hardtail gsx

funteams

MF'er
23 jan 2009
72
73
klazienaveen
Ook maar eens een topic openen in plaats van alleen meelezen.
Mijn laatste project een Suzuki gsx
full

Na een paar jaar gebruik begon ik hem wel zat te worden, ben gaan kijken voor wat anders, niks gevonden wat ik echt mooi vond. Dan maar weer wat bouwen eerst maar eens wat geprobeerd.
full

full
 
Kan je wat leuks van maken.
Ooit zo'n 1100 blok in een -kon toen nog- zelf gelast frame gemaakt.
Heb de papieren, ben lasser van beroep. 2009 was dat.
 
Hulzie van elke motor is wat moois te maken toch? [d
Was eigenlijk snel beslist dat het een hardtail zou worden.
full

De basis was gelegd, dus maar weer slopen en het frame afmaken.
full
 
full

Eerst maar eens in elkaar gezet. Tank, achterspartbord en zitje gemaakt. Weer uit elkaar voor een beetje kleur.
full

En weer opbouwen.
full

Even wat passen.
full

Mischien wat voor later, er moest eerst weer gereden worden.
full

full
 
Heb er een jaar meegereden om te kijken of er nog wat aangepast moest worden, zithouding beviel niet en ik vond dat de tank te veel van de lijn afweek. Dus maar weer slopen en een andere tank aanpassen.
full

Ook maar een ander stuur gemaakt lassen netjes afgewerkt en frame gespoten, kleur klopt al niet meer. Zal morgen een foto maken zoals hij er nu bijstaat.
 
Ik ben wel benieuwd naar je zithouding eigenlijk. Hij is vrij laag dus in verhouding staat het stuur ver naar voren, en je controls zitten op de gewone plaats. Mis je geen forward controls om jezelf wat "langer" te maken? Het lijkt mij dat je behoorlijk ineen gedoken zit, of verkijk ik me daar op?
 
Forward controls heb ik geprobeerd maar dan vang je alle klappen met de rug op, controls zitten nu 5 centimeter verder naar voren en een stukje lager waardoor de klappen nu verdeeld worden over mijn benen en rug. Ik zit aardig voorovergebogen dat klopt, hoef nu niet aan het stuur te hangen bij hogere snelheid.
 
full

full

full

full

Topic maar weer opgegraven. Na veel te lang niks doen afgelopen weekend flink doorgepakt en hem weer rijdbaar gemaakt. Achterrem nog monteren en zitje bekleden en rijden maar. :]
 
Oma wegjagen.
Staat nu 2 maand stil door een ongeluk. Helemaal kaal gemaakt om het frame te controleren, was niks mis mee dus zwart geverfd. Tank was niet meer te redden maar weer een ander aangepast(verbreed en verlengd). Nieuw stuur gemaakt, nog een paar dingen monteren en dan mag hij weer de weg op.
 

Bijlagen

  • WP_20180607_10_55_55_Pro.jpg
    WP_20180607_10_55_55_Pro.jpg
    819,5 KB · Weergaven: 16
  • WP_20180607_10_55_39_Pro.jpg
    WP_20180607_10_55_39_Pro.jpg
    905,2 KB · Weergaven: 20
Hij is inmiddels zo mooi dat er ook wel een strakker zadeltje op mag, wat mij betreft.
 
Bezig geweest met de bedrading, had kortsluiting bleek in de koplamp te zitten. En wil toch eindelijk dat zadeltje aanpakken.
 
Hij oogt er wel een stuk beter door met dat likje zwarte verf en andere onderdelen. Maar dat zadeltje..gewoon een simpel seatpan met zwart skai en een paar kleine veertjes eronder voor het minimale comfort zou het geheel nog een stuk beter laten lijken.

Kijk anders eens bij mijn project staan wel ergens foto's hoe je zelf een zadeltje kunt maken.
 
Zadel vind ik ook lelijk, toch maar even tijd voor maken. Veertjes gaan er niet onder komen, gewoon een beetje netjes bekleden. Denk dat ik nog een seatpan erbij maak dan kan ik hier rustig de tijd voor nemen en ondertussen gewoon doorrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan