MotoGP Argentinië | Autódromo Termas de Río Hondo |7-9 april

Wie wint de MotoGP?

  • Marquez

    Stemmen: 9 13,8%
  • Vinales

    Stemmen: 14 21,5%
  • Rossi

    Stemmen: 26 40,0%
  • Zarco

    Stemmen: 6 9,2%
  • Folger

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lowes

    Stemmen: 1 1,5%
  • Lorenzo

    Stemmen: 2 3,1%
  • Pedrosa

    Stemmen: 6 9,2%
  • bautista

    Stemmen: 0 0,0%
  • P.Espargaro

    Stemmen: 1 1,5%

  • Totaal aantal stemmers
    65
Wat is er in een paar weken gebeurd? Na een heel aardig wintertestseizoen en een Bo die een week of drie geleden zelfverzekerd en strijdlustig naar voren kwam naar een Bo die voor de race zegt "ik zit niet zo lekker in mijn vel en als ik een puntje kan pakken zou het mooi zijn".

:?
Tussen de oren blijkbaar wat het is privé :?
Bo kan snel zijn uhhh hij is snel.
Denk dat vanaf Jerez het beter zal gaan :Y

Hij is wel eerlijk en rijd zijn race verstandig uit dan als een wilde tekeer gaan en eraf stuitert.
 
Wat een race zeg he. Net als vorig jaar stond Argentinië blijkbaar weer garant vooor veel drama. Zoveel high profile rider-crashes in 1 race zie je niet vaak :N Lorenzo moet nog ff wennen aan het feit dat íe nog mensen voor zich heeft tijdens de start. Vond dat Iannone teveel afremde, maar probeerde zelf door hem heen te rijden en benadeelde ook nog eens Baz behoorlijk, die hem gelukkig wist te ontwijken. MM eraf, holy shit die pushte toch kennelijk iets te hard. Dovi WEER pech en Pedrosa ook weer jammer.

Vinales 1 en Rossi 2 natuurlijk super, maar wat heb ik vooral genoten van mensen als Zarco en Folger. Evenals Petrucci. Dat gevecht daar achter de top 3 was echt smullen :Y
 
Petrucci reed als een betonblok. Hij is moeilijk in te halen omdat hij groot en stevig is, en dus uitstekend remmen kan. En bocht uit heeft de Ducati natuurlijk de snelheid. Ik hoop dat-ie gauw ook de bochten beter onder de knie krijgt op de lastige GP17, dan gaan we nog meer smullen van 'm! :Y
 
Na twee races:

Wat een enorm leuk seizoen!
*O* *O* *O* *O*

Vinales :} :} :} :}

Rossi :] :Y

Ianone die snel is maar nog onstuimiger.

Zarco !!! Top
Aprilia boven verwachting.

Lorenzo ver onder verwachting :/

Best veel strijd. Veel drama. Veel mensen die meestrijden.

Gaaf!

2017 gaat een tof jaar worden denk ik.
 
Wat is er in een paar weken gebeurd? Na een heel aardig wintertestseizoen en een Bo die een week of drie geleden zelfverzekerd en strijdlustig naar voren kwam naar een Bo die voor de race zegt "ik zit niet zo lekker in mijn vel en als ik een puntje kan pakken zou het mooi zijn".

:?

Bo had een voedselvergiftiging opgelopen...zat het vanmorgen te lezen op Steven z'n Facebook.
Hij bleek veel pijn te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Petrucci krijgt gewoon de schuld van de crash tussen #41 en #04 .....

Gave race, hoewel ik liever iets meer WK spanning had gezien (we lullen over 2 races) meer meer mannen.
 
Petrucci krijgt gewoon de schuld van de crash tussen #41 en #04 .....

Gave race, hoewel ik liever iets meer WK spanning had gezien (we lullen over 2 races) meer meer mannen.
Dovi zit gewoon een beetje te miepen over de rijstijl van Petrux omdat hij hem niet voorbij kon, dat het niet "eerlijk" was, enz, sorry maar het is gewoon een gevecht om een positie, hoezo eerlijk?? Hij (Petrux) heeft Dovi niet eens geraakt oid. Mag hij een andere stijl/lijn kiezen?? Alsof Dovi in Qatar zo soepel door de bochten ging :+ zonder iemand op te houden...
Al gaat hij stil staan, zijn motor omdraaien, en vol gas geven.. moet hij toch weten.

