Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Eergisteren het voorgaande model M3 Coupe. Hij had in de wijk z'n voet al goed op het gas.
Bij de oprit naar de snelweg stond ik achter de M3, welke vooraan stond. Na het stoplicht gelijk een bocht en de weg gaat licht omhoog. M3 ging vrijwel vol gas. Ik ging ook flink op het gas en moest even inhouden om niet TE dichtbij z'n achterbumper te komen.
Daarna nog een kilometertje of 1,5 met een gangetje van 160 op gepaste afstand er achteraan gereden. En toen was het tijd om af te remmen en terug te schakelen naar 2 en tussen de file door verder te rijden. Het was pas 07:45 dus is het in Rotterdam verder gewoon file rijden op de noord ring.

Ik reed op m'n '99 SV650N.
Als ik het zo in schat, zou ik em tot 170 op de teller moeten kunnen hebben.
 
Niet echt bewust eruit getrokken, maar gaf mij wel een probleempje:

In reed naar voren langs de auto's bij het stoplicht (1 strook voor rechtdoor dus half over de baan voor linksaf).
Toen ik nog 3 auto's moest ging het licht op groen, maar de voorste auto bleef staan dus ik reed nog wat verder langs de auto's. Toen ik bijna bij de voorste auto was besloot ik om ook die voorbij te gaan want hij stond nog steeds stil.
Maar toen ik er naast reed gaf de persoon opeens vol ga en kwam er een V8 kabaal uit de auto.
Inhalen lukte niet meer (auto ging te snel weg) en remmen ging moeilijk omdat ik net gas gaf. Was toen bijna tegen een paaltje op de vluchtheuvel geknald.

Het was een BMW X5M, die heeft iets van 550pk... je verwacht niet dat een auto opeens zo snel versnelt, normaal trekken ze langzaam op en kan je er makkelijk voorlangs, nu dus niet...
 
Verkeerslicht springt net op groen, wanneer ik kom aanrijden.
Op de rechter rijbaan een vrije nieuwe Porsche 911.
Ik op de linker rijbaan, dus ff kijken wat die doet...

Ja hoor, hij zag mij wss naast hem komen rijden en gaat er als een speer vandoor.
Dus ik ook het gas erop.
Moest flink doorpoken om er weer naast te komen.

Langzamere voorliggers, dus weer van het gas af.

Altijd leuk, een sprintje trekken tegen een snelle auto
 
Mercedes AMG...0-100 alles bijzetten om voor te blijven, en dan geen gepruts met de koppelen/jboven in de toeren houden etc.....van 100->200 kan ik maar net binnenhengelen, maar houdt niet over......daarboven mag ik hem vd achterkant bekijken om dan snel uit zicht te zien verdwijnen.

Kortom, 400- 500 pk auto's is niet leuk meer... ;)
 
Eergisteren het voorgaande model M3 Coupe. Hij had in de wijk z'n voet al goed op het gas.
Bij de oprit naar de snelweg stond ik achter de M3, welke vooraan stond. Na het stoplicht gelijk een bocht en de weg gaat licht omhoog. M3 ging vrijwel vol gas. Ik ging ook flink op het gas en moest even inhouden om niet TE dichtbij z'n achterbumper te komen.
Daarna nog een kilometertje of 1,5 met een gangetje van 160 op gepaste afstand er achteraan gereden. En toen was het tijd om af te remmen en terug te schakelen naar 2 en tussen de file door verder te rijden. Het was pas 07:45 dus is het in Rotterdam verder gewoon file rijden op de noord ring.

Ik reed op m'n '99 SV650N.
Als ik het zo in schat, zou ik em tot 170 op de teller moeten kunnen hebben.


Tuurlijk jongen...... _O- _O- _O-
 
Gisteren even in de Eifel geweest; daar zaten een aantal "Duitse PK pakhuizen" voor me.
Die gingen behoorlijk snel van hun plek af :}

 
Laatst bewerkt:
Mercedes AMG...0-100 alles bijzetten om voor te blijven, en dan geen gepruts met de koppelen/jboven in de toeren houden etc.....van 100->200 kan ik maar net binnenhengelen, maar houdt niet over......daarboven mag ik hem vd achterkant bekijken om dan snel uit zicht te zien verdwijnen.

Kortom, 400- 500 pk auto's is niet leuk meer... ;)

Ligt eraan op wat voor motor je zelf zit natuurlijk :P
 
ooit een tesla, maar met een yam fzs 1000 gaat dat echt niet lukken als je een beetje kan schakelen.
met mijn gsx 600f ooit ook een gsx 750r mijn achterlicht laten zien terwijl hij echt probeerde omweg te speren, maar bij een nat wegdek is motor ervaring en sckael snelheid toch echt bepalend.
 
Heb in het verleden een auto gehad waarmee ik menig motorijder mee kon pesten :).

Ik ga met auto's alleen de uitdaging aan als ik 150pk of meer onder mijn kont heb :p. Ooit in beginfase van motorijden een bmw m5 400pk generatie en een peugeot wrc (rond 200 gelof ik die wagens) geprobeerd bij te houden maar die laatste was maar enkele meters verschil haha had wel gedacht er makkelijk van weg te lopen, bmw was niet bij te houden ook niet voor cbr900r van maatje

Met al die geblazen 2.0 tfsi, 1.8T etc krijg je het al lastig met je 600cc als die auto's gechipt zijn en of andere downpipe hebben

Effe oud filmpje opgezocht. Na dit filmpje nog een free flow rvs 2x 2.5inc uitlaatsysteem aangeschaft wat resulteerde in vlammen met overschakelen }) . goed naar het lage toerental luisteren waarmee u weg trek in het filmpje, kon met 4wielen spinnend wegrijden op droog asfalt als ik genoeg gas gaf
https://youtu.be/98Y8pvdZ_Ys
 
Laatst bewerkt:
Een Nissan Micra '(. 't Zag er onschuldig uit maar ik moest flink doortrekken in de versnellingen om 'm voor te blijven. En toen ik eenmaal de ter plaatse toegelaten max snelheid bereikt had ging hij me toch nog met een aardig vaartje voorbij.

Tja, een R850 is natuurlijk geen wonder van acceleratievermogen maar gewoonlijk is het toch genoeg.
 
Tuurlijk jongen...... _O- _O- _O-

Als ik tot 130 op de teller in loop, zoals het feit is van afgelopen woensdag, dan is 170 een meer dan reële inschatting.

Los van reactie vermogen etc.
Bij een wedstrijd op papier doet een 99 SV 650N, de 0-100 in 1 seconde sneller dan de genoemde M3.
In de paar seconde van 0-170 zal dat verschil nog niet gedicht zijn, daarna wordt het een ander verhaal.
:W
 
Gisteren een Nissan Skyline gtr op de snelweg. Was ik even volkomen kansloos boven de 120 zeg. Leuk speelgoed hoor!
 
Vandaag een VW caddy bij knooppunt Hooipolder reed voor mij op de linker strook van de 2 stroken. Verkeerslicht werd rood en stopte netjes. Ik wou vooraan komen te staan en voor de rechter auto gaan staan, caddy reed links en gooit z'n auto om een seconde nadat ik in zijn rechterspiegel te zien ben. Ik ga er dus links langs en hoor hem wat roepen met open raam. Sta ik voor hem en doe m'n vizier open, kijk hem aan en geeft een vooruit vooruit gebaar. Waarvoor en wat hij ermee bedoelde geen idee. T werd groen en ik trok hem er keihard uit met m'n 35kw motor, werd verderop opgehouden door auto die vrachtwagen met weinig verschil in haalde. Daarna gas weer open, maar bij 160 houd de shiver ermee op. Caddy probeerde t wel en kwam pas daarna er voorbij door z'n hogere top. Volgens mij vond hij niet fijn dat ik ervoor kwam maar hij zorgde er zelf voor aangezien ik bij de rechterauto wilde gaan staan en hierdoor bij hem ervoor kwam.
 
Vandaag een VW caddy bij knooppunt Hooipolder reed voor mij op de linker strook van de 2 stroken. Verkeerslicht werd rood en stopte netjes. Ik wou vooraan komen te staan en voor de rechter auto gaan staan, caddy reed links en gooit z'n auto om een seconde nadat ik in zijn rechterspiegel te zien ben. Ik ga er dus links langs en hoor hem wat roepen met open raam. Sta ik voor hem en doe m'n vizier open, kijk hem aan en geeft een vooruit vooruit gebaar. Waarvoor en wat hij ermee bedoelde geen idee. T werd groen en ik trok hem er keihard uit met m'n 35kw motor, werd verderop opgehouden door auto die vrachtwagen met weinig verschil in haalde. Daarna gas weer open, maar bij 160 houd de shiver ermee op. Caddy probeerde t wel en kwam pas daarna er voorbij door z'n hogere top. Volgens mij vond hij niet fijn dat ik ervoor kwam maar hij zorgde er zelf voor aangezien ik bij de rechterauto wilde gaan staan en hierdoor bij hem ervoor kwam.
Dit soort dingen voorkom je door gewoon tussen de auto's te blijven staan, zoals het hoort. En dat maakt de sprint ook nog wat eerlijker :P
 
Dit soort dingen voorkom je door gewoon tussen de auto's te blijven staan, zoals het hoort. En dat maakt de sprint ook nog wat eerlijker :P

Bedoel je tussen de auto's als in het rijtje of tussen de linker- en rechterstrook?
Want als het rijtje bedoeld is het geen sprint maar volg je voorganger.
Als je bedoeld tussen linker- en rechterstrook dan vind ik dit vrij gevaarlijk aangezien veel mensen de telefoon pakken en nog vast hebben wanneer ze weg rijden, hierdoor niet helemaal recht rijden en als links naar rechts gaat en rechts naar links dan wordt het vrij gevaarlijk.
 
Bedoel je tussen de auto's als in het rijtje of tussen de linker- en rechterstrook?
Want als het rijtje bedoeld is het geen sprint maar volg je voorganger.
Als je bedoeld tussen linker- en rechterstrook dan vind ik dit vrij gevaarlijk aangezien veel mensen de telefoon pakken en nog vast hebben wanneer ze weg rijden, hierdoor niet helemaal recht rijden en als links naar rechts gaat en rechts naar links dan wordt het vrij gevaarlijk.
Als je een beetje oplet ben je al weg voordat de auto al is begonnen met rijden
 
Bedoel je tussen de auto's als in het rijtje of tussen de linker- en rechterstrook?
Want als het rijtje bedoeld is het geen sprint maar volg je voorganger.
Als je bedoeld tussen linker- en rechterstrook dan vind ik dit vrij gevaarlijk aangezien veel mensen de telefoon pakken en nog vast hebben wanneer ze weg rijden, hierdoor niet helemaal recht rijden en als links naar rechts gaat en rechts naar links dan wordt het vrij gevaarlijk.

Gewoon met je voorwiel tegen de stopstreep aan staan, tussen de twee voorste auto's in. Je staat dan altijd verder naar voren dan de bestuurder van de auto, en dus recht in hun gezichtsveld. Als ze je dan nóg niet gezien hebben dan zullen ze het ook het stoplicht niet direct op groen zien springen en dan ben jij al lang weg gesprint. :]
Ik vind die manier persoonlijk veiliger dan wanneer je nog half vóór de voorste auto parkeert, want als die optrekt/van de rem af schiet (automaat) of van achter wordt aangereden dan rijdt hij je direct omver.
 
Laatst bewerkt:
Als je een beetje oplet ben je al weg voordat de auto al is begonnen met rijden
Het zal best vaak goed gaan totdat het een keer fout gaat.

Gewoon met je voorwiel tegen de stopstreep aan staan, tussen de twee voorste auto's in. Je staat dan altijd verder naar voren dan de bestuurder van de auto, en dus recht in hun gezichtsveld. Als ze je dan nóg niet gezien hebben dan zullen ze het ook het stoplicht niet direct op groen zien springen en dan ben jij al lang weg gesprint. :]
Ik vind die manier persoonlijk veiliger dan wanneer je nog half vóór de voorste auto parkeert, want als die optrekt/van de rem af schiet (automaat) of van achter wordt aangereden dan rijdt hij je direct omver.

Ik snap wat je bedoeld maar het heeft niet mijn voorkeur, zal wel een kwestie van meningsverschil zijn en ik denk dat we het daar het bij laten. Waar je het zelf het veiligste bij voelt, toch?
 
Het zal best vaak goed gaan totdat het een keer fout gaat.Ik snap wat je bedoeld maar het heeft niet mijn voorkeur, zal wel een kwestie van meningsverschil zijn en ik denk dat we het daar het bij laten. Waar je het zelf het veiligste bij voelt, toch?
Wat kan er fout gaan dan? De auto trekt sneller op dan jou? Dan sta ik er liever naast dan voor. En wat als je ervoor staat en per de auto schiet van de koppeling/rem? Dan sta ik er liever naast dan voor.
Maargoed - moet je zelf weten natuurlijk :z
 
Laatst bewerkt:
Wat kan er fout gaan dan? De auto trekt sneller op dan jou? Dan sta ik er liever naast dan voor. En wat als je ervoor staat en per de auto schiet van de koppeling/rem? Dan sta ik er liever naast dan voor.
Maargoed - moet je zelf weten natuurlijk :z
Het probleem is niet als ze sneller zijn, dan zijn ze weg. Maar als ze even snel zijn dan zit je er naast, daarom liever ervoor met genoeg dat ze niet kunnen rijden maar mochten ze per ongeluk/expres wegrijden dat je niet onder de auto komt maar hoogstens je motor TL is.
 
Wat kan er fout gaan dan? De auto trekt sneller op dan jou? Dan sta ik er liever naast dan voor. En wat als je ervoor staat en per de auto schiet van de koppeling/rem? Dan sta ik er liever naast dan voor.
Maargoed - moet je zelf weten natuurlijk :z

Wat als? Als je zo denkt moet je achteraan de file gaan staan met de moto en auto want daar kan je ook dure kosten aan hebben.
 
Wat kan er fout gaan dan? De auto trekt sneller op dan jou? Dan sta ik er liever naast dan voor. En wat als je ervoor staat en per de auto schiet van de koppeling/rem? Dan sta ik er liever naast dan voor.
Maargoed - moet je zelf weten natuurlijk :z
:^ En auto's trekken niet zijwaarts op. Het grootste voordeel is dat je niemand opfokt, hoogstens dat een mannetje zich uitgedaagd voelt. Daarbij ontneem je ook de automobilist zijn lolletje niet.

Stel je bent een amateursprinter. Je bent lekker aan het trainen. Dan ineens komt er iemand die beter is dan jij, en die gaat pal voor je neus staan. "Ja, ik ben toch sneller dan jij!". Voelt niet lekker he? Gewoon ernaast staan. Dat is het enige legale, het veiligste en het vriendelijkste. Ik weet niet wat je nog meer kan wensen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan