Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er iemand bekend met de tuner van Wunderlich in combinatie met een acrapovic uitlaat en kat-vervanger? Deze is net even wat zachter geprijsd dan een power-commander
 
Zit eigenlijk te wachten op een mooi tweedehandsje. Maar ander schuim is misschien ook wel een optie. Wat kost dat/waar kan dat?


Ik ken alleen een bedrijf hier in de Randstad, Tijger Leathers in Den Haag. Daar heb ik in het verleden ook al eens een zadel laten aanpassen. Alleen schuim laten aanpassen zal zo'n 7 - 8 tientjes kosten. Mogelijk zijn er ook bedrijven bij jou in de buurt.
 
dat heb ik ook laten doen, voor de prijs je kan er net een redelijke motorbroek voor kopen
maar je zadel zit wel stukken beter.
 
Is er iemand bekend met de tuner van Wunderlich in combinatie met een acrapovic uitlaat en kat-vervanger? Deze is net even wat zachter geprijsd dan een power-commander

Ik gebruik de Performance controller nu een jaar of vijf op mijn 2005 GS. Ik vind het een ideaal ding. je kunt zelf voor een aantal toeren bereiken aangeven hoeveel benzine je extra wild. Gewoon aanbevolen instelling en op gevoel af en toe een standje meer of minder proberen en je kunt zo de belangrijkste 5000 toeren dip van de GS grotendeels weghalen.

Direct minder ploffen uit de uitlaat. Ook lijkt het voorwiel wel een stuk lichter geworden. Motor pakt sneller op en bokt niet meer zo bij (te)lage toerentallen.

Zelf heb ik de K&N, kat vervanger en Akra pas later toegevoegd en kon eenvoudig de instellingen hier op aanpassen.

Wel is het installeren een stuk lastiger dan de nieuwe kastjes die alleen tussen de lambdasondes hoeven. Deze schijnen ook een goed resultaat te geven.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de Performance controller nu een jaar of vijf op mijn 2005 GS. Ik vind het een ideaal ding. je kunt zelf voor een aantal toeren bereiken aangeven hoeveel benzine je extra wild. Gewoon aanbevolen instelling en op gevoel af en toe een standje meer of minder proberen en je kunt zo de belangrijkste 5000 toeren dip van de GS grotendeels weghalen.

Direct minder ploffen uit de uitlaat. Ook lijkt het voorwiel wel een stuk lichter geworden. Motor pakt sneller op en bokt niet meer zo bij (te)lage toerentallen.

Zelf heb ik de K&N, kat vervanger en Akra pas later toegevoegd en kon eenvoudig de instellingen hier op aanpassen.

Wel is het installeren een stuk lastiger dan de nieuwe kastjes die alleen tussen de lambdasondes hoeven. Deze schijnen ook een goed resultaat te geven.

Dus het proberen zeker waard? Dan ga ik het maar eens proberen.
 
eigenlijk te zot voor woorden dat er zoveel winst te halen is, puur door milieu gezeik krijg je een motor die niet zo goed loopt als zou kunnen...
 
Rapid bike easy of ax-fieds zijn alternatieven voor de wunderlich. De rapid bike is goedkoper.
 
heeft iemand wel eens met een F 800 GS of een R 1200 GS een rondje Assen gedaan ??
ben wel benieuwd wat de ronde tijd is.
 
Ik snap de vraag wel, maar waarom zou je met een GS het circuit op willen, zeker met een 800?
Maar om er iets van een antwoord op te geven, ik denk dat ik met een 800'tje minimaal een seconde of 10 bij mijn rondetijd kan optellen t.o.v. mijn Fireblade. Het ding is er compleet niet voor gemaakt.
 
Dit is boeiender;

bmw-f900-gs-fahrberichtjpg.jpg
 
Ik snap de vraag wel, maar waarom zou je met een GS het circuit op willen, zeker met een 800?
Maar om er iets van een antwoord op te geven, ik denk dat ik met een 800'tje minimaal een seconde of 10 bij mijn rondetijd kan optellen t.o.v. mijn Fireblade. Het ding is er compleet niet voor gemaakt.

wat doe je met een blade iets onder de 2 m ?

op een ander lokaal topic werd dat besproken, en was wel nieuws gierig.

met een CBR600 F met wapper vering zaten ze een stuk boven de 2 m met een behoorlijk sportieve fiets iets onder de 2 m
maar als jij rond die 2 m zit met een blade en een 800 doet er 2:15 over lijkt me dat best een vreselijke goeie score , idd een 800 is er helemaal niet voor gemaakt.

ik heb normaal niks met circuits, maar was gewoon nieuws gierig,
 
Ik ben er ook wel voor in om een keer met de gsa op het circuit te gaan. Alleen is altijd zo duur....
 
Ik ben er ook wel voor in om een keer met de gsa op het circuit te gaan. Alleen is altijd zo duur....


Ken de prijs op Assen niet, maar Mettet rij je 6 sessies voor 99€, Zolder 129€

In Mettet met drie sessies onder begeleiding indien gewenst.
www.clubmot.be
 
Op Assen ben je maar zo €200 kwijt, die kan je dan beter spenderen aan een bochtentraining op Politie circuit Lelystad. Rondetijden met een GS slaan toch nergens op en je rijdt de supersports in de weg met dat lompe hok.

http://www.motor-trainingen.nl/bochtentrainingen-circuit/


Ik ga ook het circuit op enkel en alleen voor bochtentraining... op Mettet samen met Clubmot denk ik dat goed te vergelijken is met die link die je post.

Met een GS je gaan mengen tussen de supersports lijkt mij idd ook geen goed idee. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan