toerentallen, en de zit vond ik erg matig. Ik heb korte benen ivg met mijn romp. Voor mij begon de zoektocht met een goede zit, en dan kom je erachter dat dat nogal verschilt met het welk bouwjaar je te maken hebt!

Lang gezeten, veel motoren proef gezeten,bij veel dealers...totdat ik voor de gein op de 2014 cb650f ging zitten.....
Was vroeger als klein mannetje al een Honda fan. Begonnen op een MT5, daarna MT, en volgens kwamen de NSR, MTX, NSR2, SS50, en zelfs een crazy DAX, voorbij.

Annyway, de zit was heerlijk, de proefrit ook, en zo kan het gebeuren dat je thuiskomt met iets wat je had kunnen zien aankomen,maar niet had verwacht.. weer een Honda!

Welkom op het topic en veel plezier van je motor. Foto toevallig al?
 
Foto is te groot, zal hem eens verkleinen. Maar is gewoon de Tri color. Is absolute nieuwstaat!

Iets anders waar ik nog over zit te denken:

uitlaat demper, compleet nieuw uitlaat systeem of aanpassen fabrieks demper
Andere uitlaat, of compleet, zonder power commander, gaat dat? Zo ja welke, heb voorkeur voor een akra.
Wel het een en ander gelezen,maar verschillende antwoorden. Wil net een beetje meer geluid hebben...
Of is oldscool een paar gaten boren, of vergroten op strategische punten ook voldoende?

Pair valve verwijderen
Iemand hier ervaring mee? Garantie is toch al weg, kitjes zijn te koop voor 30,00 euro. Zo te zien een hoop werk, maar niet moeilijk of zo. Wat ik lees ,goede resultaten. Zeker in de lage toeren.

Andere nuttige aanpassingen of modificaties?
Zijn er nog andere modificaties, of veranderingen die het noemen waard zijn?

Alvast bedankt...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan