BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Ik keek net weer naar mijn RT en ga twijfelen. De inruil is schandalig. 2010 oud model 83.000 km 6000 euro. Banden moeten wel vervangen worden.

En ze verkopen ze weer als zoete broodjes over de toonbank!
Denk dat je er nog wel 9000 voor kan krijgen als ik zie waar ze voor op marktplaats staan!
 
Gister op Schiphol even schrik: startknopje ingedrukt....nix! Zelfde generatie RT als die van Ron... 2e poging: raak. Nu maar duimen. Onderweg vond ik het cruise control knopje wel erg trillen... als dat maar goed blijft gaan. December '14 onder coulance nog vervangen... Toch maar de OFF stand gekozen, staat ie tenminste "stabiel"..

Gelukkig zit Harry in de buurt, maar je zal het maar moeten lopen!
En dat set knopje van de cruise is erg labiel inderdaad. Snap niet wie dat bedacht heeft...
 
Volgens de Duitse dealer, waar onze knoppenwinkel werd vervangen, was het niet de vraag of het startknopje van deze serie kapot gaat, maar wanneer. Op mijn vraag of de nieuwe beter waren, kreeg ik een ontkennend antwoord.

Toen het gebeurde was de RT 3 jaar oud en hadden we 20.000 km weg. Nu is de RT 6 jaar oud, met 40.000 km op de teller...

Het idee van een satéprikker op zak is zo gek nog niet :/
 
Zag een RT staan van 2014, luchtgekoelde nog met 2700 km!!. Voor 16500, mooie jubileum uitvoering. Maar je hebt dan wel oud model.
Dat staat me tegen, maar wel nieuwe motor voor dat geld.
 
Ik ben rij nu al weer 8 jaar dagelijks mijn woon-/werk kilometers op een RT en en ondertussen al weer een jaar op de watergekoelde versie. Dit is de 3e RT, en met de eerste twee heb ik beide ruim 140.000 km afgelegd.
Gemiddeld ruim 40.000 km per jaar en overdag staat de motor gewoon buiten in weer en wind, 's-nachts overnacht hij in een onverwarmde garagebox. Ik heb nog nooit (afkloppen) last gehad van een weigerende startknop.

Misschien gaan die knopjes wel kapot van het stilstaan. :+

Groeten,
Robert
 
...oei, oei, oei..., U heeft Uzelf in een slangenhol gestort... :/
...een 'ctrl-alt-delete' is op z'n plaats nu...


...want..., U schrijft..., de RT is ook maar een soort hetzelfde, omdat het bedrijfsmiddel ook een RT is...

...U overschrijdt dan al een grens, en gaat kijken voor zo'n machtige K... :/

...om er dan achter te komen, dat U, naar Uw idee (en dat idee deel ik) minder voor Uw brommeRT terug krijgt dan dat wat U in gedachten had...

...maar..., het zaadje is geplant... :/
...door Uzelf...

...omdat het toe te betalen bedrag op zo'n machtige K U ernstig tegenvalt, gaat U over tot de conclusie dat het dan wel een soort van verstandig (...) is om 'dan maar' een motor te zoeken die wellicht een soort van fijner bij Uw plan tot verjonging past...




...om dan uit te komen bij een..., eh..., RT... :/




...en de drang tot vervangen van een RT voor een 'iets behoorlijk anders' was nou juist de aanleiding van deze vorm van zelfkwelling... :/




...en dan is het vervangen van een R1200RT voor een R1200RT wellicht niet de meest logische actie...

...omdat het gevoel van 'iets behoorlijk anders' met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid blijft jeuken en kriebelen...




...wellicht verpest ik nu Uw Goede Vrijdag, maar..., neemt gerust een Time Out, overdenk de hele situatie nog een keer, kijk nog een keer met een roze bril naar Uw eigen RT, neem ook nog even de kosten voor die bizar dure lampjes in gedachten, en bedenk dan dat 6K als inruil op een machtige K wel ernstig mageRTtjes lijkt, en dat een DOHC wis en waarachtig een hele fijne fiets is, en ook echt beduidend anders van zich af draait dan een niet-DOHC, maar dat het voor de rest vooral wel heel erg veel van hetzelfde is... ;)



...prrrr...., wijze woorden van deze kant weer...
...tis maar goed dat ik mijn eigen klanten niet zo'n zelfde advies geef...

...dat zou mijn liquide positie op de lange duur dan niet ten goede komen... :+ :+




Oh..., en wilt U echt van Uw RT af voor, dan wil ik best met U in overleg gaan, om Uw RT over te nemen..., wellicht kan ik er zakelijk iets mee, en kunt U overleggen bij MotorPrut om ze een voorstel te laten doen, zonder inruil... ;)

Ontvankelijk voor een PB-derhalve.




En nogmaals de tip ; kijkt U eens naar een jonge occasion Triumph Trophy 1200 SE :t

Stukken minder duur dan een K/GT
En vanwege de mege lekkere 3-pitter totaal iets anders.

Mooi gesproken, hulde!!
Heel goed samengevat.

Het punt is dat ik een contract heb en de motor voor januari a.s moet vervangen of Slottermijn moet betalen.
Dat speelt mee.
 
Vanochtend setje Brembo remblokken gehaald voor de R1200RT LC bij NH motoren.
Was voor setje voor en set achter 88,50 euro kwijt.
Uit nieuwsgierigheid ook even BMW dealer (Harrie Meijer) gebeld wat ze daar kosten.
Dan sla je toch steil achterover :? , vraagt voor een setje voor 176,10 en set achter 88,05
Dat is toch wel een serieus verschil :Y
 
Vanochtend setje Brembo remblokken gehaald voor de R1200RT LC bij NH motoren.
Was voor setje voor en set achter 88,50 euro kwijt.
Uit nieuwsgierigheid ook even BMW dealer (Harrie Meijer) gebeld wat ze daar kosten.
Dan sla je toch steil achterover :? , vraagt voor een setje voor 176,10 en set achter 88,05
Dat is toch wel een serieus verschil :Y

Das idd de moeite!
Ik kom voor de Braking blokken (2x voor, 1x achter) uit op 135.
 
Vanochtend setje Brembo remblokken gehaald voor de R1200RT LC bij NH motoren.
Was voor setje voor en set achter 88,50 euro kwijt.
Uit nieuwsgierigheid ook even BMW dealer (Harrie Meijer) gebeld wat ze daar kosten.
Dan sla je toch steil achterover :? , vraagt voor een setje voor 176,10 en set achter 88,05
Dat is toch wel een serieus verschil :Y

Moet je voor de grap vragen wat een setje remschijven daar kost. Dan kijk je nog 2 keer dieper in de portemonnee...
En dat voor een paar ankertjes....
 
Ron, vrouwlief kan nog steeds gebruik maken van haar verwarmde zadel.
Zij heeft als het goed is een knop onder haar rechter hamstring zitten. Werkt geheel apart!

Maar wel service dat je zelf aan het laatste knopje mag prutsen...
 
Verhip. Je hebt gelijk. Zij heeft haar eigen knopje. Is ook zo.

Ga dat ding niet zelf vervangen. Fiets moet toch nog een keer weg voor een 55.000 kilometer beurt..., doen ze het dan maar.


Maar wat anders, laat jij de motor bij Van Harten olie wisselen? Je woont daar toch een stuk vandaan?

Geheel andere categorie: met circa 3000km komt mijn onderhoud er ook weer aan. Normaal gesproken zou ik naar mijn dealer bij het werk gaan. De maar is dat ik aan het rond kijken ben voor een ander olie wisselen punt.
Suggesties hiervoor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan