Het Yamaha TweeTakt Topic

Hier mijn fietsje in elk geval. Komt nog een nieuw stickerset op want die is iets beschadigd (geen blanke lak). Motor is 2 jaar geleden nieuw opgebouwd, loopt super.
full
 
Hier mijn fietsje in elk geval. Komt nog een nieuw stickerset op want die is iets beschadigd (geen blanke lak). Motor is 2 jaar geleden nieuw opgebouwd, loopt super. [afbeelding]
Mooi,heb ik ook gehad een 250 die van mij was blauw/wit.
Enigste nadeel van de 250 vind ik het gebrek aan vermogen, vergeleken met de 350
is dat goed merkbaar,en de enkele schijfrem.
 
Laatst bewerkt:
Mooi,heb ik ook gehad een 250 die van mij was blauw/wit.
Enigste nadeel van de 250 vind ik het gebrek aan vermogen, vergeleken met de 350
is dat goed merkbaar,en de enkele schijfrem.

De remmen zijn inderdaad niet heel geweldig, maar aangezien dit voor mij een lekker rondje om de kerk cq in de polder fiets is vind ik het vermogen ruim voldoende. Dat viel me alles mee, ik heb ook verschillende 350's YVPS-en gehad maar deze zit lekkerder, net een opgevoerd brommertje en dat was eigenlijk precies wat ik zocht :-)
 
Vorig jaar heb ik mijn caferacert te koop gezet bij Moto Donatz omdat:

1 ik weinig plaats heb in mn nieuwe afreageerhokje
2 de zithouding net te sportief is voor mijn, toch wel, goddelijk lichaam O-) .

Hij is bijna verkocht geweest (2x). '( Mensen hebben geen idee, wat alleen het chroomwerk kost. En verder een hoop gezeik zoals "voor 2000 Euro kom ik hem wel halen".

Om lang stilstaan te voorkomen heb ik hem weer naar huis gehaald.
Roel had nog een leuk, niet te hoog stuurtje liggen.
"Frot die er eens op en probeer of het wat is...."
full


Wel dat was een schot in de roos. Een ritje van 100 km is goed te doen en door de wat meer rechtop houding wordt ie licht op het voorwiel als je hem open vijst! *O*
Verder praat ie zo leuk via de gedempte expansies dat het een feest is om mee te rijden.


Kortom...die blijft.

:W
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad gewoon houden en lekker mee rijden :]

Zonde om al die bloed, zweet en tranen voor een paar pegels vd hand te doen, waarna de koper achteraf nog om kleinigheden loopt te miepen
 
Tja we worden allemaal een dagje ouder :Y ,ik hoef ook geen laag stuur,
als ik gemarteld wil worden ga ik wel bij IS langs. :+
Verkopen van zo,n special blijft altijd moeilijk,het moet maar net je smaak zijn,origineel
verkoopt toch makkelijker.
 
Laatst bewerkt:
Gijs heeft dus ontdekt wat veel berijders van supersports al wisten. Met een hoger (superbikestuur) houd je het langer vol en heb je gewoon meer plezier van je fiets.


Goed besluit, vriend. Dat ding loopt zo mooi.....
 
Ja, maar nu heb ik wel een probleem:........ :?

Als we gaan vijzen binnenkort, moet ik dan op de geel/witte of op de caferacer???

Slapeloze nachten. })


O-)
 
Laatst bewerkt:
Wat is het probleem, gewoon elke even dag de geil/witte en oneven dag de kroegentijger, of je mag het ook omdraaien wat mij betreft!
 
Ja, maar nu heb ik wel een probleem:........ :?

Als we gaan vijzen binnenkort, moet ik dan op de geel/witte of op de caferacer???

Slapeloze nachten. })


O-)

Als je er niet uit komt dan rijd je toch even bij mij langs?
Maakt de keuze een stuk makkelijker, Jawa's, Suzuki's etc
 
Met een klassieke TT never a dull moment...... *O*

Op de foto hierboven is te zien, dat de stuurschakelaar op een vreemde plek zit. De draadjes waren te kort. '(
Maar ik kon zo toch effe mn verse stuurtje proberen. :]

Gelukkig had Gijs nog een schakelaar met langere draden, maar die was defekt. Dus gewoon even die twee combineren en klaar is klara. :N Niet dus.
Meneer Yamaha had (zoals zo vaak) het parts-nummer gelijk gehouden, maar de technische uitvoering niet. :( Paste dus dus bijna.

Nou herinnerde Gijs zich opeens, dattie een tijd geleden van de Deputy een nos schakelaar had gekregen. Nr klopte, maar er zaten wel drie extra draden aan, waarvan de betekenis mij geheel onbekend waren. Na driftig speurwerk op het net, konden die geheel chirurgisch verwijderd worden, aangezien ze geen funktie hadden. :?

De rest was naturlijk kinderspel: draden aansluiten, koplamp dicht en een check. Alles deed ut! :Y *O*
He, wacht even, de richtingaanwijzert naar links doet helemaal niets. :(
Zoeken naar verkeerde aansluiting leverde niets op.
Ten einde raad de schakelaar open gemaakt en zie daar....soldeerverbinding in het kontakt los.
Spul slopen en solderen. Alles weer in elkaar ge-legood en een laatste test. Ja links doet het en.... WTF nu doet rechts het niet meer.
Oorzaak: verbinding in de schakelaar losgebroken v/h kontakt. :( @%*^&#$ dus.

Gemaakt, gestest en ha, alles doet het nu. Koplamp dicht maken, maar daar brak een draad los v/h groot licht fittinkje.
Yesss!! Weer wat te sleutelen. *O*

Nadat Gijs op een uitermate beschaafde manier de goden had aangeroepen, eerst die fitting weer gerepareerd. Zo, nu kan er eindelijk gevijsd worden.
Toch? :?
:N :N :N :N

Toen Gijs bij de motor kwam voor de eindmontage, bleek, dat hij in zijn tomeloze jeugdig enthousiasme het kontakt aan had laten staan!
En dat betekent, dat er een bobine lekker 15 minuten stroom had staan trekken. En zoals de terzake kundige lezertjes wel weten, is er maar 1 ding waar zo'n ding niet tegen kan..... '(
Die was dus overleden. ;(

Das na twee dagen klooien toch wel een resultaat om trots op te zijn. ;)


Lang verhaal nog langer: uit de voorraad een verse bobine gepakt, tank er af en gemonteerd. En nu doet alles het weer. :Y

Nou alles O-) ....het vrijstand lampje heeft er zin meer in. Maar dat gaat Gijs pas bekijken, als de stroomtoevoer naar de bobines is uitgeschakeld. })

Zo en nu even lekker een rondje :]



:W
 
Laatst bewerkt:
Leuk he klassiekers :Y ,1 draadbreukje en je ben zo een hele dag zoet,ideaal om je geduld uit te testen :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog 2x nieuwe benzine leiding snelkoppelingen,8mm aansluiting te koop.
Nieuwprijs 19,50 per stuk.mogen weg voor 25,- incl verzendkosten.
ideaal voor bijvoorbeeld een RD500.
En VERKOCHT *O*
008_zps2u9ub1gc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gijs wordt gewoon te oud voor die onzin. Als hij na een paar uur frotten eindelijk klaar is, gaat hij meteen met de laptop op de bank zitten om een heel verhaal te tikken. Alles om maar niet te hoeven vijzen.
 
Gijs wordt gewoon te oud voor die onzin. Als hij na een paar uur frotten eindelijk klaar is, gaat hij meteen met de laptop op de bank zitten om een heel verhaal te tikken. Alles om maar niet te hoeven vijzen.
Tja,misschien word het dan toch tijd voor een leuke moderne scootmobiel :Y :+
072413-garage-insanity-mobility-scooter-wheelie.jpg
 
Ja, das een goed idee. :Y

Maar alleen als er een Yamaha TT-twin in zit.
Lekker strepen trekken in de gang van huize avondrood..... })
 
Zoiets dus,is alleen een kleppengeval.maar dat is te verhelpen.. :Y
Dan krijg je zoiets 8-)
Of nog leuker,
 
Laatst bewerkt:
3 filmpjes over de RD250 pro-am challenge,en 1 uit de oude doos,waarin Damon Hill
zegt dat hij het maar bij 2 wielen houd,hoe anders is dat uiteindelijk verlopen.
Van RD rijder tot F1 wereldkampioen.
En met commentaar van legende Barry Sheene 8-)

 
Laatst bewerkt:
Pfff ,je moet toch over big cojones beschikken om daar over dat eiland te racen,1 fout en je
ben toast,je kan ook goed horen aan het motorgeluid dat het oppervlak van de baan niet echt gladjes is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan