XJ/XS topic deel IV

Ik ben bezig met een XS 400 12 E dohc. Alleen heb ik hier carburateurs voor nodig. Zijn er toevallig ook andere carburateurs van andere modellen die hetzelfde/geschikt zijn? Zoals bijvoorbeeld van de XS 400 2a2? Of heeft iemand goede ervaring met andere type carburateurs? Ik hoor het graag! :W
 
iemand enig idee wat de minimale maat is voor de koppelingsveren in een xj750F type 41y ?

in het boek van de xj900 staat een minimum van 43 en daar zit ik met 41 wel ruim onder.
na slechts 50.000 km maar ok

de veren van een 900 zouden er 6 moeten zijn.

ik twijfel een beetje aan de documentatie, vandaar.

BVD Sander
 
heeft er nog iemand een remklauw liggen voor een xj 750 /900.
ontluchtingsnippel is afgebroken, en uitboren gaat mij niet lukken.
Het gaat om de linkerremklauw.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 
Heb nog wel eea liggen en indien geinteresseerd zal ik deze week wel even wat foto's er van maken.
 
Ik heb al een remklauw uit de buurt kunnen scoren, als ie goed is dan ben ik weer voorzien, mbt tot rem gedeelte.
dan nog weer lopend maken en eindelijk ermee rijden.
 
Doei Oma,

Hallo allemaal, heb een maand of 2 a 3 geleden een XS1100 met en van den Born bak gekocht.
Ding rijd prima! de vorige eigenaar had hem nog voorzien van nieuwe inlaat rubbers en een ohb'tje.
Inmiddels is het voorbandje vervangen voor een verse, en de wiellagers + de remankerplaat lagers ook vervangen voor nieuwe. Rijd weer fijn.
Maar, bij 100Km/h of wat harder begint de motor wat te sputteren, zeker als je continue die snelheid aanhoud. Doe je het gas dicht dan kan het soms zijn dat er een dikke knal uit de uitlaat komt.
Het blok loopt verder goed, stationair prima, flink koppel onderin. maar als ik hem doortrek merk je dat hij vermogen begint te verliezen en wat te sputteren.

Nu heb ik gelezen dat de ontsteking wel eens problemen wil geven, met de onsteking's vervroeger die soms niet mee werkt.
Nu ben ik opzoek naar technische gegeven daarvan.
Voordat ik de boel loshaal, is het wel handig om te weten hoe het moet werken ;)
Google weet alles, maar je moet het wel zien te vinden :Y
 
Laatst bewerkt:
En omdat we allemaal graag ploaties willen kijken:
Bij deze de foto's zoals ik het span kocht.

p74itrhwuvmbn.jpg

cihw9jsaxn2sf.jpg
 
Doei Oma,

Hallo allemaal, heb een maand of 2 a 3 geleden een XS1100 met en van den Bron bak gekocht.
Ding rijd prima! de vorige eigenaar had hem nog voorzien van nieuwe inlaat rubbers en een ohb'tje.
Inmiddels is het voorbandje vervangen voor een verse, en de wiellagers + de remankerplaat lagers ook vervangen voor nieuwe. Rijd weer fijn.
Maar, bij 100Km/h of wat harder begint de motor wat te sputteren, zeker als je continue die snelheid aanhoud. Doe je het gas dicht dan kan het soms zijn dat er een dikke knal uit de uitlaat komt.
Het blok loopt verder goed, stationair prima, flink koppel onderin. maar als ik hem doortrek merk je dat hij vermogen begint te verliezen en wat te sputteren.

Nu heb ik gelezen dat de ontsteking wel eens problemen wil geven, met de onsteking's vervroeger die soms niet mee werkt.
Nu ben ik opzoek naar technische gegeven daarvan.
Voordat ik de boel loshaal, is het wel handig om te weten hoe het moet werken ;)
Google weet alles, maar je moet het wel zien te vinden :Y
als het hetzelfde is als bij de 3 cilinders waar de 1100 van is afgeleid, en dat geloof ik van wel,is het gewoon een mechanische vervroeging met 2 veertjes. Dat gedeelte wil inderdaad nog wel eens vast gaan zitten. Even demonteren, schoonmaken en inolie'en met dunne olie (naaimachine-olie oid) zou dat probleem moeten verhelpen.
wel opletten bij het (de-)monteren dat je het asje niet 180 graden verdraait terug monteert.
 
Laatst bewerkt:
Normaal heb je volledige voorontsteking bij 2500 tpm..
Goed schoonmaken kan helpen, maar weet je zeker dat het ding brandstof krijgt?
Helpt rijden met choke?
 
Thanks voor de reacties!

Met de choke open rijden gaat ie zowiezo pruttelen.
Inmiddels de ontsteking bekeken, de vervroeger werkt prima.
Dus de afstellamp erbij gepakt.
g7ddsdse9s9by.png

En stond wat te dansen tussen de F en het streepje richtig T.
Iets bij gesteld en staat nu strak op de F.
Ff een klein rondje gereden nog geen pruttel gemerkt
Morgen maar een langer stuk proberen.

Wellicht is het ook een benzine probleem geweest.
Geen idee of de carbs mooi schoon zijn, zal nog wel een paar liter aspen bij de tank in gooien.
 
Laatst bewerkt:
Zo, vanochtend naar het werk gereden, en dat zijn alleen maar 60 en 80km/h wegen, maar goed het is vakantietijd en rustig.
Dus op een mooi recht stuk een poos 100 op de naarwiegaatie gereden met een lichte zijwind.
Niks aan de hand, geen gepruttel of gestotter. Zelfs wat gas erbij ging ie richting 120km/h.
Maar het laatste stukje dijk naar het werk had ik volle bak wind tegen, dus de motor de sporen gegeven.
En jawel rond de 100 begon de motor weer wat te sputteren en dus in te houden. bij volgas ging de motor echt inhouden, ook met de choke open. Beetje gas terug en hij pakte hem weer op. kon de 110km/h er voor krijgen maar dat was het dan ook wel.

Maar denk dat ik gewoon wat teveel verwacht van deze 39 jaar oude motor.
In totaal met bestuurder ruim over de 500Kg, vangt behoorlijk wind.
En heeft grofweg 100.000Km op de teller staan. (dus inwendig is ook alles niet nieuw meer)
Eigenlijk vind ik het knap dat ie de 100Km/h nog haalt :Y
 
Hmmz...

Met een toerrit ook al wel gehoord dat je hem ruikt.
En ja het beesie gebruikt ook wat olie.
Zal het weekeind eerst het luchtfilter maar eens bekijken, wellicht is deze in lange tijd niet vervangen.

Thanks voor de opmerking :t
 
Laatst bewerkt:
Dat ie door zijn leeftijd en km.stand zijn volle vermogen niet meer haalt zou goed kunnen, maar dan hoeft ie niet te sputteren en in te houden. Daar moet een oorzaak voor te vinden zijn lijkt me zo.
 
Hallo.
Zal mij ook even melden.
Ik ben sinds kort in het bezit van een xj700x van het jaar 1986.
Het ding loopt nog niet helemaal goed, zal in de nabije toekoms nog wel wat vragen hebben.
Eerst de bobine's, kabels en bougies maar eens vervangen, maar ik ben bang dat dat niet genoeg is.
De vorige eigenaar heeft aan de carburateurs lopen draaien.....
 
Idd,

Afgelopen weekeind even bij motor en zijspan service in IJsselmuiden geweest.
En hij zei hetzelfde: Die XS1100 moet gewoon 150 kunnen halen met bak eraan.
Hij begon ook over iets te grote sproeiers of sterk vervuild luchtfilter.
Deze bekeken was wat niet echt vervuild, bougie's bekeken (ja weet het zegt, niet veel) maar deze zijn koffiebruin. ofwel genoeg benzine en een beetje olie.
Inmiddels is er een K&N vervangings filter besteld. Kan de motor iets beter ademen, hopelijk loopt de motor dan weer goed.

Ohw en een afspraak gemaakt dat komend winter de XS een ohb in IJsselmuiden krijgt :t
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig! :t

Ook een oude motor zit doorgaans nog op 75+% van het oorspronkelijk vermogen.
Een nieuwe frisse xs11 loopt dik over de 200, dus moet 150-160 gewoon nog mogelijk zijn.
Mijn 850 triple loopt zelfs iets harder dan fabrieksopgave volgens de teller, geen idee wat TomTom zegt of dat klopt of dat er veel afwijking is.
 
Zou iemand me kunnen helpen aan 2 clips om de tank aan het frame vast te kunnen zetten? Ik doe het nu met een schroef maar is niet zo handig.
 
ontluchting van de tank?
xs1100 met span is nogal een zuipert.
heb bij die van mij het ontluchtingsgat in tankdop iets groter gemaakt.

:t :t :t Das een goeie! Ga daar vanavond naar kijken!

@tripleXS, hoe hard kan zon triple dan?
De mijne is nog een projectje, net weer een beetje aan de loop gekregen.
Het is een Amerikaanse import:
z7aozk8awxee8.jpg

3r6n7dn2uu5sk.jpg
 
Een 750 moet 175~180 kunnen lopen, een 850 loopt zo'n 10 meer.
Die van mij heeft een betere ademhaling en gaat op de teller net over de 200...
Maar dan is de pret er alláng af...

HELP WANTED;

heeft iemand nog een net achterremklauwtje liggen?
Ik reviseer hem toch, maar de mijne is het schroefdraad voor de ontluchting kwijt; hij is dol en ik krijg de nippel niet vast...
Nou bestaan er overmaats nippels en Helicoils etc, maar als ik een klauwtje kan overnemen..
 
Laatst bewerkt:
Een 750 moet 175~180 kunnen lopen, een 850 loopt zo'n 10 meer.
Die van mij heeft een betere ademhaling en gaat op de teller net over de 200...
Maar dan is de pret er alláng af...

HELP WANTED;

heeft iemand nog een net achterremklauwtje liggen?
Ik reviseer hem toch, maar de mijne is het schroefdraad voor de ontluchting kwijt; hij is dol en ik krijg de nippel niet vast...
Nou bestaan er overmaats nippels en Helicoils etc, maar als ik een klauwtje kan overnemen..

Pascal, you 've got mail
 
Terug
Bovenaan Onderaan