Imho was het ongeluk Dovi/Aleix dus gewoon 'racing accident'.. kan gebeuren.. heel jammer.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Aleix gewoon een miliseconde uit z'n concentratie raakte omdat Dovi die aparte lijn nam om Petrucci te ontwijken en hoppa, daar ga je.

Wel sympathiek dat 'ie meteen naar Dovi liep, maar ja hij koopt er uiteindelijk geen kut voor natuurlijk. Niemand kan hier in principe iets aan doen.
 
Dat zeiden ze bij Eurosport ook al.. Dovi wilde niet in de data van Petrux kijken na de kwalificatie.
Want Petrucci is toch niet sneller dan hem in de race. :N

Verder moet hij dus met spiegels gaan rijden om Dovi er langs te laten. :? :?
 
Bo had een voedselvergiftiging opgelopen...zat het vanmorgen te lezen op Steven z'n Facebook.
Hij bleek veel pijn te hebben.

Ik weet niet wanneer hij de voedselvergiftiging heeft opgelopen, maar hij liep het hele weekend al te harken.
Kwam het hele weekend niet bij de snellere jongens in de buurt.

Hopelijk in Amerika weer ergens voorin te zien.
 
Bo had een voedselvergiftiging opgelopen...zat het vanmorgen te lezen op Steven z'n Facebook.
Hij bleek veel pijn te hebben.

Een voedsel vergiftiging is altijd irritant. Maar je probeert toch niet de suggestie te wekken dat dit verband houdt met z'n mindere presteren eerder die dag mag ik hopen?!?
 
Dovi zit gewoon een beetje te miepen over de rijstijl van Petrux omdat hij hem niet voorbij kon, dat het niet "eerlijk" was, enz, sorry maar het is gewoon een gevecht om een positie, hoezo eerlijk?? Hij (Petrux) heeft Dovi niet eens geraakt oid. Mag hij een andere stijl/lijn kiezen?? Alsof Dovi in Qatar zo soepel door de bochten ging :+ zonder iemand op te houden...
Al gaat hij stil staan, zijn motor omdraaien, en vol gas geven.. moet hij toch weten.

Imho was het ongeluk Dovi/Aleix dus gewoon 'racing accident'.. kan gebeuren.. heel jammer.

Lorenzo blijkt de Ducati niet naar zijn hand te kunnen zetten, zijn teammaat echter... :+
 
Een voedsel vergiftiging is altijd irritant. Maar je probeert toch niet de suggestie te wekken dat dit verband houdt met z'n mindere presteren eerder die dag mag ik hopen?!?
Waarom niet? Dat is toch niet onmogelijk?
 
Op naar Austin... Deze is voor Marquez. Maar Vinales schijnt deze baan ook lekker te liggen. Ik hoop op een eerste mooie battle tussen deze 2... maar ik hoop dat Rossi wint😆
 
Afhankelijk van het weer natuurlijk , ik zie MM winnen met goed weer maar dan wel na een strijd met Vinales !

Rossi steady p3
 
Met andere banden in Austin, die Rossi beter bevallen, zou hij best wel eens mee kunnen vechten voor de overwinning.
 
Met andere banden in Austin, die Rossi beter bevallen, zou hij best wel eens mee kunnen vechten voor de overwinning.
Dat zou mooi zijn, maar ook verrassend denk ik, Austin is mt afstand Honda+Marquez. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet? Dat is toch niet onmogelijk?

Als hij een voedsel vergiftiging had voor zijn race dan het team dit echt wel naar buiten gebracht als verzachtende omstandigheid. Het hele verhaal van voedsel vergiftiging is slechts eenmaal naar buiten gebracht en wel door de vader van Bo. Hij schrijft:

"Zwaar weekend achter de rug en tot overmaat van ramp ook nog eens de laatste avond een voedselvergiftiging opgelopen"

Zoals je weet werd de race vroeg op de dag gereden en niet 'de laatste avond'. Ik vind het sterk dat team Bo niet excuses gaat zoeken en gewoon eerlijk aangeeft dat dit een mindere race is en de oorzaak hiervoor gevonden moet worden. Dat er vervolgens fans zijn die dit soort berichten wel als excuus gaan gebruiken vind ik dan ook erg vreemd.
 
De laatste avond, de zondagavond dus. Heb verder ook nog ergens ook maar iets gelezen over een voedselvergifitiging voor de race, dan was dat toch echt wel even medegedeeld lijkt mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan