Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bochtentraining op het circuit? Op het circuit maak je je bochten heel anders dan op de openbare weg. Heeft met iets van tegenliggers te maken en overzichtelijkheid van de weg ...


... een bochtentraining op de weg lijkt me dan zinvoller. ;)
 
Bochtentraining op het circuit? Op het circuit maak je je bochten heel anders dan op de openbare weg. Heeft met iets van tegenliggers te maken en overzichtelijkheid van de weg ...


... een bochtentraining op de weg lijkt me dan zinvoller. ;)


Ach... die van de Politie trainen ook op een afgesloten circuit... waarom zouden andere motards hun bochtenskills niet kunnen bijschaven op een veilige plek?

Ook op een circuit kan je met een niet-race-setting rijden hoor.

Van op de site (Clubmot)

De ultieme bochtenstage
Voor motorrijders die optimaal willen leren sturen en remmen op hun eigen toermotor. En dat op een sportieve maar veilige manier.
Optimaal voor wie z’n algemene rijvaardigheid wil verbeteren.
Bochtenstage op gesloten omloop, die als lesterrein wordt gebruikt, niet als racebaan.
Begeleiding van toerrijders en woon/werk rijders met bochtenstage op maat.
Geen kneedowns, noch uitgeremd worden door ‘racers’.
Leer beter motorrijden en omgaan met veiliger en toch sneller rijden
Professionele motorinstructeurs zien toe op je zithouding, stuur- en kijktechniek.
Rem- en bochtentechniek komen aan bod
Leer tijdig bochten herkennen en inschatten
Waar, wanneer en hoe remmen?
Waar, wanneer en hoe gas geven?
Geniet nog meer van je tourritten en reizen door beter, sneller én veiliger te rijden.



Denk dat die bochtentraining op het politiecircuit waar Detox het over heeft zowat met dezelfde insteek georganiseerd wordt.
Denk dat iedereen het verschil tussen racen en bochten trainen op een circuit wel kan vatten?
Ik vind het wel veilig om je eens volledig te kunnen focussen op je bochtentechniek zonder tegenliggers etc.

Training, op welke manier ook is altijd zinvol. Mijn gedacht. :)






Maar hey... ieder zijn ding, toch. ;)
 
Laatst bewerkt:
toch hoor ik mensen op een 1200 GS die sportmotoren heerlijk vernederen op de Stelvio.

en met mijn 800 kan ik de meeste 600 a 800 4 cilinders waar het op koppel aan komt wel aardig bij blijven en als de wegen slecht zijn rij je met een GS gewoon voor aan.
 
Ja maar dat komt op de Stelvio vooral door de hairpins. Op de korte bochten zijn supersports gewoon niet goed. Dus door de hogere bochtensnelheid rij je ze zoek...
 
men zou ook een straten circuit kunnen aanleggen waar je vergelijkbare bochten heb, is veel leuker dan als ze met 200 + voorbij komen op het lange eind.

hairpins in het Teutenwalt zijn leuk met een oude transalp 5 x duurdere motoren voorblijven en niet zo vermoeiend

de F 800 GS doet alles weer een behoorlijk stuk beter dan een transalp , jammer dat ik recent niet geweest ben daar
 
Ja maar dat komt op de Stelvio vooral door de hairpins. Op de korte bochten zijn supersports gewoon niet goed. Dus door de hogere bochtensnelheid rij je ze zoek...


Dat ervaarde ik zelfs op een 500cc kawa kle...door dat lichte gewicht en smalle bandjes ging dat zo simpel door die haarspelden......
 
Net zo zinvol als dit ....

[afbeelding]
Na leuk een paar jaar op het circuit gereden te hebben met de R1100S ...
full


Met de GS/A het circuit op ... je rij met twee vingers in je neus de rondjes over het circuit !
Bovendien reed ik in iedere bocht de stepjes aan de grond, d'r viel niet veel lol aan te halen.
full


Dan bevalt een sportieve motor op't circuit toch beter ...
full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Nog wat tekst bij het F850GS-fotootje .....
De tekst verteld wat we op het plaatje kunnen zien. Ik ben nieuwsgierig wat het uiteindelijk gaat worden, want de productie modellen wijken altijd behoorlijk af van de studie fietsen.
De tubeless bandjes ben ik in ieder geval voor, dus laten ze die erin houden. :t
 
Nog wat tekst bij het F850GS-fotootje klik


ik had gehoopt dat de tank net ff wat groter zou zijn, als ie net als de R 1200 GSA spaakwielen heeft die aan de zij kant van het wiel zitten is dat wel erg fijn tubbe less banden !

meer vermogen ,, ook meer cc ? ze zouden het Nuda 900 blok kunnen gebruiken !

voordeel het huidige model word goedkoper, een nieuwe kan ik toch niet betalen.
en van de mijne is de kop er toch wel vanaf
 
Laatst bewerkt:
De tekst verteld wat we op het plaatje kunnen zien. Ik ben nieuwsgierig wat het uiteindelijk gaat worden, want de productie modellen wijken altijd behoorlijk af van de studie fietsen.
De tubeless bandjes ben ik in ieder geval voor, dus laten ze die erin houden. :t

:?

Uit de tekst haal ik o.a. dat de tank nu weer een gewone tank is en dat de cilinderinhoud is gegroeit. Zie ik aan het fotootje niet af.
 
mhu7m.jpg
hij is bijna klaar, alleen het frame moet nog gepoedercoat worden. ( Slechte lak BMW vergoed de kosten).
 
Uit de tekst haal ik o.a. dat de tank nu weer een gewone tank is en dat de cilinderinhoud is gegroeit. Zie ik aan het fotootje niet af.
Als je Motorrad altijd voor waarheid aanneemt, dan zou je nu op een R1250GS rijden. Die mannen roepen ook maar wat op basis van een vage foto. ;)
 
Uit de tekst haal ik o.a. dat de tank nu weer een gewone tank is en dat de cilinderinhoud is gegroeit. Zie ik aan het fotootje niet af.


Spaken zitten als bij de R1200GS, en die is toch met tubeless wielen, niet?
Ik ga er ook vanuit dat het zo zal zijn, als de wielen blijven zoals op de foto.
 
Laatst bewerkt:
Als ze de moeite hebben genomen om de ketting van links naar rechts te verplaatsen, dan zijn er toch wel wat wijzigingen aan dat blok. En een grotere tank is eigenlijk niet nodig, tenzij het nieuwe blok ineens meer verbruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan