Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Hallo mede cbr600 rijders
Ik ben sinds vandaag eigenaar van een cbr600fi uit 2001 ( 1e motor )
De dingen die ik tzt wil veranderen zijn.
De knipperlichten voor.
Kuipruitje smoke.
(Eventueel wiel striping en een andere buddy)

Hoop zelf ook wat handiger te worden kwa onderhoud en dergelijke, dus zal dit subforum eens op me gemak doornemen.
En het belangrijkste voor nu is lekker genieten van de motor, en lekker kilometers maken!!
Vandaag 200 kM gereden en was genieten geblazen. *D :Y

Edit foto bijvoege is toch nog gelukt..
[afbeelding]

Mooi ding zeker de kleurslag erg mooi🙃🙂
 
Thnx ben er zelf ook erg blij mee, was een aardige zoektocht een motor zoeken die aan me eisen voldeed haha.
Er is ook alweer een aardige bestelling gedaan op carclean :Y zodat ik de motor eerdaags eens goed kan poetsen :P

Trouwens bij de vorige eigenaar heeft de motor altijd binnen gestaan.
Gisteravond heeft hij bij me ouders in de tuin gestaan.
En liep vandaag voor het rijden een rondje om me motor.
En 1 deel vd koplamp had een kleeinnnn beetje last van vocht.
Dus ik denk ga lekker touren, met de lampen aan is het zo wel weg.
Ik uurtje verder weer ff gekeken is het alleen maar erger geworden -O- , iemand een idee hier hoe ik dit het best/makkelijkst kan oplossen?!
Ik heb zelf al wat research gedaan en lees veel over lamp eruit en met een fohn in koplamphuis blazen ?!
Of koplamp uit elkaar halen en op de randjes beetje vaseline/wd40 en hopen dat het dan weg blijft..
Dat zijn eigelijk de 2 manieren die ik heb gevonden ( of natuurlijk een nieuwe koplampunit halen ), mocht iemand iets anders aanraden ben ik 1 en al oor.

Maargoed dat komt wel weer goed, motor zelf rijd daarintegen echt prima en lekker.
Morgen weer lekker wat kilometers maken :t :]
 
Hmm, ik heb zelf ook recent een F4 gekocht met als enige merkbare minpuntje een beetje vocht in de koplampunit.

Misschien iemand een tip hoe dit permanent te verhelpen is? Ergens op een strategische plaats een gaatje boren aan de binnenkant van de unit misschien?
 
Ik meld me ook maar als nieuwkomer in dit topic.

Heb afgelopen weekend een 600 F3 gekocht. Het is ook gelijk mijn eerste fiets. Op een oude fiets moet je het leren he? ;)

Hij ziet er voor z'n leeftijd nog goed uit en is, op knipperlichtjes en uitlaat (Mivv) na, verder nog lekker origineel.

Plaatje:
full.jpg


Ik kom uit Apeldoorn trouwens.
 
Mooie F3, Inzane :Y

Mijn F3 staat teveel stil. Niet omdat er iets mis mee is maar gebrek aan tijd om te rijden.
Dit jaar nog maar 1x 50km gereden. :/
 
Wat is het rustig hier :/

Gaat er iemand op 29 April vanuit het midden van het land naar de Superbikes in Assen?
 
Nee ga misschien wel weekend ervoor na Assen.
Is trouwens een kontje van een cbr600fs zo plug en play op een cbr600fi uit 2001?!
Kon er niks over vinden op het net :?
 
Niet echt heel makkelijk plug & play nee

Binnenspatbord is anders (vormt ook één geheel met de kentekenplaathouder).
De,electrische spulletjes zitten op een andere plaats op het binnenspatbod en aan het subframe. De spanningsregelaar zit standaard bijvoorbeeld aan de andere kant.

Subfram is anders
Achterlicht is andrers
Slot zit op en andere plaats
 
Laatst bewerkt:
Dus dan zou ik het hele subframe van een Fs moeten overzetten op mijn Fi ?!
Dat gaat wel 1 op 1 over ? of moet er dan gelast worden oid?!
 
Jongens, ik heb ff een vraagje.....

Ik heb vandaag bij een motor gekeken, dat was een cbr 600 RR, ik schrok alleen behoorlijk van de zitpositie, die is zo extreem veel sportiever als mijn cbr600f F4, dus een RR gaat hem bij mij echt nooit worden.

Maar hoe is de zitpositie van de FS?
Die is toch ondanks het "trap zadel" vergelijkbaar aan de zitpositie van de cbr600f, of is de FS ook sportiever?

Ik ben niet actief aan het zoeken voor een nwe brommer, maar ik hou m'n ogen altijd open, en die RR van vandaag was echt waanzinnig mooi, was zo'n replica in de camel uitvoering, vandaar dat ik dacht dat ik hem mezelf kado moest doen ;)
Maar niet dus :D
 
Dus dan zou ik het hele subframe van een Fs moeten overzetten op mijn Fi ?!
Dat gaat wel 1 op 1 over ? of moet er dan gelast worden oid?!

Nee hoef je niet te lassen, alleen met vier bouten aan het hoofdframe schroeven
 
Laatst bewerkt:
Jongens, ik heb ff een vraagje.....

Ik heb vandaag bij een motor gekeken, dat was een cbr 600 RR, ik schrok alleen behoorlijk van de zitpositie, die is zo extreem veel sportiever als mijn cbr600f F4, dus een RR gaat hem bij mij echt nooit worden.

Maar hoe is de zitpositie van de FS?
Die is toch ondanks het "trap zadel" vergelijkbaar aan de zitpositie van de cbr600f, of is de FS ook sportiever?

Ik ben niet actief aan het zoeken voor een nwe brommer, maar ik hou m'n ogen altijd open, en die RR van vandaag was echt waanzinnig mooi, was zo'n replica in de camel uitvoering, vandaar dat ik dacht dat ik hem mezelf kado moest doen ;)
Maar niet dus :D

Het zadel van de FS is wel wat spartaanser dan het bankstel van de 'nornale' F maar qua positie zijn ze wel gelijk.
 
Mensen van het goede leven, vandaag nog een beetje genoten van het weer ?
Ik heb weer 400+kms bijgeschreven op de cbr was genieten.
( toerritje a4 vd valk - bloemendaal )
Maargoed ik had een vraag zoals sommige misschien weten heb ik laatst een ongelukje gehad.
Nu wil ik weer dingen laten spuiten maar moet de kleurcode hebben.
R-127 is het rode gedeelte van me motor ( dat vond ik )
Maaar wat is de kleurcode van het blauwe gedeelte??
Zie foto :
e680gp.jpg


Hoop dat 1 van jullie mij verder kan helpen!
Hetzelfde als de orginele bestickering, daar is ook nietmeer aan te komen?
Alvast bedankt
 
Tegenwoordig kan toch een beetje spuiterij de kleur toch inlezen met infrarood?
Zodat ook de verbleking die alle lak in de loop der jaren krijgt mee gemengd word?

En de originele stickers zullen ongetwijfeld bij de Honda dealer te verkrijgen zijn.
 
Mensen van het goede leven, vandaag nog een beetje genoten van het weer ?
Ik heb weer 400+kms bijgeschreven op de cbr was genieten.
( toerritje a4 vd valk - bloemendaal )
Maargoed ik had een vraag zoals sommige misschien weten heb ik laatst een ongelukje gehad.
Nu wil ik weer dingen laten spuiten maar moet de kleurcode hebben.
R-127 is het rode gedeelte van me motor ( dat vond ik )
Maaar wat is de kleurcode van het blauwe gedeelte??
Zie foto :
[afbeelding]

Hoop dat 1 van jullie mij verder kan helpen!
Hetzelfde als de orginele bestickering, daar is ook nietmeer aan te komen?
Alvast bedankt

Welk kuipdeel, welke kuipdelen zijn beschadigd?
Mogelijk is het toch goedkoper en/of netter om nette gebruikte delen te kopen.
 
020jwz.

ik zou morgen kijken of we de kleurcode ergens op de zaak hebben zwerven ( verwacht het niet )
anders navragen aan honda zelf ? en staat er geen code op je kap ?.

of je kap meenemen naar een spuiter, die kan dat zo voor je uitpluizen :)

: edit: anders hier een linkje met de kleur code's die honda gebruikt
Find The Color Code of Your Honda Vehicle
 
Laatst bewerkt:
Nee daar vergis je je in hoeveel er word aangeboden op MP.
Vooral dan in de kleurstelling die ik net nodig heb ..
Uhm zijkuip willik misschien laten overspuiten, maar topkuip moet sws vervangen worden want die is stuk.
( en ik wil meteen nog wat andere dingetjes in rood/blauw laten spuiten 😀 )
Er staat wel een code op me kap maar dat is alleen r-127 het "rode" gedeelte dus.
Het "blauwe" gedeelte is er niet op te vinden :?

En bedankt voor de tips zal nog eens verder kijken.
We komen der wel :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan