Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Het RDW en Justitie zijn in dit soort zaken onverbiddelijk. Komt ook erg veel voor bij brommertjes die ergens half uit elkaar in een schuur staan en waarvan het ook vergeten wordt. Omdat het moeilijk te controleren is of die motor/brommer/oldtimer echt alleen in de stalling of schuur staat is de verzekeringsplicht gewoon van toepassing op elk gekentekend voertuig.

400 Euro is het standaard bedrag bij registercontrole. Rijdend is nog hoger, 550 euro.
Logisch prijsverschil ook :z :z

Doen dan 275 of verdubbel die 400 in geval rijdend gepakt.


dit is ook geen verhouding meer _O-
 
Laatst bewerkt:
Daar lijkt het op.

Zou het inmiddels sowieso niet verjaard zijn? Hij komt uit begin juni 2013, bijna 4 jaar verder nu. Kan daar zo 1, 2, 3 geen concrete info over vinden.

Volgens mij geldt volgens de Awb een verjaringstermijn van vijf jaar bij direct opeisbare vorderingen..
 
In Delft 77 waar 50 was toegestaan, dure grap van 243 euro. Op de foto was ik het toch echt, maar kan me nog steeds niet voorstellen dat ik daar zó hard reed.
 
In Delft 77 waar 50 was toegestaan, dure grap van 243 euro. Op de foto was ik het toch echt, maar kan me nog steeds niet voorstellen dat ik daar zó hard reed.


Beatrixlaan? Volgens mij is dat 1 van de meest cashende filtspalen in NL. Sterkte met doneren. '(
 
Niet op de motor, maar even met de auto van mijn vrouw naar de Gamma. Krijg ik bij een politiecontrole godver... een bekeuring voor leeg tankje ruitensproeiervloeistof €140 Ik vroeg nog of ik bij de Gamma vloeistof mocht kopen en vullen, maar daar ging onze vriend niet mee akkoord. Dus controleer jullie ruitensproeiervloeistof.
 
Niet op de motor, maar even met de auto van mijn vrouw naar de Gamma. Krijg ik bij een politiecontrole godver... een bekeuring voor leeg tankje ruitensproeiervloeistof €140 Ik vroeg nog of ik bij de Gamma vloeistof mocht kopen en vullen, maar daar ging onze vriend niet mee akkoord. Dus controleer jullie ruitensproeiervloeistof.

Belachelijk! Geen woorden meer aan vuil maken.
 
Niet op de motor, maar even met de auto van mijn vrouw naar de Gamma. Krijg ik bij een politiecontrole godver... een bekeuring voor leeg tankje ruitensproeiervloeistof €140 Ik vroeg nog of ik bij de Gamma vloeistof mocht kopen en vullen, maar daar ging onze vriend niet mee akkoord. Dus controleer jullie ruitensproeiervloeistof.

Dat is wel de meest kinderachtige boete waar ik ooit van gehoord heb. En het bedrag...absurd. :/
 
Ik had hem ter plekke vol gepist.

:Y

Boete gaat inderdaad nergens over. Wat nou als je net onderweg de laatste druppels eruit hebt geperst.. krijg je dan ook een boete als je met een lege benzinetank langs de weg staat?

zou hier serieus bezwaar op schrijven.
 
Laatst bewerkt:
Niet op de motor, maar even met de auto van mijn vrouw naar de Gamma. Krijg ik bij een politiecontrole godver... een bekeuring voor leeg tankje ruitensproeiervloeistof €140 Ik vroeg nog of ik bij de Gamma vloeistof mocht kopen en vullen, maar daar ging onze vriend niet mee akkoord. Dus controleer jullie ruitensproeiervloeistof.
Serieus, wtf... En als je lampje verrot is en je staat bij een tankstation, mag je vaak wel gewoon een nieuw lampje scoren en weer doorrijden. Een leeg ruitensproeier tankje, wat een achterlijke actie zeg... :r :(
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel de meest kinderachtige boete waar ik ooit van gehoord heb. En het bedrag...absurd. :/

Als je kijkt naar de mogelijke gevaarzetting die een vuile voorruit kan veroorzaken valt het me nog mee.

Algehele politiecontroles wordt er voor alles geschreven dat niet deugd, wees gewaarschuwd.
 
Als je kijkt naar de mogelijke gevaarzetting die een vuile voorruit kan veroorzaken valt het me nog mee.

Algehele politiecontroles wordt er voor alles geschreven dat niet deugd, wees gewaarschuwd.
Dat kan wel zo zijn, maar als je op een lokatie bent waar je dat spul kan kopen, vind ik het ook echt te bizar voor woorden hoe dat afgedaan is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan