Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook waterkoeling ?

:P

Zou ik nog eens over nadenken, die opmerking. Het blok is al vanaf het begin (2006) vloeistofgekoeld en bij MrsTenCats' ouwe trouwe F650GS is al een keer een defecte waterpomp vervangen. Klinkt bekend toch?
 
Laatst bewerkt:
De vraag zou moeten zijn; "Ook slecht functionerende waterkoeling zoals bij de R1200?". Neeee, luidt het antwoord dan, bij de F800 vanaf 2013 is het waterpomp probleem allang opgelost.



Sorry Slijk, ik kon niet tot de koffie wachten. :+
 
Laatst bewerkt:
Als ze de moeite hebben genomen om de ketting van links naar rechts te verplaatsen, dan zijn er toch wel wat wijzigingen aan dat blok. En een grotere tank is eigenlijk niet nodig, tenzij het nieuwe blok ineens meer verbruikt.


nieuwe gietmallen zijn idd nodig, hopelijk is de uitlaat zo aangepast als je dunne ketting smering gebruikt ie soms op de uitlaat drupt wat gaat stinken maar ook op gespat water.

zou graag een iets grotere tank willen als je rustig rijd kan je 350 km halen maar dan is ie bijna droog, rij je erg stevig dan is het veel eerder op. en aangezien je pas de echte voorraad benzine ziet als ie de voor helft leeg is kan je toch wel voor verrassingen komen te staan tenzij je de dagteller reset na het tanken dan kan je een betere inschatting maken.
je heb wel een terug tellende resterende voorraad maar die doet het pas als je de reserve aan spreekt, als ik een hele week naar het werk rijd en een extra stukje gaat rijden red ik het niet moet ik vaker tanken, maar om alleen daar voor een GSA te kopen vind ik ook zo wat....

met 2 a 3 L extra heb ik net dat stukje meer nu gaat de reserve gemiddeld na 265 a 285 branden , zou willen dat dit minimaal 300 km word.

denk ook dat de 800 ook iets meer pit nodig heeft als de concurrentie krachtiger is geworden, men richt zich op de Tiger 800 en de nieuwe africa twin en die KTM met 1000 cc

zelf voor mij hoeft het niet zo vind mijn 800 rap zat, al zou wat meer koppel bij hele lage toeren wel fijn zien ( koppel heb je nooit te veel van )
 
Er is een versie met een grote tank, maar daar mankeert wat aan?


om een GSA alleen te kopen vanwege de tank is ook zo wat , ding is flink duurder.

het grote tour scherm is voor mij een turbulentie ding een laag 650/700 scherm kan e volgens mij niet zo eenvoudig op, de bevestiging is compleet anders.

en waar een gewone F 800 GS een elegante slanke motor is de GSA naar mijn smaak minder mooi.
 
Ik ken alleen een bedrijf hier in de Randstad, Tijger Leathers in Den Haag. Daar heb ik in het verleden ook al eens een zadel laten aanpassen. Alleen schuim laten aanpassen zal zo'n 7 - 8 tientjes kosten. Mogelijk zijn er ook bedrijven bij jou in de buurt.

Daar heb ik mijn R1200GS destijds ook van een nieuw zadellaagje laten voorzien. Maar hard is niet altijd beter hoor, we gingen een week later op vakantie en al bij de NL-grens wist ik niet meer hoe ik moest zitten van de pijn ;(
Heb hem toen maar plat gereden in Frankrijk, kon ik achterop bij Stamper naar huis met een kussentje in mijn rug tegen de koffer aan, zat een stuk zachter en beter :+
 
Laatst bewerkt:
Joh Slijk je moet het maar zo zien; kunst liefhebbers hebben een gemeenschappelijke band, zo ook wijnproevers, hoogbegaafden, wereldleider, etc. etc.. (de 800 eigenaren) Uiteraard heb je ook de andere kant van het spectrum; de muurbekladders, alcohollisten, zwakzinnigen en dissidenten. (de 1200 boeren) :Y
 
Als je alles telt is de GSA eigenlijk een koopje tov de gewone GS...

Ik zou het wel weten, vind de GSA ook mooier trouwens.


nou ?? als je een 800 GSA neemt zit je aardig in de buurt van een 1200 GS qua prijs.
je heb een punt op een 800 GSA zitten een aantal zaken die op een gewone 800 GS er bij zou bestellen word het duur .

smaken verschillen.
 
nou ?? als je een 800 GSA neemt zit je aardig in de buurt van een 1200 GS qua prijs.
je heb een punt op een 800 GSA zitten een aantal zaken die op een gewone 800 GS er bij zou bestellen word het duur .

smaken verschillen.


:?

Belgische prijzen..


F800GS: 11550€
F800GSA: 12750€
R1200GS: 15890€


Dus van de F800GSA naar de R1200GS is hier 3140€ verschil, niet echt in de buurt toch?

Van de F800GS naar de F800GSA is 1200€ verschil, een beetje meer in de buurt, maar als je ziet wat je er voor krijgt ... dan valt die meerprijs best mee.
 
Joh Slijk je moet het maar zo zien; kunst liefhebbers hebben een gemeenschappelijke band, zo ook wijnproevers, hoogbegaafden, wereldleiders, etc. etc.. (de 800 eigenaren) Uiteraard heb je ook de andere kant van het spectrum; de muurbekladders, alcohollisten, zwakzinnigen en dissidenten. (de 1200 boeren) :Y

Trump, Poetin, Assad, Erdogan,.... én het meer verwijfde gedeelte van de bevolking..... mjah....

Dan maar een 1200 boer... })
 
Laatst bewerkt:
:?

Belgische prijzen..


F800GS: 11550€
F800GSA: 12750€
R1200GS: 15890€


Dus van de F800GSA naar de R1200GS is hier 3140€ verschil, niet echt in de buurt toch?

Van de F800GS naar de F800GSA is 1200€ verschil, een beetje meer in de buurt, maar als je ziet wat je er voor krijgt ... dan valt die meerprijs best mee.


in NL is het een stuk duurder

800 GS 13406
800 GSA 14545,-
1200 GSA 18595,-

4 K verschil tussen de 1200 en 800 GSA en 1100 tussen de 800 GS en GSA

ze zullen de prijzen wel veranderd hebben, tegenwoordig zitten de afleverings kosten erbij in en een aantal zaken zijn nu standaard mij F 800 GS koste kaal 10.500 met de nodige opties bC, middenbok, ABS, handkappen, is nu standaard.

de nieuwe stripping maakt de 800 GSA wel mooier dan het matte exemplaar waar ik een tijd geleden op gereden heb , wel weinig kleuren , en die matte afwerking vind ik niet zo mooi, liever gewone metalic , probeer maar wat vliegen weg te poetsen ....
 
Trump, Poetin, Assad, Erdogan,.... én het meer verwijfde gedeelte van de bevolking..... mjah....

Dan maar een 1200 boer... })
Ik had het meer over Stalin, Hitler, Napoleon.... niet die prutsers van tegenwoordig. zeg maar zij die wat teweeg brachten op deze aardkloot. :/







Foute grap, run Forest, run.......
Bolt.gif
 
Ik had het meer over Stalin, Hitler, Napoleon.... niet die prutsers van tegenwoordig. zeg maar zij die wat teweeg brachten op deze aardkloot. :/

Foute grap, run Forest, run.......[afbeelding]

Het zal mij niet verbazen als die prutsers van tegenwoordig er binnenkort voor zorgen dat deze aardkloot op héél veel plaatsen niet meer geschikt zal zijn om motor te rijden... :/
 
Het zal mij niet verbazen als die prutsers van tegenwoordig er binnenkort voor zorgen dat deze aardkloot op héél veel plaatsen niet meer geschikt zal zijn om motor te rijden... :/
Maak je niet druk, de Belgen hebben al een vliegdekschip ingezet om de orde te handhaven. :Y

flauw_de-jos.jpg


Maar Ed, je hebt gelijk, het wordt steeds zorgelijker met de huidige machtswellustelingen. Hopelijk is hun honger naar geld kleiner dan het respect voor mensenlevens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan