Yamaha BT 1100 Project

:t bedank voor de snelle reactie. wordt namelijk nu al een probleempje dat ik het span niet kan gebruiken.
 
Voorbeelden genoeg maar dit is de mijne. Een Goodyear 195/45R17 op 5.5 VFR wiel.

full
 
doordat de diameter kleiner is geworden is de rijhoogte veranderd. dus nu ook maar meteen de dogbones aangepast om de juiste rijhoogte te krijgen. steek van gaten aangepast van 125mm maar 120mm. dat scheelt 16/18mm in hoogte. het verschil in diameter was 16mm. dus iets te veel correctie maar we gaan kijken hoe dit staat. ben nog aan het wachten op een nieuw voorwiel/band
full
 
ik zeg hoe lager hoe beter.. dus ik zou de dogbones andersom aan passen... maar dan moet de voorkant en zijkant ook weer zakken
 
lager hoe beter maar ben er vorige week ook achter gekomen dat ik de grens heb berijkt. met een persoon in de bak zijn zelfs van die ronde drempels aan de hoge kant met een beetje doorrijden. :] achter onder zit ik denk ik op 11cm zonder bestuurder en bakkenist.
 
lager hoe beter maar ben er vorige week ook achter gekomen dat ik de grens heb berijkt. met een persoon in de bak zijn zelfs van die ronde drempels aan de hoge kant met een beetje doorrijden. :] achter onder zit ik denk ik op 11cm zonder bestuurder en bakkenist.

De vering wat strakker zetten. Beter nog: zien dat je stuggere veren krijgt!
 
De vering wat strakker zetten. Beter nog: zien dat je stuggere veren krijgt!


klopt. maar hij is nog niet geheel af laten we eerst de rest afmaken.
 
Je moet de veren niet onderschatten hoor, dat is best een belangrijk dingetje voor de rijeigenschappen. En het is ook wat je wilt. ALs je een laag span wilt kom je niet weg met 15 cm veerweg.
Keuze's maken dus ;-)
 
uiteindelijk gaat er zeker iets met de veren gebeuren maar zo als ik heb nu kan berijden ben ik best tevreden. we gaan morgen eerst maar eens aanvoelen wat deze veranderingen hebben gebracht.


voorlopig zijn we nog lang niet klaar😎
 
Precies, voor je een span echt helemaal naar wens hebt ben je een paar jaar verder.

En toen reed ik m plat en kon ik weer opnieuw beginnen....
 
zo eerste proefritje zit er op. alles ging goed maar ik heb een paar dingen opgemerkt. het lijkt dat ik nu meer onderstuur heb in krappe bochten (rotonde enz) het kan zijn dat ik iets meer trekkracht heb maar dat betwijfel ik. ook lijkt hij minder tegen te sturen. en in een autoband wang zit echt meer flex. Dit alles is marginaal maar herkend iemand dat.

verder zo blij als een hond met 7 lu...
 
zo eerste proefritje zit er op. alles ging goed maar ik heb een paar dingen opgemerkt. het lijkt dat ik nu meer onderstuur heb in krappe bochten (rotonde enz) het kan zijn dat ik iets meer trekkracht heb maar dat betwijfel ik. ook lijkt hij minder tegen te sturen. en in een autoband wang zit echt meer flex. Dit alles is marginaal maar herkend iemand dat.

verder zo blij als een hond met 7 lu...

Voor heb je de originele band nog? Hoeveel druk heb je daar in? Ik merk dat als ik mijn (scooter)voorband op meer dan 2.2 bar zet, ik grip inlever. Liever zelfs nog iets minder dan 2.2.
 
heb voor inderdaad de originele band die erg versleten is. maar het verschil waar ik over praat is tussen autobautoband en versleten motor achterband. hoop volgende week weer een verse voorband te hebben. misschien even afwachten hoe hij dan reageert. druk is trouwens 2.4 bar
 
Terug
Bovenaan Onderaan