Sprint RS met Squire RS1

Ik zou eigenlijk niet weten hoe nauwkeurig mijn teller is, ik kijk er heel weinig op. Maar ik weet dat je het bij mijn motor (K100) met een potmeter kunt bijregelen.
Misschien kan dat bij een triumph ook zo en is dat ergens op het net te vinden hoe dat juist te doen?
 
Electronische heeft meestal niets met voorwiel te maken tenzij daar de opnemer zit. Idd vrolijk bij 17" blijven.
 
Ik zou eigenlijk niet weten hoe nauwkeurig mijn teller is, ik kijk er heel weinig op. Maar ik weet dat je het bij mijn motor (K100) met een potmeter kunt bijregelen.
Misschien kan dat bij een triumph ook zo en is dat ergens op het net te vinden hoe dat juist te doen?

Waar zit die potmeter dan bij een K100 in de tellerbak?
Bij mij klopt ie namelijk ook voor geen meter meer na montage van een smartwiel
 
Volgens mijn dealer kan bij oudere modellen van Triumph niets geregeld worden aan de snelheidsmeter. Bij nieuwere modellen zou het wel software matig kunnen.
 
het probleem van de 17" is dat de swingarm ook moet verandert worden
en de ankerplaaten voor de remmen zitten er ook al op
is dus niet zomaar effe langere pooten plooien daar kom je er niet mee
en het gaat er best wel stoer uit zien zo net als een hot rod
 
Volgens mijn dealer kan bij oudere modellen van Triumph niets geregeld worden aan de snelheidsmeter. Bij nieuwere modellen zou het wel software matig kunnen.

Je moet denk ik niet bij een dealer zijn, maar bij een elektronica hobbiest.
Het is een sensor met daarbij een elektrische schakeling die het signaal geschikt maakt voor je teller. Daar moet in te sturen zijn dmv het veranderen van weerstandjes oid.
Ik heb er zelf te weinig verstand van om het te kunnen maar ik denk wel dat het mogelijk is.
 
We zijn ter aan begonnen. Het gaat wel niet zoals we gedacht hadden, de schommelvork bleek een paar issues te hebben. Hierdoor is het iets meer werk. Hopelijk krijgen we hem vandaag terug op de wielen.
 
DAFqmiM.jpg

X22ZLX3.jpg

en hier is ze dan se
 
Laatst bewerkt:
Niet te geloven. Door de keuze voor toch het originele 17" wiel is het uiteindelijk nog een zo als goed bijna volledig zelfgemaakte schommel geworden. Nog eens bedankt Petaat.
 
Heel fijn dat er toch een echt wiel in is gekomen!

Al zou een achterwiel met autoband erop misschien nog wat bruter zijn geweest ;)
 
ja Bomma ik weet het. t'is lang geleden. Maar ik heb nog eens tijd en vooral zin gevonden.
full

Trekstangen bevestigd daardoor de bovenste veer bevestigingen moeten herdoen. veren stonden te ver naar binnen en raakte de trekstangen.
 
Gewoon lekker rustig aan doen, dan weet je straks niet meer beter dan dat deze er ook nog staat en kan je m okk gewoon blijven houden
 
Heb wat advies nodig ivm stuurdemper. Is een gewone motorfiets stuurdemper te licht voor een zijspan combinatie. Weet er iemand de afmetingen van een stuurdemper VW Kever?
Zit ook gebonden ivm plaatsing van de stuurdemper door kuipgedeelte.

full


De groene lijn is zo wat de plaats waar de stuurdemper moet komen
 
Heb een demper van Wilbers op die plek. Krimpmoer in het frame en bijgeleverde klem op die plek op de voorpoot zoals jij tekent. 20 standen. Is al sinds 2009 perfect.
 
Ik zou eerst maar eens zonder gaan rijden,ik heb op geen enkele 3-wieler een stuurdemper gehad.
Dat ding zorgt alleen maar voor zwaar sturen.
 
Stuurdemper van een kever 1302/1303 is ingeschoven 30cm uitgetrokken 43,5 cm
ben er toevallig vanavond nog mee aanhet prutsen geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan